• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest szansa na budowę chodnika i ścieżki rowerowej na moście wantowym

Maciej Naskręt
18 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bliżej do rozbudowy mostu wantowego. Bliżej do rozbudowy mostu wantowego.

Kosztem nie więcej niż 3 mln zł można poszerzyć most wantowy im. Jana Pawła IIzobacz na mapie Gdańska o chodnik lub drogę rowerową. Miasto zamówi analizę ruchową, która pokaże czy taka przebudowa ma sens.

.

Czy korzystałbyś z mostu wantowego pieszo lub rowerem?

Dziś piesi i rowerzyści, by przedostać się ze Stogów lub Przeróbki na Rudniki muszą korzystać z  Mostu Siennickiego zobacz na mapie Gdańska, czyli nadkładają nawet 3 km. Powód? Na istniejącym moście wantowym i położonym obok niego obrotowym moście kolejowym zobacz na mapie Gdańska obowiązują zakazy ruchu dla pieszych i rowerzystów. Przejścia nie będzie także na nowym moście kolejowym, który powstaje między istniejącymi obiektami.

Mieszkańcy dzielnicy zasugerowali w pewnym momencie, by na pieszo-rowerową kładkę zaadaptować stary most kolejowy. Na to jednak nie zgodzili się kolejarze z PKP PLK, do których należy obiekt.

Powstał więc pomysł rozbudowy mostu wantowego. Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania go do ruchu pieszych i rowerzystów. Sprawą zajęła się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja za maksymalnie 3 mln zł

- Zleciliśmy wykonanie orzeczenia technicznego. Jego autorzy uznali, że można poszerzyć most o chodnik z każdej strony. Wymagałoby to demontażu istniejącej bariery i dobudowania pomostu. Oczywiście piesi i rowerzyści poruszaliby się po ok. 1,5-metrowym chodniku. Z tego powodu ci ostatni musieliby poruszać się z prędkością nie większą niż 10 km/h - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Koszt przebudowy mostu wantowego nie powinien przekroczyć 3 mln zł. W tej cenie dodatkowo powstałyby wjazdy na most w kształcie ślimaków z każdej strony przeprawy. To tez umożliwi m.in. wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

- Zanim jednak zostaną podjęte jakiekolwiek kroki, musimy przeprowadzić analizę potencjalnego ruchu, by ocenić, czy taka inwestycja jest w ogóle potrzebna - zaznacza Bartosiewicz.
Co ważne, rozbudowa może być etapowana: może zacząć od budowy chodnika tylko z jednej strony, a w kolejnym roku - z przeciwległej.

Radni zadowoleni, będą szukać pieniędzy na realizację

- To bardzo dobra informacja, cieszę się że rozbudowa jest technicznie możliwa. Szkoda, że pod koniec lat 90. projektanci mostu zapomnieli o rowerzystach i pieszych, nie byłoby trzeba naprawiać teraz tego błędu. Dobrze byłoby, gdyby udało się znaleźć dofinansowanie ze środków europejskich. To potrzebne połączenie - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Cieszy się też opozycja.

- Świetna wiadomość dla mieszkańców kilku dzielnic, ale i turystów. Na takie wyniki orzeczenia liczyłem i cieszę się, że nie zabrakło dobrej woli rozwiązania problemu mieszkańców oraz rowerzystów. Ważne, że będzie też możliwość przejazdu dla osób niepełnosprawnych - podkreśla Łukasz Hamadyk, radny PiS.

Miejsca

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • vvv

    Rowery na tory!

    • 0 0

  • Bardzo dobrze ! Jeszcze tylko chodnik przez tunel na letniewo

    • 0 0

  • tak

    • 0 0

  • Pytanie (5)

    To wszystko bardzo fajnie tylko mam dwa pytania laika: jak przeprowadza się analizę ruchu nieistniejącego oraz jaki byłby koszt ujęcia tej infrastruktury w pierwotnym planie? Brawo włodarze. ...

    • 55 2

    • analiza wykaże czy ruch jest nieistniejący (3)

      • 11 3

      • (2)

        ale jak wykaże, skoro nie ma tam żadnego ruchu, bo jest zakaz?

        • 12 1

        • (1)

          Nie martw się, znajdzie się już absurd!

          • 4 0

          • W Gdansku urzednicy doskonale obliczaja przyszly ruch na drogach

            w ten sposob wlasnie lansuja koniecznosc budowy Drogi Czerwonej - bo "obliczyli", ze za 20 lat ruch bedzie 2x wiekszy. Jak obliczyli nikt nie wie, ale juz maja kisiel w majtkach na mysl o nowej szerokiej drodze.

            A ludzie - co tam ludzie, przeciez prawdziwi mieszkancy Gdanska mieszkaja nie w rdzennych dzielnicach a blokowiskach pod obwodnica i dojezdzaja w korkach swoimi samochodami...

            • 0 0

    • Ankieta wśród mieszkańców obu stron rzeki?

      • 7 0

  • 3.000.000 (10)

    Niech każdy rowerzysta za przejazd Siennicką dostanie 10zł to wystarczy na 300.000 przejazdów i kładka itd nie będzie potrzebna.

    • 35 99

    • 3 mln (5)

      no pewnie, że drogo, ale to cena głupoty zamawiających most. Koszt budowy mostu od razu z chodnikiem byłby pewnie wyższy o zaledwie kilkadziesiąt/set tysięcy. Koszt dostosowania to już miliony - nowy projekt, przebudowa, materiał, ekspertyzy, badania, odbiory... Tak samo jak z wiaduktem w ciągu Nowej Wałowej. Też urzędasom chodnik był niepotrzebny, a wystarczył minimalny.

      • 47 3

      • na nowej wałowej (4)

        prywatny inwestor budował. miasto nawet groszem nie rzuciło.

        ale fakt, chodnik i droga rowerowa zwłaszcza w środku miasta powinna być.

        • 20 3

        • masz na zółym moście (3)

          asdf

          • 2 8

          • na żółtym mam, prawda. (1)

            Ale nie w relacji Brama Oliwska-Młode Miasto. Jeśli ktoś idzie od Bramy Oliwskiej i chce się dostać np. do B90, IS Wyspa, na tereny stoczniowe, okolice Wałowej itp. to musi nadrobić masę drogi i schodów bo komuś nie wpadło do główki że mnóstwo ludzi będzie chciało tamtędy chodzić. Tym bardziej jak powstanie nowa dzielnica. I zgoda - budował prywatny inwestor, ale miasto mogło wymóc budowę chodnika. I koszt byłby minimalny, a teraz będzie wielki.

            • 21 1

            • miasto moglo wymusic

              Wladze miasta powinny kreowac przyszla wizje i dopilnowac jej realizacji. A nie tylko oddawac cos prywatnemu inwestorowi na blizej nieokreslonych zasadach i pozwalac budowac co ten chce.

              Wolny rynek jest dobry. Jednak w przypadku urbanistyki musi ustapic rozsadkowi. Inaczej zapomnijmy o jakimkolwiek parku - przeciez mieszkania czy biura przynosza bezposrednio wiekszy zysk.

              • 1 1

          • Tam jest tylko chodnik bystrzaku.

            zresztą większość rowerzystów po schodach nie da rady wjechać ;)

            • 15 2

    • (3)

      niech tobie dadzą 10zł żebyś więcej głupot nie pisał

      • 57 11

      • (2)

        Minus, bo nie lubię debili a najbardziej bogatych.

        • 7 10

        • gorzej ze (1)

          w tunelu pod martwa wisla nie bedzie mozna rowerem ani pieszo :))
          a tam to juz trudniej bedzie dobudowac kladke :)

          • 20 6

          • za 5 lat napiszą

            "Szkoda, że pod koniec lat" 2010. "projektanci" tunelu " zapomnieli o rowerzystach i pieszych, nie byłoby trzeba naprawiać teraz tego błędu.

            • 33 5

  • Nowa Wałowa

    szkoda, że przed budową Nowej Wałowej nikt o tym nie pomyślał.. Skandal, żeby w centrum miasta zbudować most bez normalnego chodnika i ścieżki rowerowej :(

    • 1 0

  • (5)

    Może jeszcze na autostradzie zbudować ścieżke rowerowa? Poroniony pomysl

    • 32 73

    • masz wzdłuż Wisły.

      • 0 0

    • rowery i traktory

      musisz wiedziec glupku ze wzdluz autostrad sa drogi dla pojazdow jakie nie moga autostradami sie poruszac. dojazd do domostw i pol uprawnych istnieje. jak ty jedziesz autkiem to jestes slepy????

      • 1 0

    • Swietny pomysl z ta autostrada! (1)

      Tylko ze nie na autostradzie, a wzdluz, rownolegle. Najlepiej przez cala Polske

      • 13 1

      • Ja wolę z daleka od autostrady. Cicho i bezpiecznie.

        • 0 0

    • Sciezke to masz w nosie

      • 7 1

  • Po co budować coś na końcu świata.....szkoda kasy. (4)

    Dać na schronisko dla psów

    • 37 183

    • czyli na noclegownię dla policji?

      :-P

      • 0 0

    • mylisz się! tu się właśnie wszystko zaczyna

      • 1 0

    • ...

      sam jestes z konca swiata wnoszac po poziomie wypowiedzi a intelektualna peryferyjnosc jest o wiele grozniejsza od tej geograficznej...

      • 19 4

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • projektant (3)

    Ten most nie jest starą konstrukcją. Kto zaprojektował go bez dodatkowego chodnika. Te osoby powinny zostać zbanowane na kolejne tego typu projekty. Czesto z gdanska jeżdżą rowerzyści np. w kierunku żuław. Sam kilka razy ryzykowałem i przejeżdżałem przez ten most. Piesi też będą korzystać.

    • 26 6

    • piesi i rowerzysci

      przejscie i przejazd powinny istniec bo to gwarantuje WOLNOSC!!!!!

      • 0 0

    • To nie projektant jest idiotą

      tylko zamawiający, czyli inwestor. MIejski urzędnik wożący swoją pupkę służbowym autem, nie pojmie, jakie inwestycje są potrzebne.

      • 1 0

    • o jakich ty Żuławach piszesz? Żuławach po stronie Stogów?
      Jadąc z Gdańska na Żuławy w ogole nie wjezdzasz na ten most.

      • 5 3

  • Mieszkam w okolicy (1)

    3 razy w życiu zdarzyło mi sie, że potrzebowalbym poruszanej przeprawy przez most.

    • 0 1

    • a ty to cały świat biedaczyno umysłowa

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane