- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (331 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (188 opinii)
- 3 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (66 opinii)
- 4 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (160 opinii)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (293 opinie)
- 6 Nabrzeże Hanzy - nowość na Wyspie Spichrzów (161 opinii)
Jakie osiedle powstanie po gospodarstwie ogrodniczym Okaz?
Do ponownego wyłożenia trafił projekt planu zagospodarowania dla terenów po Okazie na Strzyży . W znowelizowanym dokumencie uwzględniono kilka uwag m.in. w zakresie wysokości i kształtu dachu. Proponowane zapisy wciąż jednak pozwalają na budowę tutaj w pełni ogrodzonego osiedla.
Wówczas mieszkańcy oraz lokalna rada dzielnicy złożyli szereg uwag, z czego kilka zostało rozpatrzonych pozytywnie.
- W nowym projekcie zmniejszona została maksymalna wysokość z 21 do 19 metrów. Na podstawie uwag ustaliliśmy także dachy strome [wcześniej były dopuszczone płaskie - dop. red.]. Pozostałe parametry są podobne, jak przy pierwszym wyłożeniu: powierzchnia zabudowy wynosi maks. 35 proc., biologicznie czynna minimum 15 proc., zaś intensywność zabudowy [stosunek powierzchni całkowitej budynku do powierzchni działki - dop. red.] 3 z czego kondygnacje nadziemne maks. 2 - wylicza Jarosław Wincek, projektant prowadzący plan z Biura Rozwoju Gdańska.
Nowy przebieg przejścia pieszego przez osiedle
Bardzo istotną zmianą jest inny przebieg przejścia pieszego między projektowanym parkiem a rejonem pętli tramwajowej (docelowo także autobusowej) i przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W pierwotnej wersji planu poprowadzono go tyłem nowej zabudowy, co mogło doprowadzić do powstania mało atrakcyjnego przejścia pomiędzy płotami nowej zabudowy i terenów Gdańskiego Ośrodka Sportu . Zwracaliśmy na to uwagę we wrześniowym artykule.
porównać
W nowej wersji projektu planu ustalono "wlot ciągu pieszego" na przedłużeniu wejścia do parku na tyłach budynku Wojska Polskiego 39 - co jest jak najbardziej godnym pochwały rozwiązaniem. Problem w tym, że dalszy jego przebieg do rejonu pętli jest już tylko zalecany, a to daje szerokie pole do interpretacji przez przyszłego inwestora.
- Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby oznaczenie tego ciągu jako obligatoryjnego pod względem przebiegu? Deweloperzy mogą wykorzystać proponowany przez BRG zapis i zamiast krótkiej trasy otrzymamy okrężną drogę do pętli tramwajowej - zwracał uwagę podczas dyskusji publicznej Andrzej Witkiewicz, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Strzyża.
- Takim rozwiązaniem może być zapis o maksymalnym współczynniku wydłużenia trasy, ale nie mamy praktyki jego stosowania w planach. Od strony pętli musi się pojawić jakaś droga, prowadząca do wnętrza osiedla i prawdopodobnie inwestor wykorzysta jej przebieg do spełnienia warunków w zakresie ciągu pieszego - przekonuje Wincek.
Zalecany przebieg nie znaczy obowiązkowy
Deweloper może jednak równie dobrze poprowadzić ciąg pieszy do ul. Wita Stwosza i wzdłuż nowego budynku lub przez środek nowej zabudowy np. reprezentacyjnym holem wejściowym dla mieszkańców (tak zrobił np. inwestor biurowca Tryton ), a także przeistoczyć go w przejście "tunelowe", jak ma to miejsce przy Parku Kuźniczki .
- Nie ma w projekcie planów zapisów o tym, że ten ciąg pieszy będzie niezabudowany lub nie pojawi się tam przejście przez bramę. Furtki także mogą się pojawić, ale powinny być udostępnione i otwarte - wyjaśnia główny projektant planu.
Urbaniści niechętnie jednak podchodzą do pomysłu, by połączenie piesze wpisać jako wydzieloną kartę terenu, a wskazanego fragmentu terenu nie wystawiać na sprzedaż (obecnie cały teren po Okazie należy do miasta).
Jak szczegółowe powinny być zapisy planu?
- Wprowadzając takie zapisy, manewrujemy głębokością przyszłych budynków, a tutaj ciężko na etapie planu przewidzieć, jak będzie wyglądała przyszła zabudowa. Pytanie, do jakiej szczegółowości planu chcemy dążyć? - mówi Małgorzata Momont z Biura Rozwoju Gdańska.
- Biorąc pod uwagę pomysłowość deweloperów, szczegółowość zapisów powinna być jak największa. Nie chcemy, by powstał tutaj "korytarz", którego mieszkańcy będą unikali - odpowiada Witkiewicz.
Zmiany w planie z myślą o nowym parku
Przy okazji zaktualizowanego projektu planu dokonano również drobnych korekt w zakresie wspomnianego parku o powierzchni ok. 0,7 ha (cały teren objęty planem liczy ok. 2,3 ha).
Dopuszczono tutaj możliwość lokalizacji sceny oraz toalety publicznej, co jest zgodne z powstającym projektem zagospodarowania tego obszaru w ramach zwycięskiego zadania z Budżetu Obywatelskiego 2017. Nowe zapisy pozwalają także na większą swobodę w kształtowaniu przebiegu chodników na tym terenie.
Uwagi można składać do 14 lutego
Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Strzyża - ul. Wita Stwosza 77" dostępny jest na stronie internetowej Biura Rozwoju Gdańska. Uwagi do niego oraz prognozy oddziaływania na środowisko można składać do 14 lutego.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Miejsca
Opinie (103) ponad 10 zablokowanych
-
2018-01-29 13:40
W takim miejscu tylko biurowce!
Pozwolenia na budowę dużych biurowców powinny być wydawane tylko w miejscach o świetnej komunikacji SKM/PKM, a najlepiej obu na raz. Wtedy parkingi P&R zaczynają mieć sens i miasto się trochę odkorkuje.
- 3 8
-
2018-01-29 13:55
Zamiast tego placu zabaw (1)
Na którym dzieci się bawią 2 miesiące w roku chcemy Lidla i Rossmana
- 7 8
-
2018-01-29 18:12
wcale się tam nie bawią i
- 3 4
-
2018-01-29 14:16
(1)
A parking dla korzystąjacych z PKM. To jest idealne miejsce. Ale z parkingu nie ma przychodów dla władców.
- 5 7
-
2018-01-29 14:18
Taaa, to byłby parking po prostu dla mieszkańców. Tak jak parking na Siedlcach, gdzie nonstop parkują pracownicy okolicznych firm, a nie pasażerowie tramwajów.
- 3 0
-
2018-01-29 14:30
eee, ciągle to samo
- 4 0
-
2018-01-29 15:24
Wybaczcie, ale czegoś tu nie rozumiem.
Primo: co z Budżetem Obywatelskim, który miał różne projekty wsparte głosami mieszkańców Gdańska? Gdzie podziały się pieniądze?
Secundo: co z planem zabudowy, który miał obejmować parking dla pasażerów PKM ( bo chyba gdzieś auto trzeba zostawić, aby przesiąść się na transport publiczny- Centrum Wrzeszcza i opłata 6,60 zł za 2 h??) gdzie sens, gdzie logika??
Miał powstać park, skate park, a także miejsce na nową pętlę tramwajową i autobusową.
W okolicach jest dużo przedszkoli, punktów przedszkolnych- gdzie matki z dziećmi mają spędzać czas?
Tertio: Jak deweloper może sobie ustalać przejście przez inne osiedle nr 37/39? Nie uzgadniając tego faktu z mieszkańcami?
Może mieszkańcy nie życzą sobie, aby kameralne ciche osiedle, nagle stało się punktem publicznym pod pretekstem pseudo skwerku.
Quatro: W planie zagospodarowania terenu, opisana zieleń jest określona jako : w większości przypadków stan techniczno- zdrowotny jest zły, w większości zmurszały, wysuszony...
Co za bzdury! Kto wydaje takie opinie?? Czy ktoś w ogóle tam był? Zieleń jest w bardzo dobrym stanie i należy ją szanować, a nie bezprawnie wycinać!- 10 4
-
2018-01-29 15:43
Na przymorzu ta patologia znowych bloków robi ogrodzenia!!Ale cały teren wokoło nich nalerzy do spóldzielni mieszkaniowej! (1)
Jak by tam tez taka patologia mieszkała i spółdzielnia ogrodziła swoje tereny to ta patologia z tych nowych bloków musiał by sie helikopterem ewakułowac albo płacić spółdzielni frycowe z chodnik!! I tak powinno być!! Sami chcą chodzic sobie na skróty przez inne osiedla ale innym zabraniają i płoty stawiają!
- 9 2
-
2018-01-29 18:37
Nalerzy ci się Nobel literacie...
- 1 3
-
2018-01-29 15:51
Osiedle ok. niech będzie, ale nie zamknięte getto i park obowiązkowo.
- 10 1
-
2018-01-29 16:55
Drogie BRG. Po co umożliwiać budowę płotów jak wchodząca w Gdańsku uchwała krajobrazowa ich zakaże?
- 8 1
-
2018-01-29 17:40
mam pytanie
czy kazdy wolny skrawek zieleni trzeba zabudowac? za kilka lat w Trójmiescie nie bedzie wolnej szpary, lasów, parków, przestrzeni
- 8 8
-
2018-01-29 18:06
(1)
Koniecznie trzeba coś zrobić z tym syfem gdzie buszują menele
- 3 6
-
2018-01-30 10:30
Sam jestes menelem i platnym trollem.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.