• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    cztery pomysły

    Przede wszystkim tak ustawić światła na skrzyżowaniach Chwarznieńska/Hodowlana, ale głównie Chwarznieńska/Widna i Chwarznieńska/Rolnicza, żeby maksymalnie wykorzystać przepustowość tych skrzyżowań. Są tam duże rezerwy spowodowane niewłaściwą synchronizacją świateł.

    Następnie dodać regularnie i często jeżdżący obwodnicą i trasą Kwiatkowskiego autobus pomiędzy Wiczlinem/Chwarznem a SKM Gdynia-Grabówek.

    Dodatkowo wykorzystać pas zieleni pomiędzy dwiema nitkami Chwarznieńskiej na powstanie stałego buspasa o zmiennym kierunku jazdy i takie zaprojektowanie Chwarznieńskiej na Witominie, żeby wygospodarować tam trzy pasy, z czego środkowy przeznaczyć na buspas o zmiennym kierunku.

    A kiedyś może wybudować kolejkę linową przez las do centrum? To wcale nie musi być strasznie drogie, a pewnie będzie tańsze od budowy kolejnej autostrady w centrum miasta.

    • 25 16

  • Nową ulicę omijającą Witomino.

    To powinien być priorytet na wczoraj. Żadne inne rozwiązania to strata czasu i pieniędzy.

    • 27 0

  • Poprawić komunikacje można tylko...

    budując obwodnicę Witomina. Koniec.

    • 24 5

  • Tylko samochód prywatny!

    • 24 1

  • Tylko bezkolizyjne skrzyzowanie przy Witawie i niezalezny pas ruchu z Rolniczej na Chwarzniejska.Konfiguracja terenu na to pozwala.

    • 23 6

  • Te nowe osiedla....

    M.in. Na Chwarznie korkują Dąbrówkę. Szczególnie skrzyżowanie Rdestowa/Nowowiczlinska obrali sobie za cel z Rdestowej skręcać w lewo i mimo zielonej strzałki blokują totalnie ul.Rdestową. Fajnie,że Operator buduje na tanich terenach drogie mieszkania ale do jasnej ciasnej... niech wybuduje dojazd!

    • 27 0

  • Czysta pozoracja

    Bez budowy drogi przez las omijającej Witomino będzie coraz gorzej.

    • 25 1

  • Łużycka, Redłowo

    Nie ma problemu z dojazdem do centrum, linia 147 to załatwia. Jest problem z dojazdem na Łużycką i do/od stzcjo Redłowo.

    • 13 8

  • Tylko droga przez las może usprawnić komunikację Chwarzno- Centrum.

    Podobnie było z trasą Kwiatkowskiego , którą blokowała banda zielonych i samochody musiały jeżdzić przez Morską do obwodnicy tracąc czas i setki litrów paliwa zatruwając miejsca przejazdu. Tu na Witominie też się tego nie uniknie. Im wcześniej to zrobią tym mniej szkodliwego powietrza i straty czasu kierowców.

    • 25 0

  • 2 pomysły

    Wprowadzenie zakazu skrętu w Hodowlaną jadąc od Witawy a z drugiej strony zielona strzałka do wjazdu na Hodowlaną. Tam jest problem Wotomina.
    Dlaczego 121 jeździ 3 razy dziennie do Redłowa? Poproszę 6 razy dziennie i przez Łużycka gdyby się pod wiaduktem nie mieścił.

    • 25 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane