• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmieni się ul. Toruńska? Pięciu chętnych do projektu przebudowy

Krzysztof Koprowski
12 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Istniejący asfalt na jezdni zostanie zerwany i zastąpiony kamienną kostką. Istniejący asfalt na jezdni zostanie zerwany i zastąpiony kamienną kostką.

Wiadomo już wstępnie, jak będzie wyglądała przebudowana ul. Toruńska, stanowiąca chętnie wybieraną przez kierowców alternatywę dla Podwala Przedmiejskiego przy dojeździe na Dolne Miasto lub południową część Wyspy Spichrzów. Istniejący asfalt zostanie zastąpiony kostką, zaś miejsca parkingowe nie będą sytuowane na chodnikach. Termin realizacji nie został jeszcze ustalony, ale projekt powinien być gotowy w tym roku.



Jaką nawierzchnię jezdni powinna mieć przebudowana ul. Toruńska?

Ulica Toruńska, choć stanowi jedną z ważniejszych ulic Starego Przedmieścia, nie jest dzisiaj chlubą tej części Śródmieścia. Jezdnia i chodniki są z asfaltu, który od dawna wymaga naprawy, a do tego kierowcy parkują w sposób, który utrudnia lub wręcz uniemożliwia ruch pieszy. Ten obraz ma szansę zmienić się w najbliższych latach.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy dokumentacji projektowej, która posłuży do ogłoszenia przetargu na gruntowną przebudowę ulicy na odcinku od ul. Dobrej/Kamiennej Grobli do ul. Rzeźnickiej.

Wytyczne dla przebudowy ul. Toruńskiej



DRMG bazuje przy tym na wytycznych Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, zgodnie z którymi na przebudowanej ul. Toruńskiej:
  • nawierzchnia jezdni powinna być wykonana z kostki kamiennej, łupanej o górnej nawierzchni ciętej i płomieniowanej (tj. płaskiej nawierzchni), w formie zbliżonej do kostki rzędowej,
  • ewentualne miejsca postojowe należy wykonać w układzie równoległym, stosując przy tym nawierzchnię z kostki pozyskanej spod asfaltu ul. Toruńskiej,
  • infrastruktura rowerowa powinna być zaprojektowana w miarę możliwości w jezdni, z płaską nawierzchnią z kostki granitowej o odmiennym kolorze niż pozostała część jezdni,
  • chodniki muszą być wykonane z betonowych płytek chodnikowych 20 x 20 cm w tzw. układzie karo, z elementami prowadzącymi (tzw. guzki) dla osób niedowidzących i niewidomych oraz z zachowaniem ciągłości na zjazdach,
  • w miarę możliwości terenowych należy przewidzieć nowe nasadzenia drzew,
  • w ramach elementów małej architektury należy uwzględnić montaż ławek, śmietników oraz stojaków rowerowych.

Parkowanie na przebudowanej ul. Toruńskiej odbywać się ma wyłącznie w wyznaczonych miejscach. Parkowanie na przebudowanej ul. Toruńskiej odbywać się ma wyłącznie w wyznaczonych miejscach.

Oferty od pięciu potencjalnych wykonawców



W ramach ogłoszonego zamówienia publicznego wpłynęły oferty od pięciu firm projektowych:
  1. Projektowanie i Obsługa Inwestycji Piotr Wojczal - 59,9 tys. zł
  2. Proinwesta z Gdańska - 84,7 tys. zł
  3. Mg Invent z Gdańska - 151,8 tys. zł
  4. Maxprojekt z Gdyni - 170 tys. zł
  5. Diogenes Studio z Gdańska - 225,1 tys. zł

Miasto wstępnie planowało przeznaczyć na ten cel nie więcej niż 50 tys. zł. Obecnie nie ma jednak decyzji, czy dołożone zostanie brakujące niespełna 10 tys. zł do najkorzystniejszej cenowo oferty, czy zostanie rozpisane nowe postępowanie.

Biura projektowe z Trójmiasta i okolic


Dokumentacja jeszcze w tym roku, budowa w przyszłości



Termin rozpoczęcia prac budowlanych nie jest jeszcze ustalony.

- Realizacja będzie uzależniona od zabezpieczenia środków w budżecie miasta - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Znany jest natomiast termin przygotowania pełnej dokumentacji, która posłuży do przeprowadzenia prac budowlanych - nie później niż do 30 listopada 2020 r.

Czytaj też: Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej

Miejsca

Opinie (156)

  • Kiedy to się kuwde zacznie

    • 0 0

  • Tam w urzędzie to mają problem ze wzrokiem

    Niech pierw się przejedzie własnym autem od Podwala Przedmiejskiego do Toruńskiej ul.Rzeźnicką i potem od Toruńskiej do Podwala Przedmiejskiego ul.Żabi Kruk to wtedy ta Pani Niezgoda to dopiero zacznie myśleć że coś jej z samochodem dolega i gdzie ma miskę olejową o ul.Świetej Trójcy i ul.Kładki to chyba nikt tam nie słyszał a najlepszym od 1980 roku jak tu mieszkam to nikt tego węzła kanalizacyjnego nie wymienił taki sam efekt był przy wyjeździe z ul.Świętej Trójcy na ul.Okopową cały czas się zażądał pas jezdni i to samo jest na wysokości wyjazdu z ul.Kładki i zjazdu z Komendy Wojewódzkiej w tym punkcie na ul.Świętej Trójcy od 1980 roku nikt dosłownie nikt tego nie wymienił byłem przekonany jak taki sam węzeł na Toruńskiej przy wjeździe na ulicę Okopową wymieniali ładne nowe że odrazu wymienią w tym miejscu to jest skandal Park zrobiono tunele i 10 metrów dalej nawet nie tknięto tego miejsca poczekamy na taki średni opad deszczu to jak Bóg mi świadkiem będzie zarządzenie zmieniające nazwę tej Komendy Wojewódzkiej to będzie Wojewódzka Komenda Wodna Policji przecież pracują tam ludzie po 20 i nawet po 30 kilka lat na Komendzie Wojewódzkiej Policji to proszę się spytać wymieniali Rury Gazowe nikt do okoła Gazu nie miał i to samo będzie jak ruszą węzeł wodny i kanalizacyjny na ul.Świętej Trójcy to jest stara niemiecka w czasie Wojennym kładziona kanalizacja i spusty węzłów wodnych

    • 0 0

  • Toruńska-nowa nawierzchnia

    Super że tę ulicę się w końcu przebuduje. Tylko czy tak kosztowne materiały nie zostaną zniszczone w trakcie zabudowy-budowy całej części miasta po dawnym dworcu towarowym ?? Proponowałbym solidny beton !

    • 0 0

  • Jak to w Gdańsku ludzie myślący piszą co zrobić a urząd i tak rob i to co wcześniej postanowił i do tego pochwali się że to po k

    • 0 0

  • Głupota

    Przecież kto wymyślił takie rozwiązanie jest chory umysłowo i niebezpieczny dla otoczenia nie już o Dulkiewicz i Płażyńskim on jest z wykształcenia Mecenasem a Dulkiewicz to nie wiadomo kim wogóle jest ale żeby zacząć robić ul.Toruńską musi zacząć nieźle odbudować na nowo kanalizację bo nikt na to nie pójdzie żeby wyciągnąć przysłowiowy korek z wanny a woda spłynie do Motławy mogę pogratulować tylko pomysłu idioctwa i miłego ścieku oraz zapachu w restauracjach nad Motławą

    • 1 0

  • Najważniejsze żeby zrobić szybko strefy płatnego parkowania (2)

    Żeby pinionc strumieniem zasilał miasto, tak doskonale zarządzane od lat żeby w walce z hegemonia wszechobecnego diesla zwyciężył eko+vege ład

    • 10 0

    • (1)

      Strefa jest tam zdecydowanie potrzebna! Są tam miejsca w halach garażowych, można wykupić/wynając nie będąc mieszkańcem. Jak ktoś tam codziennie dojeżdza i potrzebuje miejsca to warto rozważyc. A jak chcesz przyjanuszyć i parkować za dara to może czas na tramwaj albo autobus? To ścisłe centrum, ma być wszystko za darmo?

      • 0 3

      • Na razie do scisłego centrum to jeszcze trochę brakuje

        Niewiele dalej są baraki na Olszynce.

        Żeby tam zrobić płatną strefę to najpierw musza być jakieś warunki.

        Najlepiej to ściągać kasę jak się tylko da. Np. Płatna strefa w lesie przy plaży ma wyspie Sobieszewskiej w sezonie letnim. Zero parkingu i czegokolwiek tylko parkomaty miedzy sosnami i taryfa jak na Sopockim molo. To jest dopiero januszostwo.

        • 1 0

  • kiedy skończy się remont na Stogach i zaczną normalnie jeździć tramwaje? (1)

    • 4 1

    • W grudniu 2030

      • 0 0

  • Już widzę jak po przebudowie wszyscy omijają Toruńską (2)

    • 3 1

    • A zawieszenie

      • 0 0

    • No i świetnie, będzie cisz i brak korków, mieszkańcy tej ulicy się ucieszą.

      • 1 1

  • bezedura

    Znowu kostka brukowa ! Takie dziadostwo mamy już na ul. Dolnej . Kamienie ruszają się jak zęby u szkorbutowca . Fugi po kilka cm , piasek pomiędzy . Nawierzchnia totalnie nietrwała . Obecnie nie ma fachowców , którzy potrafią położyć bruk . Ul. Kamienna Grobla nie był remontowana od 50 lat a wygląda lepiej od u. Dolnej .

    • 4 0

  • Zły pomysł ta kostka (2)

    Łąkową zrobili w tej kostce ,tragedia pozapadana i dziurawa , wszystko na odpie..ol

    • 5 0

    • Dokładnie. Tylko nie kostka ! (1)

      • 1 0

      • to nie wina kostki tylko kiepskiego wykonania

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane