• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jazda pod prąd dozwolona

Katarzyna Moritz
23 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy zwolnią, a rowerzyści pojadą pod prąd
Kierowcy aut parkujący na Ogarnej  tak je ustawiają, że  blokują utworzony pas dla rowerzystów. 
Kierowcy aut parkujący na Ogarnej  tak je ustawiają, że  blokują utworzony pas dla rowerzystów.

Na ulicy Ogarnej otwarto pierwszy pas ruchu w Gdańsku, którym rowerzyści mogą bezkarnie jeździć "pod prąd". Ale teraz nie fani dwóch kółek będą otrzymywać tam mandaty, a kierowcy, którzy źle parkują i blokują drogę rowerom.



Parkowanie powinno być równoległe do krawędzi jezdni, a nie skośne. Parkowanie powinno być równoległe do krawędzi jezdni, a nie skośne.
Otwarcie kontrpasa odbyło się we wtorek, kiedy w Europie, a także w Trójmieście, obchodzony był dzień bez samochodu, promujący alternatywne środki transportu.

Rowerzyści, gdy teraz wjadą na ul. Ogarną na jej jednokierunkowym fragmencie, zobaczą wymalowany białą farbą pas po prawej stronie jezdni, którym mogą się poruszać pod prąd.

Utworzenie go to z jednej strony uzupełnienie brakującego połączenia wschodnich dzielnic Gdańska ze Śródmieściem i przedłużenie drogi rowerowej, biegnącej z dzielnicy Stogi oraz tranzyt dla ruchu rowerowego z dzielnicy Rudniki.

Był też kolejny, raczej mniej przyjemny aspekt braku pasa na tej ulicy. Rowerzyści, którzy nie patrzyli na znaki, często dostawali tam mandaty za jazdę pod prąd.

Obecnie pojawił się nowy problem. Kierowcy aut parkujący na Ogarnej źle je ustawiają, przez co część samochodów wystaje i blokuje utworzony pas dla rowerzystów.

- Kontrpas jest nowym zjawiskiem i część kierowców jeszcze się nie dostosowała do oznakowania i nie zwróciła uwagi, że powinni parkować równolegle do krawędzi jezdni, a nie skosem. Zapewniam, że straż miejska będzie nad tym czuwać - zapowiada Remigiusz Kitliński , oficer rowerowy w Gdańsku, który od maja jest odpowiedzialny za sprawy rowerowe w mieście.

To właśnie dzięki jego inicjatywie powstał na Ogarnej kontrpas dla rowerzystów. Zapowiada, że kolejny ma się wkrótce pojawić na ulicy Garncarskiej w Gdańsku.

Oficer rowerowy zapowiada także nowe wydzielone drogi rowerowe w Gdańsku w tych miejscach, gdzie brakuje odcinków do połączenia sieci ścieżek w całość.

- Priorytetem w najbliższym czasie będzie ulica Kartuska, wjazd na Morenę, ulica Rakoczego, Nowolipie. Drogi powstaną tam w ciągu dwóch lat w ramach projektu unijnego. Kolejne takie miejsce to: ulica Kliniczna, gdzie połączymy istniejącą drogę rowerową z ulicą Marynarki Polskiej z Hallera - zapowiada Kitliński.

Opinie (298) 7 zablokowanych

  • prawo?? (1)

    Ale czy to aby zgodne z prawem, te same znaki zakazku obowiązują dla pojazdów mechanicznych jak i rowerów...

    • 1 0

    • Do znaków mają stosować się ludzie i nie ważne jakim pojazdem kierują.

      • 0 0

  • znak nakazuje parkowanie rownolegle

    a ci parkuje skosnie. No rece odpadaja

    • 6 3

  • BRAWO!!!

    Proponuję wydzielić jeszcze ścieżkę dla rowerów na środkowym pasie Grunwaldzkiej i Zwycięstwa. I będzie pięknie! Oczywiście prawy pas dla autobusów. I w ogóle wprowadzić wszędzie zakaz jazdy dla samochodów, a parkingi zamienić na miasteczka ruchu drogowego! A może by tak oficer rowerowy zajął się rowerzystami NAGMINNIE łamiącymi przepisy ruchu drogowego? Przejazdy na czerwonym, blokowanie ulicy kiedy wzdłuż prowadzi ścieżka rowerowa (mp. wilanowska), SZALEŃCZA JAZDA PO CHODNIKACH?
    Mam wrażenie, że u nas za wszystko odpowiada kierowca, wszystkiemu jest winny (inna sprawa, że jest spora grupa głupków, którzy nie potrafią pomyśleć przy parkowaniu).

    • 5 4

  • Powiedzmy sobie szczerze: burak za kierownicą zawsze zaparkuje jak najbliżej celu, tylko usprawiedliwienia dla łamania przepisów się zmieniają. A to znaku nie widział, a to Adamowicz nic nie robi, albo każdy łamie przepisy. Zmienia się tylko wymówka, burak nigdy nie zamierzał parkować przepisowo.

    • 8 0

  • Kolejny popis "projektanta" (1)

    Może wreszcie ktoś by zebrał takie pomysły i wytoczył projektantom sprawę za tworzenie zagrożenia w ruchu drogowym?

    I wystarczy poczytać komentarze, żeby wiedzieć dla kogo te piękne ścieżki.

    A Trójmiasto.pl notorycznie toleruje nawoływania (wprost!) do pobić, zniszczenia mienia i naruszania prawa. Ten sam poziom. W końcu ktoś was udupi takim odszkodowaniem, że znikniecie z kabla.

    • 3 4

    • Udupi i panią Moritz też, już niedługo

      trzeba myśleć co sie pisze pod czyim zdjęciem

      • 0 0

  • Parkowanie samochodow na chodniku to barbarzynstwo. (1)

    Powiedzcie mi w jakim jeszcze cywilizowanym kraju mozna praktycznie bez wiekszych ograniczen parkowac samochody na chodniku?

    Nie moge sie takiego kraju doszukac.Pomozcie!

    • 5 3

    • Parkowanie na chodniku

      Fundnij sobie wycieczkę do dużych miast Europy.Zobaczysz, że można pogodzić parkowanie na chodnikach z ruchem pieszych. Zwłaszcza w maistach na południu Europy.

      • 2 2

  • PROŚBA DO ROWERZYSTÓW (7)

    jak przejeżdżacie na swoim zielonym przez przejście dla pieszych, to potem nie miejcie pretensji, że nóżki połamane. Możecie tak robić jedynie na ścieżkach rowerowych przechodzących przez ulicę i specjalnie oznaczonych! W swojej karierze kierowcy miałem juz takich tępych rowerzystów przed maską setki, całe szczęście nikogo nie zabiłem lub okaleczyłem. Więc dupy z siodełek i z kapcia przez przejścia dla pieszych!!!

    • 20 7

    • (4)

      Wiesz co oznacza zielona strzałka.
      Że możesz jechać pod warunkiem że wszystkich przepuścisz.
      WSZYSTKICH
      Jak nie potrafisz to stój i czekaj na swoje zielone.

      • 11 3

      • do BIKERA (3)

        szanowny Debilu, strzałka jest dla kierującego poj. (samochód) i zgadza się mam ustąpić rowerzyście ale jedynie gdy jest przez drogę ścieżka rowerowa a ja pisałem o przejściu dla pieszych!!!!

        • 3 5

        • (2)

          dodam przejściu dla pieszych po którym rowerzyści sobie śmigają, bo nie znają przepisów

          • 2 3

          • wszyscy (98%) rowerzyści niestety nie znają przepisów - jeżdżą po chodnikach choć NIE MOGĄ (1)

            • 3 6

            • a mogą:P

              jeżeli chodnik ma wiecej niż dwa metry szerokości a obok leci dróżka na której ruch jest dozwolony w okolicach/czy powyzej 70 km/h

              to jakoś tak kiedys leciało, nie wiem jak teraz. Zawsze mozesz mnie sprawdzić i podać właściwy przepis. Z chęcią sie zaktualizuje:)

              • 3 0

    • czerwone dla ciebie = stoisz

      reszta to sprawa dla policji (aby scigala, jesli jest na tyle glupia) oraz przede wszystkim do (p)osłow by zmienili to archaiczne prawo niespotykane w zadnym cywilizowanym kraju na swiecie.

      Sensownie powinno byc tak ze rowerzysta ma prawo przejechac zachowujac ostroznosc i z nienadmierna predkoscia. Ot normalnosc w Europie, problem mentalny dla "kierowcow" takich jak ty - w Polsce

      • 4 1

    • Jako rowerzysta i kierowca podłączam się do apelu o nie wjeżdżanie rozpędzonym rowerem na przejścia dla pieszych jeżeli nie ma

      tam ścieżki rowerowej. Rower często nie jest dobrze widoczny dla kierowcy, zwłaszcza gdy porusza się szybko. Do tego na zwykłym chodniku kierowca może się go nie spodziewać i nie zauważyć w porę.

      Jednocześnie apeluje do kierowców aby zachowywali należytą ostrożność przejeżdżając przez ścieżkę rowerową a jeżeli jest tam sygnalizacja to aby kategorycznie ustąpili pierwszeństwa nadjeżdżającemu rowerzyście.

      • 5 0

  • A kiedy będzie droga rowerowa wzdłuż obwodnicy taka ekspresowa dla kolarzówek? (1)

    A kiedy będzie droga rowerowa wzdłuż obwodnicy taka ekspresowa dla kolarzówek?
    Bo obwodnicą bardzo ciężko się jeździ rowerem szczególnie przez te tity jadące ciągle prawym pasem.

    • 4 3

    • A kiedy będą autostrady dla rowerów?

      • 2 1

  • Paranoia

    Ciekaw jestem co o tym mówi kodeks drogowy? Czy dowolnie można zmieniać znaki zkazu? Przecież na wlocie w Ogarną z jednej strony stoi znak zakazu wjazdu. I o ile znam przepisy obowiązuje na całej szerokości jezdni. A kretyńskie władze miasta znowu znalazły pułapkę na kierowców, aby ich karać. Przecież tylko oni są cały czas identyfikowalni i z nich można z całą bezwzględnością ściągać haracz za najmniejsze nawet wykroczenie. Wytyczenie w taki sposób ścieżki rowerowej aby samochody parkowały równolegle do osi jezdni uszczupla i tak już beznadziejną możliwość parkowania samochodów na Starówce.

    • 8 5

  • Golfiarze nie tacy straszni

    widac wyraznie ze srebrny golf jak najwiecej miejsca chcial zostawic bike`erom !

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane