• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jezdnia na Słowackiego stanie się bardziej "szorstka". Będzie mniej wypadków?

Maciej Naskręt
26 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nawierzchnia ul. Słowackiego jest w coraz gorszym stanie. Choć dziur na niej nie widać, to przyczepność pozostawia wiele do życzenia. Droga została otwarta w minionej dekadzie. Nawierzchnia ul. Słowackiego jest w coraz gorszym stanie. Choć dziur na niej nie widać, to przyczepność pozostawia wiele do życzenia. Droga została otwarta w minionej dekadzie.

Leśny odcinek ulicy Słowackiego przejdzie proces uszorstniania nawierzchni. Ma to poprawić przyczepność korzystających z niego aut i tym samym poprawić bezpieczeństwo ruchu w tym miejscu. Wystarczy na to ok. 300-400 tys. zł.



Jak oceniasz pomysł poprawy nawierzchni ul. Słowackiego?

Wszystkie drogi wykonane z nawierzchni bitumicznej mają tę wadę, że po kilkunastu latach intensywnego użytkowania stają się mniej szorstkie. W efekcie tracą właściwą przyczepność i stają się mniej bezpieczne dla podróżnych. Łatwiej wpaść na nich w poślizg, wydłuża się też droga hamowania.

Gdy stan ten potwierdzi laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić jej remont. Dotychczas, by poprawić przyczepność, nawierzchnię lekko frezowano. Jednak był to zabieg, który wpływał na komfort jazdy i przyczyniał się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.

Czytaj też: Ul. Słowackiego: rekord wypadków i kolizji

W ostatnim czasie pojawiła się technologia tzw. uszorstniania jezdni. W Polsce wykorzystywana jest na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Specjalna maszyna kieruje w stronę nawierzchni strumień wody o ciśnieniu 2,5 tys. bara. W efekcie usuwane są zabrudzenia nawierzchni. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.

- Właśnie z tego rozwiązania chcemy skorzystać na leśnym odcinku ul. Słowackiego, gdzie dochodzi do wielu kolizji i wypadków. Poziom przyczepności tam niebawem będzie poniżej normy. W pierwszej kolejności chcemy poddać uszorstnieniu kilkusetmetrowy, testowy fragment w kierunku Wrzeszcza. Potem zdecydujemy o poprawie dalszego fragmentu - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Decyzje w sprawie ewentualnych prac mają zapaść jeszcze w maju.

Co ważne, roboty mogą być prowadzone w nocy. W przypadku odcinka leśnego potrwałyby do tygodnia. Wstępnie koszt poprawy nawierzchni na całej ul. Słowackiego między Matarnią a Niedźwiednikiem szacuje się na kwotę 300-400 tys. zł.

Skąd środki na takie rozwiązanie? Choćby z pieniędzy zaoszczędzonych na wymianie barier drogowych w najbliższych latach.

Gdańsk nie wyklucza poprawy jakości nawierzchni także w innych miejscach - na ul. Świętokrzyskiej czy na ul. Spacerowej. Podobne prace przydałyby się też w Gdyni na ul. Sopockiej.

Miejsca

Opinie (206) 4 zablokowane

  • tu sie bawią na Slowackiego za 300 tys (1)

    A inne ulice w dziurach i muldach, ze nie można przejechać np. Chłopska

    • 14 2

    • Na Czyżewskiego, dziura dzurę pogania.

      • 5 0

  • Przypomnę że 3star miał wprowadzić odcinkowy pomiar (2)

    Ale chyba już nikt nie pamięta tego rozwiązania, no może jedynie beneficjenci tej slomianej inwestycji

    • 21 0

    • miał upłynniac ruch (1)

      Pamiętamy tristar, ale co on ma do wypadków, ten system miał pomagać w płynności ruchu (tak pisali i mówili), a teraz mam być jakimś inteligentnym kierowcom? przecież on nie zastąpi rozumu prowadzących samochody,jeżdżę często i widzę" miszczów " kierownicy bez względu na wielość i markę samochodów.

      • 1 0

      • Tak ale odcinkowy pomiar prędkości

        Uspokoiłby ruch, nawet mistrz kierownicy sebix pojedzie wolniej. A prędkość na zakrętach jest głównym powodem, tak sądzę

        • 4 0

  • Ja jakoś tam daję radę bez dzwona od 15 lat jeździć. Nie życzę sobie trwonienia publicznych pieniędzy, bo kilku debili po oglądnięciu Top Geara, sobie wyścigi organizuje.

    • 19 0

  • Zakaz wjazdu z rejestracjami GKA, GWE, GPU (1)

    i będzie po problemie

    • 10 8

    • A co masz już nowa rejestrację, bartoszycką oddałeś?

      • 2 0

  • kierowcy powinni zdjąć nogę z gazu, Ci którzy muszą

    się dowartosciowac niebezpieczną jazdą. Bandyci drogowi,którzy nigdy nie powinni dostać prawa jazdy - to oni są źródłem problemu a nie jezdnia. Kary powinny być znacznie wyższe wtedy wszyscy by jechać prawidłowo

    • 12 1

  • To nie droga jest zła

    to prędkość (często nadmierna), samochody (często zajechane), umiejętności (brak), wyobraźnia (też brak). Aż tyle i tylko tyle.

    • 18 1

  • (5)

    Nie wiem jak można mieć problem przejechać słowackiego na normalnych oponach i niewybitym zawieszeniu.......

    Zdarzyło mi się tam jeździć grubo 100+ nawet na mokrej nawierzchni.... Audi s3 zawieszenie o przebiegu 4tys km i Bridgestone potenza z przebiegiem obecnie około 8tys od nowości na aucie.....

    • 5 11

    • (4)

      A nie 500+ ?
      Idź odrób lekcje, a potem umyj Golfa III swojego ojca.

      • 4 1

      • (3)

        Chyba ty; ) dzieci nie mam a 500+ to akurat prawie na dwa pełne baki pb 98

        • 0 2

        • (2)

          Ech dziecko, dziecko.... wszystko w temacie :)

          • 2 1

          • (1)

            Wpadnij kiedyś na zlot audi s/rs to zweryfikujesz swoje poglądy na temat mojej osoby ;) lat 30+ wolny zawód ;)

            • 0 4

            • i nadal pusty dekiel

              buda warchlaku!

              • 1 0

  • (1)

    Zajmijcie się łataniem dziur!!!

    • 5 1

    • w głowie masz dziury kaleko intelektualna

      • 0 0

  • "szorstka" (1)

    A jak to się ma do opon motocyklowych?

    • 1 2

    • A jak ma się mieć? Tarcie to tarcie, praw fizyki nie zmienisz.

      • 1 0

  • Po co ja się pytam?

    Większa przyczepność sprawi, że będą jeździć ostrożniej? Wątpię. Raczej odwrotnie będzie.

    Odcinkowy pomiar prędkości, przy ograniczeniu prędkości dostosowanym do warunków pogodowych (tablice wyświetlające i tristar) i sprawa załatwiona.
    Przy mandatach górne widełki przyjąć w tym przypadku.

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane