Fakty i opinie

Jakie będzie Śródmieście Morskie Gdyni?


Gdyńskie Międzytorze, byłe tereny Stoczni Nauta i Dalmoru oraz nowa marina - ten obszar ma stworzyć nową, gdyńską dzielnicę: Śródmieście Morskie. Ile z planów wizjonerów uda się zrealizować i jak dużo czasu będzie potrzeba, by mieszkańcy Trójmiasta mogli zyskać atrakcyjne przestrzenie do mieszkania, odpoczynku i pracy?



Ostatnio pisaliśmy o wyborze inwestora gdyńskiego Międzytorza zobacz na mapie Gdyni. Inwestycji za ok. 700 mln euro dokona tam deweloper Semeko. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa, ale będzie też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa. Inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku, a ruszy już w 2017 roku. Przy dworcu PKP najpierw pojawią się lokale handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys. m kw.

- Jesteśmy świadkami narodzin nowej dzielnicy Gdyni - Śródmieścia Morskiego. Jest to niesamowity moment w historii, kiedy to tereny dotychczas wyłączone z życia miasta, zostają przez nie wchłonięte - podkreśla prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

Nowa marina nie tylko dla żeglarzy



Z pewnością życiem powinna też tętnić nowa marina, którą miasto zaplanowało w Basenie Prezydenta. Jest to możliwe dzięki "uwolnieniu" terenów Dalmoru, co pozwoli wszystkim korzystać z większej części nadmorskich nabrzeży.

- Gdynia zyskuje powierzchnię o unikatowym położeniu. Na całym świecie tereny na styku lądu i wody usytuowane w miastach w znaczący sposób podnoszą jego atrakcyjność i stają się jego sercem odwiedzanym licznie przez mieszkańców i turystów - zauważa prezydent miasta Wojciech Szczurek.

Nowa marina ma być gotowa w 2017 roku. Do tego czasu powstaną trzy pomosty z miejscami do cumowania 120 jachtów i żaglówek. 80 proc. miejsc ma być wynajęta na stałe, reszta czekać będzie na gości.

Mieszkania i usługi zamiast stoczni i Dalmoru



Zmienią się też tereny po Dalmorze i Stoczni Nauta. Polski Holding Nieruchomości wraz ze spółką mLocum już rozpoczął prace, polegające na diametralnej zmianie nabrzeża niegdyś przemysłowego na nadmorską strefę prestiżu, z której miasto ma być dumne. Zabudowa ma tu rosnąć wraz z oddalaniem się od linii brzegowej.

W pierwszym etapie powstanie sześć budynków mieszkalnych oraz marina. Na 11,7 tys. m kw. zbudowanych zostanie ok. 170 mieszkań w czteropiętrowych budynkach z usługami na parterze. Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na pierwszy kwartał 2016 roku. Pierwsi mieszkańcy wprowadzą się rok później.

Zobacz śródmieście Gdyni z wysokości żurawia.

Opinie (362) 4 zablokowane

  • Może być pięknie, bo teraz to te tory są okropne.

    • 101 35

  • Na pewno wyjątkowe.

    Tak jak cała Gdynia. Pozdrawiam serdecznie w ten mroźny poranek.

    • 99 43

  • beton,płoty, ochrona, hulajacy wiatr przemieszczający liście po betonowych placach

    będzie tak samo jak w okolicy szczy tałer.

    • 44 23

  • Beton, płoty, ochrona, hulający wiatr przemieszczający liście po betonowych placach będzie tak samo jak w okolicy szczy tałer.

    • 70 54

  • Super, czekam kiedy wjedzie spychacz na międzytorze....

    • 43 20

  • Te plany podkreślają głupotę UM Gdynia gdyż miasto chce wkroczyć na tereny będące

    zapleczem portowym i przemysłowym. Zaorają i zniszczą to miasto. Brak przemysłu i portu doprowadzi do upadku Gdyni. Gdynianie muszą z czegoś żyć, bo brak pracy, mieszkańcy nie mogą żyć wyłącznie z usług i turystyki.

    • 158 85

  • Wszyscy inwestują w infrastrukturę kolejową...

    U nas bezpowrotnie się ją niszczy. Za 10-20 lat okaże się, że transport drogowy z portu nie wyrabia i co wtedy? Wszyscy będą jechać Polską i Janka Wiśniewskiego TIRami i nawet TRISTAR nie da rady.

    • 89 21

  • To obecnie na tych terenach, o których mowa w artykule, działa jakiś sensowny przemysł, który przynosi zyski miastu?

    • 54 18

  • Morska Gdynia

    Panie redaktorze dawniej Gdynia to było miasto ludzi morza - rybaków, marynarzy, stoczniowców, teraz miasto odwróciło się od morza. Dotyczy to też architektury, kiedyś Gdynia znana była jako "białe miasto" dzisiaj niechaj Pan popatrzy ohydne Sea Towers i inne dziwaczne budowle. Lepiej zamiast opowiadać dyrdymały niech władze miasta zbudują kanalizację w tych dzielnicach Gdyni gdzie jej nie ma. Dzisiaj Gdynia to miasto w większości ludzi biednych.

    • 126 31

  • Odwróciła się od morza w architekturze, bo budynki nie są białe? No naprawdę trudno o lepszy żart z rana. To istnieje jakaś doktryna architektoniczna białe = morskie? :D

    • 13 40

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.