• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest szansa na budowę chodnika i ścieżki rowerowej na moście wantowym

Maciej Naskręt
18 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bliżej do rozbudowy mostu wantowego. Bliżej do rozbudowy mostu wantowego.

Kosztem nie więcej niż 3 mln zł można poszerzyć most wantowy im. Jana Pawła IIzobacz na mapie Gdańska o chodnik lub drogę rowerową. Miasto zamówi analizę ruchową, która pokaże czy taka przebudowa ma sens.

.

Czy korzystałbyś z mostu wantowego pieszo lub rowerem?

Dziś piesi i rowerzyści, by przedostać się ze Stogów lub Przeróbki na Rudniki muszą korzystać z  Mostu Siennickiego zobacz na mapie Gdańska, czyli nadkładają nawet 3 km. Powód? Na istniejącym moście wantowym i położonym obok niego obrotowym moście kolejowym zobacz na mapie Gdańska obowiązują zakazy ruchu dla pieszych i rowerzystów. Przejścia nie będzie także na nowym moście kolejowym, który powstaje między istniejącymi obiektami.

Mieszkańcy dzielnicy zasugerowali w pewnym momencie, by na pieszo-rowerową kładkę zaadaptować stary most kolejowy. Na to jednak nie zgodzili się kolejarze z PKP PLK, do których należy obiekt.

Powstał więc pomysł rozbudowy mostu wantowego. Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania go do ruchu pieszych i rowerzystów. Sprawą zajęła się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja za maksymalnie 3 mln zł

- Zleciliśmy wykonanie orzeczenia technicznego. Jego autorzy uznali, że można poszerzyć most o chodnik z każdej strony. Wymagałoby to demontażu istniejącej bariery i dobudowania pomostu. Oczywiście piesi i rowerzyści poruszaliby się po ok. 1,5-metrowym chodniku. Z tego powodu ci ostatni musieliby poruszać się z prędkością nie większą niż 10 km/h - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Koszt przebudowy mostu wantowego nie powinien przekroczyć 3 mln zł. W tej cenie dodatkowo powstałyby wjazdy na most w kształcie ślimaków z każdej strony przeprawy. To tez umożliwi m.in. wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

- Zanim jednak zostaną podjęte jakiekolwiek kroki, musimy przeprowadzić analizę potencjalnego ruchu, by ocenić, czy taka inwestycja jest w ogóle potrzebna - zaznacza Bartosiewicz.
Co ważne, rozbudowa może być etapowana: może zacząć od budowy chodnika tylko z jednej strony, a w kolejnym roku - z przeciwległej.

Radni zadowoleni, będą szukać pieniędzy na realizację

- To bardzo dobra informacja, cieszę się że rozbudowa jest technicznie możliwa. Szkoda, że pod koniec lat 90. projektanci mostu zapomnieli o rowerzystach i pieszych, nie byłoby trzeba naprawiać teraz tego błędu. Dobrze byłoby, gdyby udało się znaleźć dofinansowanie ze środków europejskich. To potrzebne połączenie - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Cieszy się też opozycja.

- Świetna wiadomość dla mieszkańców kilku dzielnic, ale i turystów. Na takie wyniki orzeczenia liczyłem i cieszę się, że nie zabrakło dobrej woli rozwiązania problemu mieszkańców oraz rowerzystów. Ważne, że będzie też możliwość przejazdu dla osób niepełnosprawnych - podkreśla Łukasz Hamadyk, radny PiS.

Miejsca

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • (3)

    Postanowiłem, że jak jeszcze raz zobaczę rowerzyste bez lampek w nocy jadącego po ulicy to zadzwonię na policje. Zauważyłem, że ta oznaka debilizmu dotyczy zarówno dziadka wracającego z działki na Wigry 3, jak również kolarzy na treningach.

    • 29 2

    • (2)

      A ja będę ich potrącal, z ich winy z powodu braku widoczności. Wczoraj parka jechała sobie po Jana Pawła bez świateł a tymczasem ścieżka rowerowa kosztem milionów obok jezdni.

      • 10 9

      • kosztem milionów maznęli białą farbą po chodniku - tak powstała "ścieżka" na JP2 (1)

        Braku oświetlenia nic nie usprawiedliwia. Jest jednak długi odcinek, gdzie "ścieżki" fizycznie nie ma. Ale z auta tego nie widać.

        • 6 4

        • to kurna welocyped na plecy i przez krzaki! na sam widok obcisłogacich terorystów mnie trzęsie jak po tym lewym mocarzu co go raz na wielkiej wyprzy żem nabył.

          • 0 3

  • (2)

    jak 3 mln zl wydac na bzdurny lewo czy prawoskret, to wszyscy hurrra. Ale jal wydać na dostosowanie mostu do ruchu innego niż samochodowy, to zaraz gadanie po co, dlaczego, strata kasy, bo przecież można sobie pontonem przepłynąć.

    • 25 12

    • tacy jak ty zima pierwsi do samochodow wchodza,

      a na forum trolluja, ze niby rowerem jezdza. No chyba, ze naprawde nie masz kasy na samochod.

      • 5 5

    • .

      Będziesz przewoził rowerem towary, ludzi, to wszyscy będą się zachwycać.

      • 2 2

  • Powinno się całkiem zamknąć ten most i oddać rowerzystom. Przecież oni są najważniejsi.
    A, i jeszcze drugi most wybudować dla pieszych.
    A nie jakiś głupi dojazd do portu, bo przecież to tylko wstrętne samochody.

    • 17 9

  • Radni z komisji umysłowego niedorozwoju. (1)

    Taniej stworzyć korpus taksówek, stanowisko oficera transportowego i przewozić każdego chętnego z Przeróbki na Rodniki. Takie są potrzeby i 3 mln starczy na 10 lat.

    • 11 11

    • 3 mln to tylko koszt budowy. Dojdzie jeszcze utrzymanie.

      • 3 0

  • Badanie (1)

    Ciekawe czy przyrząd pomiarowy stanie na Wantowym i policzy ilu rowerzystów
    przejechało most na zakazie.
    Czy stanie na Siennickim i policzy ilu rowerzystów mogło by przejechać ale zostali
    w domu bo jest zbyt daleko.
    Czekam na wyniki pomiarów z wypiekami na twarzy.
    Trzeba zrobić wszystko żeby wykazać dobrą wolę. Przy okazji udowodnić
    troskę o mieszkańców i zaniechać zadania z przyczyn obiektywnych.

    • 17 6

    • Hej, bystrzacho

      Wystarczy, że sobie policzysz te rowerowe grosze na Siennickim.
      I ekstra kilka rowerów w pobliskiej okolicy.
      Normalnie śmiech na sali.

      • 3 7

  • jest szansa...

    A kiedy będzie pewność?

    • 5 2

  • Wyobrazacie sobie pijanego rowerzystę jadącego pod górkę? (1)

    Masakra Musieliby dołożyć nie ścieżkę ale dwa pasy ograniczone stalową barierą odbojową.

    • 9 11

    • a wyobraź sobie pijanego kierowcę.

      • 4 0

  • obok stoi aktualny jeszcze most kolejowy który za chwilę zostanie zamknięty

    po co wydawać tyle kasy na kładki, można skorzystać właśnie z 'dziadka', dźwigał pociągi po kilkaset ton a paru rowerzystów i pieszych nie udźwignie?
    tłumaczenie, że trzeba go rozebrać bo ma za mały prześwit to gadanie głupiego, nic tamtędy i tak nie będzie pływało bo siennicki też ma taki sam prześwit...

    • 16 4

  • O.K. chodnik dla pieszych i droga dla rowerów być MUSI. To jest (1)

    oczywiste. Ale wpierw wnioskuję o wydanie wyroku dożywotniego więzienia dla IDIOTÓW, którzy dopuścili do budowy takiego BUBLA. Paragrafów na szkodników gospodarczych znajdzie się kilka.

    • 14 10

    • Nie. Nie wcale nie musi.

      Zwłaszcza w _takim_miejscu_

      • 4 3

  • projektant (3)

    Ten most nie jest starą konstrukcją. Kto zaprojektował go bez dodatkowego chodnika. Te osoby powinny zostać zbanowane na kolejne tego typu projekty. Czesto z gdanska jeżdżą rowerzyści np. w kierunku żuław. Sam kilka razy ryzykowałem i przejeżdżałem przez ten most. Piesi też będą korzystać.

    • 26 6

    • o jakich ty Żuławach piszesz? Żuławach po stronie Stogów?
      Jadąc z Gdańska na Żuławy w ogole nie wjezdzasz na ten most.

      • 5 3

    • To nie projektant jest idiotą

      tylko zamawiający, czyli inwestor. MIejski urzędnik wożący swoją pupkę służbowym autem, nie pojmie, jakie inwestycje są potrzebne.

      • 1 0

    • piesi i rowerzysci

      przejscie i przejazd powinny istniec bo to gwarantuje WOLNOSC!!!!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane