- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (249 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (149 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (278 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (147 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Jak usuwane są przecieki w tunelu pod Martwą Wisłą
Likwidacja 18 miejsc, gdzie następują przecieki, mycie opraw i osłon przeciwogniowych oraz prace konserwacyjne przez 24 godziny na dobę - tak wyglądają roboty w zamkniętej rurze tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku prowadzącej do Letnicy. Pierwszy etap prac potrwa do środy, później ruch zostanie przywrócony, a prace przeniosą się do tunelu w kierunku Stogów. Utrudnienia mają zakończyć się przed poniedziałkowym porannym szczytem drogowym.
- Czekaliśmy do zakończenia sobotniego meczu Lechii i do pracy przystąpiliśmy, gdy ostatni kibice rozjechali się tunelem do domu - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Sporo czasu zajęło nam zdemontowanie barier energochłonnych na wjeździe i wyjeździe z tunelu, tak by można było przełożyć ruch w kierunku Letnicy do rury T2.
Po raz pierwszy podwodną przeprawę drogowcy z podobnych względów zamknęli w sierpniu 2017 r. Wówczas jednak zdecydowano o całkowitym wyłączeniu z ruchu jednej rury, a kierowcy, by dostać się na Trasę Sucharskiego i Obwodnicę Południową musieli jechać przez centrum Gdańska. Wówczas kompletnie sparaliżowało to ruch na Jana z Kolna i Marynarki Polskiej, a korki sięgały do ronda w Letnicy.
Tym razem zdecydowano o przełożeniu ruchu w obu kierunkach do jednej rury i jak przyznają nie tylko drogowcy, ale i kierowcy - jest to o wiele lepsze rozwiązanie. Mimo, że korki tworzyły się tam i rano, i po południu.
- Co prawda w poniedziałek rano trzeba było wyjechać z domu 30 minut wcześniej, bo korek w kierunku Letnicy zaczynał się jeszcze przed mostem wantowym, ale wydaje się, że to optymalne rozwiązanie. Bo choć przejazd jest zwężony, to jednak możliwy. Do środy pracujemy w tunelu w kierunku stadionu, potem przeniesiemy do drugiej rury. A pracy jest sporo. W obu rurach pojawiło się po dziewięć przesiąków. Chcemy je wszystkie zlikwidować i mamy nadzieję, że to ostatnie tego typu prace. Wszystkie prowadzone są w ramach gwarancji i wykonuje je firma OHL, która była wykonawcą tunelu - dodaje Adamkiewicz.
Jednocześnie drogowcy apelują do kierowców, by w tym tygodniu zwracali większą uwagę na komunikaty wyświetlane na znakach zmiennej treści i zachowali odpowiednie odstępy między pojazdami. Z tego też względu ograniczono maksymalną dozwoloną prędkość w tunelu z 70 do 50 km/h.
Dystansu i czujności nie zachował w niedzielę jeden z kierowców, doprowadzając do kolizji w tunelu. Utrudnienia w obu kierunkach potrwały kilkadziesiąt minut.
Opinie (203) 6 zablokowanych
-
2019-04-09 05:26
Korki
Wczoraj stałam w korku od Nowego Portu do ronda prawie godzinę, z dwójką małych dzieci na pokładzie. Za to "Jana z Kolna było przejezdne" uff i wielkie hurra. Tunel przesunął tylko korki gdzie indziej. droga zielona zapchana na maksa, a jeszcze pakują tam nowe bloki.
- 7 2
-
2019-04-09 06:06
Woda
Ja to bym wypompował wodę z kanału i nie będzie ciekło, nieprawdaż?
- 2 1
-
2019-04-09 06:51
Za rok
Te przecieki, to tylko objaw powierzchniowy. Co się dzieje w betonie, tego nie widać. Ten tunel będzie za rok na stałe zamknięty.
- 4 1
-
2019-04-09 07:32
kolejna tandeta "swietej" pamiec adamowicza
a czy słoiki z Gdańska które tak wspierały i glosowały na adamowicza wiedzą że była w przetargu opcja zbudowania tunelu metodą zatapialnych elementów jak to miało miejsce przy budowie tunelu przez Bosfor w Istambule ? metoda ta była o 300 mln pn tańsza i zapewniała 3 pasy w każdym kierunku nie dwa jak obecnie ...do tego metoda zatapialna jest bezpieczniejsza...ale ktoś nagle zadecydował że jednak będziemy drążyli dziurę i dołożymy do inwestycji 300 baniek a co tam!!!! o przeciekach w tunelu mówi się nie oficjalnie od dawna ale było to trzymane w tajemnicy aby durny lud cieszył się jakie to wspaniale inwestycje budyń wam zafundował....także osobom które w swojej głupocie lub naiwności będą glosować w nadchodzących wyborach na panią magdalenę winszuje i życzę dobrego samopoczucia jak was dalej będzie dymał układ mafijno-biznesowy z naszego kochanego miasta Gdańska.....
- 10 1
-
2019-04-09 07:37
Rozwaga
Zwężenie ulicy Sucharskiego kilometr wcześniej rozwiązało by problem korków
- 3 1
-
2019-04-09 07:43
?
Ale w tym tekście nie ma odpowiedzi na pytanie postawione w tytule...
- 5 1
-
2019-04-09 08:07
kolo
tyle kasy poszło i przecieki echhh
- 5 2
-
2019-04-09 08:40
pomnik adamowicza się wali.
- 5 4
-
2019-04-09 08:54
Most > Tunel
Dlaczego nie wybudowano mostu zamiast tunelu?
Rozwiązanie bezpieczniejsze, tańsze i działające tak samo.
Czyżby dlatego, że jest mniej medialne a im wiekszy ten miś tym lepiej?- 5 6
-
2019-04-09 09:13
(1)
Potaniona technologia wykonania tunelu. W XXI wieku technicznie możliwe jest wykonanie tunelu pod zbiornikiem wodnym, który w ogóle nie będzie przeciekał. Ale przecież 50 % inwestycji musiało pójść w kieszenie mafiosów ratusza gdańskiego i warszawskiego!
- 5 5
-
2019-04-09 09:29
No właśnie !
I tu pies pogrzebany. Więcej nie napiszę, bo oskarżą mnie o mowę nienawiści. Ale prawda zawsze wyjdzie na wierzch...To tylko kwestia czasu.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.