- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (142 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (151 opinii)
- 3 Wzięli pod lupę punktualność SKM (62 opinie)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (76 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (410 opinii)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (132 opinie)
Jak stałem się wrogiem nr 1 dla sąsiadów
Jak do tego doszło? Nasz czytelnik odmówił podpisania klatkowego listu ze skargą na uciążliwych sąsiadów. Mieszka tuż przy nich i przyznaje, że cisi nie są, ale zarzuty pozostałych mieszkańców wydają mu się przesadzone. Teraz on spotyka się z ostracyzmem.
Mieszkam w bloku z lat 90. na Chełmie. Każdy, kto był choćby kilka godzin w takim mieszkaniu, doskonale wie, o czym mówię: ściany są takie, że naprawdę nie trzeba być wścibskim, by słyszeć nie tylko tych najgłośniejszych sąsiadów.
Moje mieszkanie graniczy z dwóch stron z innymi, do tego są jeszcze mieszkania są pode mną i nade mną. Z jednej strony super: koszty ogrzewania mam mniejsze niż ci, którzy mieszkają w lokalach narożnych. Z drugiej: jestem narażony na hałasy ze wszystkich stron.
Impreza? Owszem, ale w granicach normy
Sporo mieszkań w naszym bloku jest wynajmowanych. Sprzyjają temu niewielkie metraże w niektórych pionach, a także zmiana pokoleniowa. Część z lokali wynajmują studenci, obok mnie też.
No i jak to studenci: nie wiem kiedy śpią, ale przed północą to na pewno nie. Od razu dodam, że nie przesadzają, nie urządzają imprez na 20 osób, nie krzyczą przez balkon. Ale kilka osób, alkohol i nieco głośniejsza muzyka wystarczają, żeby wieczorem było ich słychać.
Czytaj także: Izolacja pomogła poznać sąsiadów (niestety)
Pozostali sąsiedzi pieklą się i dzwonią do właściciela mieszkania, by wypowiedział im umowę. Ten oczywiście obiecuje, że z nimi porozmawia. Nie wiem czy to robi, ale nic się nie zmienia.
Sąsiedzi chodzą więc po klatce i zbierają podpisy, by zanieść je dzielnicowemu. Przyszli też do mnie. No i się zaczęło.
Albo jesteś z nami, albo przeciwko nam
Co ciekawe, studenci najbardziej przeszkadzają nie tym, którzy mieszkają tuż obok nich, ale pozostałym. Mnie nie, więc odmówiłem podpisania listy z zarzutami. Przecież w sobotni wieczór każdy ma prawo do spędzenia czasu z przyjaciółmi jak chce. Zwłaszcza że naprawdę nie przeginają.
Sąsiedzie, nie wystawiaj śmieci na klatkę
Moje argumenty nie tylko nie przekonały sąsiadów. Co więcej, sprawiły że od razu stałem się wrogiem publicznym numer 1. Nagle innym zaczęło przeszkadzać moje parkowanie - rzekomo zbyt blisko wiaty śmietnikowej. Przez ostatnie dwa lata nikomu to nie wadziło. Teraz jest problemem, zdjęcie auta ktoś przesłał już do spółdzielni i straży miejskiej. Musiałem się tłumaczyć.
Potem część sąsiadów przestała odpowiadać na "dzień dobry". Trudno. Ani mnie to ziębi, ani grzeje.
Ale wczoraj ktoś spuścił mi z dwóch kół powietrze. Teraz już wiem, że grupa od podpisów postawiła sprawę jasno: albo jesteś z nami, albo przeciwko nam.
Chyba też będę musiał zacząć słuchać głośniej muzyki, bo u "dziadków" i tak mam przerąbane...
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (541) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-17 13:02
Opinia wyróżniona
"Czasem moralista jest jak kominiarz, czyści kominy, a sam brudny". Autor: Aleksander Fredro (33)
Też znam takiego człowieka, któremu wszystko przeszkadza. A to dzieci za głośno się bawią, krzyczą i biegają. A to ktoś trawnik kosi. A to młody imprezę urządził (naprawdę po raz pierwszy w swoim życiu) - trzeba policję wezwać. A to ktoś kąpie się późna porą. Ale sam może oczywiście wszystko i belki w swoim oku nie widzi.
- 485 109
-
2022-09-18 20:25
Wiec napisz co takiego robi?
- 1 0
-
2022-09-18 12:59
Jeden z objawów jednego z rodzajów depresji. Zbytnie przewrażliwienie, przewrażliwienie na dźwięki, zły nastrój, etc.
- 8 6
-
2022-09-17 20:21
Ja tez mam takiego chwasta za sciana . Sam kreci po cichu lody, wynajmuje na dziko, lazienke tak wyremontowal ze u mnie..
leci woda.. Ale moralista ze hej! Czekaj ty, moze nie bede tobie z opon spuszczac powietrza ale poczekam na inna okazje.. Odplace z przyjemnoscia..
- 12 5
-
2022-09-17 14:29
Do mnie przyłaził koleś z dołu o 22 bo znajomi przyszli (9)
w sobote na piwko czy drinka. Nie zadna impreza, zwykle spotkanie towarzyskie, rozmowy itp. Zaznaczam, ze dziecko w pokoju obok spało jak suseł :) a ten przylazil, ze mu glosno i straszyl biciem i policją :) na szczescie tylko on mial problem. Jak mu.powiedzialem, ze musi dom za miastem postawic i sie wyprowadzic bo nie nadaje sie do mieszkania w bloku to prawie w cymbał dostalem :)
- 43 25
-
2022-09-18 18:08
Jest regulamin czy nie ma?
Brak Ci facet wyrozumiałości. Łomot z góry, rozmowy, głośne śmiechy, basy od muzyki czy łażenie w butach lub przesuwanie mebli po podłodze najbardziej przeszkadza tym ludziom z dołu niżej niż obok. Mam takiego muzykalnego z boku co ma jedną płytę i jak wraca do domu to mam po pracy godzinę spokoju z głowy. Podobnie z tymi z góry co łażą po mieszkaniu do 2 czy 3 nad ranem. Trzeba się dostosować do reszty, a jak nie to wynocha do siebie na wioskę.
- 7 9
-
2022-09-17 21:35
Rozumiem, że nie widzisz problemu w hałasowaniu po 22? (2)
Dlaczego sąsiad ma się wyprowadzić skoro problemy robisz Ty a nie on? I kogo obchodzi Twój bombelek? Po 22 ma być cicho a jak nie umiesz sie zachować to postaw sobie dom na wsi
- 35 30
-
2022-09-17 23:01
Problem on ma sam ze sobą, a ja nie bede jego lekarstwem. (1)
Dlaczego mam podporządkowac się szeryfowi i zakazać znajomym odwiedzin? Ty tez nie pozwalasz znajomym przebywac po 22 u siebie? Aby nie narazic się sasiadom.
- 21 13
-
2022-09-18 18:14
Zanim napiszesz pomyśl.
Niech sobie będą odwiedziny, ale po 22-ej ciszej. Kiedyś ludzie umawiali się na spotkania na 18-tą czy 19-tą, a teraz nastała głupia moda rozpoczynania spotkań o 21-ej. trzeba pamiętać, że typowe bloki mieszkalne stare czy nowe są z betonu i pustaków i są bardzo akustyczne.
- 10 9
-
2022-09-17 15:32
(1)
Miałeś szczęście, mój mąż od sąsiadki (malarka kiczów, które sprzedaje na Długim Targu) oberwał po głowie tłuczkiem do mięsa.Argument pańci-mąż o 6rano bierze prysznic i zamyka drzwi wychodząc do pracy a ona się przez to się budzi.Ponieważ mąż nie zrezygnował z pracy i dalej wychodził przez drzwi ( a powinien wyskakiwać przez okno) kobieta nie wytrzymała i mąż oberwał.Nie ustąpił i wylądował w szpitalu a pańcia w areszcie
- 54 1
-
2022-09-19 13:41
co to za chłop co dał sobie babie młotkiem przydzwonić
- 0 1
-
2022-09-17 14:54
(2)
Ja od lat mam podstawowa zasade. Nie otwieram nikomu. Ze znajomymi jestem zwykle umowiona. Kuriera wiem kiedy sie spodziewac. Reszte olewam. Wylacza domofon. Dzwonka nie mam. Pukanie ignoruje. Ja sie nikomu do domu nie wpraszam I do mnie tez prosze sie nie ladowac. Polecam. Szybko zyskuje sie miano aspolecznego dziwaka I ma sie spokoj. Inaczej WG mnie sie nie da.
- 56 16
-
2022-09-17 18:29
(1)
Współczuję w razie pożaru.
- 18 4
-
2022-09-17 19:04
w razie pożaru ulatniam się z dymem
- 20 3
-
2022-09-17 13:38
(2)
"Też znam takiego człowieka, któremu wszystko przeszkadza."
Też taka w bloku mieszka pod jedynką.
Typowe rozmodlone dziady betonowe z mentalnością rodem z PRL.- 26 37
-
2022-09-17 13:58
"rozmodlone" i od razu wiadomo, z jakiej parafii autor. (1)
- 38 16
-
2022-09-17 22:15
statystycznie rozmodlony Polak to katolik, a parafia pewnie ta najbliższa :O)
- 8 6
-
2022-09-17 13:12
nie znam go (16)
ale bankowo polak
- 31 31
-
2022-09-17 22:15
Nie ma różnicy zatem, między sąsiadami Polakami, a Niemcami. Jedyna różnica to, co się dzieje w twarz, a co za plecami.
- 12 2
-
2022-09-17 19:03
bankowo to wyjedz kiedyś z Polski, choćby na tydzien. Pozwiedzaj trochę świata, pomieszkaj w różnych krajach (1)
- 8 2
-
2022-09-18 11:02
bylem teraz na 3 tygodnie
w zadnym kraju ue nie widzialem pajaców przy drodze w krzakach
- 4 6
-
2022-09-17 15:27
Co to na do rzeczy (3)
W Polsce mieszkają (jeszcze) głównie Polacy!! Są jacy są, mają prawo być Polakami. Jak się komuś nie podoba - granice otwarte.
- 20 19
-
2022-09-17 19:35
(2)
Ale się husaria skupczyla xd
- 10 7
-
2022-09-18 11:01
hehehe (1)
kupa też jest jaka jest
- 2 0
-
2022-09-19 16:44
dokładnie... i smierdzi a to nie znaczy że każdy chce być nią upaćkany
- 1 0
-
2022-09-17 13:57
A ty kto? niemiec? Trzeba się namęczyć, by narodowość wpisać małą literą. Ciekawe, co cię napędza? Nienawiść? (3)
- 20 13
-
2022-09-18 11:01
doswiadczenie :)
- 1 1
-
2022-09-17 15:19
Niemiec? (1)
Chciałbym :)
- 11 9
-
2022-09-17 22:13
Jeszcze nie znasz.
- 5 0
-
2022-09-17 13:46
jakim zacofańcem, intelektualnym dnem, pustym kmiotem trzeba być żeby pisać takie brednie...
Czarnek ma jeszcze sporo pracy w ministerstwie ;)
- 16 33
-
2022-09-17 13:18
(3)
precz od Polaków
- 31 38
-
2022-09-18 11:00
precz od buraków (1)
- 4 2
-
2022-09-19 16:44
Buraków z dużej sie pisze
- 0 1
-
2022-09-17 13:29
precz z preczem
- 42 4
-
2022-09-17 12:39
Opinia wyróżniona
płatki śniegu są w każdym pokoleniu. (47)
Każdy ma inne granice normy i tolerancji, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu że coraz więcej ludzi jest przewrażliwionych na najmniejszy nawet hałas czy odstępstwo o sterylności. Szczególnie to widać na nowobogackich osiedlach. Współczuję tym których życie sprowadza się tylko do spania po pracy i funkcjonowania w perfekcyjnej ciszy. To z wami jest coś nie tak, a nie z tymi którzy mają jakieś życie poza własną sypialnią i antydepresnatami.
- 350 474
-
2022-09-19 15:58
To jest projekcja twojego własnego, ciasnego umysłu. Można robić multum bardzo ciekawych rzeczy poza domem i wracać do domu odpoczywać. Ja tak robię. Jestem w domu rzadko, ale jak jestem to robię w nim bardzo ważną rzecz- odpoczywam. I chcę mieć do tego celu spokój. A są ludzie, którzy spotykają się w mieszkaniu żeby pogadać, po czym puszczają
To jest projekcja twojego własnego, ciasnego umysłu. Można robić multum bardzo ciekawych rzeczy poza domem i wracać do domu odpoczywać. Ja tak robię. Jestem w domu rzadko, ale jak jestem to robię w nim bardzo ważną rzecz- odpoczywam. I chcę mieć do tego celu spokój. A są ludzie, którzy spotykają się w mieszkaniu żeby pogadać, po czym puszczają muzykę, której nie chcą słuchać, tylko po to, żeby musieć ja przekrzykiwać. Po co? Po co włączać muzykę, której się nie słucha, a która przeszkadza w robieniu tego co się chce robić?! Jak chcę słuchać muzyki to puszczam muzykę, jak chcę rozmawiać to wyłączam muzykę i zaczynam rozmawiać.
A rozrywkom poddaję się poza domem. Co najmniej raz w tygodniu wychodzę na koncert (na Jesieni i w zimie dużo częściej). Co najmniej jeden weekend w miesiącu spędzam poza domem (wiosną i latem raczej jeden weekend w miesiącu jestem w domu). Po prawie każdym dniu roboczym jadę na siłownie albo rower i do pracowni, gdzie mogę robić tyle hałasu ile chcę. Do domu wracam po 15 godzinach od wyjścia, żeby zjeść i odpocząć. Resztę dnia albo pracuję albo spędzam czas na tym co lubię. I potrzebuję wysokiej jakości odpoczynku.- 2 0
-
2022-09-18 14:01
Nie
Nie do końca tak jest ,Każdy ma prawo do spokoju we własnym mieszkaniu .Chyba że sam remontuje w nocy ,wali drzwiami i urządza imprezy do rana . Dużo mieszkan jest wynajmowanych i być może ludzie uważają ze mogą robic co chcą. Dzieci też trzeba wychowywać. I nie ma tu mowy o jakiś granicach tolerancji tylko o kulturze i wychowaniu .Proste .
- 5 0
-
2022-09-18 12:37
płatki śniegu to chyba zapożyczenie z angielskiego?
tylko, że tam ma raczej inne znaczenie - chodzi o niestabilność nie jak sugerujesz słabość (ze względu na wiek czy brak odporności wobec chaosu czy chamstwa), o egocentryzm czy pogląd, że świat powinien dostosować się do mojego zachowania, a jak nie to ja się obrażam
no jak wypisz wymaluj, to pasuje jednak bardziej do tych młodychtylko, że tam ma raczej inne znaczenie - chodzi o niestabilność nie jak sugerujesz słabość (ze względu na wiek czy brak odporności wobec chaosu czy chamstwa), o egocentryzm czy pogląd, że świat powinien dostosować się do mojego zachowania, a jak nie to ja się obrażam
no jak wypisz wymaluj, to pasuje jednak bardziej do tych młodych osób, które mają innych w 4 literach, czy także nawet do autora, który suma sumarum obraża się na sąsiadów, bo nie pozwalają mu mieć swojego poglądu na calość, niestety nieco aspołecznego
ci pogardliwie nazywani dziadkowie raczej walczą o swoje jak lwy, a nie obrażają się na świat- 4 0
-
2022-09-18 06:21
Imprezuje się w knajpie
W cywilizowanych krajach imprezuje się na mieście.
- 17 2
-
2022-09-17 22:10
Hałasy w nocy nie przeszkadzają tylko bezrobotnym frustratom,
którzy cały dzień śpią. Inni mają tyle różnych aktywności w dzień, że jak wrócą do domu to chcą zwyczajnie odpocząć. I każdy kto kupuje mieszkanie w bloku musi się do ciszy nocnej stosować. Jak mu nie pasuje niech sobie postawi dom na odludziu i tam się z nikim nie będzie musiał liczyć. I może tam sobie urządzać głośne imprezy kiedy chce.
- 23 2
-
2022-09-17 19:47
No tak, bo wypoczynek we własnym mieszkaniu/ domu po pracy, to przecież coś dziwnego... brakuje empatii w dzisiejszych
- 25 0
-
2022-09-17 17:46
Niektórzy pracują w domu, niektórzy potrzebują snu. Hałasowanie to przejaw chamstwa.
Trzeba tępić. Najlepszy sabotaż - drobne niedogodności dnia codziennego.
- 36 4
-
2022-09-17 16:57
Coraz więcej ludzi pracuje przez 8h + 2h dojazdów (2)
A dodatkowo pracuje w domu kolejne godziny by złapać kasę na spłaty kredytu. Nie dziwię się, że ich dom, mieszkanie stają się oazą do pracy i wypoczynku. Po kilkunastu godzinach wysiłku mają prawo do niezakłóconego wypoczynku.
- 43 3
-
2022-09-17 17:15
(1)
Między mieszkaniem a samotnią w górach istnieje pewna różnica. Przecież ten artykuł nie mówi o grubych imprezach o jakichś lajtowych posiadówkach które przeszkadzają komuś tam, kto mieszka dalej. To nie jest kwestia bezwzględnego hałasu ale subiektywnej percepcji. Prawo do wypoczynku tak oczywiście, ale co innego terroryzowanie wszystkich dokoła z miernikiem hałasu i wzywanie policji do jakichś całkowicie nieadekwatnych sytuacji.
- 18 19
-
2022-09-17 17:56
Nie wolno zakłócać miru domowego, po 22 należy się nieco wyciszyć.
Trzeba pamiętać, że ludzie mają różne prace, różne pory pracy. Jeden baluje od północy, a drugi wstaje o 5 rano do pracy i ma prawo do snu i odpoczynku. Najlepiej imprezować w klubie, knajpie itd.
Miałem sąsiada, który robił chamskie domówki w środku tygodnia, jak prosiłem o ściszeniu muzyk koło północy, to pytał mnie czy naprawdę muszę iść rano do pracy. On żył głównie z zasiłków i pasożytowania na matce, Co nie świadczy o tym, że ma prawo narzucić wszystkim taki tryb życia.- 33 2
-
2022-09-17 16:09
Zasada jest prosta: (2)
ma nie być słychać twojego imprezowania. Jeśli chcesz tak imprezować, że słychać w mieszkaniu obok, to wynajmujesz sobie lożę w klubie i imprezujesz ile chcesz. Nie mówię o naprawdę rzadkiej sytuacji, bo raz na pół roku każda wspólnota, jeśli zapowiesz i przeprosisz, to da radę przeżyć imprezkę nawet do północy. Do północy, nie nap... nie do 4 rano na balkonie. Za dużo kasy te mieszkania kosztują, żeby tydzień w tydzień tolerować dziadostwo.
- 56 7
-
2022-09-17 16:12
(1)
a jeśli w nocy słychać spuszczanie wody, to mam zakaz wypróżniania się panie sierżancie? Bo większość z tego nowego tekturowego budownictwa ma właśnie takie warunki akustyczne. Przypominam że cisza nocna nie oznacza ciszy bezwzględnej, komuś się coś pomieszało.
- 20 37
-
2022-09-19 12:18
Ja tam spuszczam wodę ale wyłączam zawór jej uzupełniania jak jest noc.
- 1 1
-
2022-09-17 16:03
Żyjemy w czasach gdzie hałasu mamy w nadmiarze (3)
Dlatego ludzie chcą ciszy przynajmniej od 22 do 6. I mają do tego prawo. Dzięki temu mają potem energię na własne życie.
- 53 6
-
2022-09-17 17:18
Maja prawo do ciszy, ale na wlasnym ranczo. (1)
- 3 33
-
2022-09-17 22:56
jezu co za dziecko, to kup sobie to ranczo i tam wyprawiaj dyskoteki w oborze
- 18 4
-
2022-09-17 16:06
Żyjemy w czasach gdzie ludzie się muszą litralnie zes rać nad wszystkim i hałasem nazywają np. wychodzenie wcześnie rano do pracy. Szczególnie całe IT i inne zawody pracujące na HO mają nadmiar tego hałasu, nie to co 3 zmianówka w fabryce jak ich rodzice.
- 13 28
-
2022-09-17 15:49
(2)
Ten artykuł nie jest o ekstremie ale przewrażliwieniu na normalne aspekty życia ludzkiego. Wzywa się policję do sąsiadów bo dzieci kredą pomalowały chodnik, bo ktoś postawił na chwilę auto nieprawomyślnie podczas przeprowadzki, żeby mu się łatwiej rozładować i przenieść graty, wzywa się policję do prywatek na 3 osoby bo raczą rozmawiać ze sobą po 22. O tym jest ten artykuł i o przewrażliwionych ludziach. Mi tam żal energii na ganianie młodych za to że są młodzi.
- 29 29
-
2022-09-17 17:50
Prywatki na 3 osoby mogą być bardzo głośsne, wszystko zależy od tego kto je wyprawia. (1)
Pode mną mieszka sąsiadka, która jak zaprosi towarzystwo, to jest kulturalnie. Słychać ich, ale da się to przeżyć bez uszczerbku na zdrowiu. Natomiast, obok miałem menela, który jak się ubzdryngolił i jeszcze do tego oglądał mecz, to nie dało się jego wrzasku znieść, zwłaszcza, że długo przeżywał wygrane lub przegrane. Koło północy dzwoniłem na
Pode mną mieszka sąsiadka, która jak zaprosi towarzystwo, to jest kulturalnie. Słychać ich, ale da się to przeżyć bez uszczerbku na zdrowiu. Natomiast, obok miałem menela, który jak się ubzdryngolił i jeszcze do tego oglądał mecz, to nie dało się jego wrzasku znieść, zwłaszcza, że długo przeżywał wygrane lub przegrane. Koło północy dzwoniłem na policję regularnie, nie dawałem rady słuchać wrzasków jego i jego kompanów, muzykę też kochali okrutną. Albo disco polo najniższych lotów, albo polski rap, taki tworzony chyba w piwnicy. A jak zaczynali śpiewać swoje przeboje, to uszy więdły.
- 30 3
-
2022-09-17 18:16
piszesz o ekstremie którą może równie dobrze jedna osoba zrobić. Ten artykuł jest nie o tym, tak samo mój komentarz. Sam przyznajesz, że jest jakiś niuans.
- 5 12
-
2022-09-17 15:32
I gdzie ta twoja tolerancja? (1)
Nie każdy pracuję pn-pt, warto o tym pomyśleć. Od imprez są kluby, w mieszkaniach się mieszka!! Jak kogoś nie stać wyjść na miasto, to niech zachowuje się przyzwoicie. Bo nie jest sam w bloku. Terroryzować cały blok ludzi? Bo ktoś jest studentem? Można uprzedzić, że impreza, można też robić imprezy w normalnych godzinach i normalnej głośności.
- 67 10
-
2022-09-19 11:19
> można też robić imprezy w normalnych godzinach i normalnej głośności
Impreza o 16, to nie impreza...- 1 3
-
2022-09-17 14:48
(1)
To żyj sobie w klubie, na mieście, albo wyprowadź się do lasu skoro nie potrafisz żyć między ludźmi
- 48 10
-
2022-09-17 16:09
nawet nigdzie nie napisałem że ja tak robię, mam prawie 40 lat i grube balety są raczej za mną. Widać, że niektórym na samą myśl o tym że ktoś ma inne zdanie piana wychodzi i stawiają jakieś chochoły.
- 17 15
-
2022-09-17 14:08
A może przewrażliwieni są ci, którzy mają jeszcze dobry słuch. Przy okazji sprawdź. Ciekawe, czy się zdziwisz?
- 30 4
-
2022-09-17 12:49
(15)
Moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie. Coraz większa grupa ludzi wcale nie liczy się z innymi w myśl zasady "wolnoć Tomku w swoim domku" - zero kultury, zero empatii, zero szacunku - "a jak się nie podoba to się wyprowadź"
- 189 17
-
2022-09-17 17:43
Tak, tak to wygląda. (7)
Czasami wynajmuję coś wakacyjnie we Włoszech lub we Francji, tam jest zupełnie inaczej. Wszędzie są prośby żeby dać stałym mieszkańcom żyć, i ludzie się do tego stosują. Przynajmniej tam gdzie wynajmuję, nie ma imprez, nie ma wrzasków, nie ma picia i biesiadowania po nocach. Jeśli coś słychać, to rozmowy, nic więcej.
Na północy Włoch, podCzasami wynajmuję coś wakacyjnie we Włoszech lub we Francji, tam jest zupełnie inaczej. Wszędzie są prośby żeby dać stałym mieszkańcom żyć, i ludzie się do tego stosują. Przynajmniej tam gdzie wynajmuję, nie ma imprez, nie ma wrzasków, nie ma picia i biesiadowania po nocach. Jeśli coś słychać, to rozmowy, nic więcej.
Na północy Włoch, pod Szwajcarską granicą, można się spotkać z zakazem brania prysznica po 22, i też wszyscy się tego pilnują. U nas, zawsze zwycięża wolność Tomku w swoim domku.- 50 9
-
2022-09-17 19:59
(3)
Wracam z pracy o 2 rano to już prysznica nie mogę?
- 19 8
-
2022-09-19 12:15
Nie możesz - cisza nocna jednoznacznie to definiuje (1)
- 0 3
-
2022-09-19 12:31
Nie ma w kodeksie wykroczeń takiego czegoś jak "cisza nocna"
- 4 0
-
2022-09-19 11:34
Nie możesz..
- 1 2
-
2022-09-17 18:18
Z brakiem imprez i hałasów można się zgodzić (2)
Ale zakaz brania prysznica o określonych godzinach to już przesada. Może z toalety też korzystać nie można w nocy, tylko trzeba "trzymać" do rana?
- 40 10
-
2022-09-17 22:53
widać mają takie regulacje, w USA w niektórych stanach jest nakaz stosowania grubych wykładzin, często jeszcze ze specjalną (1)
izolacją
moja znajoma o tym nie wiedziała i zostawiła parkiet, na nieszczęście miała psa, który wiadomo ma pazury, które nieco stukają jak chodzi
no i po paru dniach dowiedziała się o tym przepisie od policjantów, którzy zastukali do mieszkania - nawet nie wiem czy musiała zapłacić karę, pewnie tak
a mojaizolacją
moja znajoma o tym nie wiedziała i zostawiła parkiet, na nieszczęście miała psa, który wiadomo ma pazury, które nieco stukają jak chodzi
no i po paru dniach dowiedziała się o tym przepisie od policjantów, którzy zastukali do mieszkania - nawet nie wiem czy musiała zapłacić karę, pewnie tak
a moja druga znajoma, zamiast położyć uszy po sobie, to zaczęła polemizować z policjantami, którzy zwrócili jej uwagę, ze pies nie jest na smyczy, została skuta i musiała stawić się przed sądem
jak to mówią dura lex sed lex- 21 3
-
2022-09-19 12:16
ile plusów pod komentarzem...
Ludzie się widzę jarają, jak komuś wlepią mandat lub skują. No petarda! Nic tak nie cieszy jak ludzka krzywda. Coraz gorzej.....
- 1 3
-
2022-09-17 14:12
Czasem bywa odwrotnie. Młody sąsiad próbował urządzać koncerty heavy metalu. Na prośby trochę ściszał, ale po czasie zapominał. (1)
- 39 0
-
2022-09-17 15:34
Heavy metal jest ok,gorzej jak by Zenka słuchał
- 47 24
-
2022-09-17 13:33
Pewno jest trochę tak, a trochę tak, z przewagą przeciętnych osób.
- 21 0
-
2022-09-17 13:13
(3)
Zgadza się w 100%. U mnie to samo. Mlodzi myślą że im wszystko wolno. Też im zwraxamy uwagę, gdy przeginają dzwonimy po policję. Wtedy jest cisza
- 114 19
-
2022-09-17 15:51
(1)
A moi nowi młodzi sąsiedzi na ten przykład zapukali nie tak dawno w tygodniu informując, że chcieliby w sobotę parapetówkę zrobić, i czy nie będę miał obiekcji jeśli będzie trochę głośniej. Powiedziałem: jasne, spoko luz, bawcie się dobrze. I tak się bawili, że gdyby nie ta informacja, to w ogóle bym nie wiedział, że na przeciwko jakaś impreza
A moi nowi młodzi sąsiedzi na ten przykład zapukali nie tak dawno w tygodniu informując, że chcieliby w sobotę parapetówkę zrobić, i czy nie będę miał obiekcji jeśli będzie trochę głośniej. Powiedziałem: jasne, spoko luz, bawcie się dobrze. I tak się bawili, że gdyby nie ta informacja, to w ogóle bym nie wiedział, że na przeciwko jakaś impreza jest. Dzisiaj jedna młoda pani widząc, że niosę ciężkie zakupy specjalnie poczekała, żeby mi drzwi od klatki przytrzymać. Nie musiała, ale poczekała, za co z uśmiechem jej podziękowałem. Tak więc młodzi sąsiedzi też mogą być bardzo fajni, to kwestia wychowania, a nie wieku.
- 103 4
-
2022-09-17 20:25
Jeszcze gdy chodziłem do podstawówki, to był tam taki Paweł, i ja jechałem na rowerze, i go spotkałem, i potem jeszcze pojechałem do biedronki na lody, i po drodze do domu wtedy jeszcze, już do domu pojechałem
- 11 17
-
2022-09-17 14:38
I prawidłowo
Nie dać się terroryzować
- 71 10
-
2022-09-17 12:47
Każdy ma inne granice normy i tolerancji... (5)
"To z wami jest coś nie tak, a nie z tymi którzy mają jakieś życie ..." Twoja tolerancja? Brak tolerancji dla innych?
- 112 28
-
2022-09-17 20:23
(4)
Popatrz na to wzmożenie w komentarzach i liczne minusy pod każdym wpisem, który nie zgadza się z narracją, że impreza raz w miesiącu to koniec świata. Przychodzi mi do głowy jedno: cholerni hipokryci. Gdyby wszyscy byli tacy święci, to w większości bloków panowałaby błoga cisza, a tymczasem jest jak jest. Przyjrzysz się takim oburzonym i nagle nie
Popatrz na to wzmożenie w komentarzach i liczne minusy pod każdym wpisem, który nie zgadza się z narracją, że impreza raz w miesiącu to koniec świata. Przychodzi mi do głowy jedno: cholerni hipokryci. Gdyby wszyscy byli tacy święci, to w większości bloków panowałaby błoga cisza, a tymczasem jest jak jest. Przyjrzysz się takim oburzonym i nagle nie jest tak pięknie. Jeden ma dwójkę dzieci, które codziennie wrzeszczą i skaczą. Drugi psa, który wiecznie ujada. Trzeci jest zapalonym kibicem reprezentacji w piłce wszelakiej i drze ryja przy każdym meczu. I wtedy nagle ani hałas nie przeszkadza, ani nawet późna godzina, jak mecz kończy się po 22. Czwarta ma w zwyczaju chodzić w jakimś twardym obuwiu, gdy wraca wieczorem do domu. U niej może to brzmi normalnie, piętro niżej bardziej jak koń.
Tym, którzy myślą, że są tacy nieskazitelni, proponuję prosty test: idźcie do sąsiadów nad wami, pod wami i obok was, i poproście o szczere wymienienie, co w waszym zachowaniu im przeszkadza. Zdziwicie się. W miejscu, w którym obecnie mieszkam, obowiązuje niepisana zasada, że dopóki ktoś mocno nie przesadza, przymykamy oko na drobne niedogodności. Na nieco zbyt głośną muzykę czy TV, na sporadyczne imprezy, na nocne powroty i prysznice, na trochę zbyt namiętny seks, na niewielkie awantury, na dzieci i psy. Wszyscy mają to i owo za uszami, i wszystkim żyje się lepiej. Ja nieco pocierpię dziś, moi sąsiedzi za tydzień. Zwalczane są tylko dwie rzeczy: wynajem krótkoterminowy oraz imprezowanie po kilka razy w tygodniu. Obie te sytuacje miały tu miejsce, obie zostały skutecznie wyrugowane.- 44 30
-
2022-09-19 11:16
> na nocne powroty i prysznice
Uważaj bo będę się przejmował, żeby nie brać prysznica o 3 w nocy i nie wracać nad ranem, bo jakiemuś tłukowi to przeszkadza... Śmiechu warte...- 7 3
-
2022-09-18 13:53
Normalni ludzie w nocy albo śpią, albo pracują (jeżeli muszą) (1)
Jeżeli jesteś jakimś dewiantem i robisz coś innego, twoja sprawa ale rób to w ciszy i uszanuj potrzeby normalnych ludzi
- 17 14
-
2022-09-18 18:39
Dewiantem jest ktoś, kto np. o północy czy o pierwszej wraca z koncertu? Z kina? Ze spotkania ze znajomymi? Proponuję terapię na nogi. Dlaczego na nogi, to łatwo się domyślić.
- 16 7
-
2022-09-18 09:17
Hahaha
Tak czytam i stwierdzam - normalny, ludzki komentarz, zyj i pozwól zyc innym, grunt nie przeginać, a przynajmniej nie czesciej niz raz czy dwa na rok... a pod nim widzę przewagę minusów nad plusami. Tak jak ostatnio w raporcie o potrąconym rowerzyście z ewidentnej winy kierowcy samochodu, olbrzymie grono komentujących starało się obrócić kota ogonem. Nasz naród to dramat, "przydałaby się tu wojna", szybko by się przypomniało co jest prawdziwym problemem. :)
- 15 9
-
2022-09-17 12:20
Opinia wyróżniona
Od balowania jest miasto i miejscówki do tego stworzone. (41)
A w domu powinien być mir aby odpocząć i czuć się komfortowo i bezpiecznie. Co innego drink ze znajomymi w mieszkaniu a co innego subwooferowa biba do 3 w nocy. Są granice.
- 1107 171
-
2022-09-19 11:30
Oczywiscie
Od 22 do 6 rano jest cisza nocna!
- 1 0
-
2022-09-19 08:16
no tak, bo ty tak mowisz to tak musi byc :)
balowac moge i bede tam gdzie chce. Jedyne co mnie ogranicza to wygoda osob w poblizu, czyli jezeli chce balowac w domu to będę, jedynie co to uciszę się na tyle by komus dnia czy nocy nie zepsuć. A takie gadanie ze miasto jest od tego, ze las jest od biegania, ze wies jest od mieszkania itd. to wlasnie Ty jestes tymi sasiadami o ktorych jest wpis
- 1 1
-
2022-09-18 17:38
Nie czytales tu raportow o pretensjach takich ludzi?
Ze koncert za glosny, ze gowniarzeria halasuje/gada pod clubem, ze ciezarowki na paradzie trąbią...
Ba! Nawet czemu karetki w nocy na sygnale jezdzą- 4 3
-
2022-09-18 16:25
zabawa
kiedys ludzie bawili sie w piatek isobote o tydzien mala imprezka u innego sasiada wszysy zgodnie zyli byly malutkie dzieci zawsze ktos nad nimi czuwal a my mielismy mozliwosc porozmawiac pobaic sie nawet do bialego rana i nie przeszkadzalo to tym ktozy nawet w niedziele szli do pracy
- 4 1
-
2022-09-18 14:24
chcesz mir
to się wyprowadz do lasu wybuduj tam dom i mieszkaj w ciszy ;)
- 4 9
-
2022-09-18 09:31
Drink (1)
Tak najlepiej przejść przez życie jak mamusia kazała po cichu nie wadząc nikomu a życie tak krótkie i kruche jest trzeba brać pełnymi garściami a nie narzekać
- 4 5
-
2022-09-20 13:41
Imprezuj,ale z kulturą.Chamstwa mamy dosyć na co dzień.Są też kulturalne formy odpoczynku,a nie tylko meliniarskie pijaństwa.Zależy w jakim towarzystwie się obracasz.Zależy co kto lubi i z jakiego domu pochodzi..
- 0 0
-
2022-09-18 01:29
Napisał sloik z lubelskiego lub innego elblaga
- 5 10
-
2022-09-18 06:17
Spokój (1)
Mieszkając w bloku nie mieszkasz sam. Jeśli przeszkadza Ci codzienność innych łudź to zostaje tylko domek pod lasem. Lokatorzy mają swoje prawa do swobodnego sycia
- 10 10
-
2022-09-18 10:35
Skoro impreza jest twoim drugim "JA" to zamieszkaj pod lasem. Nie zmuszaj wszystkich do słuchania twojego wycia i darcia mordy o pralce nie wspomnę.
- 11 3
-
2022-09-17 17:17
(4)
Ten artykuł jest o drinku ze znajomymi, ale ludzie dostali piany i minusują wszystko. Nie dziwię się że psychiatria jest w kryzysie, takiej ilości pacjentów nie da się obsłużyć. Mnie tylko zastanawia co się oderwało w społeczeństwie, że kiedyś się zdarzało że sąsiedzi się zapraszali wspólnie na takie właśnie posiadówki a teraz się wszyscy szczują
Ten artykuł jest o drinku ze znajomymi, ale ludzie dostali piany i minusują wszystko. Nie dziwię się że psychiatria jest w kryzysie, takiej ilości pacjentów nie da się obsłużyć. Mnie tylko zastanawia co się oderwało w społeczeństwie, że kiedyś się zdarzało że sąsiedzi się zapraszali wspólnie na takie właśnie posiadówki a teraz się wszyscy szczują policją. To społeczeństwo jest wrakiem mentalnym, zatomizowanym, nienawistnym względem jakiejkolwiek inności, także ci co się deklarują jako jaśnie oświecona klasa średnia.
- 44 18
-
2022-09-17 20:30
Pieniądz, internet i zombie gotowe. (1)
Frustracja, pęd za niewiadomo czym i rozdraznienie tym stanem rzeczy. Wtedy wszystko wkurza. Nawet jak widzisz obcych ludzi wchodzacych do sasiadow ze szkłem o 21:00 w sobote. Wkrecasz sobie halas, ktorego nie ma, nasluchujac po 22 i dzwoniac na policje. To wynika z nieszczesliwego zycia i zawodu zwiazanego z tym, ze jednak nowy suv za 280k w
Frustracja, pęd za niewiadomo czym i rozdraznienie tym stanem rzeczy. Wtedy wszystko wkurza. Nawet jak widzisz obcych ludzi wchodzacych do sasiadow ze szkłem o 21:00 w sobote. Wkrecasz sobie halas, ktorego nie ma, nasluchujac po 22 i dzwoniac na policje. To wynika z nieszczesliwego zycia i zawodu zwiazanego z tym, ze jednak nowy suv za 280k w garazu nie cieszy i nie leczy depresji. Brak celu w zyciu i zainteresowan. Ludzie zyjcie swoim zyciem i dajcie zyc innym. A imprezy studentow co tydzien w wynajmowanych mieszkaniach to legendy jak smok wawelski :)
- 23 5
-
2022-09-17 20:42
Obecni studenci są tak zawaleni obowiązkami (zazwyczaj studia + regularna praca, często w dziwnych godzinach), że jak im się uda impreza raz w miesiącu, to już jest dobrze ;)
- 5 15
-
2022-09-17 20:29
(1)
a kto ci zabrania chodzić do swoich kolegów meneli?
- 11 17
-
2022-09-18 19:52
tak tak, w domach na drinka spotykają się tylko menele i patola. Ale wy macie smutne i nędzne życia.
- 8 1
-
2022-09-17 14:25
(3)
ta ta a ile juz było artykułów narzekaczy z centrum, ze stoczni itd. ze głośno ze to ze tamto. Sorry jeśli faktycznie nie przeginają, to pls dacie żyć. Są tacy wrażliwcy, którym spuszczenie wody po 22 robi różnice i potrafią się przywalić
- 20 17
-
2022-09-17 17:03
poczekaj moze obok wprowadzi ci sie sasiad (2)
i zacznie wlaczac pralke,suszarke kolo 23 bo on jest u siebie , albo stwierdzi ze skladanie mebli kolo 1 w nocy to odpowiednia pora...poczeka na muze,stukanie ,pukanie i najlepsze -ujadanie dziecka lub psa od rana do nocy.
- 23 5
-
2022-09-17 20:42
mam sąsiada
co mu pralka wieczoraminadaje i to nie pełna bo tłucze i co komitet marm robić jak leśnedziadki z komuny lub pisu?
dziecku nie przeszkadzai się żyje. A kij ma dwa końce.- 2 14
-
2022-09-17 17:58
Miałem takiego chama, pralka tylko w nocy, roboty po 20 bo udało mu się pożyczyć wiertarkę od kumpla.
W domu było jak na placu budowy, nawet w dni świąteczne latał z młotkiem. Bałwan jeden.
- 25 2
-
2022-09-17 14:16
na mieście tez są krzyki o hałas i wielki raban raban, że trzeba zlikwidować imprezownie
- 19 2
-
2022-09-17 14:04
(7)
Mir to coś chyba z Rosyji
- 16 29
-
2022-09-17 17:20
No to super.
- 0 0
-
2022-09-17 15:59
Tak, (4)
a każdy SławoMir to ruski agent
- 20 0
-
2022-09-17 16:04
(3)
A DobroMir i KrzesiMir już nie? :(
- 15 1
-
2022-09-18 17:45
A WładiMir?
- 0 0
-
2022-09-17 16:07
Ci to już podwójna agentura (1)
JaroMir i RadoMir to już w ogóle...
A MIRosław to ruski propagandysta- 18 0
-
2022-09-17 16:15
Strach pomyśleć gdyby ktoś teraz na osiedlu zaparkował MIRafiori. Zaraz zaczną wycinać MIRabelki.
- 16 0
-
2022-09-17 14:14
Niekoniecznie. Pewnie żartowałeś.
- 14 1
-
2022-09-17 13:36
To nie dom. To blok. Sorry (4)
- 45 12
-
2022-09-18 07:59
Sciany cieniutkie,odgłosy echo niesie,a jeszcze po przeróbkach to więcej.
- 6 0
-
2022-09-17 13:39
(2)
Dom przystosowane przez człowieka pod względem konstrukcyjnym i użytkowym miejsce, przeznaczone do celów mieszkalnych. Współcześnie domem (gniazdem) człowieka są: mieszkanie w bloku lub domu wielorodzinnym, dom jednorodzinny, dom dziecka, dom spokojnej starości itp.
- 30 5
-
2022-09-17 15:34
To potwierdzenie jest chyba starsze niż
Wikipedia
- 0 3
-
2022-09-17 14:05
Kontynuuj.
- 7 4
-
2022-09-17 13:26
(5)
Wolność, Tomku, w swoim domu
- 15 152
-
2022-09-19 12:32
Wolnoć a nie wolność
Popłakałem się ze śmiechu... Wolność...
- 4 1
-
2022-09-17 22:21
Ale wiesz skąd jest to powiedzenie? Pewnie nie jako prawdziwy Polak
To cię oświecę:
Paweł i Gaweł
Aleksander Fredro
Paweł i Gaweł w jednym stali domu,
Paweł na górze, a Gaweł na dole;
Paweł, spokojny, nie wadził nikomu,
Gaweł najdziksze wymyślał swawole.
Ciągle polował po swoim pokoju:
To pies, to zając - między stoły, stołki
Gonił, uciekał,To cię oświecę:
Paweł i Gaweł
Aleksander Fredro
Paweł i Gaweł w jednym stali domu,
Paweł na górze, a Gaweł na dole;
Paweł, spokojny, nie wadził nikomu,
Gaweł najdziksze wymyślał swawole.
Ciągle polował po swoim pokoju:
To pies, to zając - między stoły, stołki
Gonił, uciekał, wywracał koziołki,
Strzelał i trąbił, i krzyczał do znoju.
Znosił to Paweł, nareszcie nie może;
Schodzi do Gawła i prosi w pokorze:
Zmiłuj się waćpan, poluj ciszej nieco,
Bo mi na górze szyby z okien lecą.
A na to Gaweł: Wolnoć, Tomku,
W swoim domku.
Cóż było mówić? Paweł ani pisnął,
Wrócił do siebie i czapkę nacisnął.
Nazajutrz Gaweł jeszcze smacznie chrapie,
A tu z powały coś mu na nos kapie.
Zerwał się z łóżka i pędzi na górę.
Stuk! Puk! - Zamknięto. Spogląda przez dziurę
I widzi Cóż tam? Cały pokój w wodzie,
A Paweł z wędką siedzi na komodzie.
Co waćpan robisz? Ryby sobie łowię.
Ależ, mospanie, mnie kapie po głowie!
A Paweł na to: Wolnoć, Tomku
W swoim domku.
Z tej to powiastki morał w tym sposobie:
Jak ty komu, tak on tobie.- 28 2
-
2022-09-17 20:28
to se ten dom najpierw wybuduj, biedaku
- 19 5
-
2022-09-17 14:05
Mieszkanie w bloku to jeszcze nie Twój dom. Nawet bliźniak lub szeregowiec, a nawet wolnostojący na małej działce- też nie.
- 44 21
-
2022-09-17 13:38
"Cov. Id. 19 ... 84"
... o ile Twój ten jest daleko od mojego, "kolego" i nie słyszę darcia ryja twego.
- 70 8
-
2022-09-17 13:12
W punkt (1)
- 125 10
-
2022-09-18 15:00
właśnie DOM nie mieszkanie :)
- 9 20
Wszystkie opinie
-
2022-09-17 12:03
Jedyne rozwiązanie (5)
Nie widzę innego rozwiązania niż spuszczenie powietrza z każdego auta na parkingu, w miarę możliwości omijając studenckie auta. Ze starymi dzbanami nie da się walczyć inaczej niż ich własną bronią
- 197 138
-
2022-09-17 12:33
(1)
Nie zapomnij spuścić powietrza z kół wózków inwalidzkich tych starych dzbanów. Niech popamiętają!
- 31 11
-
2022-09-17 12:51
Tą metodą w następnym pokoleniu wrócimy do modelu używania koła drewnianego. Zamiast rozmowy wybierać rozwiązania siłowe? "Tylko umarli widzieli koniec wojny".
- 16 1
-
2022-09-17 12:56
Najpierw kartka na klatce - że to ich ostani wyskok (2)
Plus zainwestuj w kamerę, tak by widziała auto z okna lub kamery non-stop w aucie.
Sprawę zgłoś na policji, nic nie wykryją, ale będzie historia na komisiariacie, stare dzbany się tego boją.
Nie odpuszczaj!- 28 14
-
2022-09-17 14:07
Tak, tak. Na pewno. (1)
To będzie sprawa stulecia. Spuszczenie powietrza z kół. Mentalność pryszczatego chłopca z podstawówki, który wszystko "kameruje", a potem jest z siebie taki dumny, bo ma unikatowe nagrania.
- 12 6
-
2022-09-17 14:55
Tez uwazam ze nie nalezy tego darowac. Dla zasady. Darowal raz to wejda mu na glowe.
- 16 4
-
2022-09-17 12:06
(6)
Tak zaczęło się dziać gdzieś od ponad dekady. Wiecie od kiedy i od czego?
- 66 10
-
2022-09-17 12:45
Od kiedy i od czego? (4)
Na pewno przez ostatnie dwa lata ludzie, pozamykani w mieszkaniach, zrobili się przewrażliwieni. A wcześniej, to chyba jak się upowszechnił najem krótkoterminowy.
- 10 9
-
2022-09-17 13:30
Nic nie zrozumiałeś meduzo. (1)
- 7 13
-
2022-09-17 14:16
Może on nie zrozumiał. Ale za to Ty potrafisz dowalić.
- 9 1
-
2022-09-17 14:16
(1)
Od napływu.
- 8 2
-
2022-09-17 19:45
Tak,od masowego przesiedlenia 6 milionów gości.
- 9 5
-
2022-09-17 15:24
na chamstwo rady nie ma, było, jest i będzie.
- 5 0
-
2022-09-17 12:07
Tak kończą blokowe konfitury :) (7)
- 13 133
-
2022-09-17 12:11
Ale że kto jest konfitura?
Bo konsekwencje spotkały bohatera, który raczej konfitura nie jest
- 68 3
-
2022-09-17 12:12
Młocie
Przecież on nie zgodził się być konfitura
- 59 5
-
2022-09-17 13:40
tak, tak, zaszczujmy starszego pana, bo odważył się mieć odmienną opinię! (1)
- 18 4
-
2022-09-17 14:47
Starszy Pan musi przyswoić, że jak mieszka w bloku to cisza od 22-06
Sąsiedzi muszą przyswoić, że ktoś ma prawo podpisać lub nie.
- 10 8
-
2022-09-17 14:11
To przekracza moją wyobraźnię.
"Jak do tego doszło? Nasz czytelnik odmówił podpisania klatkowego listu ze skargą na uciążliwych sąsiadów. Mieszka tuż przy nich i przyznaje, że cisi nie są, ale zarzuty pozostałych mieszkańców wydają mu się przesadzone. Teraz on spotyka się z ostracyzmem." Jak to możliwe, że ktoś nie jest w stanie przeczytać ze zrozumieniem tekstu, składającego się z czterech zdań? To potrafi dziecko po ukończeniu czterech klas szkoły podstawowej.
- 18 0
-
2022-09-17 19:11
(1)
To właśnie ten gostek się nie spruł i za to go gnębią teraz inni sąsiedzi bo nie chciał się z nimi pucować. Chyba ktoś nie do końca załapał sens artykułu
- 9 6
-
2022-09-18 14:35
Co za bełkot.
Tak to jest , kiedy chłopcy naoglądają się "Symetrii".
- 5 0
-
2022-09-17 12:08
Stare dziady z blokowisk to inna, chora mentalność (20)
Raz jeden taki obsmarował mi klamkę g*wnem, bo stanąłem na "jego" miejscu na osiedlu.
- 132 55
-
2022-09-17 12:10
(1)
hahah tacy co mają "swoje miejsca" pod blokiem są mega zabawni hahahah
- 66 5
-
2022-09-17 12:12
Wtedy mówisz, że jeśli będzie choćby jedna rysa.
To by uważał, bo schody są śliskie i można się na nich połamać.
- 35 6
-
2022-09-17 12:20
(5)
A na mnie wydziera się przez okno facet około 30, że staję na jego miejscu autem.Dom znajduje się przy Kartuskiej i brak jest miejsc parkingowych więc czub ubzdurał sobie, że to jego miejsce, żeby nie tracić czasu na afery wykupiłam miejsce na płatnym parkingu .I jeszcze jedno,mam 63 l.Ten człowiek będzie taki przez całe życie bez względu na wiek,poza tym bez przerwy mu wszystko przeszkadza,od dzieci po dorosłych, którzy wstają rano do pracy bo on jest artystą i musi się wyspać rano
- 70 3
-
2022-09-17 20:14
(2)
To posmaruj mu klamkę g*wnem i powiedz że tez jesteś artystką ! Słuchaj głośno muzykę kiedy on śpi , bo jesteś artystką operową .
- 14 0
-
2022-09-18 09:15
(1)
Słucham raczej rocka, uwielbiam Led Zeppelin więc skorzystam z Twojej rady.Kupą nie będę smarować bo fuj ,za dużo zachodu.
- 4 0
-
2022-09-18 09:21
ale musisz mieć odpowiednie glośniki :O)
- 3 1
-
2022-09-18 14:15
Xxx (1)
A moze facet ma wykupione albo dzierzawi miejsce w ramach wspolnoty od miasra a ty stajesz na takim miejscu? Gdybys ty pkacil za parking to tolerowalbys takie zachowanie? Pewnie powinien postawic znak ale ty wiedzac moglbys byc bardziej wyrozumialy.
- 1 11
-
2022-09-19 11:37
Skoro ma wykupione, to niech to miejsce poprawnie zabezpieczy, żeby inni nie stawali. Słupki na kłódkę? Znak? Nie ma? Miejsce jest "ogólnodostępne" w takim razie.
- 3 0
-
2022-09-17 12:38
(3)
Mi sąsiadka wrzuciła stolec na wycieraczkę innym razem wylała jakaś ciecz następnym razem porysowała drzwi czymś ostrym potem zastawiła drzwi do klatki schodowej żeby moją córką nie mogła wejść do domu. Miarka się przebrała i przestałam tej sztuce mówić dzień dobry.
- 21 7
-
2022-09-17 14:31
No to jak dzien dobry nie mowisz to grubo :)
Masz jaja :)
- 40 0
-
2022-09-18 15:38
(1)
Stary kaszlący dziad(przynajmniej z wyglądu) który wynajmuje mieszkanie obok mnie rozbił mi jajko na balkonie przeciął kabel od kablówki przy poręczy na 3 piętrze bo mąż słuchał za głośno telewizji a jest trochę głuchy po wypadku.
- 2 1
-
2022-09-18 16:44
kup mu słuchawki
ja też nie chciałbym słuchać czyjejś TV przez cały dzień
- 4 2
-
2022-09-17 13:30
To co zrobił -glupie! (2)
Ale ty też cwaniak! uważam że powinno się szanować innych
- 4 7
-
2022-09-17 13:39
Panie! Ja tu parkuję od 83 roku!
- 18 0
-
2022-09-17 15:14
Czemu uważasz że jestem cwaniakiem
Skoro tylko zaparkowałem na ogólnodostępnym miejscu?
- 13 0
-
2022-09-17 15:28
ha, coś w tym jest (2)
kiedyś pierwszy raz zostawiłem nowy samochód pod blokiem, rano zastałem anonimową kartkę: "proszę tu nie stawać, to miejsce tylko dla mieszkańców wspólnoty...", a następnego dnia miałem spuszczone powietrze z opon. Takie koślawe pismo, ze domyślam się który dziad to zrobił, ale niestety za rękę nie złapałem
- 13 3
-
2022-09-18 14:17
Jack (1)
Wspolnota ma takie miejsce wykupione lub wydzierzawione. A ty pytasz dlaczego nie mozesz stawac? A moze w twoim mieszkaniu bezdomny moze sie przekimac?
- 1 2
-
2022-09-18 19:25
Jak ma
To niech postawi tablicę lub zablokuje blokadą na kłódkę
- 1 0
-
2022-09-17 21:04
(1)
A może to był młody dziad?
- 3 0
-
2022-09-18 09:21
dziadowska mentalność jest charakterystyczna dla foliarstwa, a tu średnia wieku to ok 20
- 2 2
-
2022-09-17 12:09
Wynajmowanie lokali mieszkaniowych w blokach na czas poniżej 1msc powinien być po prostu zabroniony. (22)
I karany bardzo wysokimi grzywnami z przymusową licytacją lokalu włącznie.
Mieszkania w blokach nie są przeznaczone do wynajmowania na dobry, weekendy, tygodnie ulropowe. Jeśli ktoś chce gdzieś pojechać na urlop to niech skorzysta z pensjonatu/hotelu. Po to one są.
Kolejnym pożądanym rozwiązaniem byłby podatek katastralny od lokali mieszkaniowych niewykorzystywanych na cele mieszkaniowe wlaścieciela.- 168 126
-
2022-09-17 12:11
(3)
Gdzie znajdę dokładną listę działań, do których są przeznaczone mieszkania w blokach? I kto stwierdza, że akurat do tego nie są przeznaczone?
- 29 16
-
2022-09-17 12:13
Mieszkanie jak sama nazwa wskazuje jest do mieszkania. (1)
A nie do noclegów. Do noclegów jest hotel.
Osoby, które wynajmują na dobry i próbują na tym zarobić są po prostu mało pomysłowe jeśli chodzi o zarabianie/inwestowanie gotówki. Robią to w najbardziej uciążliwy dla wszystkich sposób.- 33 16
-
2022-09-17 12:19
Zwłaszcza w obecnych czasach nadchodzącego kryzysu i recesji. Działalność hotelarską zdecydowanie
powinni prowadzić wyłącznie przedsiębiorcy w obiektach do tego dostosowanych, a na pewno nie właściciele mieszkań w blokach wielorodzinnych.
- 28 15
-
2022-09-19 07:20
W spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnocie,zależy kto administruje.
- 0 0
-
2022-09-17 12:12
Ułaaa, ale tam grubo pod kopułą jest
- 16 8
-
2022-09-17 12:15
(4)
Kim ty jestes zeby rozporzadzac cudza wlasnoscia?
- 21 18
-
2022-09-17 12:18
Niespodzianka. Mieszkanie w bloku spółdzielczym nie jest Twoją własnością :) (3)
Nawet jeśli jest to tzw. mieszkanie własnościowe. Twoją własnością może być dom wolonostojący, który wybudowałeś na należącej do Ciebie działce.
- 14 30
-
2022-09-17 12:24
A kto tobie działkę sprzedał ? na pewno nie właściciel ziemi ponieważ takiego nie ma na świecie, (1)
tak jak nie ma właściciela innych planet, poniał czy za trudne do zrozumienia ?
- 4 12
-
2022-09-17 12:27
i**ota...
- 8 3
-
2022-09-17 14:24
Jesteś w mylnym błędzie.
- 3 2
-
2022-09-17 12:22
Zapraszamy z powrotem
Do miejscowości, z której przyjechałeś do 3miasta.
- 10 9
-
2022-09-17 12:22
Bo co? może jeszcze powiesz, że spekulanci,wyleź wreszcie z mentalności komuny
- 3 8
-
2022-09-17 12:26
Mam takie dwa mieszkania w klatce na 6 mieszkań. Tragedia...
Oczywiście niby wynajęte na rok hałaśliwym studentom, ale wcześniej zerwać umowy się nie dało.
- 11 2
-
2022-09-17 12:28
Zazdrość powinna byc surowo karana
- 7 8
-
2022-09-17 14:18
Katastralny?
Chyba kastralny
- 2 7
-
2022-09-17 14:26
XD
- 1 1
-
2022-09-17 15:15
Tak masz racje
Jak ktoś przyjedzie do ciebie znajomy/rodzina i zostanie na noc to twoje mieszkanie powinno być zlicytowane a jak wypijecie jakiś alkohol i włączycie muzykę to jeszcze chłosta przed siedzibą spółdzielni żeby inni mieszkańcy wiedzieli jak wygląda ten zwyrodniałec.
- 10 8
-
2022-09-17 16:03
O, komunista
- 6 3
-
2022-09-17 16:23
Czytałeś artykuł?
Chyba nie, bo piszesz nie na temata. Prpblem dotyczy najmu długoterminowego przez studentów.
Taki najem długoterminowy jak opisany w artykule jest dużo bardziej uciążliwy niż krótkoterminowy- 6 3
-
2022-09-17 20:29
jak mam brać klitkę w hotelu typu ibis budget za 400 zł
to wolę całe mieszkanie z airbnb z kuchnią itd za 250. Dziękuję, do widzenia.
A w sezonie sam trzepię 9k na czysto, po opłaceniu podatku (tak, trolle:) z "apartamentu" na "starufce".- 6 5
-
2022-09-17 21:57
Kolejny baraz od "mieszkanie prawem, nie towarem"
w poniedziałek do szkoły towarzyszu
- 1 2
-
2022-09-19 10:04
szczerze zamiast placić miliony za możliwość przespania się w hotelu w ośmiosobowym pokoju z randomami do których nie mam zaufania, to wolę wynająć na airbnb. Taniej. Jestem spokojny, bałaganu nie robię, sprzątam po sobie, imprez nie urządzam. Dlaczego mam być karany za to, że nie chcę zostawiać milionów w hotelu z booking.com?
- 1 0
-
2022-09-17 12:10
Lawendowe Wzgórze (6)
Hej mazury
Jak wy cudne
Gdzie jest taki drugi kraj
Tu zapomnisz chwile trudne
Tu przeżyjesz życia raj.- 85 7
-
2022-09-17 12:28
(1)
Okolica, że poczujesz się jak w Warmińsko mazurskim?
- 27 1
-
2022-09-17 12:37
To ich enklawa
- 23 0
-
2022-09-17 12:40
123 (1)
lawendowe to patologia az szkoda gadać niech sobie postawia kolejne slupki na samochody i posprzątaja smieci co lataja po całym osiedlu ale oni to lubia xd
- 17 2
-
2022-09-17 12:43
Oni tam mają swoją grupę na fejsbuku Lawendowe coś tam
Stoją z telefonami na balkonach i afery kręcą notorycznie hahahaha
- 26 0
-
2022-09-17 14:58
W pogotowiu mówimy na ten rejon (1)
Deb*lowe wzgórza
- 17 1
-
2022-09-17 23:43
Lawendowe getto nowoczesnych wsioków
- 11 0
-
2022-09-17 12:14
sugeruję kupić wiertarkę udarową (1)
i noc w noc robić "remont", aż do skutku
- 67 49
-
2022-09-17 14:43
Ale w dzien tez przeszkadzaja im remonty, zamiast isc na spacer siedza w chalupach jak ladna pogoda
- 10 1
-
2022-09-17 12:16
Marek, ty szanuj "dziadków", bo sam nim też będziesz (jak dożyjesz) (13)
Muzyka i krzyki po północy to nie jest norma w blokach. Wszyscy mają prawo do odpoczynku, szczególnie starsi ludzie, Nie wiem, po co im twój podpis, studenciaki z najmu i tak wylecą. Pomysł z dołączeniem się do hałasowania głośną muzyką - pyszny. Życzę, żeby ci ktoś na osiedlu wbił rozum do głowy.
- 226 160
-
2022-09-17 12:21
Są dziadkowie i dziadkowie (3)
Jedni są normalni, inni to zawistne skur*ysyny.
- 47 15
-
2022-09-17 12:26
(2)
Z artykułu wynika, że tu "dziadki" walczą z hałasem po nocach, a nie zazdroszczą czegokolwiek komukolwiek. A z takim Markiem też bym na ich miejscu nie gadał, widać że chłop ma coś z głową, skoro się żali na trójmiescie, że mu nie mówią dzień dobry. Zamiast iść i załatwić wszystko między sobą...
- 43 23
-
2022-09-17 12:35
Rozumiem, że od dzisiaj spuszczamy powietrze z kół problematycznym sąsiadom?
Piesz szczeka na klatce? Spuszczamy powietrze. Robią remont? Spuszczamy powietrze. Nie chodzą na kółko różańcowe? Spuszczamy powietrze
- 35 10
-
2022-09-17 13:06
Zazdroszczą młodym młodości, ot co.
- 5 25
-
2022-09-17 12:25
Nagminne hałasowanie po północy, częste spotkania towarzystkie przeciągające się do nocy nie są normalne.
Nie są prawem mieszkańca. Sztuka mieszkania w bloku to sztuka kompromisu. Mało kogo powaznie wkurzy głośniejsza impreza jeśli wydarzy się raz na ruski rok, każdy ma prawo wyprawić np urodziny na których będzie głośniej niż zwykle (oczywiście bez ekscesów typu muzyka na cały regulator przez całą noc i krzyki na balkonie).
Problem pojawia się jak ktoś to robi często i nie zna umiaru.
Mieszkam w bloku, wiele razy zapraszałem znajomych w weekendy, muzyka leciala do póżna, nawet 1 (ale normalnie w tle, a nie na pałę) i nikt mi się jakoś nie skarżył.- 48 3
-
2022-09-17 12:28
Studenciaki wylecą ale trauma pozostanie. (4)
Przez 30 lat miałam spokój w moim mieszkaniu. Wystarczył rok z hałasującymi za ścianą młodocianymi. Minęło kilka lat a ja nadal mam depresję i stany lękowe. A wtedy miałam myśli samobójcze przez bezradność i brak pomocy ze strony właściciela mieszkania.
- 35 28
-
2022-09-17 12:32
(3)
Ale to stare pokolenie wrażliwe. Nie radzi sobie w ogóle
- 15 32
-
2022-09-17 12:47
Dobrze że ty jesteś mlody
do czasu.
- 24 5
-
2022-09-17 13:15
Nie jestem starym pokoleniem. Nie mam jeszcze nawet 40 stki. (1)
Mieszkam tu od urodzenia.
- 11 1
-
2022-09-17 13:25
No młodym też nie.
- 3 13
-
2022-09-17 12:28
(1)
Mam w nosie dziadków. Większość to roszczeniowe dziady z mentalnością z PRL.
- 14 42
-
2022-09-19 12:19
xxx
"Roszczeniowe" ? "Dziady" ? Jeśli TAK traktujesz starszych, to nie zdziw się jak będziesz musiał kiedyś odwiedzić SOR ... Chcesz drzeć mordę po nocach i zakłócać sen innym? Więc to TY jesteś roszczeniowy !!! Do tego chamski.
- 5 3
-
2022-09-17 12:32
Następny
Co był dzikusem za młodu, wyszalał się a teraz broni innym. Won do siebie na wieś.
- 5 26
-
2022-09-17 12:18
Rozumiem (6)
Blok mieszkalny to blok mieszkalny. Cisza od 22 do 6. Jeżeli będziemy robić wyjątki to.....
- 198 21
-
2022-09-17 14:33
Zdefiniuj halas geniuszu. (3)
Kazdy ma inny próg. Dla jednego bedzie to ogladanie tv po 22, jak prawicowy dziad, dla innego muza na 80db dopiero. I to rzeznia metalowa. Ja mam wysoki prog halasu i mnie nie denerwuja imprezki i domowki sasiadow :) a mam 48 lat.
- 5 28
-
2022-09-17 14:55
Masz wysoki próg hałasu i niski inteligencji. (2)
- 31 9
-
2022-09-17 20:19
No ok. Jestem glupi. Wiec mnie oswiec kiedy jest halas? (1)
Bo sa dziady, ktorym przeszkadza placz niemowlaka po 22:00.
- 3 10
-
2022-09-18 19:29
Mnie też przeszkadza
ale wiem, że to nie do uniknięcia.
- 1 3
-
2022-09-17 18:24
(1)
Ale wtedy wiesz - żadnego chodzenia w czymś innym, niż miękkie papcie. Żadnego siku. Czajnik elektryczny - za głośny. Broń Boże telewizji. Jak cicho, to cicho. Współczuję tym, którzy o 6 to muszą być w robocie. Prysznica, jak rozumiem, wziąć przed pracą nie mogą?
- 7 7
-
2022-09-18 18:44
I minusy lecą. Chryste, ale zakłamani ludzie. To jak jest z tym prysznicem o piątej? Można czy nie?
- 2 3
-
2022-09-17 12:20
Nie rozumiem zdziwienia autora (7)
hałas w takich blokach niesie się w górę, w dół i na boki. I nie kończy się na jednym piętrze. Nic dziwnego, że więcej mieszkańców się zebrało. U nas jak pies sąsiadów wył i szczekał przez 8/9 godzin bez przerwy to słyszały go dwie klatki. Można było ześwirować.
- 229 17
-
2022-09-17 13:43
ale ten pan nie ma chyba obowiązku zgadzać się ze wszystkimi opiniami swoich sąsiadów? (5)
czy z tego powodu, że ma odmienne zdanie, należy mu niszczyć teraz samochód? Traktować jak wroga? Nie lepiej skierować te negatywną energię na osoby, które rzeczywiście mogą być tu problemem, czyli tych imprezujących studentów?
- 36 5
-
2022-09-17 16:38
(3)
Nie pisałem, że ma obowiązek. Pisałem, że nie rozumiem zdziwienia. Poza tym, skoro jest jedynym, który pisma nie chce podpisać, to problem jest chyba większy niż autor go opisuje.
- 19 7
-
2022-09-17 20:18
Ludzie sie nakrecaja i samodzielnie nie mysla. (2)
Podpiszą kwit tylko dlatego, ze sasiad im pozyczyl kiedys cukier. Mimo, ze halas jest na 3 pietrze a oni mieszkaja na parterze :) pisowska mentalnosc.
- 6 12
-
2022-09-17 20:32
jak dla mnie to ten kolo jest pisowcem
- 2 10
-
2022-09-19 08:09
Ale rozumiesz, że hałas z 3 piętra może być jak najbardziej słyszalny nawet na parterze?
- 3 1
-
2022-09-17 20:54
Bo ten pan nie jest zainteresowany dobrem ogolu- troszczy sie tylko o wlasna xxxx
- 10 7
-
2022-09-18 08:12
Jak wprowadziliśmy się do falowca w NP nie było hałasu,dopiero po pseudo przeróbkach w wielu mieszkaniach,echo roznosi się po bloku.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.