• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców

Patryk Szczerba
24 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (163)
Najnowszy artykuł na ten temat Powstanie oczekiwany wyjazd z osiedla na Dąbrowie
Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem, gdzie jest jedno z newralgicznych miejsc związanych z przejazdem w kierunku dzielnicy. Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem, gdzie jest jedno z newralgicznych miejsc związanych z przejazdem w kierunku dzielnicy.

Lustro, regulacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Miętowa - Koperkowa - WiczlińskaMapka oraz próbne zezwolenie na skręty w prawo na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - AnyżowaMapka to zmiany w infrastrukturze drogowej, na które mogą liczyć zmotoryzowani mieszkańcy Dąbrowy. - To za mało - odpowiadają mieszkańcy, którzy złożyli inne propozycje.




Czy planowane przez miasto zmiany i inwestycje udrożnią Dąbrowę?

Przypomnijmy, że zamknięcie ul. Anyżowej po tym, gdy otwarto Trasę Kaszubską utrudniło życie kilkuset mieszkańców. Kierowcy z osiedla domków nadrabiają drogę, kierując się w stronę ul. Koperkowej, którędy wyjeżdżają z osiedla. Jadący w kierunku centrum de facto cofają się o blisko pół kilometra, by wrócić na Nowowiczlńską.

Spotkanie z władzami miasta



Pierwsze spotkanie z mieszkańcami dzielnicy m.in. w tej sprawie odbyło się w lutym. I pojawiły się konkrety.

- Chcemy wypracować porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i rozwiązać problem wjazdu/wyjazdu z ul. Anyżowej. W związku z postulatami mieszkańców, złożyłem pismo do GDDKiA, w którym zwracam się o zaniechanie likwidowania połączenia ul. Anyżowej z ul. Nowowiczlińską - tłumaczył po spotkaniu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dlaczego w ogóle zamknięto Anyżową? Władze Gdyni wskazywały, że takie były zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, co pojawiło się w odpowiedzi na interpelację radnego. Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu pytał w niej m.in. o to, czy o zamknięciu ulicy zdecydowały wcześniejsze analizy.



Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej



- Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy zostali bez wyjazdu, podczas marcowego spotkania zbierali petycję w tej sprawie. Na spotkaniu, jak i w dokumencie argumentowali, że za obecna sytuację odpowiada Gdynia, która nie wykonała zapowiadanej w 2015 roku inwestycji.



Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa



Chodzi o budowę łącznia wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej, łączącego ul. Anyżową i Lubczykową. Miał zostać utworzony przed budową Trasy Kaszubskiej.

Szanse, by inwestycje zrealizować w najbliższym czasie, są niewielkie.

- To zadanie jest trudne z wielu powodów, niemniej jednak będziemy analizować ten pomysł w najbliższym czasie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.

  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
To nie oznacza, że na skrzyżowaniu nic się nie zmieni. Przez pół roku ma zostać otwarte z wjazdami w Nowowiczlińskiej i Anyżowej w prawo.

- W porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - wykonawca obecnie pracujący na skrzyżowaniu ul. Anyżowej i Nowowiczlińskiej po zakończeniu prac uruchomi dwa prawoskręty: dający wjazd z ul. Nowowiczlińskiej i wyjazd z ul. Anyżowej. Przez pół roku będzie trwała ocena bezpieczeństwa rozwiązania - informuje rzecznik UM.


Skrętu w lewo nie będzie



Skręcać w lewo z ul. Anyżowej w Nowowiczlińską nie będzie jednak można. Powód? Według urzędników to bezpieczeństwo kierowców.

- Proszę zwrócić uwagę, że pojazd, który wyjedzie z Anyżowej w lewo, znajdzie się w miejscu rozwidlenia drogi na wprost i w prawo na łącznicę w kierunku Gdańska. To jest sytuacja niebezpieczna, gdyż pozostali kierujący nie widzą, w którą stronę porusza się wyjeżdżający z Anyżowej pojazd - tłumaczy rzecznik urzędu.

Bez ronda i przebudowy krzyżówki



Władze miasta przy okazji przekonują, że po to przebudowywano skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, ul. Miętowej i ul. Koperkowej, by ułatwić wyjazd z tej części Gdyni właśnie przez ul. Koperkową.

Tyle że tutaj pojawia się kolejna wątpliwość mieszkańców. Ich zdaniem skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane - brakuje prawoskrętu z ul. Miętowej, problemy kierowcom autobusów sprawia jego geometria, a zamontowane światła blokują ruch.

  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
- Poza korektami dotyczącymi organizacji ruchu nie są planowane żadne zmiany - mówi Agata Grzegorczyk.
Nie będzie także ronda na krzyżówce Nowowiczlińskiej i Rdestowej, gdzie niebawem zaczną się prace związane z przebudową tej pierwszej ulicy.

- W przypadku, gdy mamy do czynienia z tak dużym ruchem pieszych, którym, przypomnę należy ustąpić pierwszeństwa przed przejściem, rondo nie jest dobrym rozwiązaniem - ucina Grzegorczyk.
Poszerzenie ulicy, o które wnioskują w petycji mieszkańcy, wskazujący na plany sprzed lat odbędzie się tylko częściowo i będzie związane ze stworzeniem buspasów.

  • Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem
  • Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem
  • Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem, gdzie według mieszkańców jest miejsce na dwa pasy w obydwu stronach.


Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły


Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.

Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji


Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (163)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane