Fakty i opinie

Ja tego nie rozwalę?

Najnowszy artukuł na ten temat W komunikacji publicznej jak w domu?

Młodzi chuligani bez większego trudu urwali i ukradli kasownik z miejskiego autobusu. Nie zauważyli, że ich bezmyślne zachowanie zarejestrowały kamery.



Do zdarzenia doszło w sobotę ok. godz. 22. Nastolatkowie jadący linią 154 na wysokości ul. Podmiejskiej i Traktu św. Wojciecha prawdopodobnie założyli się, że jeden z nich odkręci elektroniczny kasownik.

Na nieszczęście wandal (na filmie w białej koszuli) dopiął swego i bez większego trudu zerwał kasownik, który następnie jego kolega (w pomarańczowo-czarnej kurtce) wyniósł z autobusu.

- Nagranie jest wysokiej jakości, dzięki czemu doskonale widać twarze chuliganów - mówi Izabela Kozicka-Prus, rzeczniczka Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Najbardziej zdumiewające jest to, że chociaż autobus był pełen, żaden z pasażerów nie zareagował na zachowanie nastolatków.

Zarówno nagranie, jak i zdjęcia trafiły do rąk policji. Straty ZKM ocenił na ponad 2 tys. zł. Za uszkodzenie mienia młodym ludziom grozi od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności.

Osoby, które rozpoznają sprawców, proszone są o zgłoszenie się do I Posterunku Policji przy ul. Platynowej w Gdańsku Oruni, bądź o kontakt telefoniczny pod nr 058/321 67 22.

Po raz trzeci publikujemy film pokazujący bezmyślność wandali niszczących pojazdy trójmiejskiej komunikacji miejskiej. Chcemy walczyć z tą plagą, która skutecznie zatruwa życie mieszkańcom Gdańska, Gdyni i Sopotu. Dlatego za każdym razem, gdy kamery zarejestrują chuliganów demolujących autobus, tramwaj czy trolejbus opublikujemy film z tego zdarzenia. Nawet jeżeli miałoby to doprowadzić do jedynie niewielkiego spadku takich zachowań, gra jest warta świeczki.

Redakcja trojmiasto.pl

Opinie (111) ponad 10 zablokowanych

  • I cała beznadzieja tego monitoringu. Co daje nagranie skoro sprawcą mógł byc praktycznie każdy obywatel tego świata. Bez monitoringu online i szybkiej interwencji Policji można te kamery w Motławie utopić.

    • 0 4

  • chlopaka

    na pokaz ze szkoly wyrzucic, kolegium na pensje rodzicow i teczke zalozyc
    zmarnowac mu zycie
    niech bedzie nauczka dla innych

    • 3 1

  • Barany co demolowały i jeszcze wieksze barany, co nie reagowały!!!

    • 1 1

  • wandale to chamy - ale co robił kierowca??? (5)

    po co te kamery, skoro brak reakcji?

    • 1 1

    • kierowca...

      powinien przede wszystkim bezpiecznie prowadzic autobus a nie patrzec non stop w monitoring,... zaden z pasazerow nie zglosil najwidoczniej. wszyscy tacy madrzy, ale nikt nie chcial zadzierac z grupa rozwydrzonych nastolatkow. Material powinna obejrzec dyrektor szkoly gdzie ucza sie cwaniaczki i nagrodzic ich odpowiednia ocena z zachowania.

      • 1 0

    • co robił kierowca??

      jakbyś nie zauważył kierowca był zajęty prowadzeniem autobusu!!Bo taka ma prace ,ciekawe czy ty byś zatrzymał sie i wyszedł do 10 młodych gnojków.........?WĄTPIĘ!!!!

      • 1 0

    • a co ty byś zrobił gdybyś prowadził autobus pełen nastolatków z takim nastawieniem? Zatrzymałbyś się i ryzykując pobicie nakrzyczał a oni skuliliby się ze strachu i oddali grzecznie kasownik? Tak to sobie wyobrażasz? Czy też postulujesz żeby kierowcom dać CB w zestawie żeby mogli wzywać policję?

      • 0 0

    • Kierowca pewnie prowadził?

      Ty wariacie a co myslałes ze stał na stacji i kupował fajki?

      • 0 0

    • a co miał zrobić? życie mu miłe to nie zrobił nic. gdyby zwrócił im uwagę, to nie wiadomo co mogliby mu zrobić

      • 0 0

  • Po co ten monitoring ???? (2)

    Nie rozumiem za bardzo, nikt nie kuma obrazu z tych kamer, dopiero post factum ogląda sie zarejestrowane zdjęcia ? Dlaczego nie reaguje się w chwili popełnienia wykroczenia czy przestępstwa?

    • 0 1

    • eryk

      no właśnie czemu ludzie w autobusie nie zareagowali?
      czemu w Katowicach na oczach wielu ludzie niedawno skatowano człowieka, no czemu?

      • 1 0

    • Nie moznosc reakcji od razu

      Patrząc na układ siedzeń był to zapewne MB0405ale nie wiadomo czy przegubowy monitoring nie jest w trybie online ponieważ byłoby to za drogie. niestety radość człowieka i brak reakcji otoczenia jest żałosna. Niestety w takim kraju żyjemy gdzie brak wychowania i totalna znieczulica

      • 1 0

  • chyba im sie filmiki pomylily

    • 0 0

  • mlody wandal - przeciez ten koles wyglada jak jakas panienka. pewnie zrobil najbardziej hardcorowa rzecz w swoim zyciu i teraz nie moze spac po nocach. zalosne jest to na jakie psy schodzi ten kraj

    • 2 0

  • @ bez sensu

    piszesz nie na temat, ja pytam o monitoring, ktorego jestem gorącym zwolennikiem, ale tylkojesli spelni swaja funkcje a nie jesli ma sluzyc jednemu prezesowi czy innemu prezydentowi jako punkt na liscie osiagniec. Pytam po co nie skuteczny system?
    Jesli chodzi o mnie to spedzilem 3 tygodnie w szpitalu po tym jak sam stanalem w obronie kolezki w nocnym autobusie, wiec zgryzliwe teksty wsadz sobie w zad, bo znajac zycie tacy madrale jak Ty jak przyjdzie co do czego to pierwsi maja mokro. Pozdrawiam.

    • 0 0

  • ogolnie (1)

    to niezla beka byla w tym autobusie ze zdarzenia, widac

    • 1 0

    • jaaaaaaaa

      nie widze beki, widze chorego psychicznie czlowieka, ktory zamroczony choroba robi pedalski usmieszek bo nie wie gdzie jest ;D

      • 1 1

  • edit

    nieskuteczny, oczywiscie razem heh

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.