- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (175 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (526 opinii)
- 3 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (96 opinii)
- 4 Były senator skazany na więzienie (344 opinie)
- 5 Mała uliczka, duży problem (244 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (144 opinie)
Jak będą projektowane ulice w Gdańsku
Gdańsk kontynuuje prace nad tzw. standardem ulicy miejskiej. Po przyjęciu ogólnych zapisów w studium, trwają konsultacje dodatkowego, bardziej szczegółowego dokumentu. Trudno jednak ocenić, na ile będzie on przestrzegany przez urzędników, ponieważ dotychczas uchwalone dokumenty całkowicie rozmijały się z formą realizacji miejskich inwestycji.
W ubiegłym tygodniu postanowiono poddać dyskusji z radnymi miejskimi i dzielnicowymi oraz organizacjami pozarządowymi proponowane formy realizacji ulic na poszczególnych obszarach miasta.
Urbaniści Biura Rozwoju Gdańska proponują podział ulic na trzy formy przestrzenne:
- Typ A: wzdłuż tych ulic dominuje zwarta zabudowa, a partery wypełnione są lokalami handlowo-usługowymi.
- Typ B: ulice, wzdłuż których zabudowa jest nieco bardziej urozmaicona, nie zawsze tworzy jednolitą pierzeję np. wypełniona jest blokami stojącymi bokiem do ulicy.
- Typ C: ulice na terenach przemysłowych, rolniczych oraz kompleksów leśnych, bez zabudowy mieszkaniowo-usługowej lub w bardzo ograniczonej formie.
Zależnie od wybranego typu, inaczej będzie kształtowany układ przestrzenny ulic:
- Typ A: największy priorytet przyznano chodnikom wraz z przestrzenią pod gastronomię, następnie należy skupić się na organizacji ruchu rowerowego oraz wydzielonego transportu zbiorowego, a także kształtowaniu zieleni. Najmniejszy wpływ na kształt ulicy powinien mieć ruch samochodowy.
- Typ B: tutaj kolejność priorytetów jest podobna jest w typie A, lecz nie przewiduje się już przestrzeni pod gastronomię, zaś chodniki mają pełnić przede wszystkim funkcję komunikacyjną (ruchu pieszego) i niekoniecznie stanowić jednocześnie atrakcyjną przestrzeń publiczną do spędzania wolnego czasu.
- Typ C: tutaj wskazano jedynie obowiązek realizacji chodników oraz uwzględnienia infrastruktury rowerowej i transportu zbiorowego. Transport samochodowy ma wyższy priorytet niż zieleń przyuliczna, która jest ostatnia na liście priorytetów w typie C.
W dużym uproszczeniu, propozycja Biura Rozwoju Gdańska zakłada przyporządkowanie:
- Do typu A: obszaru Śródmieścia oraz część Wrzeszcza, a także większość głównych ulic.
- Do typu B: obszary zabudowy mieszkaniowo-usługowej oraz ulice, gdzie brakuje obustronnych pierzei usługowych.
- Do typu C: tereny przemysłowe, leśne oraz Trasa W-Z na odcinku pozbawionym chodników.
Propozycje zmian w dokumencie Biura Rozwoju Gdańska
Obecni na warsztatach postulowali m.in.:
- rozszerzenie sąsiedztwa typu A o obszar Biskupiej Górki, Nowego Portu oraz rejonu pętli tramwajowej przy ul. Nowej Warszawskiej - Nowej Bulońskiej (w projekcie dokumentu oznaczono te obszary jako typ B),
- włączenie do sąsiedztwa typu A obszaru Garnizonu, rejonu Kolonii Abegga oraz Placu Generała Maczka na Strzyży (w projekcie B),
- projektowania ul. Nowej Wałowej po stronie Siennej Grobli zgodnie z typem A (w projekcie B),
- wydłużenia strefy A dla al. Hallera aż do samej plaży (w projekcie na odcinku brzeźnieńskim typ B),
- podniesienia standardu planowanej ul. Nowej Sandomierskiej na Olszynce z typu C na B,
- podniesienie kategorii z B na A rejonu ul. Podmiejskiej na Oruńskim Przedmieściu oraz fragmentu ul. Rakoczego od estakady do ul. Jaśkowa Dolina,
- rozszerzenia sąsiedztwa B o obszar między Traktem św. Wojciecha a torami kolejowymi w południowej części (w projekcie typ C),
- przekształcenia istniejącej ul. Świętokrzyskiej w dolnym biegu oraz fragmentu ul. Niepołomickiej w atrakcyjną przestrzeń - po realizacji alternatywnych dróg (Nowa Świętokrzyska, Nowa Niepołomicka),
- potrzebę wykreowania lokalnych przestrzeni publicznych najwyższego typu w każdej z dzielnic m.in. na Siedlcach, Aniołkach, Osowej i w Pasie Nadmorskim,
- niedopuszczenia do budowy Drogi Czerwonej w formie drogowej trasy tranzytowej.
Ostateczny projekt do konsultacji w tym roku
- Na warsztatach z radnymi i organizacjami pozarządowymi nie kończymy konsultacji. Zbierzemy wszystkie uwagi celem przygotowania pełnego już dokumentu do konsultacji, z częścią graficzną oraz tekstową - zapowiada Adam Rodziewicz z Biura Rozwoju Gdańska.
- Wyłożenie do publicznego wglądu wstępnie planujemy we wrześniu - październiku - dodaje Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Czy opracowanie kolejnego dokument ma sens?
Przypomnijmy, że Standard Ulicy Miejskim będzie kolejnym dokumentem (wcześniej przyjęto Strategię 2030 Plus oraz Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej), który ma się przyczynić do podnoszenia jakości przestrzeni publicznej i w założeniach być przestrzegany przez pozostałe jednostki miasta odpowiedzialne za przygotowanie i zlecanie projektów budowlanych.
Dotychczasowa praktyka pokazuje jednak, że wypracowane w konsultacjach społecznych rozwiązania są całkowicie lekceważone przy realizacji zadań inwestycyjnych.
Wbrew wynikom konsultacji, wciąż normą jest projektowanie chodników dla użytku wspólnego pieszych i kierowców (np. Trakt Konny w pobliżu Placu Zebrań Ludowych lub ul. Waryńskiego czy Kochanowskiego, Łukasiewicza i wiele innych), zaś na nowych ulicach chodniki są nieraz węższe niż drogi dla rowerzystów (np. Nowa Bulońska Północna).
Nadal pojawiają się też koncepcje budowy terenochłonnych wysp centralnych (np. Nowa Świętokrzyska), które miały odejść w niepamięć na terenach zabudowy mieszkaniowo-usługowej.
Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
Przysłowiową "wisienką na torcie" pozostaje ul. Nowa Wałowa (ks. Popiełuszki), która w założeniu ma być wizytówką Młodego Miasta, a jednocześnie nie posiada chodnika na najbardziej newralgicznym odcinku, czyli nad torami kolejowymi, zaś znajdujący się tuż obok Żółty Wiadukt wciąż pozbawiony jest udogodnień dla osób starszych, niepełnosprawnych ruchowo i rowerzystów.
Nowa Wałowa wizytówką dzielnicy dla samochodów
Miejsca
Opinie (304) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-15 09:35
Opinia wyróżniona
Nie uwierzę dopóki nie zobaczę (4)
W dobie i**otycznych rozwiązań na nowych ulicach czy skrzyżowaniach nie wierzę, że ktoś u nas jest w stanie zaprojektowac ukłąd drogowy od razu dobrze i bez poprawek. Takie przykłady głupoty jak Wałowa bez chodnika, czy zjazdy z Obwodowej bez pasów rozbiegowych, albo światła co 100m działające zupełnie przypadkowo. To charakterystyczne dla Polski.
- 144 13
-
2019-09-16 10:18
nie zajmujcie się czymś co wam nie wychodzi
są inne zajęcia
- 0 0
-
2019-09-15 22:34
Wałowa bez chodnika
To akurat łatwo naprawić. Szerokość pasów ruchu w Polsce zgodnie z przepisami jest bardzo duża - spokojnie można je zwęzić i "wykroić" chodnik, chociaż z jednej strony
- 3 0
-
2019-09-15 17:52
jakie kryteria jakości przyjmujesz przy ocenie nowych ulic czy skrzyżowań?
niektórzy uważają, że najwazniejsza jest przepustowość skrzyżowania dla pojazdów, inni że najwazniejszy jest komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Te oczekiwania można spełnić jedynie zakładając, że prędkość samochodów będzie umiarkowana. Są niestety tacy, którzy uważają, że w mieście powinny powstawać drogi szybkiego ruchu, estakady i
niektórzy uważają, że najwazniejsza jest przepustowość skrzyżowania dla pojazdów, inni że najwazniejszy jest komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Te oczekiwania można spełnić jedynie zakładając, że prędkość samochodów będzie umiarkowana. Są niestety tacy, którzy uważają, że w mieście powinny powstawać drogi szybkiego ruchu, estakady i inne rozwiązania zapewniające "bezkolizyjność ruchu pojazdów". Te pomysły -najbardziej kosztowne - nie pasują do nowoczesnego miasta. Ciekawe, jak się odniesiesz do tej opinii.
- 8 3
-
2019-09-15 12:19
jak będą projektowane gdańskie ulice?
jedyna prawidłowa odpowiedź brzmi;
drogo i głupio !!!- 16 3
-
2019-09-15 09:16
Najwyższy czas (20)
Powołać lobbystyczne stowarzyszenie kierowców, którzy jako jedyni z użytkowników dróg płacą w związku z ich używaniem specjalne podatki w cenie paliwa a jednocześnie są bez przerwy dyskryminowani i flekowani przez różnej maści ekooszołomów i zbawców ludzkości.
- 45 40
-
2019-09-15 09:52
Opinia wyróżniona
(8)
Na razie na ulicę w mieście nie płacisz w paliwie ani grosza, płacisz tylko na funduszy dróg krajowych, do którego i tak trzeba jeszcze dokładać z podatków nas wszystkich.
Moze faktycznie czas, żeby kierowcy zaczęli rzeczywiście pokrywać faktyczny koszt utrzymania ulic w mieście, ale to będzie oznaczać parkowanie za 50 zł i płatny wjazd do centrum.
Policzyłes już ile będziesz miał do oddania za tunel pod Martwą Wisłą?- 56 67
-
2019-09-16 13:46
rowerzyści i uczestniczy innych pojazdów też powinni jakoś płacić.
Faktycznie, jeśli chodzi o to miasto, to wszystkie ulice powinny przejść pod zarząd państwowy.
- 0 0
-
2019-09-16 09:15
To może rowerzyści zaczną płacić za ścieżki rowerowe a piesi za chodniki i linie tramwajowe.
- 2 1
-
2019-09-16 03:48
(1)
W paliwie jest zawarty bardzo wysoki podatek`Miasto i Panstwo w ktorym placimy podatek to jeden organizm,a tunel hmm ..doskonala inwestycja :)
Pozdrawiam- 2 0
-
2019-09-16 08:11
problem w tym że podatek *Na Drogi* nie idzie wcale na te drogi
a prędzej docelowo na "te nagrody nam się po prostu należały"
- 2 0
-
2019-09-15 21:45
A piesi nie korzystają z infrastruktury oraz komunikacji? Myślicie że bilety pokrywają koszty? Jak zwykle wojna piesi i kierowcy, a nie ma nikogo mądrego tutaj jedynie skrajności to takie polskie
- 7 0
-
2019-09-15 21:32
Najlepiej ustalić cenę parkingu na 100 zł za 5 minut wtedy nikt do miasta nie wjedzie A komunikację miejską 5 zł za jeden przystanek wtedy wszyscy będą chodzić pieszo i używać rowerów i świat stanie się piękny i zielony i Malediwy nie utonął
- 8 3
-
2019-09-15 18:20
Placi sie podatki. Gdansk to miasto niekompetentnych urzednikow. Ile pieniedzy poszlo na wiadukt dla tramwajow bretowo pkm. Ile tam osob przesiada sie . To chyba najdrozsza inwestycja po przeliczeniu na pasazera. Jezdzilem zbiorkomem w warszawie.
- 9 2
-
2019-09-15 18:01
rozumiem że ty nie potrzebujesz dróg?
pogotowie przyleci do każdego śmigłowcem, towary do sklepu same sobie przyjdą, a zamiast autobusów i taxi wszyscy będą jeździć hulajnogami i rowerami, tak?
- 13 6
-
2019-09-15 16:51
kierowcy nie sa jedynymi użytkownikami dróg, którzy na nie płacą
jeśli sieć dróg i ulic, jeśli jest planowana z myślą głównie lub wyłącznie o potrzebach kierowców, to kierowcy wcale nie są zadowoleni: najbardziej przecież na drogach i na parkingach kierowcom przeszkadzają inni kierowcy (samochody, jako najbardziej terenochłonne pojazdy, konkurują o przestrzeń z innymi samochodami - inaczej mówiąc samochód w mieście stał się ofiarą własnego sukcesu. J23 obudź się i naucz patrzeć systemowo.
- 4 2
-
2019-09-15 12:26
(1)
Miłego stania w korku przyspawany do auta
- 6 7
-
2019-09-15 15:01
Pampers już zmieniony?
- 6 5
-
2019-09-15 12:09
(1)
Przecież już masz - Partia Kierowców.
Wchodzi w skład korwinowej Konfederacji, razem z cała resztą koserwooszołomów, antyszczepionkowców, płaskoziemców i innych dziwaków.
Tylko żebyś nie był zaskoczony, jak ci drogi sprywatyzują ;)- 13 8
-
2019-09-15 16:54
oprócz Korwina do partii kierowców należy Patryk Jaki i Łukasz Warzecha- publicysta wiadomo jakich pism
nie mówiąc o uczulonym na rowerzystów byłym ministrze spraw zagranicznych Waszczykowskim
- 4 4
-
2019-09-15 11:20
Podatki z paliwa nie idą na drogi miejskie, te utrzymywane są w całości z podatków lokalnych (1)
...indywidualny ruch samochodowy w miastach generuje ogromne koszty społeczne. Najwyższy czas z tym skończyć
- 19 9
-
2019-09-15 19:02
po wprowadzeniu takiego podatku w Gdańsku, zaraz wszysyc beda jeździć na tablicach gda ga gtc gsp
- 2 1
-
2019-09-15 10:48
Kolejny mistrz powielania legend się wypowiedział (1)
Poczytaj sobie dane finansowe z gddkia. ten wasz podatek w paliwie wystarcza może na odśnieżanie. Poza tym każdy korzysta z transportu i paliwa, robiąc codziennie przywiezione zakupy, jeżdżąc komunikacją etc. No ogarnij sobie, że praktycznie każdy ma samochód (662auta/1000 obywateli) więc każdy płaci. Tylko nie każdy się pcha na chama tym autem do centrum.
- 22 8
-
2019-09-15 11:05
Odśnieżanie w miastach też idzie z podatków lokalnych
- 13 1
-
2019-09-15 09:41
Płacą na drogi, nie na ulice. Zapoznaj się czym różni się jedno od drugiego.
- 16 11
-
2019-09-15 09:30
No to siup
powołuj jak masz taką potrzebę.
Działaj żeby kierowcom było lepiej, a nie marudź w komentarzach pod artykułem.- 10 10
Wszystkie opinie
-
2019-09-15 09:03
Proponuję uwzględnić jeszcze typ D jak Developer (16)
Czyli robie jak sobię chcę a urzędników i ich bzdurne opracownia na które zmarnowali miesiace bezużytecznej "pracy" mam za nic.
W urzędach jest przerost zatrudnienia wiec cześć jak się nudzi to jak to w socjalizmie - sami sobie wymyślają zadania i sami z nimi dzielnie walczą. Tworzą jakieś bezsensowne dokumenty i opracowania, żeby tylko wykazać jak bardzo potrzebne są ich stanowiska (dla nich samych oczywiście bo nie dla mieszkańców, którzy utrzymują to z podatków)- 193 25
-
2019-09-15 09:45
jeśli opracowanie jest bzdurne (2)
to dlaczego się nim zajmujesz?
