• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak usuwane są przecieki w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
8 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Likwidacja 18 miejsc, gdzie następują przecieki, mycie opraw i osłon przeciwogniowych oraz prace konserwacyjne przez 24 godziny na dobę - tak wyglądają roboty w zamkniętej rurze tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska prowadzącej do Letnicy. Pierwszy etap prac potrwa do środy, później ruch zostanie przywrócony, a prace przeniosą się do tunelu w kierunku Stogów. Utrudnienia mają zakończyć się przed poniedziałkowym porannym szczytem drogowym.



Jak często korzystasz z tunelu pod Martwą Wisłą?

Dziewięć miejsc przecieków w każdej rurze trzeba usunąć w tunelu pod Martwą Wisłą. Prace ruszyły w sobotę w nocy. Zanim jednak zdemontowano pierwsze płyty ognioodporne, trzeba było wprowadzić tymczasową organizację ruchu.

- Czekaliśmy do zakończenia sobotniego meczu Lechii i do pracy przystąpiliśmy, gdy ostatni kibice rozjechali się tunelem do domu - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Sporo czasu zajęło nam zdemontowanie barier energochłonnych na wjeździe i wyjeździe z tunelu, tak by można było przełożyć ruch w kierunku Letnicy do rury T2.
Po raz pierwszy podwodną przeprawę drogowcy z podobnych względów zamknęli w sierpniu 2017 r. Wówczas jednak zdecydowano o całkowitym wyłączeniu z ruchu jednej rury, a kierowcy, by dostać się na Trasę Sucharskiego i Obwodnicę Południową musieli jechać przez centrum Gdańska. Wówczas kompletnie sparaliżowało to ruch na Jana z Kolna i Marynarki Polskiej, a korki sięgały do ronda w Letnicy.

  • Utrudnienia w tunelu potrwają do niedzielnego wieczora. Przed poniedziałkowym porannym szczytem na drogach ruch ma zostać przywrócony w obu rurach.
  • W poniedziałek po godz. 15 korek na Jana z Kolna, którędy kierowcy próbowali ominąć tunel, już sięgał do węzła Kliniczna. Korki tworzyły się też na Marynarki Polskiej po obu stronach ronda w Letnicy.

Tym razem zdecydowano o przełożeniu ruchu w obu kierunkach do jednej rury i jak przyznają nie tylko drogowcy, ale i kierowcy - jest to o wiele lepsze rozwiązanie. Mimo, że korki tworzyły się tam i rano, i po południu.

- Co prawda w poniedziałek rano trzeba było wyjechać z domu 30 minut wcześniej, bo korek w kierunku Letnicy zaczynał się jeszcze przed mostem wantowym, ale wydaje się, że to optymalne rozwiązanie. Bo choć przejazd jest zwężony, to jednak możliwy. Do środy pracujemy w tunelu w kierunku stadionu, potem przeniesiemy do drugiej rury. A pracy jest sporo. W obu rurach pojawiło się po dziewięć przesiąków. Chcemy je wszystkie zlikwidować i mamy nadzieję, że to ostatnie tego typu prace. Wszystkie prowadzone są w ramach gwarancji i wykonuje je firma OHL, która była wykonawcą tunelu - dodaje Adamkiewicz.
Jednocześnie drogowcy apelują do kierowców, by w tym tygodniu zwracali większą uwagę na komunikaty wyświetlane na znakach zmiennej treści i zachowali odpowiednie odstępy między pojazdami. Z tego też względu ograniczono maksymalną dozwoloną prędkość w tunelu z 70 do 50 km/h.

Dystansu i czujności nie zachował w niedzielę jeden z kierowców, doprowadzając do kolizji w tunelu. Utrudnienia w obu kierunkach potrwały kilkadziesiąt minut.

  • Do niedzieli ruch w tunelu w obu kierunkach odbywa się w jednej rurze. W drugiej trwają prace serwisowe i gwarancyjne.
  • Wystająca ze ściany końcówka, za pomocą której wykonywane są iniekcje uszczelniające konstrukcję tunelu.
  • W ramach prac myte są oprawy i sprawdzane oświetlenie tunelu.
  • Rura w kierunku Letnicy jest zamknięta do środy. Później prace przeniosą się do tunelu w stronę Trasy Sucharskiego.
  • Aby wykonać iniekcję (uszczelnienie tunelu) trzeba było zdemontować osłony ognioodporne.
  • Największy przesiąk wody powstał na wjeździe do tunelu w kierunku Letnicy.
  • Prace nadzorowane są przez zarządcę tunelu - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
  • Prace w tunelu prowadzone są 24 godziny na dobę.
  • Zdemontowane osłony - jeśli nie będą uszkodzone - będzie można zainstalować ponownie. W innym wypadku pojawią się nowe elementy.
  • W ramach przeglądu prace prowadzone są także przy wentylacji tunelu.
  • W czasie przerwy tunel jest także całkowicie myty specjalnym detergentem.
  • Po nawierceniu otworów do środka wstrzykiwany jest uszczelniacz, który po 12 godzinach wiąże się z wodą i uszczelnia tunel przed kolejnymi przesiąkami.


Opinie (203) 6 zablokowanych

  • Woda

    a co to za nieszczelna wanna ? proszę o przypomnienie ile to kosztowało i czy uszczelnienie jest objęte gwarancją ?

    • 2 2

  • Szczelnie

    A może tak na dnie kanału ułożyć folię i umocować ją belkami drewnianymi lub kamychami

    • 2 2

  • Ten tunel istnieje dopiero kilka lat, a już przecieki. To co będzie dalej, on stanie się niebezpieczny dla użytkowników.

    • 3 0

  • znowu zamknięty

    Czy nie można remontować tunelu w czasie organizowanych maratonów i innych imprez.
    Mam nadzieję że w związku że remont trwał tak długo tunel już nie będzie zamykany w tym roku.
    Należy odwołać lub najlepiej przenieść wszelkie imprezy powodujące niepotrzebne zamykanie tunelu.
    Tunel kosztował zbyt drogo aby teraz notorycznie go zamykać.

    • 1 0

  • Dmuchawy w tunelu

    Witam, niestety jest ruch mijany jedną stroną tunelu ale przydało by się aby wszystkie dmuchawy wyciągowe pracowały na wysokich obrotach kiedy są godziny szczytu i duży ruch, a niestety tak nie jest wjeżdża sie do tunelu i wita cie chmura dosłownie chmura dymu...kto tym zarządza ja sie pytam?! Ogarnijcie sie bo strach wjechac motocykliscie kiedy chmura dwutlenku węgla wita na samym wjeździe...

    • 3 0

  • już po 14.04

    Nadal remontują

    • 2 0

  • mhmm

    przecieki dziwna sprawa kosztowało nie mało woda skoro wyszła w tunelu po przeszła przez ten cały "pancerz" a jak wiadomo woda ma wielką silę..... póki jest gwarancja a jak gwarancji nie będzie ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane