• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • Mam pomysł!

    Trzeba na Śląskiej zrobić cztery prawoskrętny w Kielecką.

    • 30 8

  • Drogi...

    Problem jest taki ze w wiekszosci mieszkancy mlodych dzielnic to mlode rodziny z dzieciakami... zeby odstawić jedno dziecko do przedszkola, drugie do żłobka zawsze wybiorą auto jaki by sprawny transport zbiorowy nie byl to i tak nie ma szans...

    • 41 8

  • Nad tym problemem należało sie zastanowić za=nim zaczeto budowe dzielnic (2)

    Teraz to trochę za późno. Głupie pomysły z budową na prawidłowo zbudowanym odcinku leśnym kontr bus pasu wymyślili ktoś kto ma za dużo pieniędzy i nie wie co z nimi zrobić. Stan ulic na Witominie Chwarznienska i Hodowlana woła o pomstę do nieba. Nigdy jeszcze tak źle nie było. Sa dwa rozwiązania obwodnica Witomina liub modernizacja Chwarznienskiej ale nie polegającej na dobudowaniu lewoskretów ale zbudowania jezdni dwupasmowych w każdym kierunku - jest to możliwe i nie wiadomo co stoi na przeszkodzie. Można jeszcze rozważyć połączenie kolejką PKM. raczej nie realne . Obecnie w zasadzie niczym nie można dostać się do centrum Gdyni. Samochodem korki na ulicy Chwarznienskiej odcinku Witominskim, to samo autobusem, rowerem też nie bo kończy się ścieżka na Chwarznie . Do tego dochodzi ciągłe zamykanie ulicy Małokackiej - zbudowano kompleks sportowy bez odpowiedniego dojazdu i parkingów. Tam gdzie było miejsce można było zbudować parking wielopoziomowy ale deweloperzy maja pierwszeństwo. Brak jakiejkolwiek koncepcji w planowaniu przestrzennym Szkoda bo było dużo miejsca ale niestety zaprzepaszczono

    • 59 6

    • (1)

      Rowerem można jechać dalej po jezdni jak się droga rowerowa kończy. A stojące auta w korku w tym nie przeszkadzają. Można je wyminąć. Kiedyś dróg rowerowych nie było a rowery jakoś jeździły.

      • 0 11

      • Chyba nie jeździsz rowerem, że głosisz takie cuda

        • 9 0

  • rozjazd bezkolizyjny obwodnicą Nowowiczlińska i puszczenie nowej linii obwodnicą

    • 21 7

  • rozjazd bezkolizyjny obwodnicy z Chwarznieńską

    • 20 10

  • Mam pytanie (4)

    Dlaczego przy nowo budującej szkole na ulicy Wiczlinskiej nie zbudowano przejscia podziemnego dla dzieci idacych do szkoły???????

    • 19 19

    • Bo za drogo by było.

      • 9 3

    • A dlaczego piesi mają nadrabiać drogi i mieć utrudnienia? (1)

      Żeby stare, trujące diesle mogły pojechać bez problemu? Nigdy w życiu!

      • 20 0

      • żeby nie wdychali

        tych trucizn czekając na przejście

        • 14 0

    • bo dzieci i tak by przebiegały przez jezdnię.

      tak samo, jak staruszkowie przy falochronie nie chodzą kładką, tylko z laską albo balkonikiem ładują się codziennie wprost pod samochody.

      • 22 3

  • Chwarzno i Wiczlino tylko? (3)

    Ja rozumiem, że dojazd z Chwarzno i Wiczlino jest ważny. Północ Gdyni nie jest ważna?

    Co zauważam:

    1. większość "grupy trzymającej władzę" zamieszkuje dzielnice zachodnie

    2. w rejonach dzielnic zachodnich powstają ronda (Chwarznieńska-Staniszewskiego; Chwarznieńska - okolice mieszkaniowej Bierdonki; Wiczlińska-Filipkowskiego) 3 ronda w rejonie podróży trzymających władzę.

    3. północ Gdyni widzę rondo Unruga-Pucka z plastikowych słupków

    4. północ Gdyni widzę modernizację skrzyżowań przez zmianę cyklu świateł

    5. północ Gdyni widzę bojaźliwość względem księdza, który zajumał glebę przeznaczoną pod drugą nitkę estakady i grzebie tam ludzi

    6. północ Gdyni widzę informacje, że są robione badania na temat przepustowości, płynności ruchu i co z tego wynika? nic.

    Podsumowując: na radnego startuje z pierwszego miejsca pan, który mieszka na Wiczlinie i obiecuje gruszki na wierzbie. Jedyne co zrobi to przebuduje skrzyżowanie, które podejrzewam, że pomoże wcale zamiast przy tak dużej inwestycji zrealizować tam rondo turbinowe.
    Za chwilę będzie temat, że trzeba dopracować fazy świateł, Kosakowo się rozbudowuje, jest więcej samochodów no i zapraszamy do komunikacji miejskiej.
    Zróbcie do cholery tak, że zachęcajcie do jeżdżenia komunikacją np tak, że ten kto ma na siebie samochód - posiada dowód rejestracyjny i kupuje bilet miesięczny to ma zniżkę: pierwszy miesiąc 10%, drugi 20%, trzeci 30%. Jeśli kontynuuje zakup bilety to utrzymuje zniżkę.

    A teraz sarkastycznie: podejrzewam, że gmina Gdynia ma układ z firmami produkującymi farby - jest zmowa z nimi, że gmina będzie kupować i te firmy działają. Zmieniła by się polityka - remontujemy drogi, jest przebudowa skrzyżowań - firmy produkujące farby upadają.

    • 45 1

    • (1)

      Nie zgadzam się z boskim działaniem rond. To na Puckiej ok. Ale gdzie indziej musiałyby być one dwupasmowe i ogromne, żeby przejąć cześć ruchu.

      • 13 0

      • Stąd też ronda turbinowe - albo coś jak jest w Rumi na końcu Hutniczej, że pas do skrętu jest odrębną nitką albo rondo też w Rumi Gdańska/Pomorska.
        Jest pełno miejsca na takie rozwiązania w tym miejscu.
        Wiadomo na chwilę obecną nie można za bardzo puścić dwóch jezdni w kierunku Oksywia wyjeżdżając z Kwiatkowskiego ale takie rozwiązanie jak jest w Rumi było by skuteczne dla ruchu w stronę do Kosakowa i z Kosakowa.

        Ale ważne, że będzie nowe skrzyżowanie, nowe światła - remont zrobiony więc nie ma co narzekać.

        • 13 0

    • To bez znaczenia gdzie Oni mieszkają

      To nieudacznicy. Pozdrowienia dla gdyńskich wyborców.

      • 8 4

  • A

    A może jak zmienić komunikację na północ Gdyni?

    • 24 7

  • Tylko

    I wyłącznie SKM. Bez malowania linii na jezdni co wychodzi Gdyni najlepiej.

    • 21 11

  • XXX

    Żenada i kpiny z mieszkańców Chwarzna i okolic.
    Kolejne mydlenie oczu.
    Jakie badania, laicy wiedzą i sugerują od lat co trzeba zrobić a oni wydają kolejne miliony !!
    No ale mamy następnego wybitnego specjalistę w osobie Łucyka.
    Nic się nie zmieni na lepsze z tą ekipą a sugerowanie że winni sytuacji są właściciele aut bo powinni jeździć rowerami uważam za obrazę.
    Zablokować rano i nie przepuszczać decydenta do pracy !!!

    • 32 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane