- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (233 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (46 opinii)
- 3 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (177 opinii)
- 4 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (139 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (106 opinii)
- 6 Przestępca seksualny wpadł w porcie (25 opinii)
Jedyny taki wiadukt PKM powstanie na Zaspie
Opóźnienia w modernizacji torów Gdynia-Warszawa zmusiły Pomorską Kolej Metropolitalną do zmiany technologii budowy wiaduktu w rejonie przystanku SKM Zaspa. Konstrukcję żelbetową zastąpi stalowa.
Pierwotnie miało się to odbywać wiaduktem o konstrukcji żelbetowej, czyli takiej samej, jak pozostałe obiekty na całej trasie PKM. Ostatecznie technologię zmieniono na stalową, choć sama konstrukcja wizualnie nie będzie odbiegała znacznie od pierwotnego projektu.
- Zmieniliśmy technologię wykonania wiaduktu ze względu na opóźnienia w modernizacji linii kolejowej, należącej do Polskich Linii Kolejowych, nad którą będzie usytuowany wiadukt. Pozwoli nam to zaoszczędzić około trzy miesiące czasu w stosunku do pierwotnej technologii żelbetowej, w jakiej miał być wykonany wiadukt - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM.
Nowy wiadukt jest już montowany w pobliżu miejsca, gdzie docelowo będzie usytuowany. Budowlańcy, gdy PLK zakończy w niezbędnym stopniu swoje prace, przystąpią do budowy drugiego przyczółku (pierwszy jest już gotowy) oraz muru oporowego, a następnie nasuną konstrukcję nad tory dalekobieżne.
- Termin posadowienia wiaduktu, oznaczonego jako WK2, zależy od tego, kiedy nasz wykonawca będzie mógł wejść na teren PKP PLK, aby wykonać wszystkie niezbędne do tego prace. Montaż samego wiaduktu stalowego na rusztowaniach ustawionych równolegle do torów to kwestia kilku najbliższych tygodni. Jeśli, jak planujemy, wczesną jesienią wykonane zostaną wszystkie pozostałe elementy, to do końca tego roku cały wiadukt powinien stać na swoim miejscu - dodaje Konopacki.
Jak zapewnia spółka PKM, zmiana technologii nie będzie miała wpływu na koszt realizacji nowej trasy kolejowej. Konstrukcja stalowa będzie wprawdzie droższą o kilkanaście procent od pierwotnie planowanej żelbetonowej, ale "w skali całego projektu nie stanowi to problemu".
Materiał z 2013 r. prezentujący przebieg PKM. Miejsce, gdzie powstanie wiadukt (w filmie pozbawiony szczegółów arch.), widoczne jest w 50 sekundzie.
Miejsca
Opinie (117) 3 zablokowane
-
2014-09-02 22:16
Gdańsk sam się wydymał hahahahahaha
Na PKM najwięcej skorzysta Gdynia bo będzie mieała szybkie i bezpośrednie połączenie z lotniskiem, a Gdańsk zawsze minimum 2 przesiadki kolejowe plus inne tramwaje, chyba miał racje p. Adamowiz co do tramwaju na lotnisko
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.