• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest plan dla terenów po Stoczni Gdynia

Michał Sielski
29 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Bez kłótni, wyszukiwania błędów merytorycznych i logicznych, jednogłośnie - radni Gdyni przyjęli plan zagospodarowania dla terenów postoczniowych. Dzięki temu to miejsce ma zachować przemysłowy charakter, a korki wokół niego się zmniejszą.



Prace nad planem trwały od lutego 2011 roku. Wtedy też pisaliśmy o planach Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, która jako gospodarz większości terenów miała zająć się wskrzeszeniem produkcji stoczniowej i innego biznesu na powierzchni ponad 96 ha zobacz na mapie Gdyni.

- I zajęła się. Dziś teren strefy to jeden wielki plac budowy. Powstają szklane domy, jak w wizjach Stefana Żeromskiego - cieszy się Andrzej Kieszek, radny Gdyni i były pracownik Stoczni Gdynia. - Będą też inne zmiany. Już 10 lat temu samorząd próbował wynegocjować u władz Stoczni Gdynia udostępnienie drogi Przelotowej zobacz na mapie Gdyni, ale nie było zgody. Teraz uda się to zrobić, a nowa publiczna ulica wręcz całkowicie rozwiąże kłopot sytuacji drogowej w okolicach stoczni - podkreśla.

Jak powinny zostać zagospodarowane tereny postoczniowe?

Plan jasno precyzuje, że zdecydowana większość terenów nadal ma pełnić funkcje przemysłowe. Zresztą produkcja cały czas się tam odbywa. Prężnie działa choćby stocznia Crist, ale też kilka innych podmiotów.

- Naszym zadaniem było stworzenie niezależnego dostępu do każdego z nich. Planujemy więc szkielet dróg publicznych, który to zapewni. Dzięki temu teren, który był i, mam nadzieję, będzie w przyszłości zagłębiem pracy, będzie dobrze skomunikowany - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Plan przewiduje nie tylko dodatkowy zjazd z ul. Janka Wiśniewskiego w stronę terenów postoczniowych, ale też budowę w przyszłości Drogi Czerwonej, przebudowę ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni oraz budowę trasy rowerowej wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni oraz al. Solidarności zobacz na mapie Gdyni. Podoba się to nawet opozycyjnym radnym.

- Ktoś może powiedzieć, że nie jest to zgodne z najnowszymi trendami i powinno być tak, jak przy planowaniu zabudowy terenów po Dalmorze, gdzie powstaną także mieszkania. Doświadczenia ostatnich lat pokazują jednak, że to mit. Kraje, które zapominały o przemyśle, bo zachłysnęły się rosnącym zatrudnieniem w sektorze usług, najboleśniej odczuły skutki kryzysu. Myśląc o długofalowym rozwoju, pamiętajmy więc, jak ważny jest nowoczesny przemysł - także morski i portowy - podkreśla Marcin Horała z PiS.

W dokumencie szczegółowo zapisano gęstość i wysokość zabudowy. Miejscami budynki mogą sięgnąć do 55 metrów - to ok. 20 pięter. Nikt tam jednak apartamentów budował nie będzie.

- To serce przemysłu gdyńskiego. Tereny zostaną wykorzystane na szeroko rozumianą działalność stoczniową i okołostoczniową - zapewnia wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.

Założenia wstępne koncepcji zagospodarowania przestrzennego terenów Stoczni Gdynia.

Opinie (114)

  • a gdzie będzie plac lub skwer im. Wojtka Sz.

    • 0 0

  • otworzyc spowrotem stocznie !!!!!!!!!

    • 0 0

  • owa Weglowa i Czerwona -> wyrzucanie pieniędzy i niszczenie tkanki miejskiej

    Największy skandal to dwie projektowane arterie, które chce wybudować Prezydent Stępa - Nowa Weglowa i Czerwona -> wyrzucanie pieniędzy i niszczenie tkanki miejskiej

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane