• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest przetarg na drugi tor do Lęborka. Będzie wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
4 września 2024, godz. 17:30 
Opinie (195)
Przetarg - zakładający likwidację przejazdu, na którym od wielu lat czekają kierowcy z Gdyni - ma zostać rozstrzygnięty w październiku. Przetarg - zakładający likwidację przejazdu, na którym od wielu lat czekają kierowcy z Gdyni - ma zostać rozstrzygnięty w październiku.

PKP PLK ogłosiła oczekiwany przez gdynian przetarg na projekt i rozbudowę linii kolejowej z Gdyni-Chyloni do Lęborka do układu dwutorowego. Pociągi będą mogły jeździć tam 200 km/h. Dla mieszkańców najważniejsze jest to, że po zakończeniu prac zostanie zlikwidowany przejazd przez tory na PuckiejMapka w Gdyni. Całość ma być gotowa w 2029 r.



W poniedziałek pisaliśmy o zaktualizowanych terminach przetargu na rozbudowę linii 202 z Chyloni do Lęborka, zakładającej likwidację przejazdu przez tory na Puckiej w Gdyni i budowę wiaduktu kolejowego. Szacowany koszt tej inwestycji to ponad 1 mld zł.

Nowa data przetargu na wiadukt nad Pucką. Zamówienie do końca roku Nowa data przetargu na wiadukt nad Pucką. Zamówienie do końca roku

Czy przetarg na budowę drugiego toru będzie rozstrzygnięty za pierwszym razem?

W środę pojawiło się oficjalne zamówienie pod nazwą "Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Gdynia Chylonia - Lębork linii kolejowej nr 202 w ramach projektu pn.: "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk" - Faza II.

Projekt i rozbudowa linii kolejowej



Zamówienie obejmuje wykonanie pełnej dokumentacji projektowej oraz budowę wszystkich elementów nowej linii kolejowej, w tym obiektów inżynieryjnych.


W ramach prac budowlanych przewidziano m.in.:

  • rozbudowę linii na całym odcinku do układu dwutorowego, przebudowę torów w celu przystosowania geometrii do prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością do 120 km/h,
  • zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), przebudowę obiektów inżynieryjnych,
  • budowę peronów i obiektów kubaturowych,
  • budowę nowych przystanków osobowych,
  • likwidację skrzyżowań linii kolejowej z drogami w poziomie szyn.




Ta ostatnia kwestia jest najbardziej interesująca dla mieszkańców Gdyni czekających na bezkolizyjny przejazd przez tory, po których poruszają się - oprócz pociągów dalekobieżnych - także kolejki SKM.

Wiadukt kolejowy, by ułatwić przejazd kierowcom



Według ostatnich informacji od PKP ma tam zostać zbudowany wiadukt kolejowy, który będzie miał ponad 20,5 m długości, blisko 32,5 m szerokości oraz 4,5 m wysokości.

- Zgodnie z porozumieniem w sprawie budowy przejazdu kolejowego przy ulicy Puckiej, które zostało zawarte z PLK 18 grudnia 2017 r., po rozpoczęciu użytkowania zostaną zamknięte kolizyjne przejazdy kolejowe w ciągu ulic Piaskowej i Północnej, co w sposób istotny przyczyni się do podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego - wyjaśnia Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
Co ważne, inwestycja w części kolejowej zostanie sfinansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, a w części drogowej przez Gdynię. Inwestycja będzie dofinansowana z funduszy europejskich. Jej koszt ma przekroczyć miliard złotych.

Całość gotowa najszybciej w 2029 r.



Całość rozbudowy linii łącznie z projektem i pracami ma potrwać 56 miesięcy, a więc nieco ponad 4,5 roku.

Kryterium, które będzie brane pod uwagę w przetargu w 100 proc., jest cena.

Oferty firmy mogą składać do 17 października. Każdy Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 15 mln 350 tys. zł.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (195)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane