• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak powinna wyglądać Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych

Krzysztof Koprowski
23 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Wizja możliwych zmian na ul. Kielnieńskiej, którą promowali urzędnicy w 2016 r. Dzisiaj wiadomo już, że nie doczeka się realizacji w takim kształcie.
  • Wizja możliwych zmian na ul. Kielnieńskiej, którą promowali urzędnicy w 2016 r. Dzisiaj wiadomo już, że nie doczeka się realizacji w takim kształcie.
  • Planowany układ przebudowanej ul. Kielnieńskiej.

Radni Osowej czują się oszukani rezygnacją z przekształcenia ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska w atrakcyjną, reprezentacyjną ulicę. Oczekują od urzędników przeprowadzenia konsultacji społecznych, ale na razie otrzymali od nich decyzję odmowną. Zbierają również podpisy pod petycją o możliwie jak najszybsze rozpoczęcie budowy nowego przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na wysokości ul. Kielnieńskiej.



Czy mieszkańcy powinni mieć wpływ na charakter przebudowy ul. Kielnieńskiej?

Przypomnijmy: kilkanaście dni temu pisaliśmy o planach rozbudowy ul. Kielnieńskiej, która wbrew zapowiedziom urzędników nie będzie "bulwarem", lecz drogą typową dla przedmieść, czyli projektowaną przede wszystkim z myślą o wygodzie kierowców, z wąskimi chodnikami.

Wcześniej na spotkaniach z mieszkańcami prezentowano wizualizacje atrakcyjnej przestrzeni publicznej, które miały zachęcić do poparcia budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.

- Mieliśmy szumne zapowiedzi pięknej wizytówki naszej dzielnicy, a dzisiaj miasto zamierza projektować coś całkowicie innego. Uważam, że należy oddać głos mieszkańcom, którzy powinny współdecydować o kształcie ul. Kielnieńskiej - apeluje Jan Perucki, członek Zarządu Rady Dzielnicy Osowa. - Niestety, miasto nie chce prowadzić dialogu z mieszkańcami, o czym świadczy pismo od dyrektora DRMG. My, mieszkańcy Osowej, chcemy wypowiedzieć się na temat projektu przebudowy tej ulicy i współtworzyć nasze miasto.
W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej. W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej.

Urzędnicy: projekt przebudowy ulicy nie wymaga konsultacji



We wspomnianym piśmie z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska czytamy: "w zakresie otrzymanego zadania nie wskazano konieczności przeprowadzenia konsultacji społecznych".

- Możemy się czuć w jakimś stopniu oszukani. Chcemy, by ta ulica była wizytówką Osowej, podczas gdy miasto dąży do minimalistycznego wariantu jej przebudowy - mówi Perucki.
- Przedstawione wizualizacje bardzo nam się podobały ze względu na duży udział zieleni, przestrzeni dla pieszych, rowerzystów i wytyczone miejsca do parkowania. Ta koncepcja była jak najbardziej do zaakceptowania przy jednoczesnej budowie ul. Nowej Kielnieńskiej w formie miejskiej drogi - dodaje Bartosz Stefański, radny dzielnicy Osowa.
Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską. Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską.

Ulica Kielnieńska drogą tranzytową pomiędzy "ekspresówkami"?



Radni dzielnicy obawiają się, że rozbudowa ul. Kielnieńskiej bez budowy ul. Nowej Kielnieńskiej, czyli drogi na północ od ul. Komandorskiej zobacz na mapie Gdańska, spowoduje napływ jeszcze większej liczby aut do centrum dzielnicy, zaś istniejąca droga stanie się najkrótszym łącznikiem między obwodnicą Trójmiasta a planowaną Trasą Kaszubską.

Odciążeniem dla układu drogowego może być budowa przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Osowa Północ lub - jak proponują radni - Gdańsk Kukawka (w nawiązaniu do nazwy historycznej najstarszej części Osowej). Przystanek ten ma powstać w rejonie wiaduktu nad torami zobacz na mapie Gdańska w ciągu ul. Kielnieńskiej i docelowo także ul. Nowej Kielnieńskiej.

Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg. Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg.

Rada dzielnicy chce szybkiej budowy przystanku PKM



- Urząd Marszałkowski określił priorytety inwestycyjne do 2025 r., w których uwzględnił właśnie ten przystanek. Patrząc jednak na dotychczasowe tempo prac, obawiamy się, że jego budowa w tym terminie to utopia. Dlatego zbieramy podpisy pod petycją o szybką jego realizację wraz z węzłem integracyjnym autobus-pociąg oraz parkingiem typu park and ride - informuje członek Zarządu RD Osowa.
Czytaj więcej: Wizja rozwoju kolei na Pomorzu na najbliższe dwie dekady

Podpisy można składać za pośrednictwem strony internetowej oraz w lokalnych punktach handlowo-usługowych. W sprawę zaangażowali się również mieszkańcy i samorządowcy pobliskiego Chwaszczyna, dla których byłby to najbliższy przystanek PKM.

- Obecnie mamy ok. 700 podpisów. Planujemy zbierać je do końca sierpnia - zapowiada Jan Perucki.

Miejsca

Opinie (224) 4 zablokowane

  • Budować! Budować!

    • 10 1

  • (3)

    Obecny przystanek PKM leży mniej więcej na środku dzielnicy więc po co go przenosić na północ?

    • 10 5

    • (1)

      Leży na rogu, ośle...
      A Radni chcą drugi dla siebie i dla sąsiadów z Zukowa...

      • 4 8

      • Na rogu czego?

        ośle...

        • 6 0

    • Bo to jest słabe miejsce.

      • 0 0

  • (3)

    Paranoja, mieszkańcy peryferyjnej dzielnicy chcą zablokować oczywisty wynikający z geografii łącznik obwodnicy trójmiasta i trasy kaszubskiej? Proponuję przeprowadzkę w Bieszczady.

    • 15 11

    • Tym bardzie że to droga wojewódzka DW218 a nie osiedlowa...

      • 11 1

    • (1)

      Mieszkańcy chcą budowy bulwaru i budowy jednoczesnej drogi równoległej, Nowej Kielnienskiej, „Obwodnicy Osowej”

      • 6 6

      • tylko po co komu bulwar?

        do inhalacji spalin z zakorkowanej drogi?
        Onkolodzy juz sie cieszą.

        • 7 6

  • Kielnienska powinna wyglądać dokładnie tak, jak Osowiacy chcą widzieć Drogę Zieloną, czyli 4 pasy ruchu, 3 metrowe ekrany akustyczne i jedno przejście dla pieszych na odcinku 5 km, oczywiście podziemne i zawsze zasikane.

    • 18 6

  • Piękna wizka

    Widzę oczyma duszy swej uśmiechniętych staruszków wypoczywających na ławeczkach i radosne matki z berbeciami i wózkami, a wszystko spowite delikatną mgiełką spalin i kojącym pomrukiem silników pojazdów wszelakich, stojących w permanentnym korku.

    • 19 2

  • Nieporozumienie

    ul. Kielnieńska w dzień w dzień jest zakorkowana przez co tworzy się korek na ul. Spacerowej oraz zjazdach i wjazdach na węźle Osowa. Jestem mieszkańcem Osowej zależy mi na dobrym projekcie wizualnym ale przede wszystkim projekcie który rozwiąże sprawę korków. W planach jest budowa nowego odcinka ul. Spacerowej co prawda za lat parę ale w celu odciążenia natężenia ruchu w okolicy Oliwy aby sprawniej pojazdy kierowały się w kierunku Obwodnicy. Tworzenie w dalszym ciągu jednego pasa ruchu i nowych rond nie spowoduje upłynnienia ruchu a trzeba brać pod uwagę że pojazdów będzie coraz więcej. Absurdem jest wręcz pokazane na wizualizacji przez Radę dzielnicy parkingi na pasie dzielącym ulice, bo prócz aut skręcających w prawo i w lewo będzie trzeba uważać na pojazdy wyjeżdżające ze środka - szczerze nie spotkałem się z takim rozwiązaniem biorąc pod uwagę iż jest to droga krajowa 218!!

    • 18 4

  • Wybory

    Podziękuję za Kienieńską i komunikacjęJane miejską podczas wyborów.

    • 3 4

  • Peruzzi? (1)

    to nie ten bramkarz który grał w Juve i Lazio?
    Teraz nam drogi buduje?

    • 6 2

    • Bulwary panie, bulwary!

      Drogi są dla plebsu, elita przechadza się bulwarami!

      • 9 0

  • To nie ta kolejność, najpierw Nowa Kielnieńska a nie "bulwar" na starej.

    Dopóki nie będzie nowej Kielnieńskiej to po co ten "bulwar" bez rzeki?
    Nie ma "bulwaru" w Chwaszczynie, nie ma na Matarni ani w Karczemkach. Nie ma też "bulwaru" ani w Kowalach ani w Straszynie. Bo to są drogi wylotowe.

    Naprawdę nie pilniejszych potrzeb w tej dzielnicy niż "bulwar"? Na nowej prowizorce i ulicy wstydu o nazwie Junony (alternatywa dla Kielnieńskiej dla jadących do Gdańska) przedwczoraj ktoś wypadł po nocy do dziury w drodze, tak, że policja blokowała przejazd.

    • 13 3

  • tramwaj (3)

    Dobrych parę lat temu pisałam do Urzędu Miejskiego w Gdańsku z pomysłem puszczenia tramwaju z Oliwy do Osowej. Tramwaj sunie po torach bez przeszkód . Pokonanie Spacerowej zajęłoby parę minut.
    Odpowiedź : Nie mają taboru który podjedzie pod górę.
    Sytuacja się zmieniła jest taka możliwość .Cała Morena i podjazd na Chełm Armii Krajowej jest pod górę.
    Czas udrożnić przejazd torami i trakcją tramwajową.

    • 10 8

    • Ale po co skoro może być to bus pas. My tu tramwaju nie chcemy bo jest halasliwy i się psuje ciągle. Gdybym chciał mieć tramwaj na dzielnicy pewnie wprowadzilbym się na chelm

      • 8 3

    • Tramwaj na wsi?

      • 2 0

    • Tramwaj spacerowa

      Na pewno poszerzanie kolejnej części spacerowej to bez sensu już raz zrobione i nic nie dalo-tramwaj byłby na pewno rozwiązaniem-tramwaj nie stoi w korku

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane