Fakty i opinie

Jak mechanicy ZKM hamulce naprawiali

Najnowszy artukuł na ten temat Nie zmierzą temperatury w tramwajach
Niesprawne drzwi? Oto typowy sposób ZKM na ich "naprawę".
Niesprawne drzwi? Oto typowy sposób ZKM na ich "naprawę". fot. czytelnik trojmiasto.pl

Dotarliśmy do wewnętrznego dokumentu ZKM, który pokazuje jak często zawodzą hamulce w tramwajach i jak firmowi mechanicy nieumiejętnie je naprawiają.



Przez cały sierpień i wrzesień mechanicy ZKM nie mogą się uporać z hamulcami szczękowymi. Na zdjęciu jeden z wpisów. Pole "przyjął" nie jest wypełniane. Dowodem wykonania naprawy jest podpis mechanika na drugiej stronie tej samej kartki.
Przez cały sierpień i wrzesień mechanicy ZKM nie mogą się uporać z hamulcami szczękowymi. Na zdjęciu jeden z wpisów. Pole "przyjął" nie jest wypełniane. Dowodem wykonania naprawy jest podpis mechanika na drugiej stronie tej samej kartki.
By awaryjnie otworzyć drzwi, zerwij wcześniej plombę z taśmy klejącej - taki komunikat powinien być zamieszczony na niektórych autobusach Solaris.
By awaryjnie otworzyć drzwi, zerwij wcześniej plombę z taśmy klejącej - taki komunikat powinien być zamieszczony na niektórych autobusach Solaris. fot. czytelnik trojmiasto.pl
Naprawa w wykonaniu warsztatu ZKM na zajezdni autobusowej.
Naprawa w wykonaniu warsztatu ZKM na zajezdni autobusowej. fot. czytelnik trojmiasto.pl
Kto by się martwił montażem części w autobusach. Wystarczy, że się wszystko "jakoś" trzyma.
Kto by się martwił montażem części w autobusach. Wystarczy, że się wszystko "jakoś" trzyma. fot. czytelnik trojmiasto.pl
Mieliśmy w rękach Książkę Usterek Pojazdu jednego ze składów tramwajowych. Książka to dokument, w który motorniczowie wpisują awarie i usterki, jakie odkryli podczas swojej zmiany. Po zjeździe do zajezdni oddają ją mechanikom, którzy muszą zareagować na zgłoszenie motorniczego. Czytaj: usunąć awarię.

Dokument, do którego dotarliśmy, obejmuje okres 9 miesięcy 2008 roku. W tym czasie ekipa naprawcza cały czas walczy z tymi samymi usterkami. Przez całą dokumentację, niemal na każdej kartce, pojawiają się uwagi motorniczych o braku hamulców postojowych. Mimo że mechanik za każdym razem potwierdza usunięcie usterki, kolejnego dnia znów wpisywany jest ten sam błąd. Na 31 wypełnionych stron, aż 18 dotyczy problemów z hamowaniem.

- To nie jest żaden wyjątek, wiele książek wygląda tak samo. Mechanicy wpisują naprawę, choć często w ogóle jej nie przeprowadzają. Z mojej praktyki wynika, że w zajezdni Wrzeszcz nieraz w ogóle nie są wpisywane, nawet poważne usterki. Powody są dwa: szefostwo uważa, że nie ma sensu wpisywać takich "drobnostek". Drugi powód to przekonanie wielu kierujących, że i tak usterki nie zostaną usunięte - informuje nas motorniczy, z którym spotkaliśmy się przy zajezdni Wrzeszcz.

- Tramwaje rozpoczynające obsługę linii komunikacyjnej mają sprawne wszystkie układy hamulcowe. Zakres i czas prac związanych z naprawą, zależny jest od typu pojazdu. - zapewnia Krzysztof Wojtkiewicz, rzecznik ZKM Gdańsk.

Jeżeli tak się rzeczywiście dzieje, to naprawy w warsztatach ZKM niewiele dają. Książka pokazuje to czarno na białym: 5, 8, 11, 21 i 25 sierpnia oraz 8, 16, 23, 24 września 2008 roku motorniczowie wciąż sygnalizują problemy z hamulcami szczękowymi. Mimo to tramwaj zawsze wyjeżdża na trasę.

Co jeszcze przeszkadza motorniczym w pracy? Motorniczowie piszą o: problemach z zasilaniem między wagonami, problemach ze współpracą wagonów, ogrzewaniem, niesprawną komunikacją radiową (m.in. potrzebną do wzywania pomocy w razie wypadku). Kilka razy powtarzają się wpisy o problemach z drzwiami oraz z kasownikami. Jesienią natomiast kierujący skarżą się na... przeciekający dach i wodę lejącą się wprost na motorniczego.

Dziś pierwszy wagon z opisywanego składu wciąż jest w ruchu, ale służy jako pojazd do szkolenia przyszłych motorniczych. Przeszedł drobny lifting, zaślepiono także dziurę w dachu nad kabiną motorniczego. Pozostałe wagony zostały wycofane z ruchu.

Gros zarzutów wobec stanu technicznego taboru ZKM odnosi się do tramwajów, ale nawet znacznie nowsze autobusy budzą obawy kierowców przewoźnika.

- Często mechanicy zaklejają kontrolki sygnalizujące niesprawności lub po prostu wyjmują z nich żarówki. Czasami robią tak sami kierowcy, by światło kontrolek "nie raziło w oczy". Jeśli autobus jest w stanie wyjechać za bramę bazy i jest w stanie zamknąć/otworzyć drzwi (nawet jeśli nie za pierwszym razem) to znaczy, że nadaje się do jazdy - czytamy w wiadomości od kierowcy.

- Podobne "naprawia się" system ABS i ASR. Według mechaników, kiedyś się jeździło bez takich wynalazków i też było dobrze, więc nie należy zwracać na to uwagi - dodaje.

Piątek, linia nr 6, odcinek między Oliwą a Jelitkowem.

Opinie (340) ponad 20 zablokowanych

  • Wyrzucą pionka w ZKM dla uciszenia publiki (25)

    Tak jak było za poprzedniego ustroju – szukają winnego, chociaż sami są winni.
    Ryba psuje się od głowy.

    • 252 5

    • Problem jest taki że władze ZKM oszczędzają na częsciach zamiennych :( (3)

      • 25 1

      • Prawda (2)

        W ZKM najważniejsze jest zebyś SKASOWAŁ BILET reszta nie ma żadnego znaczenia.

        • 34 4

        • W ZKM najważniejsze jest zebyś SKASOWAŁ BILET (1)

          To trochę nie tak jednak. Pieniądze za bilety bierze nie AKM a ZTM. Zapewniam że to zupełnie inna firma

          • 8 0

          • Tak, a ZKM finansuje się same? Być może @janek, ZKM jest utrzymywane z kontraktów na realizację połączeń na trasach wyznaczonych przez ZTM, które to za owe kontrakty płaci. Samo ZTM utrzymywane jest ze sprzedaży biletów.

            Strasznie skomplikowany ten system. Jeden z 38 milionów specjalistów od transportu publicznego w miastach z naszego kraju się pogubił.

            • 0 0

    • Nie wiem czy ktoś to zrozumie: (16)

      Polacy są na ogół biedni. Więc kupowanie Solarisów, Neoplanów i innych cudek technicznych jest działaniem na szkodę publiczną. Gdyż, koszt zakupu takich pojazdów musi mocno odbić się na cenach przejazdów. Oczywiście należało kupić nowe autobusy w miejsce rozpadających się Ikarusów, ale nie trzeba było kupować najdroższych. Polska fabryka Autosan produkuje autobusy, które w zupełności wystarczyły by podróżnemu. Jednocześnie wsparta została by Polska fabryka.

      Jednak tak się nie stało, prawdopodobnie specjaliści od PR wiedzą jak w Polsce należy wygrać i ustawić przetarg i ile to kosztuje. No i jest klops, spłukani na nieprzystających na Polskie możliwości autobusach, które serwis ZKM nie potrafi naprawiać. A nawet gdyby mógł to ze zdjęć wnioskuję, że zaklejanie taśmą ubytków świadczy tylko o braku części zamiennych. Znając życie, one są także zbyt drogie dla ZKM.

      Przegniłe państwo gwarantuje, że i tak są ludzie w ZKM'ie którzy zrobili na tym intratny interes, pod biurkiem, w kopercie.

      • 7 24

      • Od kiedy Solarisy są zagraniczne? (5)

        • 26 0

        • (3)

          Są montowane w Polsce na licencjach zagranicznych .

          • 1 18

          • dokop się do źródeł i przestań szerzyć ciemnotę (1)

            • 12 0

            • Jak napisałem wcześniej, wątpiłem, że wielu to zrozumie.

              Ty też nie zatrybiłeś o co chodziło w moim poście. Ale nic się nie stało, ta przypadłość nie boli.

              • 0 2

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • Dać takiemu pistolet to się zastrzeli

          • 0 0

      • Bardzo trafny post (6)

        Jeżeli zaczęlibyśmy nie od zakupu koszmarnie drogich autobusów a remontu nawierzchni dróg, to częstotliwość drogich napraw byłaby znacznie mniejsza. Ale jeżeli pobudkę robi CHIŃSKI budzik, żywność kupujemy we FRANCUSKICH marketach i trzymamy we WŁOSKICH lodówkach, kupujemy NIEMIECKIE samochody i autobusy biorąc na nie kredyty w ZAGRANICZNYCH bankach to nie dziwmy się, że w POLSCE nie ma pracy.

        • 16 12

        • (1)

          a ty nie?

          • 0 0

          • Ale Ty tak,

            • 0 0

        • przyczyną są polscy urzędnicy i ich rodziny obsadzone na fikcyjnych stanowiskach i wykonujący fikcyjną pracę (1)

          po 101 usłyszeniu nie wiem, nie da się,
          proszę złożyć podanie
          kupujesz bilet i gasisz światło

          • 3 2

          • Kolejny raz poproszę jednego z 38 mln. specjalistów z naszego kraju od administracji państwowej: Kup bilet i zgaś światło.

            • 0 0

        • Kup polski budzik, kup tanio w polskim markecie, jeźdź polskim autem. a potem napisz, jaki jesteś szczęśliwy i cieszysz się, że dałeś pracę polskim pracownikom :)

          • 1 0

        • Oczywiście w tych wszystkich wymienionych przez Ciebie placówkach/firmach itp wg Twojego mniemania pracują Chińczycy i Hindusi i dlatego przeciętny Polak nie ma pracy? Lol.

          • 0 0

      • Synku, Solarisy są polskie (1)

        W dodatku to nie jest nawet montaż obcej konstrukcji, tylko w pełni polski projekt.
        Ciesz się, że Trójmiasto kupuje Solarisy, bo wspiera polski przemysł. Jak widać - wcale nie gorszy od zachodnioeuropejskiego :)

        • 23 1

        • czy polskie

          Silnik skrzynia osprzęt

          • 0 0

      • CAŁA PRAWDA O SOLARISACH ;-P

        http://www.solarisbus.pl/o_firmie.html

        • 1 0

    • ciekawy filmik jak to komunikacja miejska pomaga zwykłemu obywatelowi w....przeprowadzce :D (1)

      http://www.youtube.com/watch?v=JFClXWSp788&feature=related

      • 8 1

      • film wypas

        buahahahah

        • 5 1

    • Zawiadomienie do prokuratury (1)

      Dlaczego jeszcze nikt nie zgłosił zawiadomienia do prokuratury w sprawie zagrożenia w ruchu lądowym i zagrożenia utraty zdrowia lub śmierci pasażerów tramwajów ???????

      • 12 1

      • Bo każdy nadal chce jeździć, niż iść po torach do pracy.

        Ten komentarz to samokrytyka?

        • 0 0

  • Władze miasta nie panują nad tym co się dzieje ZKM – gdzie zapowiadana kontrola? (8)

    Pan Prezydent Bojanowski na początku marca publicznie zapowiadał kontrolę w ZKM.
    Widać, że władze nie panują nad firmą, co się dzieje i dlatego teraz dały czas ZKM na szybki lifting - przez te parę tygodni ZKM na szybkiego zapudrowali syfa – panowie pochlapali farbą i niby jest teraz cudownie.
    Syf został zapudrowany a nie usunięty.

    • 149 9

    • dziś rano jechałem tramwajem, smierdziało w nim farbą ftalową, a hamulce dalej nie trzymały i się toczył na przystanku... (1)

      na co ta banda z UM czeka? a może na następny wypadek? Choćby obiecywali złote góry każdemu z osobna, nie zagłosuję na nikogo z obecnej władzy.

      • 29 2

      • Kontrola będzie nie zapowiedziana

        Dopiero po świętach - aby atmosfery nie psuć sobie :)

        We wtorek o 12:15 przy przystanku Urząd Miejski

        • 21 1

    • Uklady i ukladziki, na to wszystko adamowicz pozwolił. (1)

      Jakim cudem w zarzadzie ZKMu na stołkach siedzą ludzie wieku emerytalnym?
      Przecież to ludzie z poprzedniej epoki, zapewne wszyscy byli w partii, teraz nikt z nich nie pamięta o tym, teraz opowiadają jak kamieniami rzucali w ZOMO podczas demonstracji.

      Prawda jest taka, że gdyby prezes miał choć trochę honoru to ustąpiłby kilka tygodni temu wraz z całym zarządem. Wiemy wszyscy , że to nie nastąpi, emeryci będą siętrzymali rękoma i nogami swoich stołków robiąc z siebie ofiary, że niby przeciwnicy polityczni ich niszczą...

      • 14 2

      • bo im wyżej wchodzisz tym więcej rąk musisz ściskać

        i tak się wszystko kręci
        za nasze pieniądze

        • 6 1

    • Kontrola już była (1)

      Stwierdzono, że wszystko jest w porządku. Tylko estetyka tramwajów jest do poprawienia, ale kto by się przejmował takim drobiazgiem?

      • 13 0

      • Ja.

        • 1 0

    • Może i nie panują, ale PR idzie pełną parą ;)

      Wszyscy pracownicy umiejący pisać - do komputerów i komentują że jest super.
      Prezes Z. dzisiaj rozlicza na akord.
      Ciekawe czy pani Zosia została wezwana z chorobowego i też wypisuje? Panie redaktorze sprawdź Pan, czy nikt z Wysp Bahama nie pisze że jest idealnie - to na pewno pracownik ZKM na chorobowym :D

      • 6 2

    • kontrola ?

      istotą problemu są ... pieniądze. Miasto oszczędza gdzie tylko może, odbija się to na wszystkich spółkach miejskich, również na ZKM. Wszak musi wystarczyć na stadion, ECS ... i inne doczesne pomniki naszego prezydenta

      • 5 3

  • Czyli na EURO 2012 będziemy jeździć zdezelowanymi pojazdami? (8)

    Skoro ZKM i Urząd Miejski nie panuję nad publicznym mieniem obarczając wandali

    • 105 7

    • Nie przecież władze miasta twierdzą że to wandale psuja kontrolki w autobusach ;)

      • 15 0

    • Nowe tramwaje będą same się naprawiały :-)

      • 12 0

    • A CO TO JEST EURO , JAKIŚ WYJĄTEK ? mieszkańcy tego zasyfiałego miasta od dawna powinni mieć nowe tramwaje. (3)

      • 14 2

      • Nie nowe a sprawne! (2)

        Problem w ZKM polega na tym ze 10 letni tramwaj wygląda i jeździ jak by miał lat ze 40. Nowe tramwaje nic tu nie pomogą bo przy takiej eksploatacji za kilka lat też będą w kiepskim stanie.

        • 4 0

        • nawet w gorszym Konstale są proste jak wóz konny można robić takie improwizacje jak robią ale Bombardiery czy Pesy nie zniosą takiej niekompetencji tam jest masa elektroniki nowoczesne systemy nowoczesne silniki faceci którzy od 30 lat stukają młotkiem w Konstalach nie dadzą rady z resztą widać jak się znają na Solarisach.Wozy roczne a kontrolek się świeci jak lampki choinkowe

          • 3 2

        • Zgadzam sie w 100%. Wystarczy przejechac sie Citadisem (nawet Bombardierem) i juz wiadomo że to w połowie złom.

          • 3 0

    • nie ,po prostu kupią nowe.:D

      • 2 0

    • na euro zamkna calkowicie zkm i zap*******aj na butach :p

      • 4 0

  • (2)

    Wczoraj wracając tramwajem widziałem na torowisku kawałek czegoś co wyglądało jak szczęka hamulca:) jestem ciekaw czy motorniczy zauważył jakąś różnice w prowadzeniu tramwaj?

    • 89 4

    • (1)

      pewnie nie zauważył :)

      • 11 0

      • a ja myślę ,że zauważył ,choć mechanik już niekoniecznie.:P

        • 3 0

  • Epoka młotka i przecinaka się już skończyła. (2)

    Władze miasta i ZKM myślą że jak zakupiony został nowoczesny tabor to sam się będzie naprawiał i serwisował, ale epoka młotka już się skończyła - nie da się „tu i tam puknąć” i dalej jakoś pojazd jeszcze jeździ – tak było z ikarusami ale solarisa to już nie da się w tak „nowoczesny” sposób naprawić.

    • 80 4

    • (1)

      ale jak naprawiać skoro brakuje części :(

      • 6 2

      • Producent nie zapewnia części zamiennych?

        A to dopiero ciekawa sprawa.. a może dyrekcji ZKM po prostu nie chce się wydawać pieniędzy na porządne naprawy?

        • 15 0

  • Przesadzacie Prezes firmy to „nowoczesny menadżer” (11)

    (...)Nie potrzebnie czepiacie się, że jest już od dwóch lat w wieku emerytalnym.

    • 87 5

    • Dobre :D (2)

      http://www.youtube.com/watch?v=6dgS5023x6A

      • 10 0

      • Dobre!! (1)

        :D

        • 8 0

        • Dobre - merytoryczna wypowiedź prezesa Jerzego Z.

          • 8 0

    • No wlasnie skoro taki gantleman jest prezesem tej firmy, to nie ma o co sie martwic. Jako rozsadny manager z pewnoscia niebawem zaproponuje podniesienie stawek biletow, zeby zakupic sprzet do 1 nowoczesnej stacji diagnostycznej/naprawczej tychze najnowoczesniejszych w calej europie i czesci zachodniej europy autobusow.

      • 14 0

    • (6)

      Nie tylko prezes Jerzy Z. (67 lat) jest w wieku emerytalnym ale również Pani wiceprezes Danuta G. (62 lata)

      • 15 0

      • A ta pani feministka, moralna egoistka, bezkarnie dyskryminująca męską płeć? (5)

        W gdańskich tramwajach i autobusach codziennie wyświetlane są na tablicy imiona solenizantów. Dlaczego zajmująca się tym chora na manię wielkości płci własnej feministka (bo któżby) umieszcza imię żeńskie zawsze pierwsze? Czasami jest jak w kalendarzu -wszyscy wtedy wiedzą, że jest zastępstwo. W innych miastach też tak jest?
        Czy jesteśmy już skazani na skrajnej feministki, zatrważającej w moralności egoistki praktyki narzucania nam wszystkim swojej chorej ideologii kultu kobiet? Wyraźnie narzuca swoją chorą manię wielkości płci własnej wszystkim pasażerom, a Konstytucja zabrania dyskryminacji płci.

        • 0 2

        • (1)

          Ale ty jesteś monotematyczny.

          • 0 3

          • Dziękuję za ciekawą opinię

            Ponieważ feministka-egoistka jest już osobą niereformowalną, bardzo proszę, by to zastępstwo było już na stałe. Powód - wykorzystywanie swojego stanowiska do propagowania feministycznej i bałwochwalczej ideologii kultu kobiet z jednoczesną dyskryminacją płci przeciwnej, co jest sprzeczne z Konstytucją.

            • 0 0

        • "Ja jestem trzeci/a" - mówi za Pismem Świętym prawdziwie miłująca/y chrześcijanka/in (2)

          Pierwszy Bóg, drugi bliźni, a ja dopiero trzeci/a. A jak to stwierdzenie ma się w przełożeniu do codziennego życia? Czy nasze panie w słowie i czynie wywyższają mężczyzn, ojcostwo? Bóg stopniując wymagania wobec nas mówi, żebyśmy przynajmniej traktowali się jak równi sobie, ale Jego pragnienia są większe - żebyśmy się wzajemnie wywyższali; tutaj żeby mężczyzna wywyższał kobietę, dawał jej pierwszeństwo zawsze i wszędzie (np. mówiąc kobieta i mężczyzna); żeby kobieta wywyższała mężczyznę, dawała jemu pierwszeństwo zawsze i wszędzie (np. mówiąc mężczyzna i kobieta).

          • 0 1

          • (1)

            ale jestes nudnyyyyyyy
            idz sie schowaj w kacie a nie ludzi tu wykanczasz swoimi durnotami

            • 0 0

            • Kult kobiet to fałszywa ideologia, której owocem jest egoizm obojga

              Mania wielkości płci własnej to zepsuta pychą wola, która na skutek złych nawyków rozciąga się w swych skłonnościach i działaniach na żądze, wykrzywia oceny, zmniejsza panowanie sprawiedliwości nad sobą. Dzień Kobiet, a zwłaszcza wpajany chłopcom cmoknonsens to dążenie do podziałów; to zniewalanie z wykorzystaniem ufności wychowanka, że jak będzie postępować zgodnie z regułami tak "jak wszyscy", to będzie czynić dobro; to samonapędzająca się przesada wypaczająca kryteria ludzkiej godności. Siła narastających nałogów sprawia, że im dłużej się w nich trwa, tym bardziej się zakorzeniają, tym bardziej zagłuszają sumienie, tym bardziej rozprzęgają się władze moralne. U bardzo wielu kobiet (w Polsce wychowanych) ubóstwianie płci żeńskiej jako wyższej i godniejszej, to już nie są powstające afekty (występujące nagle i dość szybko mijające stany uczuciowe wzruszenia, uniesienia), to już głęboko zakorzenione nałogi; to już w kierunku promocji tej ideologii kultu kobiet dążenia.

              • 1 0

  • Komunalne firmy to PRL bis (7)

    Zarówno w ZKM Gdańsk I PKM Gdynia.

    Władze miast nie panuja nad tym co się dzieje - jak szanowane jest publiczne mienie- ważne że zostanie za publiczne pieniądze nowy tabor i tak w kółko Macieja

    • 60 5

    • A właśnie kiedy PKM Gdynia wymieni te swoje stare trupy?

      PKM Gdynia posiada chyba najgorszy tabor w Trójmieście :(

      Komunalni mają jak u Pana Boga za piecem.

      • 9 5

    • co za bzdura (4)

      gdynia w porównaniu do Gdanska to miodzio

      jeżdze codziennie komunikacja i serio nie moge narzekać
      mozliwe ze trajtki bywaja rózne, ale autobusy to serio wygoda, mam na mysli głownie linie 147, 150, 160, 190. 152, 141, 128, R, S itp

      • 3 11

      • a jeździsz autobusami w Gdańsku? (3)

        bo ja tak, tymi w Gdyni też. Takich trupów jak gdyńskie to już dawno nie ma w Gdańsku.

        • 8 6

        • haha (2)

          w gda tez jezdza trupy a nowe busy juz prawie sa trupami, nie bede pisal o bialoruskich cudach techniki na gda drogach typu maz

          • 1 3

          • (1)

            w Gdyni też nie jest różowo i dużo złomu jeździ bo 5 lat temu Wyszomirski miał pomysł żeby Ikary wymieniać na Neoplany z demobilu mające już wtedy po 12-13 lat.Teraz te wozy mają prawie 20 lat i efekty widać ten który połamał się na obwodnicy to był jeden z najgorszych gratów jakie jeżdżą w Gdyni możliwe że zawinił kierowca zbyt mocno naciskając na gaz ale te wozy to i tak trupy pod Kielecką na Witomino jak podjeżdżają to mało się nie rozpadną.Gdyby nie to że ten Neoplan się rozwalił dalej by jeździł na szczęście dla pasażerów rozerwał się tak mocno że naprawa kilkakrotnie przewyższałaby jego wartość i idzie do kasacji.

            • 2 1

            • ogarnij się

              kierowca robił zjazd tamtym neo do bazy bo wóz miał już jechać na kasacje - trzeba go było tylko przerzucić. Jak nie znasz tematu to się nie wychylaj. Wóz sam się skasował i tyle. Przed kraksą długo stal i pewnie dlatego się zepsuł

              • 0 0

    • nie mylić gdyni z gdańskiem!

      • 1 3

  • Wiem (1)

    Tragedia Stany Gdańskich Tramwajiiiii JEST TRAGICZNA!!

    • 46 7

    • twoja języka polski jest jeżcze bardziej tragiczno

      !!!

      • 19 6

  • Bilety podrożały w Gdyni i w Gdańsku a wciąż jeździmy niebezpiecznymi pojazdami :( (2)

    W Gdyni rozwalające się autobusy a w Gdańsku tramwaje :(

    • 60 4

    • kogo to obchodzi (1)

      renoma ma miliony i to się liczy dla adamowicza

      • 2 4

      • ciekawe

        bo ten neoplan z obwodowej jechał na KASACJĘ a nie na kurs. Tylko skasował się o parenaście minut za szybko...

        • 0 0

  • A co na to Pan Prezydent Miasta? (14)

    Czy go to obchodzi?
    Czy korzysta z komunikacji miejskiej?

    • 120 8

    • pan prezydent nawet ani razu nie zabrał głosu w tej sprawie, ma to bardzo gdzieś. (2)

      ciekawe jak się pulchna mordka uśmiechnie jak przegra wybory

      • 28 2

      • Potwierdzam

        Pan Prezydent korzysta z komunikacji miejskiej - ostatnio przejechał się tramwajem z Chełmu do Centrum jak otworzyli linie na Chełm w 2007 r.

        • 25 2

      • Pulchna mordka się uśmiechnie

        ale z powodu WYGRANYCH wyborów. Pełno wokół oszołomów z PO, którzy tylko ze względów ideologicznych na niego zagłosują. I będzie, jak do tej pory

        • 2 3

    • budyń ma to w d.upie (4)

      on ma ważniejsze sprawy na głowie, czyłi budowę ECS miejsca pracy dla siebie i swojej ferajny

      • 25 2

      • (3)

        ale potrzebne jest nam ECS - będziemy do niego dokładać co roku tylko 17 mln zł na utrzymanie.

        • 19 1

        • (1)

          pi********* o tym ECS jak stare komuch ,niech będzie ,Tobie może się nie przydać ,ale następnym pokoleniom owszem.

          • 1 15

          • a do czego konkretnie się przyda i jakie z tego korzyści będą miały te kolejne pokolenia? czy będzie im się lepiej i dostatniej żyło?

            • 7 1

        • a co tam

          stać nas .ale dziury w drogach moga być , tramwaje mogą się rozwalać ...

          • 4 1

    • Oczywiscie ze nie korzysta z komunikacji (2)

      Wozi tlusty tylek sluzbowym samochodem i sieje propagande sukcesu w mediach (czyt. pali glupa). A tak apropos, czy ktos wie kto placi za te spoty propagandowo-wyborcze w tv regionalnej? "Gdansk w UE" czy cos takiego?

      • 20 4

      • oczywiście że nie korzysta, bo chodzi do pracy na piechotę. codzienie go widać.

        • 5 2

      • Polscy podatnicy

        i częściowo europejscy podatnicy (współfinansowanie)

        • 0 0

    • a ja pamiętam ,co pan prezydent obiecywał na zakończeniu eksploatacji Ikarusów w Gdańsku , byłem światkiem rozmowy prezesa zkm i pana prezydenta. obiecywali ,planowali i przede wszystkim rozmawiali na temat "najnowszego" taboru autobusowego w Polsce.

      • 6 0

    • zrezygnujcie z mowienia pan (1)

      nie jest panem bo nigdy nad niczym nie panowal
      po prostu adamowicz

      • 7 4

      • Po prostu nie ogarniający niczego BUDYŃ

        • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.