- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (76 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (82 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (218 opinii)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (251 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (29 opinii)
Jak i dokąd najczęściej jeździmy? Bada to ZTM
Skąd i dokąd przemieszczają się pasażerowie gdańskiej komunikacji miejskiej? Jakie trasy mają największe obłożenie? Bada to właśnie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Wyniki posłużą do zaplanowania nowych rozkładów jazdy, gdy gotowa już będzie nowa linia na Ujeścisko.
Ankieterzy pytają pasażerów, skąd i dokąd podróżują, sprawdzają też ich liczbę na poszczególnych trasach.
- Badamy zachowania komunikacyjne naszych pasażerów. Dane te są niezbędne do zaplanowania optymalnych tras i częstotliwości kursowania tramwajów, szczególnie po oddaniu do eksploatacji powstającej właśnie trasy tramwajowej w ciągu tzw. Nowej Warszawskiej - informuje Sebastian Zomkowski, szef ZTM. - Zakładamy, że ta nowa trasa zmieni sposób podróżowania, dlatego przeprowadzamy badania, by móc dopasować do tych zmian trasy i częstotliwości kursowania tramwajów - dodaje.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Sposoby podróżowania pasażerów zostały już przebadane np. między Oliwą a Przymorzem i Zaspą. W Oliwie w ciągu dwóch dni przepytano blisko 2,3 tys. osób. Ankieterzy "łapali" pasażerów na przystankach Oliwa, Opacka, Subisława i Pomorska - Osiedle.
Badania obejmą wszystkie trasy autobusów i tramwajów
- Badania są przeprowadzane w sposób ciągły i przez najbliższe miesiące obejmą wszystkie trasy, wszystkie statystycznie istotne odcinki sieci. Wyniki opublikujemy w 2022 r. - wskazuje Zomkowski.
Czytaj też:
Na Górki Zachodnie jeździ tylko jedna linia i ciągle się spóźnia
Jak podkreśla szef ZTM, popyt na przewozy na poszczególnych trasach zmienia się.
- Badania muszą więc być przeprowadzane na bieżąco, by móc ocenić, ile osób i w których kierunkach podróżuje. Koszty usług przewozowych są wysokie. Jedynie ok. 25 proc. kosztów pokrywają dochody ze sprzedaży biletów, pozostałą część muszą pokryć dopłaty z budżetu samorządu. Dlatego badania pomogą nam zoptymalizować siatkę połączeń - tłumaczy Zomkowski.
Napełnienie tramwajów i autobusów jest monitorowane codziennie poprzez bramki zliczające pasażerów.
- Jednak relacje podróży muszą być ankietowane. Informacji o preferencjach i zachowaniach komunikacyjnych bramki zliczające nam nie dostarczą - zaznacza Zomkowski.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-29 21:00
Ciągłe opóźnienia (14)
Mam okazję jeździć autobusami, tramwajami, SKM i PKM i wniosek jest jeden: wszystko się ciągle spóźnia. Naprawdę, dzień bez opóźnienia to dzień stracony. Czasem minutę, czasem 10, czasem 40, ale jest. Jak planujesz podróż z przesiadką - jesteś w czarnej d... A o podróż bez przesiadki bardzo ciężko, bo linie autobusowe i tramwajowe fundują wycieczki krajoznawcze. Jak w tym mieście mają się zmniejszyć korki z taką komunikacją?!
- 149 14
-
2021-10-31 07:36
O godz 7:00 na Chełmie nie da się wsiąść do 6,2
- 2 0
-
2021-10-30 13:33
Zamiast tylko krytykować ,to podaj złoty środek jak mamy w gdańskich realiach jeździć bez opóźnień? Realny ruch drogowy, to nie gra komputerowa.
- 3 2
-
2021-10-30 05:43
No właśnie dlatego pytają..., nie, no, żartuję;)
- 2 1
-
2021-10-29 21:35
Tylko w Gda (10)
Najbardziej i**otyczne w Gdańsku są te wycieczki krajoznawcze. Dlaczego te barany nie potrafią zrozumieć, że komunikacja ma połączyć najważniejsze punkty w mieście najkrótszą możliwą drogą? Jeśli autobus robi pętelki po mieście to z jakiego powodu miałbym wybrać to zamiast auta?
Od kiedy przeprowadziłem się do Gdańska przestałem korzystać zNajbardziej i**otyczne w Gdańsku są te wycieczki krajoznawcze. Dlaczego te barany nie potrafią zrozumieć, że komunikacja ma połączyć najważniejsze punkty w mieście najkrótszą możliwą drogą? Jeśli autobus robi pętelki po mieście to z jakiego powodu miałbym wybrać to zamiast auta?
Od kiedy przeprowadziłem się do Gdańska przestałem korzystać z komunikacji i jeżdżę wszędzie autem/rowerem. Chcę jechać prosto do pracy a nie robić godzinne wycieczki po mieście.
Mieszkam we Wrzeszczu Dolnym.- 47 5
-
2021-10-30 12:43
bo Zomkowski lata temu wymyślił, że przesiadki są super i nikt nie potrafi go wywalić z roboty za te durne pomysły.
- 8 0
-
2021-10-30 02:34
Zgadza się. Przykład to linia 118, która jedzie przez Wilanowską i Stary Chełm. Wobec tego trasa Ujeścisko-Centrum trwa 30 min.a nie 15.
- 18 6
-
2021-10-29 23:37
Przyklad z twojej dzielnicy (6)
Linia 127 i jej absurdalne kółko do Legionów. Dlaczego? Bo Rada Dzielnicy od lat blokuje wyprostowanie tej linii, bo rzekomo stada emerytów jeżdżą nią do przychodni na Morenie z Legionów właśnie. Tak to w praktyce wygląda. Kasa na komunikację ograniczona, a każdy chce mieć przystanek pod domem i oczywiście bezpośrednio. No to są wycieczki. Z trójkąta bezpośrednio/szybko/blisko da się zrealizować na raz tylko dwie cechy komunikacji.
- 32 2
-
2021-10-30 09:08
Tylko w Gda (1)
No i dlatego mamy komunikację miejską, która stworzona jest do dojazdu do przychodni dla emeryta, kiedy czas tak bardzo się nie liczy. Nie nadaje się za to do korzystania z niej codziennie, bo to zbyt wielka strata czasu.
Dlaczego Gdańsk, jeśli nie radzi sobie z problemem komunikacji miejskiej nie może skopiować rozwiązań z innych miastNo i dlatego mamy komunikację miejską, która stworzona jest do dojazdu do przychodni dla emeryta, kiedy czas tak bardzo się nie liczy. Nie nadaje się za to do korzystania z niej codziennie, bo to zbyt wielka strata czasu.
Dlaczego Gdańsk, jeśli nie radzi sobie z problemem komunikacji miejskiej nie może skopiować rozwiązań z innych miast gdzie to działa.
1. Z Krakowa nie pamiętam ani jednej linii autobusowej robiącej zawijasy po mieście (petla A na jednym końcu miasta, pętla B na drugim końcu miasta, autobus jedzie z A do B i tyle).
2. Bilet jednorazowy jest jednocześnie biletem 40-minutowym (miasto od tego nie zbiednieje)
3. (tu trochę kontrowersyjnie) Jeśli płacisz podatki w tym mieście masz znacznie obniżoną cenę biletów okresowych.
Krk wygrywa z Gda tylko pod względem transportu miejskiego, ale różnica między tymi miastami jest kolosalna.- 17 3
-
2021-10-30 20:55
piszesz Kraków, W Warszawie też jest dużo lepiej niż w Gdańsku. Bilet warszawiaka na miesiąc kosztuje 83zł. Przez 15lat jeździłem tak zbiorkomem, nie pamiętam, aby autobusy jeździły pętelkami jak w Gdańsku, np 167, 168, pętla Siedlce albo okolice Jasienia, linia 118,
Wiadukt dla tramwaju na Brętowo PKM, po co to ?- 5 0
-
2021-10-30 07:58
i bardzo dobrze
komunikacja jest dla ludzi, ja sprzedałem samochód, bo mam przystanek autobusowy "pod nosem"
- 5 3
-
2021-10-30 02:18
(2)
tak chcą, bo najtańszy jest bilet jednorazowy, nie wolno się przesiadać
jak się przesiadasz, potrzebujesz dwa bilety i musisz mieć szczęście, by dorwać ten drugi pojazd
no a emeryci olewają, bo mają za darmola i od groma czasu- 10 7
-
2021-10-30 10:03
(1)
Jak się przesiadasz, to kupujesz bilet godzinny i tyle. Fakt, droższy od jednorazowego - ale tylko o 60 groszy.
- 11 4
-
2021-10-31 10:04
mija godzina jazdy i kasujesz drugi bilet, czekasz 15 min. na drugi pojazd lecz nikt ci czasu nie zwróci
- 1 0
-
2021-10-29 21:41
Często podróżuję do innych polskich miast - Kraków, Poznań itd itd. I za każdym razem jestem zaskoczony że w tych miastach tak szybko da się dojechać
- 35 4
-
2021-10-29 20:36
Kursów za mało. (7)
Szczególnie w południowych dzielnicach, Orunia Lostowice, tam zawsze wszystko nabite jak konserwy, a kursy często i gęsto opóźnione.
- 118 9
-
2021-10-31 00:22
kursów jest ok.
Z moich obserwacji wynika, że kursów jest czasem nawet za dużo a na pewno wystarczająco. Potrzebne są za to kursy bisowane tj. 2 autobusy o najbardziej obleganych godzinach (w czasie największych ograniczeń pandemicznych dało się!). Jest pewna tendencja do dużego napełnienia o konkretnych godzinach.
- 0 0
-
2021-10-30 20:25
175
Masakra, osiedli przybywa a jeden autobus jak jeździł tak jeździ w godzinach szczytowych jakaś porażka.
- 8 0
-
2021-10-29 21:42
Tyle, że wożą powietrze, bo jaśnie państwo zbiorkomem nie jeździ. (4)
- 10 26
-
2021-10-29 21:45
(3)
czytanie ze zrozumieniem się kłania
- 19 3
-
2021-10-30 02:23
(2)
fakt, ludziska nie czytają uwaznie
ale tłok dowodzi, że ludzie wybierają zbiorkom, gdy mają poprawne połączenie, a nie gdy jest ono wygodnie
a teraz wyobracie sobie ilu by chciało korzystać, gdyby była wspólna taryfa na wszystkie pojazdy i gdyby było taniej niż samochodem w gazie- 9 4
-
2021-10-30 10:04
(1)
Jest wspólna taryfa, a bilet miesięczny kosztuje 99 złotych. To nie jest duża kwota.
- 7 2
-
2021-10-30 20:34
nieprawda,
Nie ma wspólnej, Na skm, i ztm, inna taryfa, PKM też inna bajka, Sopot co innego. W Warszawie 3 miesięczny , jak płacisz podatki w Warszawie kosztuje 250zł, 83zł na miesiąc. Za to masz całą komunikację w obrębie miasta, metro + kolej. Jak widać można. W Gdańsku komunikacją zarządzają ludzie z deficytami inteligencji. Wystarczy popatrzeć jak
Nie ma wspólnej, Na skm, i ztm, inna taryfa, PKM też inna bajka, Sopot co innego. W Warszawie 3 miesięczny , jak płacisz podatki w Warszawie kosztuje 250zł, 83zł na miesiąc. Za to masz całą komunikację w obrębie miasta, metro + kolej. Jak widać można. W Gdańsku komunikacją zarządzają ludzie z deficytami inteligencji. Wystarczy popatrzeć jak al.Adamowicza jest zrobiona. Tramwaj jedzie z jednej strony na drugą, aby po chwili wrócić na pierwszą, źle zrobione przystanki, ścieżka rowerowa kończy się i zaczyna przed przystankiem, kiedy można było przystanek przesunąć do jezdni, a ścieżkę puścić za przystankiem. Koło kartuskiej, gdzie tory przecinają, Adamowicza, kolebie samochodem jak na "falach Dunaju", co za spec odbierał ten przejazd od budowlańców, chyba jakiś niedouczony, jak to w Gdańsku
- 4 1
-
2021-10-29 21:55
Jeżdżą tam, gdzie mogą. Nie jeżdżą gdzie nie mogą (2)
Dokąd jeżdżą? Tam gdzie jest aktualna oferta przewozowa. Kluczem do poprawy jest pytanie dokąd komunikacja nie dociera lub jakich relacji brakuje?
- 95 3
-
2021-10-31 16:22
wzdłuż obwodnicy niczym nie dojedziesz
- 2 0
-
2021-10-30 05:41
No właśnie, np z pętli w Oliwie
Nie da się sensownie dojechać na Kołobrzeską. Tramwaj 5 rzadko i na około, bus 199 trochę częściej, też na około a do tego z drugiej strony torów startuje. Wystarczyło żeby busy z Osowej jechały na Kołobrzeską albo chociaż Grunwaldzką ale w Gdańsku to marzenia nie do spełnienia. Badajcie dalej, i tak nic mądrego nie stwierdzicie.
- 16 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.