- 4 19
-
2019-09-15 11:35
Jak już się wszystko zabuduje do ostatniego skrawka ziemi, to wtedy uchwalą plan, odtrąbią zwycięstwo i przyznają sobie premie i medale. Zakrzykną: dobra robota, hurra! i czapki polecą w górę. A po jakimś czasie powołają komisję, która będzie sprawdzać czy zabudowa powstałe z wówczas obowiązującymi przepisami i też będą musieli sobie wypłacić pieniądze.
- 11 2
-
2019-09-15 12:49
Bo ktoś
próbuje je wprowadzić ? Jak się nie zajmie to wprowadzą i będzie go to dotyczyło.
- 2 1
-
2019-09-15 10:04
(11)
A w jaki sposób i kiedy planujecie zrobić rewolucję drogowa na południu Gdańska ? Czy juz tutaj nir powstanie zadna nowa droga ?
- 7 4
-
2019-09-15 10:29
Południe jak zwykle jest pominięte (10)
W tym studium wszystko maźnięte na żółto i tyle. Kiedy urzedasy zajmą się na poważnie tym obszarem, na którym mieszka 100 tys ludzi?
Potrzeba dużego parku i eleganckich zielonych alei- 13 8
-
2019-09-15 10:37
Przeciez według meldunków (3)
nikt tam nie mieszka...
Jakie 100 tysięcy?- 4 8
-
2019-09-15 13:56
Według meldunków ponad 100.000 (2)
Ale co mogą trole internetowe wiedzieć
- 8 3
-
2019-09-15 15:37
A potem się obudziłeś..
Zamiast kłamać w internetach zrobiłbyś coś pożytecznego.
- 2 3
-
2019-09-15 16:32
Według stanu ludności
19 688 mieszkańców.
Kłamco.- 1 4
-
2019-09-15 10:39
Ani parku ani alei nie będzie (4)
Południe to sypialnia, a nie miejsce do rekreacji. Trzeba było o tym myśleć jak się kupowało mieszkanie.
- 6 10
-
2019-09-15 11:06
(3)
Baranie a jakbyś pomiescil wszystkich ktorzy mieszkają na południu w centrum Gdańska?????????????????? Bezmozgie komentarze niemające sensu. A po co ludzie mieszkają na wsi niech wszyscy mieszkają tylko w miastach . Chyba w namiotach .... dziecko
- 5 4
-
2019-09-15 11:10
Poluzuj gume, bo ci się już klawiatura zacina na znaku zapytania.
Nie można mieć wszystkiego.
Chcesz mieszkać tanio - mieszkasz w sypialni.
Chcesz mieć parki, komunikację, mieszkasz drożej bliżej centrum.
Ale na pewno nie jest tak, że kupujesz tanio i potem domagasz się udogodnień "bo one ci się po prostu należą!".
Przykro mi.- 4 7
-
2019-09-15 13:42
odwrotnie ... najlepiej wszystkich przymusowo wywalić po za miasta
dla tych opornych nałożyć horrendalne miejskie podatki gruntowe i od zabudowy.
.... w ścislym mieście niech pozostaną tylko urzędy pkt handlowe i gastronomiczne kina teatry muzea itp. obiekty użyteczności publicznej- 0 5
-
2019-09-15 16:59
dla większości mieszkańcow południowych dzielnic Gdańska znalazłoby się miejsce
w dużo większej bliskości od jednej ze stacji SKM. Gdańsk jest (był) miastem o układzie policentrycznym - linearnym, stąd trudno mówić o centrum Gdańska. Obecnie centrum Trójmiasta to okolice żabianki, Na terenie "młodego miasta" i w wielu obszarach blisko stacji SKM jest miejsce na mieszkania dla kilkuset tysięcy osób.
- 3 1
-
2019-09-15 13:54
Ale ty zacofany nawet terenów wokół nie znasz
A park orunski który wręcz do pętli lostowickiek sięga, do tego tereny wokół dwóch zalewów. Ogolnie południe jest bardzo zielone.
- 4 1
-
2019-09-15 10:05
nikt nie bierze urzednikow powaznie
tunel podziemny pod manhattanem mial byc w zamian za mozliwosc budowania centrum handlowego i jak wyszlo?
nie wspomne jak deweloperzy robia co chca, ale to juz kontakty i lapuwkarstwo (za reke nie zlapalem, ale wiemy jak to dziala bo co chwile jakies afery w tej materii wychodza na swiatlo dzienne)
my mieszkancy nie jestemy brani pod uwage, wiec owe dyskusje z urzednikami sa zbedne- 19 5
-
2019-09-15 09:04
Na poczatek tam gdzie mieszka Stasiu (1)
I Bojanek....następnie wszystko naryusuje w pejncie...oczywiście za hajs
- 42 7
-
2019-09-16 12:50
a Bojankowi to zaorac ulice tak jak tę która sam wybudował i zaorał
- 0 0
-
2019-09-15 09:04
Dobre sobie.. (8)
A mi się wydaje że jak jest kawałek terenu to miasto zaraz ma developera a on już zbuduje bloki... A wy dalej wierzcie w te bajeczki które wan miasto sprzedaje..
- 103 17
-
2019-09-15 09:28
To źle? (4)
Przynajmniej jest gdzie mieszkać...
To jest miasto a nie rezerwat przyrody.- 7 15
-
2019-09-15 10:05
sam sobie odpowiedziałeś (2)
sam sobie odpowiedziałeś to jest miasto a nie rezerwat przyrody w który ludzi traktuje się jak zwierzęta hodowlane - typu kury nioski
- 12 5
-
2019-09-15 10:55
Wiesz, że jest coś takiego jak przecinek?
Na razie nie wiadomo, czy to w mieście, czy w rezerwacie, ludzi traktuje się jak kury nioski...
- 3 2
-
2019-09-15 13:45
fakt### Kury nioski ... i to w howie klatkowym
tresowane wyborcze barany do golenia
- 2 2
-
2019-09-15 11:16
To jest rezerwat dla ludności napływowej.
- 4 3
-
2019-09-15 09:46
a niby dlaczego nie mają budować bloków? (2)
Ty sobie czekaj na mieszkanie plus
- 5 8
-
2019-09-15 09:47
Które tez pewnie będzie w bloku. (1)
I oczywiście zbudowane przez dewelopera.
- 6 4
-
2019-09-15 11:23
Czyli będą burzyć i stawiać od nowa? Bo przecież wszystko już zabudowane. Czas wyprowadzić się do cioci. Ale ile lat można jej siedzieć na głowie.
- 2 4
-
2019-09-15 09:05
(18)
"Trudno jednak ocenić, na ile będzie on przestrzegany przez urzędników, ponieważ dotychczas uchwalone dokumenty całkowicie rozmijały się z formą realizacji miejskich inwestycji."
...hmmm bez komentarza moi drodzy i kochani.Szkoda słów.Głosujcie dalej na te same twarze.- 103 21
-
2019-09-15 09:27
Uczą się od najlepszych. (4)
Ci z Wiejskiej też nie wiadomo, czy się dostosują do wyroków sądów, czy treści konstytucji...
- 9 10
-
2019-09-15 10:08
(1)
Dokładnie,A szczególnie dwójka czołowych.dzialaczy peło których chca pod trybunal postawic za stracone 200 mld z vat....
- 10 5
-
2019-09-15 10:25
dopisz jeszce kto ma takie marzenia
żeby ich postawić pod trybunałem:)
- 4 4
-
2019-09-15 11:20
Ktokolwiek u koryta i tak najpierw myśli o sobie, a jedynie prze wyborami o społeczeństwie. Jeszcze się taki nie narodził, co chciałby zbawiać świat za darmo.
- 2 2
-
2019-09-15 14:13
Szczególnie widać to po obecnej opozycji na Wiejskiej
- 2 2
-
2019-09-15 09:32
a merytorycznie to jakie ? (1)
- 3 3
-
2019-09-15 09:47
merytorycznie żadne, to troll
- 4 5
-
2019-09-15 10:42
Svenie, a na kogo mieliśmy głosować? (8)
Na tego katopsychopatę (szanuję normalnych ludzi związanych religijnie) czy tego śmiesznego łysego co miał program "tak jak kolega powiedział" ?
- 4 6
-
2019-09-15 10:58
Już wolę dać (6)
Spróbować Katopsychopacie, niż żeby dalej ta sama grupa siedziała przy korycie. Jeszcze wybraliście żonkę Św. Pawła patrona deweloperów na europosła. Pięknie pięknie ...
- 9 7
-
2019-09-15 11:05
A ja nie. (5)
Katopsychopatów nie można dopuścić do żadnej władzy.
Już raz mieliśmy faszystów w Gdańsku, niecałe 100 lat temu.
Źle to się skończyło- 5 8
-
2019-09-15 11:36
Co bierzesz? (1)
Katolik=faszysta?
- 4 4
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-09-15 11:36
A to ciekawe. A rzad MAzowieckiego kogo dopuscil? A Lech Walesa w armii kogo?
Co zas do faszystów to kto wpuscil skinow od tejkowskiego do obozu w Oswiecimiu? Kto wital sie z Bolkiem na rynku w Krakowie?
I kogo wybrano znowu?
A kto uprawial faszystowska polityke dewloperow w Gdańsku?
No to nie oszukujcie sie. Bo przez lata dopusliscie, a teraz zwalacie na jakies male partyjki.. smiech na sali.- 3 4
-
2019-09-15 11:37
Jedna taka wyzywa angielskiego goscia od "egzotycznych".
- 4 4
-
2019-09-15 11:44
Gdańskiem rządzi peonazibolszewia
Ta fatalna władza zniszczyła w mieście demokrację
- 3 4
-
2019-09-15 14:21
W latach 2007-2015 rządził PeO psychopata w Polsce, jak nieudolnie rządził wszyscy widzieliśmy
W Gdańsku psychopaci z tej partii rządzą już ponad 20 lat. Jak nieudolnie rządzą widzimy to wszyscy
- 2 1
-
2019-09-15 11:44
Znowu się naćpałeś i pitolisz od rzeczy?
- 1 5
-
2019-09-15 21:33
Innych nie widać
- 0 1
-
2019-09-15 09:06
Jakie ulice (7)
Jak najwięcej zieleni, krzewów ,drzew w ulicach
- 66 20
-
2019-09-15 09:26
"drzew w ulicach"?
A potem tragedie bo wjechał w drzewo stojące na środku ulicy...
- 6 2
-
2019-09-15 13:48
nigdzie sie już nie sadzi drzew po ulicach i drogach (2)
to tylko w Polsce jeszcze ... zacofany III świat kraj swawoli urzedniczej i poPiSowych dwuch wież pod wynajem
- 5 10
-
2019-09-15 18:36
tak tak, dwuh wierz...
- 2 1
-
2019-09-16 01:35
nigdzie?
zapraszam do berlina paryza londynu amsterdamu na poczatek
wyjedz ty kiedys ze swojej wiochy zoabcz swiat zanim zaczniesz d**ilizmy pisac- 3 1
-
2019-09-15 17:14
więcej zieleni (1)
proponuję wyburzuć wszystkie budynki i zasadzić drzewa, ludzie niech mieszkaja w szałasach. Zacznijmy od Twojego domu.
- 1 4
-
2019-09-15 17:27
Heniek po prostu nie może się odnaleźć w mieście
Tęskni za domem w polu, obok jeziora, a z Szadółek daleko do Parku Oliwskiego.
- 1 4
-
2019-09-15 21:33
Kaktusy niech posadzą
- 0 0
-
2019-09-15 09:08
tereny leśne? (3)
stanowcze nie!
- 10 28
-
2019-09-15 12:25
Nie co?
- 2 2
-
2019-09-15 21:34
Tereny leśne stanowcze tak !
- 4 0
-
2019-09-16 12:52
tam grasuje zły chrząszcz więc wszystko wytniemy i po cichu sprzedadamy niemcowi
- 0 0
-
2019-09-15 09:08
po wizycie na południu Gdańska mam wrażenie, że tutaj niczego się nie planuje. (9)
Przypadkowe ogrodzone brzydkie zakorkowane osiedla bez dróg.
- 144 11
-
2019-09-15 09:13
oczywiście (8)
i nie tylko tam, tylko w całym mieście. w urzędzie pracują przekupne orangutany.
- 16 9
-
2019-09-15 09:24
To urzędnicy projektują osiedla? (7)
Ciekawe rzeczy opowiadasz przekupny ośle.
- 11 14
-
2019-09-15 09:31
(6)
Witamy urzedasa, tylko nie wyzywaj od oslow tych, dzieki ktorym masz wyplate. Pieniazki na twoje pobory na drzewach nie rosna. Podatnik twoj pan.
- 13 8
-
2019-09-15 09:31
Cmoknij mnie w zad (5)
mój panie :)
- 5 13
-
2019-09-15 09:36
(4)
Wiedzialem, ze to urzedas. Widzicie teraz panstwo jak podchodza do nas podatnikow? Mamy ich cmoknac w zad.
- 9 6
-
2019-09-15 09:40
Oj coś cię strasznie boli mój panie :) (2)
Nie denerwuj się bo ci żyłka pęknie.
Podatki już zapłaciłeś? Bo czekam na specjalną premię, właśnie za twoje pieniądze :)
Powiem ci więcej, nic mi nie zrobisz, bo ten prezydent czy inny, wszystkich urzędników i tak nie zmieni.
I jak? Milej się w niedzielę zrobiło mój panie i władco? Czy może ośle?- 7 6
-
2019-09-15 12:33
co za ci*l (1)
brak słów. życzę jak najgorzej urzędnicza kanalio.
- 1 2
-
2019-09-15 15:36
Tylko tyle możesz :)
Lepiej ci się zrobiło?
Czy jeszcze coś chciałbyś napisać?- 0 0
-
2019-09-15 14:09
Urzędnik ma niestety rację
Tak naprawdę to możemy go jedynie w zad pocałować.W praktyce na Nowych Ogrodach to urzędnik nasz Pan, a my to osły.
- 3 1
-
2019-09-15 09:10
(7)
Tak, aby deweloperka miala dobrze.
- 54 12
-
2019-09-15 09:25
To chyba dobrze jak deweloper będzie miał dojazd do osiedla? (6)
Czy nie?
- 6 1
-
2019-09-15 09:28
(5)
Super, zwazywszy, ze swoje poczwaro-bloki stawiaja po wycince drzew, na skraju wzgor,za, gdzie tylko czekac jak wszystko splynie po byle malej ulewie.
- 5 5
-
2019-09-15 09:29
A co to ma do budowy drogi? (4)
- 3 1
-
2019-09-15 09:34
(3)
Yyyy droga splynie to co u gory bylo kiedys podtrzymywane przez drzewa?
- 1 5
-
2019-09-15 09:36
Aha (2)
A jakiś przykład potrafisz podać? Czy tylko ci się tak wydaje?
- 3 1
-
2019-09-15 09:39
(1)
Tak, za lidlem na Morenie przy kazdym deszczu plynie sobie wesolo potok blota ulica.
- 6 1
-
2019-09-15 09:42
Skoro to wina dewelopera
to chyba wiesz gdzie to zgłosić?
- 4 0
-
2019-09-15 09:11
żałosne (3)
wszystkie szanse na normalne miasto zostały w gdańsku zmarnowane. te pajace niech lepiej się już nie ośmieszają i podadzą się grupowo do dymisji.
- 85 19
-
2019-09-15 11:27
Coś muszą robić. Przecież nie będą osiem godzin wertować artykułów na Trojmieście. Czasem trzeba poudawać, że się myśli.
- 8 2
-
2019-09-15 19:56
pajac to jesteś ty!
- 1 6
-
2019-09-15 21:36
Zostały zmarnowane w XIII wieku za mściwoja II
- 3 1
-
2019-09-15 09:11
Pkt 1 zaleceń - deweloper rules! (1)
Śmiech na sali!
Budują bez ładu i składu, a teraz chcą coś uchwalić? Pewnie jeszcze z 10 lat będą obdarować, a w międzyczasie dalsza dewastacja krajpbrazu będzie dalej postępować.- 90 12
-
2019-09-15 09:16
Oo to jak w gdyni
Plany, dyskusje, projekt a i tak wszystko kupi deweloper.
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.