- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (107 opinii)
- 2 Martwe dziki z Karwin miały ASF (173 opinie)
- 3 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (91 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (372 opinie)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (155 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (269 opinii)
Jak pojedziemy komunikacją miejską przy węźle Śródmieście?
W ramach budowy Forum Gdańsk powstaje duży węzeł przesiadkowy. W czwartek ZTM przedstawił koncepcję organizacji ruchu komunikacji miejskiej w tym miejscu. Sprawdzamy, jak pasażerowie będą się tam poruszać i przesiadać wiosną 2018 r., gdy inwestycja zostanie oddana do użytku.
Węzeł ma w sposób znaczący odciążyć przystanki w rejonie dworca głównego PKP.
- Prognozujemy, że nowy węzeł przejmie 18 proc. dotychczasowego ruchu w transporcie publicznym na obszarze śródmieścia - mówi Sebastian Zomkowski, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy węzeł powstaje na nowym wiadukcie - znajdą się tam dwa perony tramwajowe - do jazdy w obu kierunkach - a także dwa perony autobusowe. Dodatkowo nowy węzeł będzie umożliwiał zawracanie autobusom. Ponadto do przystanku SKM będą prowadziły z peronów schody i windy.
Oprócz węzła przesiadkowego otwarty ma być też tunel pod ul. Okopową w rejonie Muzeum Narodowego. Ma on umożliwić przejście od ul. Toruńskiej do Forum Gdańsk przez peron SKM lub zachodni fragment ul. Okopowej. Na obiekcie skorzystają przede wszystkim pracownicy instytucji zlokalizowanych w tej części miasta.
Przy zejściu do tunelu od strony ul. Toruńskiej powstanie ponadto przystanek autobusowy, na którym zatrzymują się autobusy jadące od strony Oruni. Pasażerom umożliwi to przejście do SKM-ki i Forum Gdańsk.
Nadmieńmy, że jedną ze ścian tunelu stanowi elewacja Bastionu Kot. Został on wyeksponowany i oświetlony. Co dalej się z nim się stanie - na razie nie wiadomo. Pewnym jest za to, że niebawem ruszy przebudowa znajdującego się nad nim wiaduktu Biskupia Górka. Dalszy los historycznego obiektu zależy od konserwatora zabytków.
Nowa linia tramwajowa z Moreny na Stogi
Tramwaje przez Węzeł Śródmieście pojadą już pod koniec października 2017 r. By tak się stało, wykonawca musi wbudować w skrzyżowanie nowy rozjazd. Warto zaznaczyć, że po zakończeniu inwestycji nie zniknie przystanek przy ul. 3 Maja, który powstał na potrzeby przebudowy torowiska w rejonie ul. Rogaczewskiego.
- Zakładamy, że tramwaje linii 4 i 11 kursowały z Chełmu właśnie przez ul. 3 Maja. Mieszkańcy jadący z górnego tarasu miasta będą mieli dostęp do instytucji zlokalizowanych przy ul. 3 Maja - mówi Zomkowski.
Tramwaje nr 2, 7 i 6 pojadą według dawnych tras - przez Węzeł Śródmieście.
- Nowością natomiast ma być linia tramwajowa łącząca Morenę ze Stogami. Na razie nie mamy pomysłu na numer tej linii, ale pewnym jest, że taka linia zostanie uruchomiona. Pojazdy będą przejeżdżać właśnie przez Węzeł Śródmieście. Całość jednak ruszy po otwarciu torowiska w ciągu ulic: Nowej Warszawskiej i Nowej Bulońskiej - dodaje Zomkowski.
Autobusy na Węźle Śródmieście będą zawracać
Duże zmiany czekają miejskie linie autobusowe kursujące z centrum w kierunku południowych dzielnic Gdańska i do Pruszcza Gdańskiego. Wyjeżdżając z centrum będą one przejeżdżać przez Węzeł Śródmieście. Po zabraniu pasażerów pojazdy zawrócą i pojadą dotychczasową trasą. Autobusy, które będą wracać do centrum z południa Gdańska, nie będą już wjeżdżać na Węzeł Śródmieście - zatrzymają się na nowym przystanku na wysokości ul. Toruńskiej.
Zniknie przystanek autobusów podmiejskich przy dworcu
Po otwarciu Forum Gdańsk autobusy podmiejskie będą musiały zniknąć sprzed dworca - przystanek przy Hotelu Central zostanie zamieniony w prawoskręt w ul. Nowe Podwale Grodzkie. O tej ulicy pisaliśmy w czwartek bardzo szczegółowo.
Pojazdy komunikacji podmiejskiej zostaną przeniesione na kamienny fragment ul. Podwale Grodzkie - za bastion św. Elżbiety. Dodatkowo tego rodzaju autobusy będą zajeżdżać też na Węzeł Śródmieście kierując się w stronę Pruszcza Gdańskiego.
Opinie (221) ponad 20 zablokowanych
-
2017-09-29 09:28
Efekt końcowy będzie taki że miasto (już ze swoich funduszy) będzie musiało za kilka lat cywilizować tą część miasta
- 12 1
-
2017-09-29 09:35
idiotyzm (1)
będzie jak z węzłem przesiadkowym na Kartuskiej!!!
Wydłużył czas dojazdu do centrum.
Brak synchronizacji powoduje, że przesiadający muszą oczekiwać na np. tramwaj. Same perony za wąskie na dużą ilość ludzi w godzinach szczytu. Brak osłony w razie brzydkiej pogody i brak ławeczki ( a podróżują nie tylko młodzi i sprawni). To już wiemy.
Tutaj węzeł będzie dużo gorzej, bo przesiadka obejmie znacznie większą ilość osób, a o tym nie pomyślano.
W wielu miastach tak duże węzły przesiadkowe są całkowicie zadaszone, co akurat w przypadku Gdańska i jego klimatu jest szczególnie ważne. Kto oczekiwał na Kartuskiej to wie o czym mowa.
Poza tym nikt nie pomyślał, że Dworzec Główny jest jednak dalej. Przesiadki z bagażami nie należą do przyjemnych.
To może pociągi dalekobieżne powinny zatrzymywać się na stacji Śródmieście, wtedy jeszcze miałoby to sens. A tak sensu brak.
Już teraz pod Dworcem Głównym cyrk, praktycznie wysadzanie osoby udającej się w podróż i wyjmowanie bagażu naraża na mandat, bo nikt nie pomyślał o takiej legalnej możliwości.
Pod dworcem Głównym teren przede wszystkim dla gości hotelu.
Tutaj wszystko aby galeria miała klientów- takie na razie jest wrażenie.
Przy paraliżu na Podwalu Przedmiejskim ( przejścia naziemne) i Podwalu grodzkim ( przejścia naziemne) oraz przy Bramie Wyżynnej ( przejście naziemne) węzeł przesiadkowy dodatkowo i niepotrzebnie wydłuży czas dojazdu.
Dotyczy to przede wszystkim pasażerów komunikacji miejskiej!!!
Polak mądry jednak po szkodzie!!! Przynajmniej włodarze miasta i pseudo spece od komunikacji.
Oni liczą, że ludzie po prostu się dostosują, bo nie będą mieli innego wyjścia!!!- 16 8
-
2017-09-29 14:03
włodarze i spece nawet po szkodzie nie będą mądrzejsi
ich to nie dotyczy
- 3 3
-
2017-09-29 09:39
To czekamy teraz na układ pieszy i rowerowy
będzie się z czego śmiać albo raczej..... płakać
- 7 1
-
2017-09-29 09:42
(1)
Tu zbudowali tunel dla pieszych ale przy dworcu i na Podwalu sa ble?
- 4 5
-
2017-09-29 10:18
ten tunel jest absurdalny i obrzydliwy
w typie tuneli ze Słowackiego
- 3 4
-
2017-09-29 09:43
Bardzo dobrze rozluźni się okolica Dworca Głównego na rzecz Węzła Śródmieście!!!
- 4 11
-
2017-09-29 09:44
Jeszcze otworzyć naziemne przejście na Żabim Kruku i zasypać tunel!!!
- 6 6
-
2017-09-29 09:45
(1)
Przesiadki beda jak wszedzie. Wysiadamy z autobusu a tramwaj wlasnie odjechac i kwitniemy 20min czekajac na kolejny.
- 9 4
-
2017-09-29 11:15
przyspieszą rozkład autobusu to i się na tramwaj zdązy;)
- 0 1
-
2017-09-29 10:07
Ale szpoka
Ale cyrk
- 3 3
-
2017-09-29 10:17
ilu trolli kupił UM i Multi Development?
te ckliwe treści o tym jak będzie cudownie i jaka ulga w dudzie po molochu dla galerianek
- 10 5
-
2017-09-29 10:19
Jakiego kurna tunelu tunele to tylko dla blachosmrodów są a ludzie chodza na powierzni !
Te centrum handlowe to kolejny przykład korupcji urzędasów Gdańska! By napchać kase Holendrom!
Oni sa znani ztego ze daja wszedzie łapówki i wielokrotnie byli za to karani.- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.