• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców

Patryk Szczerba
24 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (163)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem, gdzie jest jedno z newralgicznych miejsc związanych z przejazdem w kierunku dzielnicy. Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem, gdzie jest jedno z newralgicznych miejsc związanych z przejazdem w kierunku dzielnicy.

Lustro, regulacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Miętowa - Koperkowa - WiczlińskaMapka oraz próbne zezwolenie na skręty w prawo na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - AnyżowaMapka to zmiany w infrastrukturze drogowej, na które mogą liczyć zmotoryzowani mieszkańcy Dąbrowy. - To za mało - odpowiadają mieszkańcy, którzy złożyli inne propozycje.




Czy planowane przez miasto zmiany i inwestycje udrożnią Dąbrowę?

Przypomnijmy, że zamknięcie ul. Anyżowej po tym, gdy otwarto Trasę Kaszubską utrudniło życie kilkuset mieszkańców. Kierowcy z osiedla domków nadrabiają drogę, kierując się w stronę ul. Koperkowej, którędy wyjeżdżają z osiedla. Jadący w kierunku centrum de facto cofają się o blisko pół kilometra, by wrócić na Nowowiczlńską.

Spotkanie z władzami miasta



Pierwsze spotkanie z mieszkańcami dzielnicy m.in. w tej sprawie odbyło się w lutym. I pojawiły się konkrety.

- Chcemy wypracować porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i rozwiązać problem wjazdu/wyjazdu z ul. Anyżowej. W związku z postulatami mieszkańców, złożyłem pismo do GDDKiA, w którym zwracam się o zaniechanie likwidowania połączenia ul. Anyżowej z ul. Nowowiczlińską - tłumaczył po spotkaniu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dlaczego w ogóle zamknięto Anyżową? Władze Gdyni wskazywały, że takie były zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, co pojawiło się w odpowiedzi na interpelację radnego. Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu pytał w niej m.in. o to, czy o zamknięciu ulicy zdecydowały wcześniejsze analizy.



Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej



- Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy zostali bez wyjazdu, podczas marcowego spotkania zbierali petycję w tej sprawie. Na spotkaniu, jak i w dokumencie argumentowali, że za obecna sytuację odpowiada Gdynia, która nie wykonała zapowiadanej w 2015 roku inwestycji.



Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa



Chodzi o budowę łącznia wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej, łączącego ul. Anyżową i Lubczykową. Miał zostać utworzony przed budową Trasy Kaszubskiej.

Szanse, by inwestycje zrealizować w najbliższym czasie, są niewielkie.

- To zadanie jest trudne z wielu powodów, niemniej jednak będziemy analizować ten pomysł w najbliższym czasie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.

  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
To nie oznacza, że na skrzyżowaniu nic się nie zmieni. Przez pół roku ma zostać otwarte z wjazdami w Nowowiczlińskiej i Anyżowej w prawo.

- W porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - wykonawca obecnie pracujący na skrzyżowaniu ul. Anyżowej i Nowowiczlińskiej po zakończeniu prac uruchomi dwa prawoskręty: dający wjazd z ul. Nowowiczlińskiej i wyjazd z ul. Anyżowej. Przez pół roku będzie trwała ocena bezpieczeństwa rozwiązania - informuje rzecznik UM.


Skrętu w lewo nie będzie



Skręcać w lewo z ul. Anyżowej w Nowowiczlińską nie będzie jednak można. Powód? Według urzędników to bezpieczeństwo kierowców.

- Proszę zwrócić uwagę, że pojazd, który wyjedzie z Anyżowej w lewo, znajdzie się w miejscu rozwidlenia drogi na wprost i w prawo na łącznicę w kierunku Gdańska. To jest sytuacja niebezpieczna, gdyż pozostali kierujący nie widzą, w którą stronę porusza się wyjeżdżający z Anyżowej pojazd - tłumaczy rzecznik urzędu.

Bez ronda i przebudowy krzyżówki



Władze miasta przy okazji przekonują, że po to przebudowywano skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, ul. Miętowej i ul. Koperkowej, by ułatwić wyjazd z tej części Gdyni właśnie przez ul. Koperkową.

Tyle że tutaj pojawia się kolejna wątpliwość mieszkańców. Ich zdaniem skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane - brakuje prawoskrętu z ul. Miętowej, problemy kierowcom autobusów sprawia jego geometria, a zamontowane światła blokują ruch.

  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
- Poza korektami dotyczącymi organizacji ruchu nie są planowane żadne zmiany - mówi Agata Grzegorczyk.
Nie będzie także ronda na krzyżówce Nowowiczlińskiej i Rdestowej, gdzie niebawem zaczną się prace związane z przebudową tej pierwszej ulicy.

- W przypadku, gdy mamy do czynienia z tak dużym ruchem pieszych, którym, przypomnę należy ustąpić pierwszeństwa przed przejściem, rondo nie jest dobrym rozwiązaniem - ucina Grzegorczyk.
Poszerzenie ulicy, o które wnioskują w petycji mieszkańcy, wskazujący na plany sprzed lat odbędzie się tylko częściowo i będzie związane ze stworzeniem buspasów.

  • Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem
  • Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem
  • Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem, gdzie według mieszkańców jest miejsce na dwa pasy w obydwu stronach.


Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły


Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.

Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji


Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (163) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Podnieść cenę paliwa do 10pln/litr (3)

    Od razu się samo udrożni

    • 7 38

    • I przerzucic koszty na ceny produktów które kupujesz. (2)

      Bo chyba kupujesz, chociaż lepiej żebyś nie jeździł i nic nie kupował. W ogóle najlepiej jakbyś zniknął.

      • 18 1

      • (1)

        A co to jest? Publiczne życzenie komuś śmierci?

        • 0 8

        • Zniknął to nie jest życzenie śmierci.

          Przeraża mnie twój tok myślenia...

          • 9 1

  • (5)

    Pośrednicy nieruchomości nie mówili o korkach? Ja tam zauważyłem pewien fenomen. Im bardziej miejsce jest zakorkowane i tłoczne(np. peryferie typu Dąbrowa, Kowale, albo oblegane molochy handlowe itp.) tym bardziej ciągnie tam ludzi, szczególnie w godzinach szczytu...

    • 11 31

    • O czym ty piszesz

      jacy pośrednicy? Mieszkamy tu od 30 lat

      • 25 2

    • Dąbrowa to stara dzielnica Gdyni. 20-30 lat temu dojeżdżało się z centrum w 20-25 minut (2)

      Niewiele jest tam nowszych osiedli

      • 18 1

      • 20 lat temu to 15 minut (1)

        Tak samo do sopotu. Nie było świateł, jechało się płynnie

        • 10 0

        • Potwierdzam

          nasr*ne światłami i w dodatku ze zła regulacja

          • 4 0

    • Dąbrowa to nie peryferie, nie myl tych już starych dzielnic Gdyni przy obwodnicy z nowymi deweloperskimi dzielnicami na południu Gdanska

      • 5 0

  • (1)

    Dwie jezdnie Nowowiczlińskiej są niezbędne, aż do Rdestowej.

    • 44 1

    • To nie wystarczy, powinno być do koperkowej. Samochody włączające się na jednym malym skrzyżowaniu z wiczlina, miętowej i koperkowej nie mieszczą się na jednym pasie i tworzą się duże korki od rana.

      • 9 1

  • Najpierw

    trzeba udrożnić głowy i uwolnić od głupot.

    • 26 3

  • Jak udrożnić Gdynię?

    Najpierw trzeba odchudzić i przewietrzyć Urząd Miasta.

    • 108 2

  • Opinia wyróżniona

    Z tą Anyżową to chociaż te prawoskręty (7)

    Ale prawoskręt na Miętowej Musi Być!
    Inaczej problem z wyjazdem w lewo z Koperkowej a i Trilejbusy blokuja bo bez prawoskrętu Miętowek muszą czekać aż wszystkie auta je espaniałomyślnie puszczą...

    Na rondo Nowowiczlińska-Rdesrowa rzeczywiście nie ma miejsca.
    Przegubowce się nie zmieszczą

    • 38 6

    • Tak (5)

      Ale wtedy potrzebna wysepka dla pieszych, bo tam przejście jest potrzebne, a miejsca na dalsze odsunięcie nie ma bez milionowych wywłaszczeń

      • 3 0

      • Bzdura (2)

        Zobacz sobie na gdyńskim portalu mapowym, miejsca należącego do gminy jest po 10m w każdą stronę

        • 3 1

        • 10m nie wystarczy (1)

          Idź sam zobacz

          • 0 2

          • Wystarczy, trzeba chcieć

            • 0 0

      • Na nowowiczlińskiej jest przejście za światłami (1)

        Bardzo niewiele osób przechodzi z koperkowej na miętową.

        Prawoskręt na Miętowej Musi być!!!
        Inaczej Całe Osiedle od strony Koperkowej ma Duży Problem.

        • 3 0

        • Dodatkowo stworzyli skrzyżowanie patologiczne. Tak się składa, że mieszkam przy skrzyżowaniu i widzę codziennie jak zdenerwowani kierowcy jadący w kierunku centrum wyprzedzają cały korek stojących na Miętowej. To się skończy tragedia. Wystarczy dziecko przechodzące przez jezdnie.

          • 2 0

    • Owszem jest miejsce tylko trzeba patrzeć dalej niż Nasze polskie drogi

      Takie rozwiązania są w Anglii tzn. biały placek i znaki o ruchy okrężnym. I masz problem z głowy i ta cała bezużyteczna sygnalizacja świetlna jest nie potrzebna.

      • 5 0

  • Nie dajmy sobie wmówić ze się nie da (2)

    Jako przykład zobaczcie jak wyglada zjazd na nowym świecie. Na samym zjeździe jest skrzyżowanie prowadzące do domków i ogródków działkowych wiec jak się chce to można l.

    Poza tył na samej dabrowie po drugiej stronie będzie wjazd do kaufland tam trasa kaszubska nie przeszkadza na anyżowej juz przeszkadza

    Dalej popatrzcie jak wyglada chwarzno. Pasy rozazdy oraz chodniki, na dabrowie prezydent nie robi nic

    • 45 2

    • Poczytajcie o rondzie biszkoptowym (1)

      Takie rozwiązanie by załatwiło sprawę. Bez świateł, łatwe włączanie się do ruchu



      Rondo zaczynające się na wysokości anyżowej, pod całym wiaduktem aż do budowy Kauflandu.

      • 9 0

      • Dokładnie

        Chociaż wg mnie jeden biszkopt wystarczy po jednej stronie obwodnicy

        • 2 0

  • Lekarstwo na raka, pomysły pacjentów bez wykształcenia. (1)

    Ich głównym doświadczeniem jest korzystanie z opieki medycznej. Tak to właśnie wygląda. Nawet nie czytam.

    • 11 23

    • Ty urzędnik. Podwawelska jest? Jest. Słucham pana?

      • 9 0

  • Dabrowa - tylko tu organizacja ruchu wymyślona przez szaleńca (3)

    Nigdzie w Gdyni nie ma tak zwariowanej organizacji ruchu jak na dąbrowie, ulice dwukierunkowe zrobione na jednokierunkowe, pozamykane wyjazdy, światła/skrzyżowania nie dopasowane do realiów.

    • 115 7

    • Akurat wg mnie większość osiedlowych uliczek (1)

      powinno być jednokierunkowe. To się sprawdza na całym świecie, pod warunkiem, że kierunki są odpowiednio przemyślane.

      • 12 9

      • Niestety na dąbrowie kierunki jazdy nie są przemyślane a niektóre ulice mogły by zostać dwukierunkowe, To z pewnością pomogło by w udrożnieniu ruchu

        • 1 1

    • A i dodam jeszcze jedno, rozpieprzyć skrzyżowanie rdestowa/nowowiczlińska, tu wypadałoby zrobić rondo a nie światła i pas do lewoskrętu taki malutki.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane