- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (279 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (131 opinii)
- 6 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (55 opinii)
Jak pojedziemy komunikacją miejską przy węźle Śródmieście?
W ramach budowy Forum Gdańsk powstaje duży węzeł przesiadkowy. W czwartek ZTM przedstawił koncepcję organizacji ruchu komunikacji miejskiej w tym miejscu. Sprawdzamy, jak pasażerowie będą się tam poruszać i przesiadać wiosną 2018 r., gdy inwestycja zostanie oddana do użytku.
Węzeł ma w sposób znaczący odciążyć przystanki w rejonie dworca głównego PKP.
- Prognozujemy, że nowy węzeł przejmie 18 proc. dotychczasowego ruchu w transporcie publicznym na obszarze śródmieścia - mówi Sebastian Zomkowski, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy węzeł powstaje na nowym wiadukcie - znajdą się tam dwa perony tramwajowe - do jazdy w obu kierunkach - a także dwa perony autobusowe. Dodatkowo nowy węzeł będzie umożliwiał zawracanie autobusom. Ponadto do przystanku SKM będą prowadziły z peronów schody i windy.
Oprócz węzła przesiadkowego otwarty ma być też tunel pod ul. Okopową w rejonie Muzeum Narodowego. Ma on umożliwić przejście od ul. Toruńskiej do Forum Gdańsk przez peron SKM lub zachodni fragment ul. Okopowej. Na obiekcie skorzystają przede wszystkim pracownicy instytucji zlokalizowanych w tej części miasta.
Przy zejściu do tunelu od strony ul. Toruńskiej powstanie ponadto przystanek autobusowy, na którym zatrzymują się autobusy jadące od strony Oruni. Pasażerom umożliwi to przejście do SKM-ki i Forum Gdańsk.
Nadmieńmy, że jedną ze ścian tunelu stanowi elewacja Bastionu Kot. Został on wyeksponowany i oświetlony. Co dalej się z nim się stanie - na razie nie wiadomo. Pewnym jest za to, że niebawem ruszy przebudowa znajdującego się nad nim wiaduktu Biskupia Górka. Dalszy los historycznego obiektu zależy od konserwatora zabytków.
Nowa linia tramwajowa z Moreny na Stogi
Tramwaje przez Węzeł Śródmieście pojadą już pod koniec października 2017 r. By tak się stało, wykonawca musi wbudować w skrzyżowanie nowy rozjazd. Warto zaznaczyć, że po zakończeniu inwestycji nie zniknie przystanek przy ul. 3 Maja, który powstał na potrzeby przebudowy torowiska w rejonie ul. Rogaczewskiego.
- Zakładamy, że tramwaje linii 4 i 11 kursowały z Chełmu właśnie przez ul. 3 Maja. Mieszkańcy jadący z górnego tarasu miasta będą mieli dostęp do instytucji zlokalizowanych przy ul. 3 Maja - mówi Zomkowski.
Tramwaje nr 2, 7 i 6 pojadą według dawnych tras - przez Węzeł Śródmieście.
- Nowością natomiast ma być linia tramwajowa łącząca Morenę ze Stogami. Na razie nie mamy pomysłu na numer tej linii, ale pewnym jest, że taka linia zostanie uruchomiona. Pojazdy będą przejeżdżać właśnie przez Węzeł Śródmieście. Całość jednak ruszy po otwarciu torowiska w ciągu ulic: Nowej Warszawskiej i Nowej Bulońskiej - dodaje Zomkowski.
Autobusy na Węźle Śródmieście będą zawracać
Duże zmiany czekają miejskie linie autobusowe kursujące z centrum w kierunku południowych dzielnic Gdańska i do Pruszcza Gdańskiego. Wyjeżdżając z centrum będą one przejeżdżać przez Węzeł Śródmieście. Po zabraniu pasażerów pojazdy zawrócą i pojadą dotychczasową trasą. Autobusy, które będą wracać do centrum z południa Gdańska, nie będą już wjeżdżać na Węzeł Śródmieście - zatrzymają się na nowym przystanku na wysokości ul. Toruńskiej.
Zniknie przystanek autobusów podmiejskich przy dworcu
Po otwarciu Forum Gdańsk autobusy podmiejskie będą musiały zniknąć sprzed dworca - przystanek przy Hotelu Central zostanie zamieniony w prawoskręt w ul. Nowe Podwale Grodzkie. O tej ulicy pisaliśmy w czwartek bardzo szczegółowo.
Pojazdy komunikacji podmiejskiej zostaną przeniesione na kamienny fragment ul. Podwale Grodzkie - za bastion św. Elżbiety. Dodatkowo tego rodzaju autobusy będą zajeżdżać też na Węzeł Śródmieście kierując się w stronę Pruszcza Gdańskiego.
Opinie (221) ponad 20 zablokowanych
-
2017-09-29 08:40
Krok do przodu
Ucieszył mnie ten tramwaj ze Stogów, o ile nie będzie to taka 9 , która rzadko jeździ tylko w określonych godzinach i tylko w dni robocze. To jedyna rzecz, która umożliwi mieszkańcom Stogów, Przeróbki, Długich Ogrodów i Dolnego Miasta korzystanie z tego węzła. Wysiadanie na przystanku Okopowa, tunel, przejście przez dwie jezdni przy KW Policji, znowu tunel - no nie, to już wolę po staremu przy dworcu PKP. Rozumiem jednak, nie da się zadowolić wszystkich.
- 7 1
-
2017-09-29 08:43
skrzyżowanie Armii Krajowej z Łostowicką
w tych dniach na skrzyżowaniu A. Krajowej - Łostowicka przekładane są chodniki i budowane ścieżki rowerowe dla bardzo znikomego w tym regionie ruchu zarówno pieszych jak i rowerzystów. Na bardzo szerokich chodnikach wystarczyło postawić znak "ciąg pieszo - rowerowy". Natomiast wąskim gardłem skrzyżowania jest lewoskręt z Łostowickiej w Al. A. Krajowej. W godzinach szczytu trzeba odczekać co najmniej 4 zmiany świateł, jak nie więcej. Kolejki do lewoskrętu niejednokrotnie siegaja wjazdu na cmentarny parking. Światło lewoskrętu pozwala na przejazd max 8 pojazdów, w tym ostatni na czerwonym. Dlaczego nie buduje się drugiej nitki lewoskrętu, tak jak zrobiono to kilka lat temu w przeciwnym kierunku?
- 8 3
-
2017-09-29 08:48
I pewnie żadnych parkingów i dodatkowych ulic.
To jest "gdański sposób"... czy osiedla, czy centrum - bezmyślnie, byle nachapać się : )
- 10 7
-
2017-09-29 08:49
Przejście podziemne
Przejście podziemne Jak FRAG mógł do tego dopuścić?
Tunel samochodowy pod Forum szkoda ze jednopasmowy i nie puszczony wykopem PKP aż do Oruni
będzie wpuszczał spory ruch w nieprzygotowana Toruńską sprzyjać temu będzie również degradacja przejściami Podwala i likwidacja estakady
Czy o takie ożywienie dzielnicy chodziło- 10 5
-
2017-09-29 08:50
(4)
Chcemy dopuszczenia ruchu rowerowego przez Nowe Podwale Grodzkiej. Zakaz ten jest absurdalny a i tak rowerzyści pojawiali by się tam sporadycznie głównie zimą bo miasto nie odśnieża DDR. To by też była szybka droga do Dworca. Dzięki niej z pominięciem świateł można by zdążyć szybciej np na pociąg gdy się jedzie dalej. Ale beton jest głuchy na argumenty
- 2 13
-
2017-09-29 09:33
nie chcemy (1)
- 4 1
-
2017-09-29 09:38
a ja chcę!.
My prezes, nadprezydent i nadpremier Rzeczpospolitej Polskiej?
Mam wrażenie, że można odpowiedzieć: sp...j dziadu!- 0 2
-
2017-09-29 11:07
Rowery...
na traktory.
- 0 0
-
2017-09-29 11:54
nigdzie nie napisali że będzie zakaz. zresztą czemu mieliby zakazywać?. miasto jest antyrowerowe ale nie aż tak
- 0 1
-
2017-09-29 08:51
Miało być pięknie a tu kolejna petla typu SIEDLCE
Kierowcy autobusów na SIEDLCACH tracą ok 8 min. na nawrotkę. Gdzie tu logika. Na tym węźle też tak będzie. 108 zamiast 12min. na chełm bedzie jechał 20min. 118,154,111,112,i całą resztę autobusów też to dotyczy. Ja chcę szybko dojechać z pracy do domu a nie krążyć mo pętlach. Pewnie przerwy posiłkowe kierowcom autobusów zabiorą, bo przy zachowaniu teraźniejszej częstotliwości kursowania autobusów gdzieś te 5-7min. musi się znaleźć. Nie popieram takich inwestycji w moim mieście.
- 21 10
-
2017-09-29 08:53
szykuje się niezłe skrzyzowanie
toruńska, okopowa, trakt Wojciecha, tam było ciasno a teraz jeszcze dojdzie nowe podwale. Czy też przy wyjeździe z tunelu w kierunku Oruni będziemy z dwóch pasów wbijać się w jeden jak to kiedyś było bo do tego jeszcze dojdą boczne wjazdy i wyjazdy? W godzinach popołudniowych od opery będziemy stali ?
- 12 4
-
2017-09-29 09:08
nie pojedziemy :(
nie pojedziemy, będziemy stać w mega korku
- 6 3
-
2017-09-29 09:14
ten tramwaj musi mieć numer 0
dlatego, że nie ma możliwości skrętu torami z Nowych Ogrodów w kierunku Armii Krajowej. Tramwaj będzie musiał robić koło ( Nowe Ogry, Hucisko, Okopowa węzeł Śródmieście, 3 Maja i Hucisko a dalej jak 8 czy 9
- 4 4
-
2017-09-29 09:27
Linia tramwajowa (1)
A przydałaby się też linia tramwajowa Stogi- Chełm.Byłoby super.
- 7 2
-
2017-09-29 11:13
mało ci, jest 68 :)
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.