• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak usuwane są przecieki w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
8 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Likwidacja 18 miejsc, gdzie następują przecieki, mycie opraw i osłon przeciwogniowych oraz prace konserwacyjne przez 24 godziny na dobę - tak wyglądają roboty w zamkniętej rurze tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska prowadzącej do Letnicy. Pierwszy etap prac potrwa do środy, później ruch zostanie przywrócony, a prace przeniosą się do tunelu w kierunku Stogów. Utrudnienia mają zakończyć się przed poniedziałkowym porannym szczytem drogowym.



Jak często korzystasz z tunelu pod Martwą Wisłą?

Dziewięć miejsc przecieków w każdej rurze trzeba usunąć w tunelu pod Martwą Wisłą. Prace ruszyły w sobotę w nocy. Zanim jednak zdemontowano pierwsze płyty ognioodporne, trzeba było wprowadzić tymczasową organizację ruchu.

- Czekaliśmy do zakończenia sobotniego meczu Lechii i do pracy przystąpiliśmy, gdy ostatni kibice rozjechali się tunelem do domu - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Sporo czasu zajęło nam zdemontowanie barier energochłonnych na wjeździe i wyjeździe z tunelu, tak by można było przełożyć ruch w kierunku Letnicy do rury T2.
Po raz pierwszy podwodną przeprawę drogowcy z podobnych względów zamknęli w sierpniu 2017 r. Wówczas jednak zdecydowano o całkowitym wyłączeniu z ruchu jednej rury, a kierowcy, by dostać się na Trasę Sucharskiego i Obwodnicę Południową musieli jechać przez centrum Gdańska. Wówczas kompletnie sparaliżowało to ruch na Jana z Kolna i Marynarki Polskiej, a korki sięgały do ronda w Letnicy.

  • Utrudnienia w tunelu potrwają do niedzielnego wieczora. Przed poniedziałkowym porannym szczytem na drogach ruch ma zostać przywrócony w obu rurach.
  • W poniedziałek po godz. 15 korek na Jana z Kolna, którędy kierowcy próbowali ominąć tunel, już sięgał do węzła Kliniczna. Korki tworzyły się też na Marynarki Polskiej po obu stronach ronda w Letnicy.

Tym razem zdecydowano o przełożeniu ruchu w obu kierunkach do jednej rury i jak przyznają nie tylko drogowcy, ale i kierowcy - jest to o wiele lepsze rozwiązanie. Mimo, że korki tworzyły się tam i rano, i po południu.

- Co prawda w poniedziałek rano trzeba było wyjechać z domu 30 minut wcześniej, bo korek w kierunku Letnicy zaczynał się jeszcze przed mostem wantowym, ale wydaje się, że to optymalne rozwiązanie. Bo choć przejazd jest zwężony, to jednak możliwy. Do środy pracujemy w tunelu w kierunku stadionu, potem przeniesiemy do drugiej rury. A pracy jest sporo. W obu rurach pojawiło się po dziewięć przesiąków. Chcemy je wszystkie zlikwidować i mamy nadzieję, że to ostatnie tego typu prace. Wszystkie prowadzone są w ramach gwarancji i wykonuje je firma OHL, która była wykonawcą tunelu - dodaje Adamkiewicz.
Jednocześnie drogowcy apelują do kierowców, by w tym tygodniu zwracali większą uwagę na komunikaty wyświetlane na znakach zmiennej treści i zachowali odpowiednie odstępy między pojazdami. Z tego też względu ograniczono maksymalną dozwoloną prędkość w tunelu z 70 do 50 km/h.

Dystansu i czujności nie zachował w niedzielę jeden z kierowców, doprowadzając do kolizji w tunelu. Utrudnienia w obu kierunkach potrwały kilkadziesiąt minut.

  • Do niedzieli ruch w tunelu w obu kierunkach odbywa się w jednej rurze. W drugiej trwają prace serwisowe i gwarancyjne.
  • Wystająca ze ściany końcówka, za pomocą której wykonywane są iniekcje uszczelniające konstrukcję tunelu.
  • W ramach prac myte są oprawy i sprawdzane oświetlenie tunelu.
  • Rura w kierunku Letnicy jest zamknięta do środy. Później prace przeniosą się do tunelu w stronę Trasy Sucharskiego.
  • Aby wykonać iniekcję (uszczelnienie tunelu) trzeba było zdemontować osłony ognioodporne.
  • Największy przesiąk wody powstał na wjeździe do tunelu w kierunku Letnicy.
  • Prace nadzorowane są przez zarządcę tunelu - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
  • Prace w tunelu prowadzone są 24 godziny na dobę.
  • Zdemontowane osłony - jeśli nie będą uszkodzone - będzie można zainstalować ponownie. W innym wypadku pojawią się nowe elementy.
  • W ramach przeglądu prace prowadzone są także przy wentylacji tunelu.
  • W czasie przerwy tunel jest także całkowicie myty specjalnym detergentem.
  • Po nawierceniu otworów do środka wstrzykiwany jest uszczelniacz, który po 12 godzinach wiąże się z wodą i uszczelnia tunel przed kolejnymi przesiąkami.


Opinie (203) 6 zablokowanych

  • (27)

    Przecieki...ile kosztowało to cudo? Czas nie zagoi tych "ran" a wręcz je może powiekszac...

    • 147 115

    • Za taką kasę ja wybudowałbym nie 2 a 4 wieże w Warszawie! (7)

      • 23 26

      • Wieże z zapałek?

        • 10 1

      • Wieże oparte na wierze, to takie na czasie, czas kresu a kres czasu dla czasu na czasie nadchodzi i będzie czas endu. Trza burzyć a nie budować, obudźcie się.

        • 5 4

      • Ty? (3)

        Idę o zakład, że wybudowałbyś je tak, jak rudy autostrady na Euro.

        • 12 14

        • (1)

          aparatczyku pissowski ile wybudował kulawy gnom z nowogrodzkiej

          • 6 8

          • nic nie wybudował komuch z nowogrodzkiej

            • 4 3

        • no widzisz a rydzyk dał radę

          tu radyjo tam tv ... tutaj szkółka multimedialna, tam geotermia, a jutro hotel park wodny i spa .... a wszystko za wasze dary i podarunki od bezdomnych

          • 3 2

      • a po co komu

        twoje wieże w Warszawie?

        • 0 0

    • uwaga, mamy tu eksperta od tuneli (4)

      • 43 2

      • (2)

        przecieków będzie coraz więcej, bo w tej technologii jest to nieuniknione. To będzie za jakiś czas totalną wtopą i zakończy się jego zalaniem. Zbudowanie tego tunelu z prefabrykatów zatapialnych, to zupełnie inna cena i gwarantowana jakość, ale ktoś się zawsze przysłuża obcemu kapitałowi.

        • 5 15

        • to jakim cudem Tunel pod La Manche nie ma taaakich problemów

          / nie zamyka się go co rusz/ i to tym bardziej w tunelu ledwo co oddanym do użytku

          • 3 0

        • i dlatego przecieki są też w części tunelu budowanej odkrywkowo

          • 1 0

      • Buhaha, taki krótki filimik a uwiecznia tyle złamanych przespisów BHP :))) Jak się znają na robocie jak na BHP to można już ich ukarać na 10 lat w przód i w tył.

        • 1 0

    • Powinni nakręcić program o naprawach tych przecieków. Program 'Usterka".

      • 15 4

    • No ludzie!!! Opowiem Wam jak to było

      To było wtedy jak wam kamery padły w tunelu. Szlismy ze Stefanem z Rudnik w tym tunelu i zachciało sie nam lać, nasikaliśmy a teraz szłyszymy, ze tune cieknie. Nie, nie cieknie to tylko my szczocha oddaismy.

      • 11 6

    • A mówiłem

      że z czasem będzie ciekło ale nie wszyscy mądrzy nowe technologie silikony bez octowe i inne srytytyty. Trzebało górą piehdyknąć mostek westminsterski i by setki lat służył. A to niedługo trzeba będzie zakopać i nowy robić, no rewela.

      • 11 16

    • (1)

      ale wiesz że takie tunele to nie są szczelne jak rury co ci do domu gaz i wodę dostarczają ;)

      • 15 1

      • a ty wiesz, że konstruktorzy to uwzgledniają ... tylko, że akurat nie TU w Polsce :))))

        • 0 0

    • (3)

      Wiekopomne dzieło Pawła przecieka? Nie może być taki sam szajś jak cała reszta dzieł?

      • 9 25

      • dopiero zacznie przeciekać

        • 6 3

      • (1)

        twoje jedyne dzieło spuściłeś rano w kiblu pissowski trolu

        • 9 4

        • a ty nie POwski trollu ? Współczuję.

          • 4 2

    • Ręce opadają od tych głupot,ktore wypisujecie.Nikt z was pojecia nie ma o funkcjonowaniu takiej budowli,ale wszyscy nagle są inżynierami.Jesteście głupi i śmieszni.Że też nie nie jest wam po prostu wstyd,że macie taką sieczkę zamiast mózgu

      • 20 0

    • Patrz pan , tunel pod rzeką i zdarzają sie jakieś przecieki , to skandal.

      • 3 0

    • Najlepiej wiecznie narzekać

      A skąd wiesz jak wygląda technologia budowania takiego tunelu. Jesteś specjalistą? Może własnie to jest normalne, że po wykonaniu takiej rury, potem podczas eksploatacji obserwuje się i usuwa wycieki jakie się pojawią. Jakbyś miał trochę wyobraźni to byś sobie zdawał z tego sprawę jak trudno jest wykonać taką przeprawę na dnie jakiegoś zbiornika. Mam już serdecznie dość takich malkontentów jak Ty. Ogarnij się i bądź uprzejmy na drodze.

      • 9 3

    • A pampers tego nie uszczelni? On się na wszystkim zna.

      • 1 2

    • to "cudo" kosztowało prawie 900 mln (nie licząc projktu i poprawek które były i nadal są wykonywane po jego oddaniu do użytku)

      to "cudo" kosztowało prawie 900 mln (nie licząc projktu i poprawek które były i nadal są wykonywane po jego oddaniu do użytku)

      • 0 1

  • (14)

    Czy w tym kraju uda się coś zbudować bez wad czyli raz a dobrze?

    • 134 92

    • (1)

      póki wygrywa najtańsza oferta to nie.

      • 31 8

      • Tu raczej nie wygrał najtańszy, ale taki który wykazał się największym doświadczenim
        Czytajcie prasę - od 3 lat nie ma już przetargów gdzie jedynym kryterium jest cena. Po co powtarzacie te slogany jak się nie znacie ...to takie polskie - nie znam się,więc się chętnie wypowiem

        • 17 5

    • tak (3)

      i tak został zbudowany ten tunel, wręcz po oddaniu wszyscy którzy mają pojęcie na ten temat, byli zdziwieni, że przecieka aż tak mało... Naturalna siła rzeczy, że takie obiekty przeciekają, tym bardziej, że w skale to on nie powstał.

      • 56 7

      • (2)

        Czy tunel pod kanałem angielskim przecieka?

        • 10 4

        • no jasne że tak

          a w języku polskim ten kanał jest la manche

          • 10 0

        • Oczywiście , nawet nie wiesz ile pracuje tam non stop pomp .

          • 3 1

    • Mariacki się remontuje od jakichś 500 lat i jakoś stroi, Kanał Raduni się remontuje od 1360 roku i dalej działa (1)

      • 17 1

      • Bo nie o to chodzi żeby uzbierać od parafian, wyremontować i zakończyć zbieranie. Chodzi o to aby zbierać, i tak mija 500 lat.

        • 8 6

    • Bredzicie. Pokażcie mi inny tunel w tym kraju pod rzeką czy też ciekiem wodnym. (1)

      • 12 3

      • Metro w Warszawie

        • 0 0

    • Nie myśl tyle, bo w twoim przypadku jest to szkodliwe....

      • 1 1

    • (1)

      Ale to nie wada to zwykłe zjawisko w takich obiektach. Myśliciel piszesz , to ciekawe co piszesz .

      • 5 0

      • A czy przypadkiem nie jest to

        zbyt nagminne zjawisko ? Pamiętasz powiedzenie o kropli, co drąży skałę. Zjawisko to będzie się nasilać i takie kwiatki będa pojawiać się w róznych miejscach. Wniosek ? Sam sobie odpowiedz.

        • 0 2

    • Do myśliciela!

      Myślisz, że wiesz więcej od innych, więc marudzisz i pouczasz. Ogarnij się!

      • 0 0

  • przyzwycziłem sie do tego tunelu (16)

    dobry skrut

    • 80 16

    • (1)

      Skrut powiadasz...

      • 23 3

      • No, jak tatuś zrobi skródt to nie ma ... we wsi.

        • 1 1

    • kod (9)

      SKRÓT - chyba cie uczył teczowy nauczyciel z legityumacja PZPR

      • 17 21

      • (2)

        Po legitymacji twej widze że masz nam dużo do powiedzenia na ten temat

        • 0 1

        • (1)

          Taki mamy przekaz dnia, odwrócić uwagę za wszelką cenę od Stanisława P. gdyż on jest nasz, bo to dobry towaszysz był.

          • 1 1

          • To ten od przecieków w kraju?

            • 0 1

      • Towarzysz Piotr Owicz jest tęczowy jak Prezes?

        • 1 1

      • Toś mądrze rzekł

        • 0 1

      • (3)

        A ja miałem wielu nauczycieli z legitymacją PZPR i co z tego wynika ?

        • 1 0

        • (2)

          To wynika, że stary już jesteś ;D.

          • 1 0

          • (1)

            To prawda mój czas juz mija ale ja juz nie muszę się z nikim ścigać -bezcenne. . Życzę zebys dozył tych lat.

            • 0 0

            • Nigdy nie wiadomo, co komu pisane.
              Pozdrawiam.

              • 0 0

    • No i co marudy i ofermy drogowe

      zrobią i będzie wszystko po staremu, ale płacz i lament to już od czwartku był.

      • 0 1

    • skrut do elblonga

      • 7 0

    • To był taki skrUt myślowy.

      • 0 1

    • skrót

      no właśnie

      • 0 0

  • zakleić silikonem i po sprawie (7)

    bezbarwnym oczywiście

    • 121 13

    • porażka (1)

      bez komentarza , odwalić taką amatorkę za tyle kasy ?

      tunel w kanale La Manche też tak przecieka ; ) ? a jest znacznie głębszy ;) ale to nie robili w PL ;)

      • 8 8

      • i dużo starszy

        • 5 0

    • A ja bym właśnie proponował przykładowo biało-czerwonym silikonem, że to my, Polacy! A co!

      • 6 1

    • (1)

      Widziałem na 4 pancernych jak Gustlik przeciek w czołgu towotem uszczelnił !

      • 10 0

      • To nie był tawot lecz marmolada Tomusia, którą załatwił u Kogela ;)

        • 5 0

    • polecam akryl (1)

      u mnie w domu majster wszystko kleił na akryl i jest super. Pół roku wszystko trzyma się elegancko. Po pół roku do wymiany i generalnego remontu, ale to i tak nieźle, bo tunel po pół roku byłby zalany po pachy wodą. Spróbujcie akrylu, to pomaga, naprawdę naprawdę ...

      • 0 0

      • Ha ha ha

        A było brać najtańszego,, majstra" z olx? A dałeś majstrowi na porządny klej?

        • 0 0

  • Z artykułu nie sposób dowiedzieć się jak usuwane są przecieki... (7)

    ...a jedynie jak zorganizowany jest ruch na czas ich usuwania.

    • 189 3

    • Prawdy się nie dowiesz.

      • 22 3

    • (1)

      Widziałeś reklame pifa jak browarnik podchodzi do wieeeelkiej beczki i zatyka ją tu i tam?! No właśnie.

      • 13 0

      • 10 m

        Nie te ciśnienia.

        • 4 0

    • (1)

      Iniekcja, misiu, iniekcja. Wstrzykuje się żywicę do pakerów..... ale porzuć nadzieję nawet jak byłeś na siłowni ;-)

      • 7 1

      • Prawda, tylko że g.wno prawda

        Torkretuje się.

        • 3 2

    • wstrzykują epoksydy ;)

      • 4 0

    • a do czego potrzebna ci taka informacja , parówki też nie wiesz jak i z czego są produkowane ale jesz je na śniadanie .

      • 0 3

  • (8)

    Poproszę o publikację filmu jak to zamyka się Eurotunel pod kanałem La Manche celem likwidacji przesiąków i innych czynności gwarancyjnych, tak dla porównania jak zamykają, ile to trwa jak zorganizowane jest zamykanie poszczególnych nitek tuneli itd.

    • 136 8

    • ale co ty chcesz porównywać? jedno z najważniejszych połączeń w europie z podrzędnym tunelem :D

      • 10 13

    • (5)

      mogę ci powiedzieć dla pocieszenia ze tunel pod Elba w Hamburgu ciągle jest zamykany raz z jednej raz drugiej strony i nikt tam nie placze mimo ze jeździ tamtędy troszkę więcej samochodów... ludzie wiedza ze tak musi być i to dla ich bezpieczeństwa

      • 24 5

      • nie, po prostu Niemcy są pokornymi niewolnikami (3)

        władza każe to tak ma być i koniec dyskusji - tak im zostało.

        • 9 12

        • Ty jesteś niepokorny i**ota

          • 5 5

        • No moga nie zamykac

          I niepokorni sie potopia....

          • 1 0

        • i zobacz jak zyją .

          • 1 0

      • My narzekamy kiedy nie jest zamknięty a co dopiero kiedy trwa naprawa . Narzekanie mamy w genach , oczywiście narzekamy na to co robią inni my jesteśmy kryształowi.

        • 2 0

    • Napisz do UK

      • 1 0

  • nie zakleją tego (4)

    pod wpływem ruchu konstrukcji, szczeliny będę się powiększać i powstawać nowe

    • 65 20

    • Ty jesteś technik jak ja. (3)

      Ale posłuchajmy inżynierów.

      • 6 2

      • (2)

        No ale technik ma racje. Te szczeliny nawet jak zaklajstrują to nic nie da. Ta konstrukcja jest nie dopracowana.

        • 4 4

        • cała ta technologia jest pomyłką

          • 0 2

        • jak już to niedopracowana

          • 0 0

  • Ciekawe czy tunel pod kanałem La Manche też tak przecieka jak to nasze cudo i (8)

    trzeba co tydzień wyłączać go z ruchu?
    Pozdr.

    • 117 19

    • (2)

      Podobno nie bo jest z pleksi ;)

      • 5 5

      • (1)

        Jest z ludzkiej tkanki która rośnie sama żywiąc się błotem.
        Problem będzie gdy ten stwór stworzy swój mózg.

        • 8 1

        • mi się wydaje, że już stworzył

          i telepatycznie oddziałuje na podatne głowy w niedalekiej Brukseli, Lądku Zdrój i Paryżu

          • 3 0

    • nie można porównywać tych tuneli (4)

      bo materiał skalny jest zupełnie inny
      u nas jest piach a tunel pod kanałem La Manche jest wydrążony w skałach, więc przesączalność zupełnie inna
      Jak się nie znasz to lepiej się nie wypowiadać

      • 54 7

      • ja mówię - psesącalność, bo seplenię

        • 6 5

      • Skąd posiadasz taką wiedzę że jest wydrążony w skałach? na całej długości czy tylko w części, jaka dokładnie jest długość pod skałami a jaka pod piaskiem. Aha, zapomniałeś jeszcze napisać że wysokość lustra wody,średnia w kanale to 50 metrów a w kanale Martwej Wisły głębokości nawet na wiki się nie dowiemy. Tak więc różnica ciśnień jest chyba znacznie większa na niekorzyść Eurotunelu.

        • 9 4

      • (1)

        La Manche przechodzi przez warstwy skał kredowych czyli generalnie nie jest to super trwała skała osadowa...

        • 5 2

        • Dokładnie tak możemy tam rozróżnić szarą kredę oraz margiel a pod nim mamy margiel glaukonitowy tak więc nie jest to żadna twarda skała, wystarczy poczytać a potem opiniować.

          • 1 0

  • na tytulowe pytanie nadal nie znam odpowiedzi (3)

    • 111 4

    • bo to pytanie retoryczne

      • 4 1

    • Jak to jak, nieudolnie (1)

      Ino autor artykułu bał się napisać że są usuwane tak aby za rok można je było usuwać jeszcze raz tylko że już za pieniądze mieszkańców Gdańska

      • 2 0

      • Nie sztuką jest naprawić tylko naprawiać ;)

        Kaska płynie jak abonament

        • 1 0

  • (2)

    Zatamuja raz drugi okres gwarancji sie skończy trwałość projektu jak widać bedzie mieć swoj kres niebawem

    • 69 11

    • ...tak, jak większość miejskich inwestycji...

      • 11 4

    • okres gwarancji się skończy i trzeba będzie wprowadzić opłaty za korzystanie bo serwis nie będzie tani...

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane