• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jazda pod prąd dozwolona

Katarzyna Moritz
23 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy zwolnią, a rowerzyści pojadą pod prąd
Kierowcy aut parkujący na Ogarnej  tak je ustawiają, że  blokują utworzony pas dla rowerzystów. 
Kierowcy aut parkujący na Ogarnej  tak je ustawiają, że  blokują utworzony pas dla rowerzystów.

Na ulicy Ogarnej otwarto pierwszy pas ruchu w Gdańsku, którym rowerzyści mogą bezkarnie jeździć "pod prąd". Ale teraz nie fani dwóch kółek będą otrzymywać tam mandaty, a kierowcy, którzy źle parkują i blokują drogę rowerom.



Parkowanie powinno być równoległe do krawędzi jezdni, a nie skośne. Parkowanie powinno być równoległe do krawędzi jezdni, a nie skośne.
Otwarcie kontrpasa odbyło się we wtorek, kiedy w Europie, a także w Trójmieście, obchodzony był dzień bez samochodu, promujący alternatywne środki transportu.

Rowerzyści, gdy teraz wjadą na ul. Ogarną na jej jednokierunkowym fragmencie, zobaczą wymalowany białą farbą pas po prawej stronie jezdni, którym mogą się poruszać pod prąd.

Utworzenie go to z jednej strony uzupełnienie brakującego połączenia wschodnich dzielnic Gdańska ze Śródmieściem i przedłużenie drogi rowerowej, biegnącej z dzielnicy Stogi oraz tranzyt dla ruchu rowerowego z dzielnicy Rudniki.

Był też kolejny, raczej mniej przyjemny aspekt braku pasa na tej ulicy. Rowerzyści, którzy nie patrzyli na znaki, często dostawali tam mandaty za jazdę pod prąd.

Obecnie pojawił się nowy problem. Kierowcy aut parkujący na Ogarnej źle je ustawiają, przez co część samochodów wystaje i blokuje utworzony pas dla rowerzystów.

- Kontrpas jest nowym zjawiskiem i część kierowców jeszcze się nie dostosowała do oznakowania i nie zwróciła uwagi, że powinni parkować równolegle do krawędzi jezdni, a nie skosem. Zapewniam, że straż miejska będzie nad tym czuwać - zapowiada Remigiusz Kitliński , oficer rowerowy w Gdańsku, który od maja jest odpowiedzialny za sprawy rowerowe w mieście.

To właśnie dzięki jego inicjatywie powstał na Ogarnej kontrpas dla rowerzystów. Zapowiada, że kolejny ma się wkrótce pojawić na ulicy Garncarskiej w Gdańsku.

Oficer rowerowy zapowiada także nowe wydzielone drogi rowerowe w Gdańsku w tych miejscach, gdzie brakuje odcinków do połączenia sieci ścieżek w całość.

- Priorytetem w najbliższym czasie będzie ulica Kartuska, wjazd na Morenę, ulica Rakoczego, Nowolipie. Drogi powstaną tam w ciągu dwóch lat w ramach projektu unijnego. Kolejne takie miejsce to: ulica Kliniczna, gdzie połączymy istniejącą drogę rowerową z ulicą Marynarki Polskiej z Hallera - zapowiada Kitliński.

Opinie (298) 7 zablokowanych

  • Brawo dla nowego oficera rowerowego (7)

    i w końcu mamy osobę, która rower zna od podszewki i interesuje się tematem.
    Remigiusz, w razie co możesz liczyć na naszą pomoc!

    Kontrapas to oczywiście świetna sprawa. Przede wszystkim w końcu rowerzyści będą swobodnie przemieszczać się przez centrum.

    • 42 12

    • (2)

      ostra wazelina chłopaki

      • 6 10

      • (1)

        oj już dał byś sobie spokój z komentarzem.
        lepiej bez wazeliny, bez rowerow, bez niczego.
        czasem cel uświęca sodki...

        • 0 4

        • jaki cel?? to cuchnie sekciarstwem! rower ci chyba życie uratował, bo po za nim już nic nie widzicie.

          jesteś jakimś Świadkiem Rowerowym ?

          • 0 0

    • Brawo brawo brawo (3)

      tylko czemu ten kontrpas będzie głównym pretekstem dla SM do wlepienia mandatu.

      A teraz zagadka: proszę o podanie drogi przejazdu ze stogów na chełm przy użyciu przedmiotowego kontrpasa .

      PS: żeby nie było jestem zwolennikiem kontrpasów ale planowanych i wykonanych z głową

      • 2 2

      • A to dlatego ... (2)

        ... że sami swoją ułomnością dostarczamy SM powodów do wlepiania tych mandatów. Jak ktoś nie widzi białych linii na asfalcie to może lepiej nie wsiadać za kółko ?

        Druga sprawa to taka, że skoro teraz kierowcy muszą tam parkować wzdłuż krawężnika to zmniejsza się ilość miejsc parkingowych (?!). To się im nie udało.

        • 5 1

        • ...niby że po co? (1)

          Po co pytam się normować prawnie wszystkie aspekty życia w tym przypadku ruch na ogarnej? ...a od czego sie to zaczeło? być może od jednej urzędowej decyzji że Ogarna ma być deptakiem i miejscem gdzie miasto tętni życiem, wprowadzono zakaz ruchu drogowego, wlepiono pare mandatów rowerzystom, teraz dodatkowo wlepi się prawdopodobnie mieszkańcom...
          My się będziemy rowerzyści - kierowc trochę mniej lubić (sam mam schizofrenie w zależności czym jade) a słupki w jakimś urzedzie podskoczą to w jedną to w drugą stronę.

          Sensu nie dostrzegam. Być mało widzę lub czuły na ludzkie problemy nie jestem wcale.

          ... a pamiętam piękne czasy kiedy po ogarnej ruch nie był tak "zlegislalowany", ciekawe czy to przeszkadzało mieszkającej tam Starszyźnie

          • 2 2

          • nie wiem czy w gdansku jest szansa by strowka tętiła życiem.
            to miejsce to jest poprostu trup, szczegolnie wieczorami.
            tętnić zyciem może tylko miejsce w ktorym mozna sie wyluzować, a tam sie nie da bo z zalozenia ma byc spokojnie.
            moze bydyn chce sie podlizac takze starszym mieszkancom i na imprezową starówke nie ma szans.
            więc zostaje moze tylko opcja łątwo przejezdnej starówki i to jest kierunek jej 'rozwoju' :)

            • 2 2

  • a co z mieszkancami?

    wszystko fajnie tylko gdzie mieszkancy ul. ogarnej maja stawiac swoje samochody? wjazd na ogarna maja TYLKO mieszkancy, wjazdowki wydaje straz miejska - latwo obliczyc ile ich wydala i ile jest miejsc.

    • 0 1

  • O czym tu piszecie ?

    A kawałek na ul. Stągiewnej ? Jak jechać ??A odcinek między Stągiewną a Długie Ogrody ?A same Długie Ogrody ? Ta "ścieżka" to pomyłka. Nie da się jechać.

    • 0 0

  • a rowery miejskie i parkingi rowerowe to kiedy? (1)

    mamy ścieżki ale nie ma gdzie zostawić roweru

    • 2 1

    • nie ma gdzie zostawić roweru

      w calym Gdańsku w większości nie ma gdzie zostawić roweru. Galeria Bałtycka ma bardzo mało miejsca. Na oklaski zasługuje Manhattan we Wrzeszczu, gdzie za darmo przypilnują roweru, tylko naśladować.

      • 1 0

  • budowa dróg rowerowych w całym gdańsku (5)

    polega na przedzieleniu białym pasem drogi, chodnika, ścieżki czy deptaka, dochodzi do wielu potrąceń przez rowerzystów bo po zrobeniu "ściezki rowerowej" często zostaje 1,1 - 1,2 metra chodnika gdzie mają się mijać dwie kobiety z wózkami i nie zostać potrącone przez obok przejeżdżajacy rower z jadący z prędkościa 30 km/h...

    i tak ponownie mafia adamowicza przykłada się do powstania antagonizmów pomiedzy poszególnymi uczestnikami ruchu...

    • 8 8

    • a może rozwiazaniem było by postawic znak ograniczenia szybkości dla rowerzystów w takich miejscach?

      • 0 1

    • Nieprawda

      • 1 1

    • Wsiądź na rower (2)

      w całym Gdańsku? Naprawdę? A jeżdzisz rowerem czy tylko piszesz jak to nam źle bez poparcia tego w rzeczywistości?

      Po co kreujesz nieprawdziwe ogólniki?

      Nie piszę, że wszędzie jest pięknie - ale pas nadmorski jest zrobiony ok, Marynarki Polskiej, z Gdańska przez Wrzeszcz też jedziemy przyzwoitą ścieżką.... Po co więc piszesz nieprawdę?

      • 4 0

      • "z Gdańska przez Wrzeszcz też jedziemy przyzwoitą ścieżką" (1)

        o własnie, szczególnie na Grunwaldzkiej w centrum Wrzeszcza, gdzie ścieżke rowerową właśnie wydzielono z chodnika i jeszcze ustawiono na chodniku jakies łańcuszki

        • 3 3

        • o nie tylko tam

          na morenie też jest kilka fajnych ścieżek:) ... narazie z niczym sie nie łączą ale za 2-3 lata i owszem jest szansa. Powoli powoli... nie od razu rzym zbudowano. Trzeba tylko trochę chęci, pięniedzy i faktycznie pomyslunku co by ścieżki użyteczne (ergonomiczne, przejzdne) a nie przyspajały o zawrót głowy....

          Nie jest źle, sytuacja się poprawia ... oby tylko to robić dalej z głową.

          • 3 0

  • ja pracuje na ogarnej i wiem ze nikt nie jeździ ta sciezka rowerowa tylko po chodniku juz sie niemaja czego czepiac przez ponad miesiąc ta ulica by-la zamknięta dostawało się dosc wyskokie mandaty nawet mieszkancy je dostawali a nic sie niedzialo na tej ulicy kazdy chodzil obuzony ale cotam straz miejska chociaz zarobila a pozatym samochody jerzdza jak wariaty po tej ogarnej i straz mmiejska tez niejezdzi za wolno

    • 0 0

  • co z tym pomysłem kontrpasa na Garncarskiej ?? (1)

    bo nie bardzo rozumiem którą część ulicy chcą wydzielić ?? a może zwężą zatokę parkingową i każą prakować równolegle? to jakaś porażka, Garncarska jest bardzo ruchliwa i wąska, tamtejszy parking jest bardzo ruchliwy: nieustanne wjazdy i wyjazdy , czy ktoś wie więcej lub się domyśla? pewnie po stronie "sklepowej" a nie bankowej...jeśli to ma być kontrpas, tak czy inaczej kierowcy będą kolidować wyjeżdżając z parkingu

    • 2 1

    • Garncarska powinna być jak Floriańska w Krakowie

      i Długa w Gdańsku

      Zamknięta dla samochodów, otwarta dla ludzi (w tym rowerzystów)

      • 1 0

  • idiotyzm idiotyzm goni (1)

    na Gdańskiej sarówce buduje sie wygonki dla psó maluje pasy dla rowerów i jest się z tego dumnym . A gdzie place zabaw dla dzieci by mozna bylo z nimi gdzies pojść co z placami nieuzytkowymi jak tył pałacu mlodzieży trawnik na w-z plac nad motławą gdzie turysci chodząc go widzą , plac koło notu itd itd ze sto można w Gdańsku wymienić - no ale ten pas dla rowerów to szczyt debilizmu i 0 % ineligencji - namalowali ścieżkę a przez całą Ogarną jak długa jest brak pasówdla pieszych - czyja będzie wina jak pieszego potrąci samochód lub rower? No pieszego bo po pasach nieszedł - ale przecież pasów niema więc jak przejść na drugą stronę? Wstydzmy się wszyscy za waszego prezydenta Gdańska i miejmy nadzieję że nastepny prezydent będzie człowiekiem co widzi to co kiepskie a nie to co chce widzieć - 3m ta się Gdańszczanie !

    • 5 3

    • "... wygonki dla psów ..."
      Najlepszy jest regulamin takiego miejsca według którego pies powinien tam przebywać w kagańcu lub na smyczy

      • 1 0

  • rolkarzom wydzielić ze ścieżki rowerowej drogę paskiem niebieskim!

    • 3 1

  • A może kochana władza zrobi coś z rolkarzami tarasującumi drogi rowerowe?
    Według przepisów są pieszymi i ich miejsce jest na chodniku.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane