• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest zgoda na dłuższe molo w Brzeźnie, ale brakuje pieniędzy

Krzysztof Koprowski
11 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W maju drugi etap remontu mola w Brzeźnie
Wybrana w głosowaniu internetowym w 2006 r. koncepcja rozbudowy molo. Wybrana w głosowaniu internetowym w 2006 r. koncepcja rozbudowy molo.

Gdańscy urzędnicy otrzymali zielone światło dla przedłużenia molo w Brzeźnie zobacz na mapie Gdańska. Jednak po ponad dekadzie od pierwszych planów i obietnic koncepcja rozbudowy ponownie trafi do szuflady. W budżecie nie ma pieniędzy na to przedsięwzięcie.



Czy miasto powinno wrócić do pomysłu przedłużenia molo w Brzeźnie?

Głowica rozbudowanego molo miała być wyniesiony ponad 5 metrów nad taflą wody. Wizualizacja z 2006 r. Głowica rozbudowanego molo miała być wyniesiony ponad 5 metrów nad taflą wody. Wizualizacja z 2006 r.
Pomysł przedłużenia molo z 116 do 246 metrów pojawił już ponad 10 lat temu. W 2006 r. internauci zdecydowali, że nowa głowica będzie realizowana w najbardziej rozbudowanym wariancie z dwoma bocznymi pomostami, przy których mogłoby cumować ok. pięciu - ośmiu jachtów oraz dwa statki żeglugi pasażerskiej (w tym np. tramwaje wodne).

Turyści z przedłużonego pomostu mieli korzystać w 2010 r., zaś rozbudowa miała kosztować ok. 8,2 mln zł. Pieniędzy tych jednak nie udało się wówczas wygospodarować w budżecie miasta, ale w 2015 r. miasto rozpoczęło procedurę starania się o uzyskanie tzw. decyzji środowiskowej.

Jest zgoda, nie ma pieniędzy



Pod koniec kwietnia br. urzędnicy z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku zgodzili się na inwestycję, na którą jednak wciąż nie ma pieniędzy.

- Celem ubiegania się o tę decyzję była chęć uzyskania przez miasto rozeznania pod względem uwarunkowań środowiskowych, możliwości dla realizacji takiego przedsięwzięcia, które przed cztery laty było powiązane z planami pogłębienia dna portu morskiego. Miasto nie ma zapisanych obecnie środków na to przedsięwzięcie - mówi w wywiadzie dla Radia Gdańsk Olimpia Schneider p.o. kierownika Biura Prasowego w Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Trójmiejskie mola: co je różni, co je łączy


Przesuń aby
porównać

Nowe inwestycje w sąsiedztwie molo



Przypomnijmy, że urzędnicy gdańskiego magistratu w tzw. międzyczasie przygotowali dwa plany zagospodarowania przestrzennego, które otwierają drogę do intensywniejszej zabudowy w obrębie molo:

  1. Poprzez ok. czterokrotną rozbudowę pawilonów przy wejściu na pomost (plan przyjęty przez radnych miasta w 2017 r.)
  2. Poprzez możliwość budowy obiektów hotelowych-usługowych przy deptaku prowadzącym na molo (plan wciąż w trakcie procedowania, jeszcze przed wyłożeniem publicznym).

Warto dodać, że w ubiegłym roku molo w Brzeźnie było najczęściej odwiedzanym obiektem turystycznym w Gdańsku (wskazało je 16,3 proc. respondentów). Na drugiej pozycji było Westerplatte (14,4 proc.), zaś na trzeciej - Park Oliwski (13,5 proc.).

Ponad 3 mln gości odwiedziło Gdańsk w 2018 r.


Pięć niezrealizowanych inwestycji w Trójmieście





Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • Nie ma pieniędzy?

    To co d*pę urzędnicy zawracają?

    • 26 1

  • (1)

    Wyścig między Sopotami i Brzeznem kto pierwszy w Szwecji!

    • 22 2

    • kierunek raczej na Rosje a nie Szwecje

      • 3 1

  • po co budżet obywatelski mase kase wydawane na pomysły mieszkańców którzy niemają pomysłów. po co staiwc fontannę i zabetonowany plac za grubo kase, skoro można zebrac roczny budżet obywatelski z 3 dzielnic i mamy nowe dłuższe molo bliżej Szwecji i statków!!!

    • 13 4

  • Molo powinno byc robudowane w Brzeżnie i odbudowane w Jelitkowie! Ale BGR to szkodliwe urzedasy!

    Jak widać już chcą zabudować tereny wokoła molo deweloperką!!
    Niema kasy na molo bycie się nie ośmieszali do stadionu co roku dopłacają 30 mln!!
    10mlnów do ECS 2 miliony do teatru szekspirowskiego!! Można tak długo wymieniać ile milionów marnują co roku!! Bo pieniędzy niema i nie bedzie stara śpiewka!

    • 25 4

  • zostawić zieleń w spokoju

    na wizualizacji widzę już beton. znowu chcą coś zabotnowywać. Zostawcie zieleń w spokoju albo upiększcie ja a nie tylko beton beton i jeszcze raz beton najlpeiej z płaskim dachem bo taniej.

    • 37 1

  • super (5)

    to wstyd, że tyle po wojnie, a molo w Brzeźnie wciąż przy brzegu tak samo z resztą jak Dom Zdrojowy i Hala.
    Widzimy jakim powodzeniem cieszy się Molo na Zaspie tak samo a może i więcej byłoby kuracjuszy w Parku, Molo, i odbudowanych charakterystycznych dla Brzeźna zabudowy.

    • 15 6

    • (4)

      nie ma molo na Zaspie

      • 5 4

      • Dzisiaj tam byłem (3)

        Jak nie wiesz to nie pisz !!!!

        • 5 2

        • Molo jest jedno w Gdańsku (2)

          To co Ty nazywasz - molo na zaspie, to właśnie jest molo w Brzeźnie o którym mowa jest w artykule

          • 8 2

          • Miły Czesiu

            Porozmawiaj z starszymi mieszkańcami, a najlepiej autochtonami to Ci wyjasnią gdzie było molo w Brzeźnie i gdzie było jezioro i teren Saspa/Dwór na Rozstajach w Gdańsku

            • 6 0

          • Proponuje gdańskie annały historyczne

            a w zasadzie brzezieńskie

            • 4 0

  • Wstyd by ludnosc ktora mieszka w Trojmiescie placila za wstep! (2)

    To jest z naszych wysokich podatkow, oc smieci, za ceny mieszkan, biletow! Absurd i bzdura! I tylko Sopocianie maja wstep za darmo z jakiego powodu? Ze korzystali z porodowki w Gdansku czy w Gdyni?
    Czym sie rozni mieszkaniec Sopotu od pozostalych?! Wypija mniej alko? Mniej oddycha?
    Kategoryczne nie!

    • 29 4

    • Różni się tym, że odprowadza podatki w Sopocie.

      • 4 0

    • Macie swoje molo w Brzeźnie.

      Przecież nie lubicie Sopotu, to po co wam darmowe wejście na nasze molo? Możecie sobie pójść do parku, na molo w Brzeźnie i na Długą.
      Sopot jest lepszy niż wasze blokowiska, tym się różni.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Zaplanować kasę na 2020 i 2021 rok

    Jak dzisiaj nie ma pieniędzy to zaplanować na najbliższy rok 2020 i 2021. Żegluga na Zatoce Gdańskiej powinna być łańcuszkowa od plaży do plaży aż po HEL i z powrotem jak to robią dla turystów Hiszpanie. Tak naprawdę to w Brzeźnie nie powinno być wysokie molo tylko ukośne oświetlone nocą podesty jak na Riwierach we Francji tj 1,0 m i 1,5 do 2 m nad poziomem morza dla setek jachcików i jachtów z natryskami zasilaniem w prąd i odbiorem odpadów. Spacery wieczorne w takim otoczeniu robią niezapomniane wrażenie i można zawrzeć setki przyjaźni w takich warunkach. Większe jednostki stoją 100-500 m od brzegu na kotwicy dalej od mola. PO zakupy i na ląd dopływa się z nich kajakiem czy pontonem.
    Dlaczego u nas dla przycumowania statków wycieczkowych zaraz musi być przystań?!
    W Hiszpanii na Costa Brava na 20 kolejnych plażach statki 100-200 osobowe cumują na plażach dziobem wprost na piasku mając symboliczny trap. Na każdej plaży z drewnianych ścieżek wsiada się i wysiada w ten sposób co najwyżej zdejmuje się buty i wsiada boso. W Hiszpani na morzu Śródziemnym żegluga miedzy plażami jest od dziesięcioleci i sezon otwiera się dnia 1 maja a kończy we wrześniu. Mając bilecik i mapkę na jego odwrocie można sobie wysiąść dowolnie i pooglądać czy poplażować a o dowolnej godzinie rozkładowej powrócić albo jechać dalej. Statki mają częściowo "szklane dno" gdzie można podziwiać dno i pływające rybki. Gdy zmieni się pogoda i żeglugę dla bezpieczeństwa trzeba zawiesić to na taki bilet można wróciś autobusem, który jeździ na równoległej drodze do wybrzeża.

    • 44 2

  • Hotele co maja tam dookola powstac

    tego sobie zazyczyly bo plaza mala..to wydluza im chociaz molo.

    • 15 2

  • to już było

    Towarzysze !

    Gdybyśmy mieli ryby to byśmy produkowali konserwy, ale nie mamy blachy.

    • 18 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane