- 1 Spotkanie z mieszkańcami ws. jarmarku (61 opinii)
- 2 Nie-tak-stary hotel jest ruiną (192 opinie)
- 3 Pociąg tak popularny, że omija przystanki (210 opinii)
- 4 Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny" (178 opinii)
- 5 Dużo aut na cmentarzu, bo Dzień Matki (58 opinii)
- 6 Dziki na plaży w Gdyni wśród ludzi (313 opinii)
Jeden tramwaj dziennie odjeżdża z pętli-widmo
Co dalej z pętlą tramwajową Chełm Witosa, która jest kompletnie niewykorzystywana? Narzekają na to mieszkańcy, interpelację napisał miejski radny. Pętla wróci do życia, ale dopiero po uruchomieniu trasy Nowa Politechniczna, czyli nieprędko.
Na pętlę Witosa "nie zawija" też żadna inna z kilku linii kursujących przez Chełm. Okolicznym mieszkańcom - tym, którzy z pętli Witosa mieli bliżej do domów - ta zmiana się nie podoba.
"Najpierw zabrano autobusy, teraz tramwaje. Pętla stoi pusta"
- ZTM niszczy coś, co od wielu lat dobrze działało. Najpierw z pętli na Witosa zabrano autobusy, a teraz tramwaje. Pętla za grube miliony jest pusta i niszczeje. To marnowanie pieniędzy - napisała pani Danuta, mieszkanka miasta do radnego Przemysława Majewskiego (PiS), z prośbą, by zajął się tematem.
Majewski wystosował w tej sprawie interpelację do władz Gdańska, w której zapytał o to, czy i jak miasto ma zamiar wykorzystać pętlę na Chełmie.
Aktualne rozkłady jazdy ZTM Gdańsk
Radny właśnie dostał odpowiedź od wiceprezydenta Piotra Borawskiego, odpowiedzialnego za komunikację miejską.
Jeden kurs z pętli dziennie o 4:32 nad ranem
Borawski poinformował, że roczny koszt utrzymania pętli Chełm Witosa to 48,1 tys. zł.
- Pętla ta jest i będzie wykorzystywana do skracania tras w trakcie zakłóceń ruchu i konieczności tzw. łamania ruchu. Aktualnie z pętli Chełm Witosa w dni powszednie o godz. 4:32 realizowany jest jeden kurs linii tramwajowej nr 6 do Jelitkowa - odpisał radnemu wiceprezydent.
Pętla wróci do użytku po uruchomieniu Nowej Politechnicznej
Borawski wskazał też, kiedy pętla na Chełmie wróci do życia.
- Pętla ponownie zostanie wykorzystana w pełnym zakresie po uruchomieniu trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz [to tzw. Nowa Politechniczna - dop. red.] - napisał.
Szkopuł w tym, że terminu oddania do użytku tej inwestycji nie ma, na pewno jednak minie jeszcze kilka lat, zanim to nastąpi.
![Nowa Politechniczna. Jeszcze rok projektowania [nowe wizualizacje]](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3401/150x100/3401583__c_131_61_1456_1018__kr.jpg)
Miasto jest dopiero na etapie prac projektowych, które mają potrwać do I kwartału 2024 r. (pierwotnie miały się zakończyć wraz z końcem 2022 r.). Nowa Politechniczna jest najdłużej projektowaną trasą tramwajową w Gdańsku. Prace nad nią zaczęły się już w 2015 r., czyli 8 lat temu.
Jak podkreśla jednak Borawski, mieszkańcy, którzy dotychczas korzystali z dojazdów na pętlę Witosa, po jej wyłączeniu z użytku nie zostali z niczym.
- Mieszkańcy mają teraz więcej kursów komunikacji miejskiej i jeżdżące częściej, bo co 2 minuty, tramwaje. Ich przystanek - Sikorskiego - jest ok. 100 m od pętli, więc niedaleko, a przystanki autobusowe są jeszcze bliżej - wskazuje.
Radny: to oznacza, że przez najbliższe lata pętla będzie niszczeć
Jak komentuje radny Majewski, odpowiedź władz Gdańska ws. dalszych losów pętli Witosa nie jest zadowalająca.
- Dotychczas mieszkańcy Chełmu mieli możliwość dogodnej przesiadki z autobusu do tramwaju, teraz rocznie wydawane będzie 50 tysięcy zł by utrzymać stan pętli. Fakt, że ma zostać wykorzystana po ewentualnym otwarciu trasy GPW oznacza, że realnie przez najbliższe lata będzie niszczeć niewykorzystywana przez komunikację miejską - mówi nam Majewski. - To niegospodarne, tym bardziej że mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznej dzielnicy wskazują na potrzebę przywrócenia niektórych krótszych kursów tramwajów do pętli Chełm czy zatrzymywania tam autobusów.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-27 12:25
(6)
W tramwajowych miastach są takie pętle potrzebne jako koła ratunkowe w razie awarii albo wypadku. Chełm przecież nie jest jedyną nieużytkowaną liniowo pętlą. Jest jeszcze Przeróbka, Kliniczna i Brzeźno Hallera poza sezonem letnim. Nic się nie dzieje i pętla się nie psuje jeśli nic tam nie zajeżdża.
- 235 17
-
2023-04-27 12:33
Siedlce również (1)
- 37 0
-
2023-04-27 13:08
zabudować - Ola i s-ka na co czekasz?
- 4 26
-
2023-04-27 12:56
Ale p. Ewelina lubi takie bezsensowne tematy
Wręcz się w nich specjalizuje
- 30 10
-
2023-04-27 19:40
Żadna z tych pętli nie jest taka duża i nie kosztowała 150 milionów.
Nie jest też bez sensu przez cały rok, jak sam przyznajesz. Nie przekształcajmy błędnej inwestycji w zapobiegliwość.
- 3 8
-
2023-04-27 20:16
A później narzekają że niby pętli nie ma i muszą robić tramwaj aż pod dworzec we Wrzeszczu.
- 2 3
-
2023-04-27 21:13
Owszem psuje sie
Szybciej niz taka uzywana. Zeby ja utrzymywac w dobrym stanie to sa miesieczne koszty. Czy jest potrzebna w razie awarii i na przyszlosc? Raczej tak.
- 6 2
-
2023-04-27 12:08
Mógłby tam 208 zajeżdżać. (5)
Albo tramwaje przez pętlę.
- 25 62
-
2023-04-27 12:23
Po co?
Trzeba mieszkać chyba na polu za pętla, by mieć bliżej na samą pętlę niż przystanek Sikorskiego, który jest bliżej bloków XD
- 45 1
-
2023-04-27 12:26
208 na stara trase i niech wróci 118!!
- 7 15
-
2023-04-27 14:29
(1)
Ludziom się w d poprzewracało! Dalej do przystanku!? Przecież przystanek Sikorskiego jest zaraz obok pętli. Wymyślają! Dodatkowo mają więcej kursów dzięki przedłużeniu linii do Łostowic i Ujeściska.
- 24 0
-
2023-04-27 15:36
Poza tym im więcej przystanków tym dluzszy jest czas przejazdu
A co za tym idzie, mniej atrakcyjny.
- 14 1
-
2023-04-28 08:05
Będzie taniej
Tramwaj przez pętlę będzie jeźdzłił na wiatr. I ci, którym na piętro nie wjeżdża narzekać będą że za długo?
- 0 0
-
2023-04-27 11:59
"Pętla będzie niszczeć", "dalej do przystanku" (3)
najpierw od tego drugiego - przy samej pętli jest przystanek Sikorskiego. Z najbliższych pętli budynków po stronie południowej jest 400m, czyli tyle samo co do przystanku Cieszyńskiego. Niszczenie pętli używanej w sytuacjach awaryjnych nie grozi. To nie kolej 30km poza miastem.
- 167 15
-
2023-04-27 20:04
Spoko, to tylko 150 milionów wydanych bez sensu i pomyślunku. (2)
- 1 9
-
2023-04-27 22:35
(1)
Gdy była budowana, była świetnie przemyślana i potrzebna.
- 7 1
-
2023-04-28 05:51
To wobec tego czemu nie jest wykorzystywana? A pewnie wymyślili coś nowego, nowy pomysł, nowa wizja przebiegu tras. To jest marnotrawstwo pieniędzy. Przebieg tras komunikacyjnych w Gdańsku został opracowany w latach 70 z rezerwą terenową. Dziś ktoś przy tym majstruje bez sensu i wychodzą takie bzdury. Przykłady: likwidacja podstawowego przebiegu
To wobec tego czemu nie jest wykorzystywana? A pewnie wymyślili coś nowego, nowy pomysł, nowa wizja przebiegu tras. To jest marnotrawstwo pieniędzy. Przebieg tras komunikacyjnych w Gdańsku został opracowany w latach 70 z rezerwą terenową. Dziś ktoś przy tym majstruje bez sensu i wychodzą takie bzdury. Przykłady: likwidacja podstawowego przebiegu trasy nowa politechniczna pod wiaduktem przy sądzie na morenie do skrzyżowania Adamowicza - wołkowyska teraz będą budowane 2 tunele na wileńskiej, przystanek na nowej warszawskiej bez dojścia.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.