Fakty i opinie

stat

Jak powinna wyglądać Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych

Radni Osowej czują się oszukani rezygnacją z przekształcenia ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska w atrakcyjną, reprezentacyjną ulicę. Oczekują od urzędników przeprowadzenia konsultacji społecznych, ale na razie otrzymali od nich decyzję odmowną. Zbierają również podpisy pod petycją o możliwie jak najszybsze rozpoczęcie budowy nowego przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na wysokości ul. Kielnieńskiej.



Czy mieszkańcy powinni mieć wpływ na charakter przebudowy ul. Kielnieńskiej?

tak, przecież będą z niej korzystali 76%
tak, ale tylko osoby, które mieszkają w jej bezpośrednim sąsiedztwie 14%
nie, wszystkie decyzje powinny być podejmowane przez urzędników 10%
zakończona Łącznie głosów: 842
Przypomnijmy: kilkanaście dni temu pisaliśmy o planach rozbudowy ul. Kielnieńskiej, która wbrew zapowiedziom urzędników nie będzie "bulwarem", lecz drogą typową dla przedmieść, czyli projektowaną przede wszystkim z myślą o wygodzie kierowców, z wąskimi chodnikami.

Wcześniej na spotkaniach z mieszkańcami prezentowano wizualizacje atrakcyjnej przestrzeni publicznej, które miały zachęcić do poparcia budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.

- Mieliśmy szumne zapowiedzi pięknej wizytówki naszej dzielnicy, a dzisiaj miasto zamierza projektować coś całkowicie innego. Uważam, że należy oddać głos mieszkańcom, którzy powinny współdecydować o kształcie ul. Kielnieńskiej - apeluje Jan Perucki, członek Zarządu Rady Dzielnicy Osowa. - Niestety, miasto nie chce prowadzić dialogu z mieszkańcami, o czym świadczy pismo od dyrektora DRMG. My, mieszkańcy Osowej, chcemy wypowiedzieć się na temat projektu przebudowy tej ulicy i współtworzyć nasze miasto.
W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej.
W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Urzędnicy: projekt przebudowy ulicy nie wymaga konsultacji



We wspomnianym piśmie z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska czytamy: "w zakresie otrzymanego zadania nie wskazano konieczności przeprowadzenia konsultacji społecznych".

- Możemy się czuć w jakimś stopniu oszukani. Chcemy, by ta ulica była wizytówką Osowej, podczas gdy miasto dąży do minimalistycznego wariantu jej przebudowy - mówi Perucki.
- Przedstawione wizualizacje bardzo nam się podobały ze względu na duży udział zieleni, przestrzeni dla pieszych, rowerzystów i wytyczone miejsca do parkowania. Ta koncepcja była jak najbardziej do zaakceptowania przy jednoczesnej budowie ul. Nowej Kielnieńskiej w formie miejskiej drogi - dodaje Bartosz Stefański, radny dzielnicy Osowa.
Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską.
Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską. graf. Trojmiasto.pl

Ulica Kielnieńska drogą tranzytową pomiędzy "ekspresówkami"?



Radni dzielnicy obawiają się, że rozbudowa ul. Kielnieńskiej bez budowy ul. Nowej Kielnieńskiej, czyli drogi na północ od ul. Komandorskiej zobacz na mapie Gdańska, spowoduje napływ jeszcze większej liczby aut do centrum dzielnicy, zaś istniejąca droga stanie się najkrótszym łącznikiem między obwodnicą Trójmiasta a planowaną Trasą Kaszubską.

Odciążeniem dla układu drogowego może być budowa przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Osowa Północ lub - jak proponują radni - Gdańsk Kukawka (w nawiązaniu do nazwy historycznej najstarszej części Osowej). Przystanek ten ma powstać w rejonie wiaduktu nad torami zobacz na mapie Gdańska w ciągu ul. Kielnieńskiej i docelowo także ul. Nowej Kielnieńskiej.

Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg.
Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Rada dzielnicy chce szybkiej budowy przystanku PKM



- Urząd Marszałkowski określił priorytety inwestycyjne do 2025 r., w których uwzględnił właśnie ten przystanek. Patrząc jednak na dotychczasowe tempo prac, obawiamy się, że jego budowa w tym terminie to utopia. Dlatego zbieramy podpisy pod petycją o szybką jego realizację wraz z węzłem integracyjnym autobus-pociąg oraz parkingiem typu park and ride - informuje członek Zarządu RD Osowa.
Czytaj więcej: Wizja rozwoju kolei na Pomorzu na najbliższe dwie dekady

Podpisy można składać za pośrednictwem strony internetowej oraz w lokalnych punktach handlowo-usługowych. W sprawę zaangażowali się również mieszkańcy i samorządowcy pobliskiego Chwaszczyna, dla których byłby to najbliższy przystanek PKM.

- Obecnie mamy ok. 700 podpisów. Planujemy zbierać je do końca sierpnia - zapowiada Jan Perucki.

Opinie (224) 4 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.