- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (164 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (182 opinie)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (127 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (93 opinie)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (72 opinie)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (454 opinie)
Jest pomysł na ulepszenie trasy "rowerowego" autobusu, ale ZTM go nie zrealizuje
W ostatni weekend na trasę przez tunel pod Martwą Wisłą powrócił sezonowy autobus linii 658. To ukłon głównie w stronę rowerzystów, ale nasz czytelnik ma ciekawy pomysł, jak sprawić, by także pozostali pasażerowie mieli po co z niego korzystać. ZTM nie widzi jednak możliwości wprowadzenia propozycji w życie.
Z autobusu kursującego przez tunel pod Martwą Wisłą, poza rowerzystami, mogą oczywiście korzystać "zwykli" pasażerowie. Ale jak słusznie zauważa nasz czytelnik, pan Jarosław, w tej chwili nie mają po co.
Ruszyła rowerowa linia autobusowa 612
Czytelnik podsuwa ciekawy pomysł
Pan Jarosław podkreśla, że od początku działania linii 658 (jeździ w sezonie od kilku lat) zastanawiał się nad jej funkcjonalnością i ekonomicznym uzasadnieniem.
Rozkład jazdy linii rowerowej 658 w Gdańsku
- Spoglądając, jak ten autobus zabierał z przystanku 2-3 rowerzystów, wydaje mi się, że jedynym uzasadnieniem jego funkcjonowania jest brak innej możliwości przeprawy przez tunel. Rozumiem - względy wizerunkowe, w końcu Gdańsk jest miastem rowerzystów. Jednak dlaczego linię tę ograniczono jedynie do rowerzystów? Warto także pomyśleć o pieszych bez roweru, a jest to zdecydowana większość użytkowników komunikacji publicznej. Tylko co da zwykłemu Kowalskiemu bez roweru przeprawa na drugą stronę? Nic. Na węźle Ku Ujściu otaczają nas tory kolejowe i absolutnie nic poza tym - słusznie wskazuje pan Jarosław.
Czytaj też:
Wrócił "rowerowy" autobus przez tunel pod Martwą Wisłą
I w związku z tym proponuje, że warto przedłużyć kursowanie autobusu 658 ze Stadionu Gdańsk do węzła Sucharskiego.
- Pasażerowie piesi zyskaliby domknięcie węzła przesiadkowego - przez tunel - tramwajem na Stogi, Przeróbkę, a w drugą stronę przesiadka na linie tramwajowe do centrum i Nowego Portu ułatwiłaby także transport mieszkańcom wschodnich dzielnic Gdańska. Udałoby się tym samym zmienić funkcjonalność autobusu z linii stricte rowerowej na "pieszo-rowerową" i otworzyć się także na pasażerów pieszych - proponuje.
Przekazaliśmy propozycję naszego czytelnika do Zarządu Transportu Miejskiego z prośbą, by ocenił pomysł i możliwości jego realizacji. Okazuje się jednak, że takich raczej nie ma.
ZTM tłumaczy, dlaczego tego pomysłu nie zrealizuje
Jak poinformowali nas przedstawiciele ZTM, pasażerowie jadący na Stogi i Przeróbkę nadal mogą korzystać z linii 158 oraz 258, których trasy zapewniają bezpośrednie połączenie z Wrzeszcza, Zaspy, Letnicy i obrzeży Brzeźna.
O której autobus lub tramwaj? Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
- Skierowanie linii 658 do przystanku "Sucharskiego" spowodowałoby dwukrotne wydłużenie trasy. Obecna trasa ma 5 km długości i pozwala na realizację kursów z 20-minutową częstotliwością. Konsekwencją wydłużenia trasy byłoby obniżenie częstotliwości kursowania. Przy dłuższym czasie przejazdu ten sam autobus wykonałby mniej kursów. Zamiast co 20 minut autobusy odjeżdżałyby co 40 minut - informuje Dagmara Szajda z ZTM w Gdańsku. - Dla rowerzystów chcących przedostać się na drugą stronę Martwej Wisły tak długi czas oczekiwania na autobus byłby nieakceptowalny, bo objazd drogami rowerowymi przez Śródmieście trwałby krócej - dodaje.
Miejsca
Opinie (155) 4 zablokowane
-
2021-05-17 16:17
Opinia wyróżniona
Odrobina wyobraźni (32)
Oczywiste, że autobus powinien być tylko tunelowy. Jego częstotliwość będzie tylko wtedy zadowalająca. Jednak oczywistym jest, że taka linia powinna być dla osoby z rowerem całkowicie darmowa a zamiast tego można by zainstalować pojemnik no dobrowolne datki np. na ZOO czy co tam. Żeby było jasne, ja już nie muszę płacić ale tam wrzucił bym monetę na dobry cel.
- 78 28
-
2021-05-18 12:49
Nic nie powinno byc darmowe. Nawet w PRLu na to nie wpadli zeby rozdawac za darmo. Rower jest do jezdzenia a nie wozenia go. I wiem o czym mowie bo zdarzylo mi sie miec awarie roweru kilkadziesiat km od domu.
- 1 0
-
2021-05-18 11:05
Ten autobus to jak proteza zle dobrana ,zamiast niej trzeba wyznaczyc pas dla rowerów w tunelu (2)
jest na to w nim miejsce.A to ze mamy najwecej buraków z blachosmrodow ico powodują tysiac wypadków rocznie w tunelu.To trzeba ten pas zabezpieczyc przed nimi.
- 2 3
-
2021-05-18 15:27
Oczywiście te dane to z
Instytutu Danych z D.py?
- 1 0
-
2021-05-18 15:19
w sumie racja -
jakby był tylko jeden pas to by tak nie pędzili po tunelu - ile bozia w gary dała
- 0 1
-
2021-05-17 21:00
Zrobcie kajak na rowery!
- 2 2
-
2021-05-17 21:00
Um gdansk dno! (2)
Po co wykopac za nasze miliony tunel bez *kladki dla pieszych i rowerow!
Po co zrobic PKM na rope, zeby zaraz po skonczeniu przerobic na prad!
Po co robic tristar za nasze miliony ktory nie dziala? Zwylka zielona fala lepsza!
Po co placzabaw dla doroslych za 340 tys zl z BO w parku R.
i wiele wiele innych wałow!
Oto jest pytanie?!?- 4 6
-
2021-05-18 09:55
(1)
tristar działa, nie ma on służyć kierowcom aut a komunikacji miejskiej, głównie ułatwić przejazd przez skrzyżowania tramwajom
- 0 2
-
2021-05-18 15:27
to niech sobie tramwajarze płacą!
- 2 0
-
2021-05-17 20:44
Ja chcę darmowy autobus
Na Szadółki
- 3 1
-
2021-05-17 20:41
*********** dla zakazu jazdy rowerem w tunelu ! i po temacie
- 2 1
-
2021-05-17 17:50
(8)
Rozumiem że autobus jeździ na powietrze i sam się kieruje?
- 6 2
-
2021-05-17 17:55
Trzeba było zrobić trzecią nitkę, (7)
a wtedy piesi i rowerzyści nie potrzebowali łaski ZTMu, czy jak tam mamy ich mianować.
- 12 8
-
2021-05-17 21:08
Wydrazyc drugi tunel na rowery!
Taka logika wlodarzy gd!
A co stac Nas!- 0 2
-
2021-05-17 18:13
Taniej wychodzi autobus... 600 razy taniej. (5)
1 mln zł za autobus, kontra 600 mln zł za trzecią nitkę.
- 4 2
-
2021-05-17 22:43
800 kosztowały razem dwa główne tunele plus techniczny/ewakuacyjny (3)
czemu trzecia nitka miałaby kosztować 600?
- 2 0
-
2021-05-18 09:53
(1)
jaki techniczny, ewakuacyjny, gdzie on?
- 0 0
-
2021-05-18 10:29
no właśnie nie ma - a nic by nie szkodziło, żeby pomiedzy tunelami taki był
- rowerowo ewakuacyjny
- 0 1
-
2021-05-18 09:45
dokładnie tak - wystarczyło już w projekcie poszerzyć o ścieżkę rowerową tunel ewakuacyjny
w tej chwili też można sprawę rowerów rozwiązać autobusową przyczepą dla rowerów - są takie dostępne za 0,5mln zł.
zwykła odkryta - do 20 szt, albo taka krótka gdzie rowery wiesza się w niej pionowo i prawie bez wysiłku - do 12 szt.- 0 2
-
2021-05-17 20:26
z autobusu z którego nikt nie chce korzystać
ale musi być żeby urzędnik mógł pokazać że problem rozwiązał
- 4 3
-
2021-05-17 17:16
Absolutnie nie! (8)
Autobus ma być płatny, prom też był płatny dla rowerzystów!
- 15 6
-
2021-05-17 19:21
Ciekawa logika (6)
Dla kierowców prom też był płatny, a tunel jest teraz dla nich za darmo. Chcesz płacić za tunel?
- 13 6
-
2021-05-18 09:27
Bo tunel jak i drogi sa budowane za pieniądze kierowców. (1)
rowerzysci jeszcze nigdy do niczego się nie dorzucili a mają największe wymagania.
- 4 1
-
2021-05-18 09:55
drogi są budowane za pieniadze podatnika
tak by potem oddawać je w ręce prywatnego "operatora" - tak by ten kosił na nich szmal
- by było tak nieoPiSanie obywatelowi lepiej.- 1 1
-
2021-05-18 09:24
(3)
kierowcy płacą podatek drogowy i akcyzę w każdym litrze paliwa - te podatki, zgodnie z ich przeznaczeniem, sa przeznaczane na budowę, utrzymanie dróg i tuneli.
- 3 3
-
2021-05-18 11:48
(2)
I te podatki wystarczają na utrzymanie 7% dróg. 93% dróg jest utrzymywanych z innych wpływów. Dodatkowo jest ratownictwo drogowe (też z innych środków utrzymywane) oraz koszty społeczne i środowiskowe transportu. Także bez jaj - podatki w cenie paliw to ułamek kosztów funkcjonowania systemu transportowego.
- 1 3
-
2021-05-18 15:23
Dorzuć do tego, że lwia część podatku drogowego idzie na dofinansowanie trupa PKP. (1)
Z jakich wpływów jest utrzymywanych te 93% dróg? Bo jeśli chcesz powiedzieć, że z podatków innych, poza kierowcami, ludzi, to wyobraź sobie, że kierowcy też są podatnikami. Jeżeli w Polsce zarejestrowanych w GUS jest
29 656 238 pojazdów, co jest liczbą zawyżoną ze względu na tzw. 'martwe dusze'. Przyjmijmy, że jest to około 20milionów. TeZ jakich wpływów jest utrzymywanych te 93% dróg? Bo jeśli chcesz powiedzieć, że z podatków innych, poza kierowcami, ludzi, to wyobraź sobie, że kierowcy też są podatnikami. Jeżeli w Polsce zarejestrowanych w GUS jest
29 656 238 pojazdów, co jest liczbą zawyżoną ze względu na tzw. 'martwe dusze'. Przyjmijmy, że jest to około 20milionów. Te pojazdy ktoś prowadzi. To teraz sobie oszacuj ilu jest +/- kierowców i kto w większej mierze opłaca te drogi, ratownictwo, itd i z czyich w głównej mierze podatków jest to utrzymywane, jeśli w Polsce jest około 38milionów obywateli.- 3 0
-
2021-05-22 09:27
Jest dokładnie tak jak piszesz no ale dwukołowcy analogowi maja problem
Bo ruch rowerowy to 2-3% max w sezonie i wychodzi ze to roszczeniowa mniejszosc
- 0 0
-
2021-05-17 17:27
bo tak? jak tam twoje pińcet plus?
- 6 5
-
2021-05-17 16:42
(3)
Jakie datki na zoo? Datki to ja oddaje w podatkach
- 19 2
-
2021-05-17 19:36
w gdańsku? (2)
czy jednak na mazurskiej ojcowiźnie?
- 5 5
-
2021-05-17 20:57
Wolę mazurską ojcowiznę (1)
- 2 3
-
2021-05-17 22:24
no i fajnie
ale to w takim razie nie mędrkuj o sposobach wydawania "twoich podatków"
- 3 2
-
2021-05-17 15:57
Opinia wyróżniona
Ten autobus powinien jeździć tylko przez tunel. (16)
To powinien być jeden autobus, robiący "kółko" co pół godziny i co najważniejsze powinien być bezpłatny, ponieważ piesi i rowerzyści nie mają innej możliwości pokonania tej drogi.
- 136 10
-
2021-05-18 12:17
Jakby włodarze miasta pomyśleli przy budowie tego tunelu to nie byloby problemu z autobusem. Co za problem byl zrobić w tunelu przejście dla pieszych i rowerzystów w tunelu ? Przeciez jest tunel z droga ewaukacyjna wydzielony od pasów ruchu. Wystarczyło go udostępnić dla ludzi ale po co ? Lepiej komplikować ludziom życie. Wlodarze to uwielbiają....
- 0 2
-
2021-05-17 19:41
kapitalizm heroicznie rozwiązuje problemy które sam stworzył... (1)
byłoby miejsce w tunelu na rowerzystów to by nie trzeba ich wozić lawetami, no ale ktoś uznał, że się nie opłaci więc teraz mamy odpowiednik osuszania morza sitem...
- 6 8
-
2021-05-18 12:47
Co za bzdury
Przejazd dla rowerzystów oznaczałby konieczność wybudowania jeszcze jednej nitki tunelu. Z całą pewnością wożenie ich autobusem jest wielokrotnie tańsze.
- 3 0
-
2021-05-17 17:52
Mają
Wystarczy pojechać/pójść przez starówkę
- 2 1
-
2021-05-17 16:41
(7)
Bezpłatny czyli za pieniądze podatników
- 14 4
-
2021-05-17 17:39
(6)
A za przejazd tunelem samochodem płacisz?
- 17 8
-
2021-05-17 17:44
Paliwo gdzieś za darmo dają? (4)
- 8 7
-
2021-05-17 19:24
(1)
Gdyby tunel był płatny mógłbyś jeździć "po staremu". Po zamknięciu tej sezonowej linii rowerowej jeżdżę z Przymorza na Westerplatte przez centrum.
- 6 1
-
2021-05-19 00:55
Chwalisz się czy żalisz?
- 0 0
-
2021-05-17 18:20
co ma do tego paliwo? miasto wydaje kilka milionów rocznie na tunel. a nie żadne paliwo (1)
- 12 5
-
2021-05-18 10:01
tunel służy wszystkim gdyby go nie było centrum Gdańska stałoby w nieustannym korku a zatem wszystkie służby również, mieszkańcy i przyjezdni zanim by się z miasta wydostali stracili by kilka godzin a rowerzyści korzystają z tunelu właśnie dzięki linii autobusowej a że odpłatnie to oczywiste ja chce jeździć rowerem i z Brzeźna na p. północny jadę przez centrum i gitara
- 3 0
-
2021-05-17 17:44
Oczywiście, że tak.
- 2 2
-
2021-05-17 16:22
??????? (3)
a po co pieszym ta droga?
- 8 11
-
2021-05-17 17:52
A po co samochodom? (2)
Trzeba było przy promie zostać, nic nie budować i kupić wiecej rydwanów. Byście mieli "igrzyska".
- 11 5
-
2021-05-18 09:51
tjaaa lepiej przekop za MiLiARDY- przez który rocznie przepłynie góra kilkadzisiat jachtów (1)
bo żaden rozsądny armator nie będzie pływał do Elbląga - no bo jak i po co?
- 0 2
-
2021-05-19 00:55
Tunel łączy Gdańsk z ekspresówką elbląską i dalej w kierunku stolicy. Co ma przekop mierzei do naszego tunelu?
- 0 0
-
2021-05-17 15:31
Opinia wyróżniona
Pomysł czytelnika sensowny (5)
szkoda, że jak zwykle urzędnicy torpedują inicjatywy społeczne. Na pewno więcej ludzi by korzystało z tego autobusu, bo teraz służy niewiadomo komu.
- 43 77
-
2021-05-17 17:37
Jesli sie wydłuza linie trzeba poprawic dwuktronie czestotliwosc
i to jest mozliwe. ale trzeba chcieć.
- 5 2
-
2021-05-17 15:54
tylko tu trzeba dac dwa kursy wiecej na godzine
i bez zadnych przyczepek
- 4 1
-
2021-05-17 15:45
(2)
Nooo, bud do obsługi rowerzystów służy rowerzystom, wiem że trudno w to uwierzyć, ale czasem coś wyjdzie.
Poza tym pan widzi tylko tory, a ja widzę, że w promieniu 1km od przystanku za tunelem będzie kilkaset miejsc pracy.- 6 3
-
2021-05-17 17:19
Od razu kilka milionów (1)
Weź człowieku się nie kompromituj... Autobus ma być jak najbliżej celu, a nie w miejscu od którego jeszcze trzeba iść ponad kilometr, DCT i siarkopol od tego miejsca są bardzo daleko.
- 6 5
-
2021-05-19 00:51
Ooo! To teraz autobus musi być blisko,
ale jak kierowca narzeka, że nie ma dogodnego dojazdu, albo że musi iść kawał do zbiorkomu, to mu się wygarnia, że powinien chodzić. Dla zdrowia, bo pewnie jest gruby...
Niech obcisłogaci sobie zasuwają przez miasto, jak im bus nie odpowiada.- 0 0
Wszystkie opinie
-
2021-05-17 15:03
(2)
Kolego nie kombinuj, nie ulepszaj i nie komplikuj. Autobus ma wozić rowery bo tunelem nie da się przejechać. Po to jest. Nie jest potrzebna dodatkowa trasa dla pieszych czy inych.
- 42 4
-
2021-05-17 16:13
(1)
Obwodnicą też się nie da przejechać a żadnego transportu dla rowerów nie ma. Zastanawiam się tylko po co w takim razie ścieżka rowerowa na Marynarki Polskiej?
- 2 7
-
2021-05-17 18:15
ale da się obok przejechać. taka różnica
- 6 0
-
2021-05-17 15:07
Zwęzić drogę (2)
Bo korki wszędzie za duże. I wyłączać prąd dwa razy na dzień bo bardzo zagęszczone miasto. A woda w kranie to rylko rano i w sobotę wieczorem. Trzeba zmiejszyć ślad węglowy!
- 21 6
-
2021-05-17 15:23
juz zmniejszaja targ weglowy.
- 7 1
-
2021-05-17 15:42
Wyburzyć miasto, puścić zamiast niego 78 pasmową drogę i parking nad morzem!
W koncu karetka nie przyjedzie po Ciebie rowerem!
- 8 4
-
2021-05-17 15:13
(5)
Tym razem ZTM ma racje, jak się wydłuży trasę to odjazd będzie co 40 minut, a jak wiemy rowerzyści będą narzekali. Mieszkańcy mają linie 158 czy 258, które poza godzinami szczytu nie są aż tak oblegane, a dodanie trzeciej linii na ten odcinek jest trochę bez sensu. Jak autobus wiózłby rowerzystów na węzeł Sucharskiego to się mija celem. Rower jest do jeżdżenia, a nie do wożenia z wyjątkiem odcinek tunelowy. Ja akurat skłaniam się do promu pieszo-rowerowego, który był świetną atrakcją. Nigdy nie korzystałem ale bym chciał zobaczyć jak kiedyś się pływało.
Po za tym, co to za określenie pasażer pieszy? Może jeszcze pasażer mobilny, pasażer samochodowy czy pasażer tramwajowy? Pasażer to pasażer, może być pasażer z rowerem albo wózkiem, ale pasażer pieszy to trochę śmiesznie brzmi.- 28 4
-
2021-05-17 15:21
to niech dadza wiecej kursow (3)
tak zeby jezdzily co 15 minut.
- 0 6
-
2021-05-17 15:28
A zapłacisz za wożenie powietrza? (1)
- 7 1
-
2021-05-17 15:55
a co to chesz oszczedzac na komunikacji publicznej?
jednoczesnie mowiac ze zacheca sie do korzystania z niej?
W latach 90-tych byly czestsze kursy skm. Autobysy tez lepiej jezdzily.
Jesli bedzie sie sępilo kursu co 15 minut to moze lepiej w ogole zapomniec o autobusach i przywrocic prom.- 5 2
-
2021-05-17 17:20
I tak jezdzi pusty
- 1 2
-
2021-05-17 20:43
158 w weekendy kursuje co 40 minut i nie jest skomunikowany z tramwajami,więc nie jest to dobra opcja. Myślę, że sensownym rozwiązaniem byłaby linia łącząca Nowy Port ze Stogami przez tunel kursująca wg rozkładu zsynchronizowanego z linią 158,co dałoby częstotliwość co 20 minut na wspólnym odcinku.
- 4 0
-
2021-05-17 15:14
(10)
"Dla rowerzystów chcących przedostać się na drugą stronę Martwej Wisły, tak długi czas oczekiwania na autobus byłby nieakceptowalny, bo objazd drogami rowerowymi przez Śródmieście trwałby krócej - dodaje."
Czyli taki rowerzysta miałby jechać jakieś 20-25km/h, przez Jana z Kolana i Główne miasto?- 4 7
-
2021-05-17 15:21
(2)
Gugle pokazuje 10 km w 33 minuty, to nie jest jakiś wyczyn. Chyba że wieje w twarz, to już trudniej.
- 8 0
-
2021-05-17 15:43
No zaraz, tyle to można wycisnąć nie zatrzymując się nigdzie.
- 1 1
-
2021-05-17 17:10
To jest jazda w kółko wiec czasem wieje czasem nie
- 1 0
-
2021-05-17 15:22
to w sumie niech tamtedy jezdza i wywalic ten autobus (1)
- 2 5
-
2021-05-18 08:21
ciebie wywalic
- 1 1
-
2021-05-17 15:29
Centrum jest generalnie trudne do pokonania rowerem (1)
szczególnie w takiej relacji. Brak dróg rowerowych a jezdnie bardzo szerokie z dużym i szybkim ruchem samochodów i dlatego jest takie zapotrzebowanie na prom lub przejazd tunelem. Sam dystans to akurat w 40 minut bez problemu pokona przeciętny rowerzysta więc może zamiast linii autobusowej lepiej uporządkować drogi rowerowe w centrum i dobudować brakujące fragmenty bo na razie to niestety jest wielka zagadka jak od Bramy Oliwskiej dojechać legalnie rowerem do Bramy Żuławskiej.
- 11 1
-
2021-05-19 00:43
Proponuję zrobić DDRkę
na torach tramwajowych.
- 0 0
-
2021-05-17 15:33
Kiedyś jak był "wielki przejazd tunelem" sprawdziłem że przez tunel oszczędza się 10-15min.
objazd przez centrum to masochizm
wszędzie brukowane deptaki- 6 1
-
2021-05-17 16:14
a co w tym dziwnego?
- 1 1
-
2021-05-19 00:42
niech jadą
#pdk
- 0 0
-
2021-05-17 15:15
Jeśli nie do węzła przy Sucharskiego, to może na Westerplatte? (1)
- 13 6
-
2021-05-17 15:23
ZTM ma wieczny problem "niedasiejstwa" co skutkuje tym, że ludziom nie chce się korzystać z komunikacji miejskiej.
Podam jako przykład pomysł wydłużenia tras linii autobusowych 149 / 249 do ul. Suchej w Letnicy, co by znacznie poprawiło dojazd z tej dziwnie położonej komunikacyjnie dzielnicy w kierunku Brzeżna, Zaspy, Przymorza, Oliwy i Wrzeszcza. Odpowiedź, nie da się! Bo rzekomo trasa jest już optymalna, a nie jest. Te linie autobusowe generalnie penetrują kiepsko skomunikowane osiedla przy ul. Norblina w Strzyży, południową część Brzeźna, ale z Letnicą mają problem.
- 7 4
-
2021-05-17 15:18
(1)
poza tym mogłoby się okazać, że zwykłych pasażerów będzie więcej niż rowerzystów i wówczas pojawi się problem z bezpieczeństwem przewozu (tak jak w normalnych autobusach i tramwajach) i będą wypraszani, potem w necie będą obrzucali kierowcę błotem a jak komuś coś się stanie będą skargi i pozwy o odszkodowania
- 26 1
-
2021-05-18 08:02
Gdyby tak się okazało, to należy zwiększyć ilość taboru i ilość kursów
W Gdańsku praktykuje się zasadę, że im mniej popularne połączenie - tym lepiej. Niech ludziska autami jeżdżą, po co miasto ma dokładać do wozokilometrów.
- 3 0
-
2021-05-17 15:19
Przecież wiadomo że chodzi w tym wszystkim o to (4)
żeby zorganizować przewóz rowerów w taki sposób żeby zniechęcić do korzystania z takiej usługi a jednocześnie udawać, że o co chodzi - przecież jest możliwość przewozu? Czyli tak zwane udawanie Greka lub rżnięcie głupa. Nie zajmujemy się rowerami bo nie ma dużo chętnych - nie ma dużo chętnych bo brak możliwości przeprawy - tak dobrze i tak dobrze .
Przyjmijcie do wiadomości, że od samego początku pomsyłu na ten tunel nie było tematu rowerów i teraz jakiekolwiek działalnia są pozorowane, żeby nie było że miasto nic nie robi. Ta trasa rowerowa po prostu nie istnieje, a jak komuś się chce bawić w jakieś przyczepki, przypinania rowerów i oczekiwanie na przystankach bez pewności przejazdu to cóż, nikt niomu nie zabroni być naiwnym.- 27 6
-
2021-05-17 15:24
lepiej bym tego nie ujął.
- 2 2
-
2021-05-17 15:41
chodzi o samozadowolenie urzędników tylko i wyłącznie
nie o żadne rozwiązanie problemu.
Jak by nawet chcieli się zrewanżować to by chociaż mogli zrobić jakąś ucywilizowaną trasę przez centrum. tego też od tylu lat doczekać się nie można.- 4 1
-
2021-05-17 17:56
W punkt.
- 1 1
-
2021-05-17 21:48
Była trasa rowerowa
Dopóki nie było tunelu pływał prom na wysokości Twierdzy Wisłoujście.
Teraz z pewnością taniej jest uruchamiać autobus rowerowy niż przywrócić prom specjalnie dla rowerzystów.- 0 1
-
2021-05-17 15:20
Masz rower to jedź na nim. (8)
Codziennie widuję ludzi, którzy wyjeżdżają rowerem na pętli w Oliwie i jadą w kierunku Osowa. Tacy pseudorowerzyści.
- 10 12
-
2021-05-17 15:29
ja bym chętnie jechał tylko jak? (6)
autobus to i**otyczny pomysł, a objazd przez centrum chyba jeszcze gorszy.
niestety ale Gdańsk powoli staje się zaściankiem rowerowym nawet już na tle polskich miast.
Kombinują tylko jak mogą żeby zniechęcić do roweru.
Niby budują drogi rowerowe ( tak się na stronach miasta reklamują) , a potem okazuje się że w sumie to zwykłe chodniki dla pieszych.- 6 5
-
2021-05-17 16:20
(5)
rowerzyście nigdy się nie dogodzi. Ma ścieżkę rowerową chcę transport(bo za daleko) szosę do pobijania rekordów życiowych. W mieście nie daje sobie rady przejechać lecz gdy wyrusza na szlak "zwiniętych torów" to potrafi ponad 10 km jechać bez szemrania.
- 4 7
-
2021-05-17 17:36
(1)
To kierowcom się nie dogodzi nie rowerzystom.
Ma ścieżkę rowerowa przez centrum ma autobus rowerowy a wsiada w samochód i smrodzi w mieście- 4 5
-
2021-05-17 20:20
Ma drogę to z niej korzysta to proste. W przeciwieństwie do rowerzystów którzy nie chcą korzystać ze ścieżki rowerowej a wolą transport. Mało tego więcej aut w mieście to efekt rozbierania linii kolejowych i robienia tam ścieżek rowerowych
- 3 2
-
2021-05-17 18:17
ścieżek to chcą kierowcy bo im rowerzyści przeszkadzają na jezdni
rowerzyści chcą jezdni po jezdniach bez piratów !!!
ewentualnie po prawdziwych drogach rowerowych, a nie pudrowanych zwykłych chodnikach zwanych potocznie"ścieżkami"- 3 4
-
2021-05-17 19:02
(1)
id..to a po co mi dogadzać na siłę jeszcze w tak żałosny i nieudolny sposób po co mi te ścieźki no po co?
- 2 1
-
2021-05-19 00:47
To zapiepr*aj dookoła, albo weź swoj rower na plecy
i płyń wpław przez kanał.
- 0 0
-
2021-05-17 17:35
Nie można nikogo zmuszać bo coś ma.
Masz kuchnię nie chodź do restauracji... itd- 1 0
-
2021-05-17 15:22
Pani Dagmara ma rację
Urzędnicy nigdy się nie mylą.
- 3 6
-
2021-05-17 15:27
dajcie spokój z tą farsą
nikt nie będzie czekał na autobus, później się męczył z wieszaniem roweru i jeszcze płacił za to.
To nonsens- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.