• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest przejazd między Kartuską a Trasą W-Z

Rafał Borowski
10 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Zobacz postęp prac przy przebudowie ul. Jabłoniowej w Gdańsku

W piątek drogowcy zamknęli fragment ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska prowadzący od ul. Warszawskiej do al. Armii Krajowej, co sparaliżowało ruch na południu Gdańska. W tym samym czasie otwarty został inny odcinek ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska, który umożliwia dotarcie do trasy W-Z od strony ul. Kartuskiej, co wielu kierowców przeoczyło. Dlatego przy ul. Kartuskiej i ul. Limbowej zobacz na mapie Gdańska pojawiły się dodatkowe tablice informujące o takiej możliwości. Nie zmienia to jednak sytuacji osób mieszkających na południe od Trasy W-Z, które wciąż muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami.



Zamknięcie ul. Jabłoniowej dało ci się we znaki?

W ubiegły piątek drogowcy zamknęli fragment ul. Jabłoniowej na odcinku od zjazdu z al. Armii Krajowej do krzyżówki z ul. Warszawską na potrzeby budowy tzw. Nowej Bulońskiej. Utrudnienia potrwają co najmniej przez dwa miesiące

Ogromne korki na południu



Zamknięcie omawianego odcinka ul. Jabłoniowej spowodowało od poniedziałku paraliż drogowy w południowych dzielnicach Gdańska. Jak informowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, w godzinach szczytu "stały" główne ulice Szadółek, Ujeściska i Jasienia, przede wszystkim Warszawska, Havla, Cedrowa i Kartuska.

Tymczasem wiele wskazuje na to, że część korków - a dokładnie na ul. Kartuskiej - zmniejszyłaby się, gdyby kierowcy częściej korzystali z łącznika pomiędzy wspomnianą ulicą a al. Armii Krajowej. Z obserwacji drogowców wynika, że część zmotoryzowanych błędnie uznała, że ul. Jabłoniowa została również całkowicie zamknięta i na tym odcinku.

Otwarty w piątek łącznik między ul. Kartuską i al. Armii Krajowej. Otwarty w piątek łącznik między ul. Kartuską i al. Armii Krajowej.

Otwarcie i zamknięcie zazębiły się



W rzeczywistości możliwa jest jazda w obu kierunkach pomiędzy al. Armii Krajowej a ul. Kartuską fragmentem północnego odcinka ul. Jabłoniowej, a następnie ul. Limbową. To znaczne ułatwienie, przede wszystkim dla mieszkańców Jasienia. By kierowcy mieli tego świadomość, drogowcy ustawili dodatkowe tablice informacyjne.

- Mają one przypominać, że możliwa jest jazda między al. Armii Krajowej a ul. Kartuską w obu kierunkach. Przypominam, że ten fragment ul. Jabłoniowej został oddany w piątek, czyli w dniu zamknięcia południowego fragmentu. Wykonawcy prac udało się dotrzymać terminów i dzięki temu otwarcie jednej części ulicy i zamknięcie drugiej - zgodnie z planem - zazębiło się. Otwarcie północnego fragmentu ul. Jabłoniowej zostało wprowadzone na stałe. Wprawdzie będą tam kontynuowane prace wykończeniowe, ale nie powinny one spowodować większych utrudnień dla zmotoryzowanych - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.

Zobacz jazdę łącznikiem między Kartuską i Armii Krajowej


Którędy zostały wyznaczone objazdy?



Na koniec przypominamy, że utrudnienia na południu Gdańska potrwają przez co najmniej dwa miesiące. Na chwilę obecną drogowcy nie planują zmian w organizacji ruchu na drogach objazdowych. Kierowcy nadal powinni rozważać alternatywną trasę:


  • obwodnicą i al. Armii Krajowej
  • ul. Leszczynową
  • ul. Cedrową
  • północnym fragmentem ul. Jabłoniowej i ul. Limbową

- Wyznaczone objazdy na razie pozostaną bez zmian. Rozważaliśmy wprowadzenie zmian na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej, ale mogłoby to przynieść odwrotny skutek. Z naszych analiz wynika, że zwiększenie przepustowości w stronę al. Havla mogłoby zakończyć się powiększeniem korków na al. Armii Krajowej w kierunku centrum - kwituje Wawrzonek.
  • Postęp prac przy przebudowie ul. Jabłoniowej. Ten fragment ulicy będzie stanowił południowy odcinek tzw. Nowej Bulońskiej.
  • Postęp prac przy przebudowie ul. Jabłoniowej. Ten fragment ulicy będzie stanowił południowy odcinek tzw. Nowej Bulońskiej.
  • Postęp prac przy przebudowie ul. Jabłoniowej. Ten fragment ulicy będzie stanowił południowy odcinek tzw. Nowej Bulońskiej.

Opinie (97) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Już niedługo...

    Już wkrótce na Morenę zostanie wprowadzony (tak, wprowadzony) potężny ruch z Południa, dzielnica kompletnie się zakorkuje. Można było zrobić samą linię tramwajową, to starczyłoby jeszcze na tramwaj Nowej Politechnicznej i w drugą stronę do Kowal ale po co, grunt to samochodziki, priorytet dla samochodzików, jeszcze ich za mało we Wrzeszczu, Oliwie na Głównym Mieście, wszyscy śmiało, walcie do centrum samochodzikami, jak na wsi.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przebudowa ul. Jabłoniowej

    dwie zmiany

    Czy strategiczna dla miasta inwestycja, konieczna do wykonania choć paraliżująca ogromny obszar, nie powinna wymagać intensyfikacji prac? Wprowadzenie pracy dwuzmianowej powinna być minimum w tym przypadku, aby jak najszybciej zakończyć prace. A tu godzina 7:00 nikogo jeszcze na budowie a o 17:00 już kurz opada.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przebudowa ul. Jabłoniowej

    pozornie masz rację, tyle, że w Gdyni nie ma dobrej komunikacji publicznej,
    wygląda na to, że za kilka lat nastąpi tam paraliż komunikacyjny bo ludzi i samochodów przybywa a nic się nie poprawia

    • 0 0

  • Wawrzonek dopiero się zorientował? (4)

    Może kiedyś wyjdzie zza biurka, zobaczy jak wygląda rzeczywistość.

    • 26 13

    • Jak wysiądziesz z samochodu, spróbujesz roweru wspomaganego elektrycznie (3)

      i w Twojej świadomości pojawią się nowe skojarzenia. Może nawet przeżyjesz chwile odczuwanie hormonów szczęścia w organizmie. Warto na wiosnę spróbować nowych rozwiązań.

      • 2 6

      • Mówisz o czerwona dioda mevo nervo? (1)

        Bożena słyszysz tego mondrego on mi każe przed robota 2 godziny rowera szukac po dzielniach

        • 1 0

        • Rowra..

          • 0 0

      • Zapnij wrotki baranie

        • 1 3

  • Bardzo źle (5)

    To co zostało teraz zrobione z zamknięciem dojazdu w stronę Jabłoniowej to aż niedorzeczne. Jak można tak sparaliżować tę część miasta? Rano i po pracy jeden wielki korek..

    • 42 30

    • To jedz do tej swojej pracy w innych godzinach..

      • 0 1

    • Rzuć robotę

      • 0 1

    • Robi się aby było lepiej (2)

      • 9 3

      • tak nam od 30 lat powtarzają (1)

        najpierw musi być gorzej, żeby potem było lepiej. jak w tym żydowskim kawale z kozą:

        Przychodzi biedny Żyd do rabina i prosi o radę:
        Oj, mądry Rebe, pomóż mi. To moje życie takie ciężkie: mieszkam w niewielkiej chatce z żoną, czwórką dzieci, babcią, dziadkiem i jeszcze teściową. Już się zupełnie nie mieścimy w tej małej izdebce. Oj pomóż, mądry Rebe...
        Na to Rabin powiada:
        Słyszałem, że masz w obórce kozę?...
        - Tak Rebe, mam jedną kozę, co daje mleko, którym karmię dzieci.
        - To ją teraz sprowadź do domu - mówi rabin.
        Rebe, Rebe, co ty mówisz?... Ja, żona, czwórka dzieci, żona, teściowa i jeszcze koza?... To jak ja teraz będę mieszkał?...
        Ale rabin był nieubłagany - musisz wprowadzić sobie kozę do domu!!
        Za parę tygodni rabin spotyka tego Żyda i pyta się:
        - A co tam Icek u ciebie?
        Oj Rebe. Teraz to już zupełnie nie da się żyć w domu. Ja, żona, czwórka dzieci, żona, teściowa, dziadek i jeszcze teraz ta koza. To już nie jest życie.
        Na to rabin powiada:
        - To zabierz kozę z powrotem do obórki.
        Za niedługo rabin jeszcze raz spotyka Żyda i pyta się go:
        Jak tam Icek, w twoim domu?...
        - Oj, Rebe. Jakiś ty mądry! Jak my teraz mamy w domu dużo miejsca. Świetnie mieścimy się w tej izdebce - ja, żona, czwórka dzieci, żona, teściowa i dziadek. Oj jakiś ty mądry, Rebe...

        • 13 2

        • za dlugi ten kawal, daje minusa

          • 0 6

  • (10)

    Jak otworzą Nową Bulońską to dopiero będzie bajera.

    • 44 6

    • (4)

      raczej korki.

      • 6 0

      • zwłaszcza na Jaśkowej Dolinie (3)

        rano to jest ulica zamieniona w powoli pełznący parking.
        Całe szczęście, że ktoś pomyślał o drodze dla rowerów obok tego carmaggeddonu.
        Autobusem z Moreny zamiast 7 minut zdarza się jechać i 20 kilka minut.

        • 7 1

        • (2)

          Ja jadę z Wrzeszcza do pracy do góry rano to żadnych korków.

          • 0 0

          • Bo to magiczna ulica jest (1)

            Jadę koło 7 - pusto, 8 - stoi, 9 - odtyka się i do popołudnia prawie nic tamtędy nie jeździ. Powtórka koło 15 się zaczyna z korkiem na Matejki do połowy długości ulicy, a o 18 znowu pustki...

            • 2 0

            • To trzeba omijac te ujowe godziny i jechac, jak jest pusto.

              • 0 0

    • (3)

      Mieszkam na Morenie i już się boję tego co będzie. Z jednej strony myśl że przecież drogowcy musieli wziąć poprawkę na wzmożony ruch i mają odpowiedzi i rozwiązania. Z drugiej strony przykład Mevo pokazuje że nic nie jest planowane i tworzy i wdraża się coś bez żadnych prognoz, a później się improwizuje kosztem mieszkańców...

      • 7 1

      • Przestań się łudzić że drogowcy czy planiści z urzędu wzięli na cokolwiek poprawkę, oni nie mają bladego pojęcia co robią i tyle w temacie (widać to po Jabłoniowej). No ale zawsze może wystąpić geniusz Tomasz Wawrzonek ze stwierdzeniami, ze korki są wynikiem przyzwyczajeń a kierowcy tak naprawdę rozumiem, że nie wiedzą gdzie jeżdżą.

        • 3 0

      • Heh dobre
        Tunel pod Wisłą oddano 3 lata temu, ruch na Czarnym Dworze wzmógł się, układ drogowy jaki był przed budową i po budowie jest taki sam mimo analiz urzędasów z UM.

        • 3 0

      • Trzeba zmienic lokalizacje, Morena bedzie jak kiedys AK rano i popoludniu

        • 2 0

    • Pewne jest, że zakorkowana będzie
      Morena.

      • 4 0

  • Skręt w Havla (9)

    Urzedników od lat przerasta problem wydłuzenia lewgo pasa na AK do skrętu w Havla z AK na krzyzowce z Lostowicka.

    • 116 7

    • Nie można, bo jest tam nasyp. (2)

      Nasyp pod wiadukt, który również nie powstanie.

      • 32 0

      • To trzeba jechac po nasypie.

        • 0 0

      • taa bo genialni urbaniści z UM nie chcą korków w centrum

        to zróbmy korek gdzieś indziej, wtedy nie będzie korka. a że przez taki zabieg de facto więcej ludzi będzie stało w korku (jadący w kierunku poprzecznym) to już urzędasów nie boli. porażająca logika matołów z dyplomami

        • 13 0

    • W kierunku obwodnicy na AK powinien być wiadukt (2)

      Oczywiście nad Łostowicką. To by masę problemów rozwiązało a i koszt niewielki.
      W drugą stronę już niekoniecznie bo by centrum nie dało chyba rady jakby pierwsze światła były dopiero na dole...? Chociaż to powinno być analizowane. Przecież miejsce przygotowane tam jest na to...

      • 15 2

      • Zgadzam się w 100%. Jedynie skrzyżowanie co najmniej dwupoziomowe rozwiąże problem (1)

        Jakby nie patrzeć mamy dwie osie ruchu: północ - południe (Wrzeszcz - Ujeścisko, Chełm, Łostowice) i północ - południe (Gdańsk - obwodnica). Wiadukt na osi AK prawdopodobnie rozwiązałby problem. Według planów sprzed lat te nasypy miały służyć obsłużeniu dzisiejszej Havla ale myślę, że jednak ważniejsze jest postawienie na AK jako trasy szybkiego ruchu. To skrzyżowanie w tej chwili jest chyba najbardziej zakorkowanym skrzyżowaniem w całym Gdańsku.

        • 5 0

        • Opps

          Oczywiście wschód - zachód (Gdańsk - obwodnica)

          • 1 0

    • Słusznie , wszystko rzucić i dla "U" szybciutko wybudować bo "U" jeździ tamtędy . Inni nie są ważni tylko "U "i jego droga jest tylko ważna.

      • 1 6

    • Zgadza się (1)

      Rozładowało by to korek w stronę obwodnicy bo często ci co skręcają blokują jadących na wprost

      • 24 2

      • wysiądź czasem z samochodu i zacznij generować bardziej innowacyjne pomysły

        na rozwiązywanie problemów transportowych Trójmiasta.

        • 3 24

  • zamiast rozwijać dolny taras (25)

    to nabudowali bloków bez infrastruktury i teraz muszą rozwiązywać problemy nowych mieszkańców

    • 84 49

    • Wiocha, nie miasto (2)

      Była szansa budowy prawdziwego miasta Gdańsk Południe. Nieważne według jakiej francuskiej czy niemieckiej idei, ale pełnego funkcjonalnie i nasyconego technicznie. Co zrobili urbaniści+urzędnicy? Wiochę zrobili.

      • 7 0

      • (1)

        Mądrego dobrze poczytać . A czemuś waćpan nie startował choćby do władz Gdańska nie byłoby wiochy byłoby miasto.

        • 0 2

        • Bo za malo placili.

          • 0 0

    • Wiesz... (3)

      Gdyby na dolnym tarasie ceny za metr były niższe to nie szukałbym lokum na obrzeżach. Coś za coś. Nie mam kredytu, mam za to korki.

      • 19 1

      • I per saldo płacisz więcej (2)

        Bo mieszkaniec dolnego tarasu spokojnie sobie radzi z jednym samochodem na lokal i dużo mniej nim jeździ, a mieszkaniec na przedmieściach potrzebuje ich kilku. Samochody kosztują, paliwo kosztuje, ubezpieczenie kosztuje, czas w sumie też kosztuje.

        • 6 7

        • Mnie nic nie kosztyje, bo jezdze za wasze, frajerzy.

          • 0 0

        • nie mam możliwości poradzić sobie z jednym autem gdziekolwiek bym nie mieszkał

          to nadal szybsze rozwiązanie. Mam dzieciaki, muszę je zawieść na zajęcia dodatkowe czy do szkoły. Robotę też mam przy obwodnicy a żona na Elbląskiej. Natomiast zajęcia dzieci odbywają się od Oliwy po Orunię dolną, za torami. Dzieci w wieku do 7 lat, samych ich jeszcze nie puszczam.

          • 7 0

    • Tak najlepiej wszyscy na kupie jak w ulu

      Będzie ciaśniej, będzie cieplej. A potem na weekend korki, do pracy korki w autobusie tłok. Duże miasto powinno mieć wiele centrów a nie wszystko na kupie.

      • 0 0

    • (15)

      na dolnym tarasie wszystko jest, po co dobudowywac cokolwiek

      • 10 12

      • Letnica, Nowy Port, Przeróbka, Stogi (13)

        rozbudować te dzielnice, dorobić mosty i przeprawy nie tylko dla zmotoryzowanych, to by było coś. Jeden most i jeden tunel to jedyne przeprawy przez Martwą Wisłę i to tylko dla zmotoryzowanych.

        • 19 3

        • Patolnia (7)

          Nikt nie chce mieszkać obok tej patologii z komunistycznych blokowisk jakimi niewątpliwie są Stogi, Przeróbka, Nowy Port czy rudery z Letnicy, z czego ta ostatnia jest rzeczywiście "rewitalizowana" przez budowę nowych osiedli, które kuszą ceną za metr niższą niż na Morenie czy Jasieniu, ale okolica nieciekawa, hale, magazyny, jakieś firmy produkcyjne więc może za jakieś 10-15 lat będzie to fajna miejscówka.

          • 19 11

          • Stefan z Patolni i z mendoza w glowie.

            • 0 0

          • (1)

            Słusznie , w Szadółkach i Górnej Orunii mieszka elita .A Stefan Baton w jakiej dzielnicy pomieszkiwuje, chętnie bym poznał prawdziwy odłam lepszego sortu.

            • 1 2

            • Górna Orunia to może nie szczyt marzeń, ale patolnia dużo mniejsza

              • 0 0

          • Okilica "nieciekawa" ale mieszkańcy tych w/w dzielnic przynajmniej nie muszą w korkach się kisić... (3)

            I raczej nie powiedziałbym że "nikt nie chce tam mieszkać". Ja obecnie mieszkając na Ujeścisku marzę o powrocie na tą "patologię", z której przynajmniej wyjechać można samochodem , a w ostateczności komunikacją miejską i wrócić ,po pracy, również bez korków.
            Te dzielnice mają większy "klimat" i potencjał niż większość "wspaniałych" sypialni Gdańska, z których codzienny dojazd do pracy to każdorazowo logistyczny eksperyment.

            • 8 7

            • Najpierw trzeba wyselekcjonować i wysłać wszystkich żurow i patologie gdzieś za Gdansk

              wtedy dzielnica odżyje

              • 2 0

            • bo wszyscy pracują w mieście...

              • 3 0

            • Zależy, gdzie pracujesz. Z Gdańska tam nie wyjedziesz. Plaża i pas nadmorski to klops, tłumy ludzi i psów od rana. Gdańsk jest najlepszy na peryferiach. Lasy, wylot na autostrade, na Kaszuby czy nad morze, ale nie to w Jelitkowie!!!!

              • 7 3

        • Najpierw trzeba wykurzyc Siarkopol, Polservice wtedy mozna tam sie wprowadzic

          • 0 0

        • mieszkanie obok stoczni nie jest zbyt zdrowe (3)

          zachorowalność w tych dzielnicach na nowotwory jest zastanawiająco wysoka

          • 12 11

          • zachorowalność na nowotwory jest zbyt duża w całej aglomeracji gdańskiej (1)

            często jest powodowana trującymi spalinami i nadmiarem pyłu generowanego przez ścieranie tarcz hamulcowych, sprzęgieł i opon samochodów mieszkańców jeżdżących w stylu "szybko ale bezpiecznie".

            • 19 5

            • W innych miastach tak nie chorują bo tam nie ma pyłu ż tarcz hamulcowych ,sprzegieł i opon, W Katowicach i Wrocławiu te elementy się nie ścierają . To jest sluszna diagnoza.

              • 11 0

          • Rzeczywiście tobie szkodzi.

            • 2 0

      • jest wiele pustych terenów w pobliżu stacji SKM

        niewykorzystuje sie koncepcji tzw. rozwoju miasta do wewnątrz albo "miasta krótkich odległości".
        Przy wielu stacjach SKM planuje się budowę darmowych parkingów zamiast planować budowanie miejsc pracy w ramach koncepcji tzw. transit oriented development czyli rozwój nastawiony na korzystanie z transportu szynowego wysokiej jakości. Dziura wstydu między wagonami a peronami SKM dalej zieje otworem. Komfort i bezpieczeństwo dojść do peronów stacji SKM też pozostawia dużo do życzenia.

        • 16 4

    • kasa sie tylko liczy z gruntow od deweloperow

      • 1 0

  • (2)

    nie otwierac z powrotem ! w koncu nie ma korki na AK

    • 32 25

    • (1)

      Przecież dziś i wczoraj był i to jeszcze większy niż z otwartą jabłoniową.

      • 6 0

      • Ale się oberwało klientom Robyga!

        Ale im korki dowalili!

        Od lat się chwalą, że są bardzo dobrze skomunikowanym osiedlem. Co za wieloletnie kłamstwo!

        • 2 1

  • To niesamowite

    Po artykule na trojmiasto.pl korek na Warszawskiej po prostu zniknol (zaginol na zawsze).

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane