• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak pojedziemy koleją z Trójmiasta do Centralnego Portu Komunikacyjnego?

mn
11 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciekawe, czy pociągi pendolino doczekają gotowej kolei dużych prędkości? Ciekawe, czy pociągi pendolino doczekają gotowej kolei dużych prędkości?

Do 2040 r. ma być gotowa nowa, szybka linia kolejowa z Trójmiasta do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Trasa ma zaczynać się między Tczewem a Malborkiem i pobiec przez Powiśle, Grudziądz, Toruń, Włocławek i Płock.



Jak oceniasz budowę nowej trasy z Trójmiasta do CPK?

O wizji rozwoju sieci szybkich połączeń kolejowych w Polsce opowiadał Piotr Malepszak, p.o. prezesa spółki powołanej do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego podczas konferencji "W kierunku spójnej Europy", która w piątek odbyła się w ECS-ie.

Na wstępie przypomnijmy, że Centralny Port Komunikacyjny (CPK) ma powstać na terenie trzech mazowieckich gmin: Baranów (pow. grodziski), Teresin (pow. sochaczewski) i Wiskitki (pow. żyrardowski). Ma to być największy port lotniczy w Polsce, dobrze skomunikowany koleją z największymi polskimi metropoliami, w tym Trójmiastem.

By CPK rzeczywiście był łatwo dostępny dla wszystkich Polaków, należy rozbudować szlaki kolejowe prowadzące na Mazowsze. W nomenklaturze projektantów określa się je jako "szprychy" i węzły.

Ich budowa została podzielona na trzy etapy:

  • Etap początkowy (konieczny do powstania CPK) przewiduje zbudowanie węzła i bezpośrednich łączników umożliwiających szybki dojazd/wyjazd z węzła na linie kolejowe na kierunki południkowe oraz równoleżnikowe - dla pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.
  • Etap pierwszy, realizowany ze środków obecnej perspektywy budżetowej UE oraz perspektywy 2020+ służyć będzie uzupełnianiu głównych luk sieci kolejowej Polski, czyli budowie brakujących elementów sieci kolejowej oraz modernizacji i rewitalizacji istniejącej sieci dla wykorzystania w maksymalnym stopniu jej parametrów geometrycznych, w celu zapewnienia obsługi komunikacyjnej wszystkich obszarów kraju.
  • Etap drugi, realizowany ze środków kolejnej perspektywy finansowej oraz ze środków krajowych, nastawiony będzie na poprawę jakości sieci krajowej infrastruktury przez budowę nowych odcinków kolei dużych prędkości celem poprawy czasów przejazdów istniejących relacji.


Planowane nowe połączenie kolejowe z Trójmiasta na lotnisko w Baranowie pod Warszawą oraz inne linie kolejowe, które muszą powstać do obsługi CPK. Planowane nowe połączenie kolejowe z Trójmiasta na lotnisko w Baranowie pod Warszawą oraz inne linie kolejowe, które muszą powstać do obsługi CPK.

Kolej dużych prędkości do 2040 r.



- Prace nad budową kolei dużych prędkości mają potrwać do 2040 r. - mówi Piotr Malepszak, wiceprezes Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Łączne koszty rozbudowy krajowej sieci kolejowej z budową infrastruktury dla systemu przewozów do i z CPK wynosić mają 35-40 mld zł. Zakłada się, że te wydatki zostaną rozłożone na lata 2020-2035.

Z punktu widzenia mieszkańców Trójmiasta, najważniejsze są prace nad szlakiem kolejowym łączącym Gdynię, Sopot i Gdańsk z CPK. Pociągi kolei dużych prędkości dojadą najpierw istniejącą linią do Żuław między Tczewem i Malborkiem. Stamtąd kolej dużych prędkości odbije nową trasą na południe i pociąg pojedzie dalej do Grudziądza.

Pociągi kolei dużych prędkości na Kujawach ominą od wschodu Toruń i pojadą do Włocławka. Stamtąd w kierunku CPK pociąg pojedzie do Płocka, by dotrzeć ostatecznie do CPK.
Oficjalne plany rozbudowy sieci połączeń kolejowych w Polsce, ogłoszone 25 marca 2019 roku. Oficjalne plany rozbudowy sieci połączeń kolejowych w Polsce, ogłoszone 25 marca 2019 roku.
mn

Opinie (200) ponad 20 zablokowanych

  • zgadzam sie

    ze nasza kolej to zacofanie, ze za Wilno, ze bylejaka, ze multum podspolek i prezesów opłacanych etc., ALE musimy sobie uświadomić, Że nasz kraj przechodzących rozbiory, obie wojny, Stalinizm, PRL, był i nadal jest ograbiony, trzymany w ciemnocie. To są wielopokoleniowe zaniedbania jako celowe efekt zniewolenia tego wychłostany go doświadczeniami przyszłości narodu. Perspektywa 20 lat, aby pociągi jeździły 200 kilometrów na godzinę brzmi jak farsa, ale musimy uświadomić sobie również, jak wielkie zacofanie nas spotkało, jakie wielkie nie szczęście, że aż tyle lat zajmuje dojście do jakiegoś minimum współczesnej prędkości pociągów. Jak bardzo ten kraj został innymi słowy ograbiony, zniszczony. Wszystko nie jest łatwe, wszędzie są jakieś trudności. Polecam magazyn Anety Gargas z ubiegłego tygodnia na temat Agentury wpływu, niekoniecznie związanej tylko z polityką. Każdy to znajdzie na YouTube. Uważny Widz otworzy szeroko oczy, Jaki gigantyczny wpływ na życie narodów i społeczeństwo ma Tuba informacyjna, co robi się z ludzkimi myślami i poglądami chociażby w aspekcie owoców. Przecież musimy mieć pomarańcze, mango, kiwi, musimy mieć obowiązkowo soki z nich pozyskane w ekologicznych barach, Co Win Duje ceny tych owoców bardziej aniżeli rodzimy jabłka, inne owoce i warzywa. Uwielbiam pomarańcze i nic nie mam przeciwko nim, ale Promocja własnych owoców gdzieś umknęła. Czy to przypadkowe działanie? Obejrzyjcie. Zaraz znajdą się oskarżenia na temat teorii spiskowych, ale najważniejsze są fakty oraz wynikające z nich owoce ekonomiczne. Zacznijmy myśleć o swoim kraju, dostrzeżmy te wszystkie bzdury na temat obywatela Europy, europejskości, Bo będąc w innych krajach zobaczycie, że tak naprawdę mają nas głęboko w poważaniu, każdy naród myśli o sobie. Owoce owe narody Wydały już w przeszłości chociażby na temat wiedzy o wybuchu drugiej wojny światowej: świat wiedział, nikt nam nic nie powiedział. Wpędzanie w dalszej kompleksy narodu to doskonała metoda na manipulacje. Szanujmy to co mamy, nie ułatwiajmy innym dalszego grabienia dorobku ciężko pracujących pokoleń, szanujmy sami siebie nawzajem, a przede wszystkim niechaj każdy zacznie od siebie, niech oceni samego siebie.

    • 1 3

  • a to nie jest wykorzystywanie ECS przez dojna zmiane do celow politycznych ?

    a gdzie pseudoekretyni pseudozwiazkowcy Solidarnoscia "rzadzacy" ze skladek zwiazkowcow ?!
    teraz wam nie przeszkadza ? obludnicy

    • 1 0

  • skoro trasa bedzie sie zaczynac miedzy Tczewem a Malborkiem, to pytanie czym tam dojechac ?!

    chyba na takim samym "baranie" jak ten "co to" wymyslil pod Baranowem, baran je..ny, lepiej sie rozpedz i trzepnij barana, tylko najpierw poszukaj odpowiednio twardej sciany, baranie

    • 2 0

  • Centralny Szpital Psychiatryczny

    Potrzeba zbudowac dla tych co wymyslili CPK!

    • 0 0

  • A nawet jak zbudują.. To co? 95 procent pasażerów pkp podróżując koleją nie jedzie na lotnisko. Tzn ze co tam wszyscy będziemy się przeaiadac? Przecież w większości te pociągi będą puste. Ja jadę.. Do innych miast i chciałbym żeby te pieniądze były wydane mądrze na siatkę linii między miastami wojewódzkim.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane