• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak usuwane są przecieki w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
8 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Likwidacja 18 miejsc, gdzie następują przecieki, mycie opraw i osłon przeciwogniowych oraz prace konserwacyjne przez 24 godziny na dobę - tak wyglądają roboty w zamkniętej rurze tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska prowadzącej do Letnicy. Pierwszy etap prac potrwa do środy, później ruch zostanie przywrócony, a prace przeniosą się do tunelu w kierunku Stogów. Utrudnienia mają zakończyć się przed poniedziałkowym porannym szczytem drogowym.



Jak często korzystasz z tunelu pod Martwą Wisłą?

Dziewięć miejsc przecieków w każdej rurze trzeba usunąć w tunelu pod Martwą Wisłą. Prace ruszyły w sobotę w nocy. Zanim jednak zdemontowano pierwsze płyty ognioodporne, trzeba było wprowadzić tymczasową organizację ruchu.

- Czekaliśmy do zakończenia sobotniego meczu Lechii i do pracy przystąpiliśmy, gdy ostatni kibice rozjechali się tunelem do domu - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Sporo czasu zajęło nam zdemontowanie barier energochłonnych na wjeździe i wyjeździe z tunelu, tak by można było przełożyć ruch w kierunku Letnicy do rury T2.
Po raz pierwszy podwodną przeprawę drogowcy z podobnych względów zamknęli w sierpniu 2017 r. Wówczas jednak zdecydowano o całkowitym wyłączeniu z ruchu jednej rury, a kierowcy, by dostać się na Trasę Sucharskiego i Obwodnicę Południową musieli jechać przez centrum Gdańska. Wówczas kompletnie sparaliżowało to ruch na Jana z Kolna i Marynarki Polskiej, a korki sięgały do ronda w Letnicy.

  • Utrudnienia w tunelu potrwają do niedzielnego wieczora. Przed poniedziałkowym porannym szczytem na drogach ruch ma zostać przywrócony w obu rurach.
  • W poniedziałek po godz. 15 korek na Jana z Kolna, którędy kierowcy próbowali ominąć tunel, już sięgał do węzła Kliniczna. Korki tworzyły się też na Marynarki Polskiej po obu stronach ronda w Letnicy.

Tym razem zdecydowano o przełożeniu ruchu w obu kierunkach do jednej rury i jak przyznają nie tylko drogowcy, ale i kierowcy - jest to o wiele lepsze rozwiązanie. Mimo, że korki tworzyły się tam i rano, i po południu.

- Co prawda w poniedziałek rano trzeba było wyjechać z domu 30 minut wcześniej, bo korek w kierunku Letnicy zaczynał się jeszcze przed mostem wantowym, ale wydaje się, że to optymalne rozwiązanie. Bo choć przejazd jest zwężony, to jednak możliwy. Do środy pracujemy w tunelu w kierunku stadionu, potem przeniesiemy do drugiej rury. A pracy jest sporo. W obu rurach pojawiło się po dziewięć przesiąków. Chcemy je wszystkie zlikwidować i mamy nadzieję, że to ostatnie tego typu prace. Wszystkie prowadzone są w ramach gwarancji i wykonuje je firma OHL, która była wykonawcą tunelu - dodaje Adamkiewicz.
Jednocześnie drogowcy apelują do kierowców, by w tym tygodniu zwracali większą uwagę na komunikaty wyświetlane na znakach zmiennej treści i zachowali odpowiednie odstępy między pojazdami. Z tego też względu ograniczono maksymalną dozwoloną prędkość w tunelu z 70 do 50 km/h.

Dystansu i czujności nie zachował w niedzielę jeden z kierowców, doprowadzając do kolizji w tunelu. Utrudnienia w obu kierunkach potrwały kilkadziesiąt minut.

  • Do niedzieli ruch w tunelu w obu kierunkach odbywa się w jednej rurze. W drugiej trwają prace serwisowe i gwarancyjne.
  • Wystająca ze ściany końcówka, za pomocą której wykonywane są iniekcje uszczelniające konstrukcję tunelu.
  • W ramach prac myte są oprawy i sprawdzane oświetlenie tunelu.
  • Rura w kierunku Letnicy jest zamknięta do środy. Później prace przeniosą się do tunelu w stronę Trasy Sucharskiego.
  • Aby wykonać iniekcję (uszczelnienie tunelu) trzeba było zdemontować osłony ognioodporne.
  • Największy przesiąk wody powstał na wjeździe do tunelu w kierunku Letnicy.
  • Prace nadzorowane są przez zarządcę tunelu - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
  • Prace w tunelu prowadzone są 24 godziny na dobę.
  • Zdemontowane osłony - jeśli nie będą uszkodzone - będzie można zainstalować ponownie. W innym wypadku pojawią się nowe elementy.
  • W ramach przeglądu prace prowadzone są także przy wentylacji tunelu.
  • W czasie przerwy tunel jest także całkowicie myty specjalnym detergentem.
  • Po nawierceniu otworów do środka wstrzykiwany jest uszczelniacz, który po 12 godzinach wiąże się z wodą i uszczelnia tunel przed kolejnymi przesiąkami.


Opinie (203) 6 zablokowanych

  • Korki

    Wczoraj stałam w korku od Nowego Portu do ronda prawie godzinę, z dwójką małych dzieci na pokładzie. Za to "Jana z Kolna było przejezdne" uff i wielkie hurra. Tunel przesunął tylko korki gdzie indziej. droga zielona zapchana na maksa, a jeszcze pakują tam nowe bloki.

    • 7 2

  • Woda

    Ja to bym wypompował wodę z kanału i nie będzie ciekło, nieprawdaż?

    • 2 1

  • Za rok

    Te przecieki, to tylko objaw powierzchniowy. Co się dzieje w betonie, tego nie widać. Ten tunel będzie za rok na stałe zamknięty.

    • 4 1

  • kolejna tandeta "swietej" pamiec adamowicza

    a czy słoiki z Gdańska które tak wspierały i glosowały na adamowicza wiedzą że była w przetargu opcja zbudowania tunelu metodą zatapialnych elementów jak to miało miejsce przy budowie tunelu przez Bosfor w Istambule ? metoda ta była o 300 mln pn tańsza i zapewniała 3 pasy w każdym kierunku nie dwa jak obecnie ...do tego metoda zatapialna jest bezpieczniejsza...ale ktoś nagle zadecydował że jednak będziemy drążyli dziurę i dołożymy do inwestycji 300 baniek a co tam!!!! o przeciekach w tunelu mówi się nie oficjalnie od dawna ale było to trzymane w tajemnicy aby durny lud cieszył się jakie to wspaniale inwestycje budyń wam zafundował....także osobom które w swojej głupocie lub naiwności będą glosować w nadchodzących wyborach na panią magdalenę winszuje i życzę dobrego samopoczucia jak was dalej będzie dymał układ mafijno-biznesowy z naszego kochanego miasta Gdańska.....

    • 10 1

  • Rozwaga

    Zwężenie ulicy Sucharskiego kilometr wcześniej rozwiązało by problem korków

    • 3 1

  • ?

    Ale w tym tekście nie ma odpowiedzi na pytanie postawione w tytule...

    • 5 1

  • kolo

    tyle kasy poszło i przecieki echhh

    • 5 2

  • pomnik adamowicza się wali.

    • 5 4

  • Most > Tunel

    Dlaczego nie wybudowano mostu zamiast tunelu?
    Rozwiązanie bezpieczniejsze, tańsze i działające tak samo.
    Czyżby dlatego, że jest mniej medialne a im wiekszy ten miś tym lepiej?

    • 5 6

  • (1)

    Potaniona technologia wykonania tunelu. W XXI wieku technicznie możliwe jest wykonanie tunelu pod zbiornikiem wodnym, który w ogóle nie będzie przeciekał. Ale przecież 50 % inwestycji musiało pójść w kieszenie mafiosów ratusza gdańskiego i warszawskiego!

    • 5 5

    • No właśnie !

      I tu pies pogrzebany. Więcej nie napiszę, bo oskarżą mnie o mowę nienawiści. Ale prawda zawsze wyjdzie na wierzch...To tylko kwestia czasu.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane