- 1 Niepozorny budynek, a tak wiele historii (40 opinii)
- 2 Jakie są najwyższe budynki w Gdyni? (99 opinii)
- 3 Jakie rejsy na mierzeję byłyby atrakcyjne? (185 opinii)
- 4 Zamiast w dziesiątkę, trafili kulą w płot (151 opinii)
- 5 Tłumy na Trójmiejskim Marszu Równości (880 opinii)
- 6 Uważajmy, kogo wpuszczamy na klatkę (170 opinii)
Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców
Lustro, regulacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Miętowa - Koperkowa - Wiczlińska oraz próbne zezwolenie na skręty w prawo na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
to zmiany w infrastrukturze drogowej, na które mogą liczyć zmotoryzowani mieszkańcy Dąbrowy. - To za mało - odpowiadają mieszkańcy, którzy złożyli inne propozycje.
- Spotkanie z władzami miasta
- Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
- Skrętu w lewo nie będzie
- Bez ronda i przebudowy krzyżówki
- Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Spotkanie z władzami miasta
Pierwsze spotkanie z mieszkańcami dzielnicy m.in. w tej sprawie odbyło się w lutym. I pojawiły się konkrety.
- Chcemy wypracować porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i rozwiązać problem wjazdu/wyjazdu z ul. Anyżowej. W związku z postulatami mieszkańców, złożyłem pismo do GDDKiA, w którym zwracam się o zaniechanie likwidowania połączenia ul. Anyżowej z ul. Nowowiczlińską - tłumaczył po spotkaniu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dlaczego w ogóle zamknięto Anyżową? Władze Gdyni wskazywały, że takie były zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, co pojawiło się w odpowiedzi na interpelację radnego. Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu pytał w niej m.in. o to, czy o zamknięciu ulicy zdecydowały wcześniejsze analizy.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania do kupienia na Dąbrowie
Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy zostali bez wyjazdu, podczas marcowego spotkania zbierali petycję w tej sprawie. Na spotkaniu, jak i w dokumencie argumentowali, że za obecna sytuację odpowiada Gdynia, która nie wykonała zapowiadanej w 2015 roku inwestycji.
Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
Chodzi o budowę łącznia wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej, łączącego ul. Anyżową i Lubczykową. Miał zostać utworzony przed budową Trasy Kaszubskiej.
Szanse, by inwestycje zrealizować w najbliższym czasie, są niewielkie.
- To zadanie jest trudne z wielu powodów, niemniej jednak będziemy analizować ten pomysł w najbliższym czasie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
To nie oznacza, że na skrzyżowaniu nic się nie zmieni. Przez pół roku ma zostać otwarte z wjazdami w Nowowiczlińskiej i Anyżowej w prawo.
- W porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - wykonawca obecnie pracujący na skrzyżowaniu ul. Anyżowej i Nowowiczlińskiej po zakończeniu prac uruchomi dwa prawoskręty: dający wjazd z ul. Nowowiczlińskiej i wyjazd z ul. Anyżowej. Przez pół roku będzie trwała ocena bezpieczeństwa rozwiązania - informuje rzecznik UM.
Skrętu w lewo nie będzie
Skręcać w lewo z ul. Anyżowej w Nowowiczlińską nie będzie jednak można. Powód? Według urzędników to bezpieczeństwo kierowców.
- Proszę zwrócić uwagę, że pojazd, który wyjedzie z Anyżowej w lewo, znajdzie się w miejscu rozwidlenia drogi na wprost i w prawo na łącznicę w kierunku Gdańska. To jest sytuacja niebezpieczna, gdyż pozostali kierujący nie widzą, w którą stronę porusza się wyjeżdżający z Anyżowej pojazd - tłumaczy rzecznik urzędu.
Bez ronda i przebudowy krzyżówki
Władze miasta przy okazji przekonują, że po to przebudowywano skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, ul. Miętowej i ul. Koperkowej, by ułatwić wyjazd z tej części Gdyni właśnie przez ul. Koperkową.
Tyle że tutaj pojawia się kolejna wątpliwość mieszkańców. Ich zdaniem skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane - brakuje prawoskrętu z ul. Miętowej, problemy kierowcom autobusów sprawia jego geometria, a zamontowane światła blokują ruch.
- Poza korektami dotyczącymi organizacji ruchu nie są planowane żadne zmiany - mówi Agata Grzegorczyk.
Nie będzie także ronda na krzyżówce Nowowiczlińskiej i Rdestowej, gdzie niebawem zaczną się prace związane z przebudową tej pierwszej ulicy.
- W przypadku, gdy mamy do czynienia z tak dużym ruchem pieszych, którym, przypomnę należy ustąpić pierwszeństwa przed przejściem, rondo nie jest dobrym rozwiązaniem - ucina Grzegorczyk.
Poszerzenie ulicy, o które wnioskują w petycji mieszkańcy, wskazujący na plany sprzed lat odbędzie się tylko częściowo i będzie związane ze stworzeniem buspasów.
Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa
- Obwodnica Trójmiasta
prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta
do ul. Chwaszczyńskiej
przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-24 16:22
Dlaczego auta zjeżdżające z obwodnicy mają skręt w lewo ?? (7)
Przecież Ci co chcą dojechać w stronę stacji pod żaglami maja zjazd Wielki Kack !! Zamiast tego powinien być bezkolizyjny prawoskręt w stronę Dąbrowy, WTF ??
- 67 18
-
2023-03-24 16:55
WTF?
A jak dojechać od strony Gdańska? Nie ma przecież lewoskrętu na Wielkopolskiej od strony Chwaszczyna kier. Dąbrowa.
- 25 1
-
2023-03-24 19:20
bo węzeł karwiny został zaprojektowany źle (2)
- 27 1
-
2023-03-25 12:29
Źle to jedno
ale przede wszystkim chaotycznie i bez większego sensu i logiki. Tam naprawdę można się pogubić. Największym absurdem jest brak możliwości skrętu w lewo przy żaglach jadąc od strony Gdańska/Chwaszczyna. Kompletny absurd.
- 10 3
-
2023-03-25 21:34
ma pan racje panie inzynieze
- 0 0
-
2023-03-25 10:08
Brs (1)
A jak niby dojechać od gdanska do np leroy merlin?!
- 4 0
-
2023-03-25 14:20
Serio?
Kawałek dalej zjazdem na Dąbrowę
- 6 1
-
2023-03-26 23:29
WTF to nowy znak zastępujący nie tylko PL
ale i mózgi niektórych projektantów
- 0 0
-
2023-03-24 16:14
Z tą Anyżową to chociaż te prawoskręty (7)
Ale prawoskręt na Miętowej Musi Być!
Inaczej problem z wyjazdem w lewo z Koperkowej a i Trilejbusy blokuja bo bez prawoskrętu Miętowek muszą czekać aż wszystkie auta je espaniałomyślnie puszczą...
Na rondo Nowowiczlińska-Rdesrowa rzeczywiście nie ma miejsca.
Przegubowce się nie zmieszczą- 38 6
-
2023-03-24 17:40
Tak (5)
Ale wtedy potrzebna wysepka dla pieszych, bo tam przejście jest potrzebne, a miejsca na dalsze odsunięcie nie ma bez milionowych wywłaszczeń
- 3 0
-
2023-03-24 20:09
Bzdura (2)
Zobacz sobie na gdyńskim portalu mapowym, miejsca należącego do gminy jest po 10m w każdą stronę
- 3 1
-
2023-03-25 09:38
10m nie wystarczy (1)
Idź sam zobacz
- 0 2
-
2023-03-25 10:48
Wystarczy, trzeba chcieć
- 0 0
-
2023-03-25 10:47
Na nowowiczlińskiej jest przejście za światłami (1)
Bardzo niewiele osób przechodzi z koperkowej na miętową.
Prawoskręt na Miętowej Musi być!!!
Inaczej Całe Osiedle od strony Koperkowej ma Duży Problem.- 3 0
-
2023-03-25 15:02
Dodatkowo stworzyli skrzyżowanie patologiczne. Tak się składa, że mieszkam przy skrzyżowaniu i widzę codziennie jak zdenerwowani kierowcy jadący w kierunku centrum wyprzedzają cały korek stojących na Miętowej. To się skończy tragedia. Wystarczy dziecko przechodzące przez jezdnie.
- 2 0
-
2023-03-25 13:02
Owszem jest miejsce tylko trzeba patrzeć dalej niż Nasze polskie drogi
Takie rozwiązania są w Anglii tzn. biały placek i znaki o ruchy okrężnym. I masz problem z głowy i ta cała bezużyteczna sygnalizacja świetlna jest nie potrzebna.
- 5 0
-
2023-03-25 15:05
(3)
A ja się pytam dlaczego te światła do wjazdu na trasę działają w nocy ? Przecież to jakaś paranoja. Jeżdżę do pracy na 5 rano. Zero ruchu ale światła są! I człowiek czeka jak ten baran. I pi co światła do wjazdu w kierunku Gdańska? Przecież i tak jest nakaz przepuszczania pieszych przez przejscie więc o co chodzi ?
- 34 3
-
2023-03-26 07:41
Widzisz, jak kierowcy nakazów i ograniczeń przestrzegają
To nie ma progów, słupków i świateł. A jak wiedzą lepiej
- 1 1
-
2023-03-26 14:10
Jaki nakaz?
- 0 0
-
2023-05-17 15:45
ja zawsze daje gaz do deski
niech szczury wąchają jak są takie eko
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.