- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (411 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Już nigdy nie oddam niczego za darmo
- Roszczeniowcy oczekujący darmowej dostawy pod drzwi, handlarze i kombinatorzy, a na koniec pijak, który chciał ulżyć sobie w potrzebie prosto na ścianę domu - moja przygoda z oddawaniem rzeczy za darmo właśnie dobiegła końca i nigdy jej już nie powtórzę. Wolę już wyrzucić rzeczy, niż oferować je do oddania - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Szymon. Oto jego argumenty.
Kto robił remont, ten wie, że nawet wynajmując porządną ekipę, jest co robić. Zawsze coś trzeba domówić, czegoś zabrakło, posprzątać i tak dalej. Szkoda więc czasu na wystawianie aukcji, odpowiadanie na pytania typu "czy da się taniej", pokazywanie, oglądanie, umawianie się. Poza tym, jaka jest gwarancja, że coś się uda sprzedać i cała praca nie pójdzie na marne?
Oddać za darmo, to przecież takie proste
I wtedy wpadliśmy na najgorszy (jak się potem okazało) z możliwych pomysłów: oddamy za darmo! Ktoś przyjdzie, odbierze, ucieszy się i po kłopocie! Boże, jakie proste, jakie piękne! Okazało się jednak, że na pewno zbyt proste, żeby było prawdziwe.
Zaczęło się jednak łatwo. Kilka zdjęć, bez przejmowania się tym, żeby wyszło pięknie. Przecież to nie złote pierścionki po parę tysięcy, tylko meble za darmo. Krótki opis, bez bajerowania, z zaznaczeniem drukowanymi literami, że NIE DOWOZIMY, tylko odbiór osobisty.
No i się zaczęło...
Za darmo? To niech pan przywiezie
Nie minęła godzina od pierwszego ogłoszenia, a już pierwszy telefon. Wow! Tylko że już na początku okazało się, że ludzie nie czytają ogłoszeń. Nawet krótkich. Albo są tak bezczelni. W każdym razie miła pani zapytała:
- O której może mi pan to przywieźć na osiedle?
- Napisaliśmy, że nie dowozimy, oddajemy za darmo.
- No wiem, że za darmo, ale jak ja mam przewieźć dwumetrowy materac?
- Nie wiem, proszę coś zorganizować.
- Ja mam organizować, chyba pan żartuje!
- Ja? [i tu rozmowa się urywa, bo niezbyt już miła pani zakończyła połączenie]
Takich było jeszcze troje. Dopiero czwarta osoba zorganizowała sobie sąsiada z większym samochodem, ale wcześniej i tak pytała, czy może jednak bym nie podrzucił...
Za darmo? Ja dla potrzebujących...
Kolejna osoba przyszła po lampy. Dwie na sufit i jedna stojąca. Przydadzą się nie tylko na strych i działkę. Jak pisałem: dla mnie po 12 latach one nadal są całkiem nowe.
Oczekiwaliśmy więc, że po rzeczy za darmo zgłaszają się osoby potrzebujące. My pozbędziemy się zbędnych sprzętów, a oni się ucieszą, że domowy budżet przygotuje się do ciężkiej zimy.
Nic bardziej mylnego. Po takie rzeczy zgłaszają się... handlarze. Co więcej, niektórzy wcale nie ukrywają, że "trochę się podrasuje i na rynek". Trochę mnie to zdziwiło, ale przecież nie powinienem narzekać, bo chciałem się rzeczy przede wszystkim pozbyć, prawda? Byłem lekko wkurzony, ale jednak trochę zadowolony - większości rzeczy pozbyłem się w dwa dni.
Za darmo? Obsikam ci dom
Miarka się przebrała, gdy jeden z panów SMS-owo umówił się na godz. 17:00, bo "tylko o tej godzinie może przyjść".
Dobra, niech będzie, wstałem wcześniej do pracy, wróciłem przed 17:00, żeby nie czekał, skoro grafik ma tak napięty. Najwyraźniej jednak nie miał. A może miał, ale szybko go zmienił. Ostatecznie to ja czekałem na niego 45 minut. No, ale może coś się stało, każdemu może coś przecież wypaść. Nie chciałem się negatywnie nastawiać.
Mój dobry nastrój prysł jak bańka mydlana, gdy go zobaczyłem. Na pierwszy rzut oka było widać, że na oko 40-50-letni mężczyzna jest kompletnie pijany. Oddałem mu jednak tę ostatnią półkę, chcąc się go jak najszybciej pozbyć, ale pan ją odstawił. Powiedział, że potrzebuje teraz chwilki, i próbował... załatwić się na ścianę mojego domu! Wtedy już naprawdę nie wytrzymałem i go pogoniłem.
Wiem, nie należy szufladkować i oceniać ludzi. Bywają różni, niezależnie od klasy społecznej, zasobności portfela itd. Ale wiem też na pewno jedno: już nigdy niczego nie oddam za darmo. Wolę już sprzedać na pchlim targu za 10 zł albo poczekać na wystawkę z zagraconym garażem.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (542) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-30 20:53
Opinia wyróżniona
(39)
Moje doświadczenie z oddawaniem za darmo: przetrzyma pan do wtorku, podrzuci pan do Sopotu, dzisiaj nie dam rady - może postać do następnego piątku, wyślę pan paczkomatem do Krakowa? Od dawna wystawiam rzeczy za symboliczną kwotę po czym oddaję pierwszemu kupcowi za darmo.
- 812 13
-
2022-10-03 11:21
Mam takie same doświadczenia
Mam takie same doświadczenia, ludzie dostają coś za darmo a traktują jakby mieli dostać z gwarancją...
- 1 0
-
2022-10-01 21:25
(1)
Jak chciałem oddać niepotrzebne ale sprawne łóżko rehabilitacyjne do Caritas na Przymorzu to odpowiedzieli, że jak podrzucę to chętnie przyjmą hehe
- 5 0
-
2022-10-02 11:57
Caraitas to chyba moglby sie postarac o jakiegos wolontariusza oferujacego transport... Wstyd, taka duza i wplywowa w pewnych kregach organizacja.
- 4 0
-
2022-10-01 18:42
OOOO czy to od Ciebie dostałem dwa lata temu telewizor? Pamiętam ze bardzo mnie to zaskoczyło wtedy. Nadal działa bez problemu a darowizna na Orkiestrę tak jak sie umawialiśmy zrobiona :)))))
- 9 1
-
2022-10-01 10:00
Patologia pińcetplus - dej, mnie się należy! - twardy elektorat Prawa i ZPRawiedliwości. (1)
- 51 20
-
2022-10-02 11:46
Kolejny amator wojny.
A co mają za znaczenie nasze poglądy polityczne? Problem dotyczy i biednych i bogatych. Napisałes cos co ciebie dotyczy czy tylko sobie ulżyłes pokazując jaka z ciebie kulturalna elita? Ja akurat jak coś mam niepotrzebnego to co zniszczone wywalam a to czego mi szkoda wykładam w smietniku ale wcześniej patrze kiedy i jakie smieci odbierają. Moje
A co mają za znaczenie nasze poglądy polityczne? Problem dotyczy i biednych i bogatych. Napisałes cos co ciebie dotyczy czy tylko sobie ulżyłes pokazując jaka z ciebie kulturalna elita? Ja akurat jak coś mam niepotrzebnego to co zniszczone wywalam a to czego mi szkoda wykładam w smietniku ale wcześniej patrze kiedy i jakie smieci odbierają. Moje niepotrzebne rzeczy poleżą więc nieraz pare dni ale tak naprawdę znikają w jeden dzień. Wywalałem stary monitor działający to zostawiłem go w worku foliowych z kartką że działa. A co kto z tym zrobi jego sprawa bo ja tego nie mam a moze komuś soe przyda. Tak samo miałem jakies psudo stare kryształy. Wywalić szkoda to zostały przy smietniku.
- 4 2
-
2022-10-01 08:39
(1)
Ja ogłaszam, że mam coś do oddania za darmo, wrzucam fotkę, wystawiam przed dom i kto pierwszy ten lepszy: nie odbieram telefonów, nie czytam wiadomości, - wszystko jest w ogłoszeniu. Dotychczas nic wystawionego przed dom nie stało dłużej niż pół godziny.
- 38 4
-
2022-10-01 10:49
Potwierdzam. Pod śmietnik, podać adres, zdjęcie i koniec tematu.
- 17 1
-
2022-10-01 06:14
Haha doobre. Ja miałem podobnie. Wiadomo dzieci rosną ciuchy leżą aż któregoś dnia stwierdzam, że trzeba (9)
wszystko poprzebierać. Po córce zebrałem dwie siatki ubrań w połowie firmowych. Zrobiłem jedno zdjęcie i wystawiłem w ogłoszeniu, że oddam za darmo osobie potrzebującej. Opis był dość obszerny nawet podałem rozmiarówkę. Telefonów było sporo. Dzwoni Pani i mówi proszę o zdjęcie każdego ubranka. Cooo? Ja to oddaję za darmo osobie potrzebującej a nie
wszystko poprzebierać. Po córce zebrałem dwie siatki ubrań w połowie firmowych. Zrobiłem jedno zdjęcie i wystawiłem w ogłoszeniu, że oddam za darmo osobie potrzebującej. Opis był dość obszerny nawet podałem rozmiarówkę. Telefonów było sporo. Dzwoni Pani i mówi proszę o zdjęcie każdego ubranka. Cooo? Ja to oddaję za darmo osobie potrzebującej a nie handlarzowi. Kolejna Pani pyta czy mogę podrzucić bo ona nie ma jak odebrać. Myślę sobie, cóż daleko nie mam, karma wraca podrzucę. Podjechałem pod adres a tam wielki piękny dom, pod domem super Audi, aż mi było wstyd, że Citroenem podjechałem. Lalunia kazała powiesić siatki na płocie i tyle się widzieliśmy. Nawet dziękuję nie było. Kolejny raz podobne ogłoszenie z tym, że oddam wersalkę w idealnym stanie. Wpadła ekipa, zabrała, a wersalka za dwie godziny w ogłoszeniach za 300zł wystawiona. Porażka jakaś. Teraz wystawiam wszystko przed śmietnik. Odzieży do kontenerów też nie warto wrzucać, bo to idzie dla prywaciarza który nie odda ubrań potrzebującym a sprzedaje na czyściwo. Caritas odpada, wszystko rozgrabią pracownicy. Można później swój ciuch kupić na portalu ogłoszeniowym. No i dom dla bezdomnych św. Alberta w Gdańsku to samo. Znajoma opowiada co się dzieje. Wszystko wynoszą pracownicy a dla bezdomnych zostaje to co pracownik już nie chce. To wszystko jest w jednej części zabawne, w drugiej smutne, bo coś oddając za darmo robisz to bezinteresownie myśląc, że komuś pomożesz, a trafiasz na stado sępów myślących, że trafili na d**ila.
- 130 4
-
2022-10-02 12:12
Do kontenerów (2)
absolutnie warto wrzucać, kwestia dobrania właściciela kontenera (wrzucam do kontenerów PCK, nie Caritasu). Dlaczego? Instytucje charytatywne NIE potrzebują Twoich ciuchów, potrzebują pieniędzy,dlatego ciuchy z kontenerów są przez nie sprzedawane firmom, które te ciuchy, które się nadają puszczają do second handów, a te, które już nie bardzo
absolutnie warto wrzucać, kwestia dobrania właściciela kontenera (wrzucam do kontenerów PCK, nie Caritasu). Dlaczego? Instytucje charytatywne NIE potrzebują Twoich ciuchów, potrzebują pieniędzy,dlatego ciuchy z kontenerów są przez nie sprzedawane firmom, które te ciuchy, które się nadają puszczają do second handów, a te, które już nie bardzo rzeczywiście idą na czyściwo. Natomiast w taki sposób zwiększasz szanse na to, że Twój ciuch będzie dalej noszony, a instytucja-właściciel kontenera dostaje zastrzyk gotówki na funkcjonowanie tak, żeby pomagać dalej. PCK ma na swojej stronie wykaz adresów swoich kontenerów.
- 0 0
-
2022-10-04 08:36
Tak, tylko oni ciuchy z tych kontenerów mielą do celów przemysłowych. Więc nie warto wrzucać tam dobrych ubrań. Ja niestety jakiś czas temu zrobiłam ten błąd. Wrzuciłam do kontenera PCK całą masę ubrań w bardzo dobrym stanie - z przekonaniem, że trafią do potrzebujących. Wszystko wyprane, wyprasowane, popakowane w worki z podziałem na rozmiary. Niestety zorientowałam się za późno. Pisałam do nich, żeby to odebrali i nie dawali do zmielenia. Niestety... Więc PCK też nie polecam.
- 1 0
-
2022-10-02 12:43
Troszke inaczej: te kontenery PCK maja logo PCK, ale naleza do komercyjnej firmy, ktora faktycznie czesc (chyba kilka procent) ubran oddaje PCK, konkretnych, wg zyczenia PCK. Reszta jest sprzedawana, w duzej mierze do biedniejszych krajow, i z tego tez jakis transfer idzie do PCK. Jest to bardzo wlasciwe wszystko, bo rzeczy maja drugie zycie, w jakiejkolwiek formie, zamiast powiekszac gore smieci, a potrzebujacy tez dostaja, co jest potrzebne. Nawet schroniska dla zwierzat.
- 3 0
-
2022-10-01 18:29
Akurat się nie dziwię
Ludzie często oddają za darmo zwykłe śmieci myśląc, że robią komuś łaskę.
- 7 9
-
2022-10-01 16:58
Wszystko przeliczać na forsę ?... (4)
Wrzucam ciuchy do kontenerów i nie intersuje mnie- czy ktoś zarobi, nie zarobi, sprzeda, zrobi czyściwo....mi te rzeczy służyły, nie są już potrzebne ktoś da im inne " życie" , jakie? Nie ważne, ja nie mam czasu na zabawę w handel itp.
- 18 28
-
2022-10-01 20:15
Inne życie? (2)
Szmaty do czyszczenia zbiorników na statkach
- 7 4
-
2022-10-02 20:34
Szmaty na czysviwo
Nie wiesz o czym mówisz, już dawno w firmach i na statkach używa się czyściwa specjalnych tkanin wielokrotnego użytku, które są i lepsze i nie trzeba ich utylizować, tylko są czyszczone i krążą w obiegu zamkniętym.
Te z kontenerów nie nadają się do tego.- 1 0
-
2022-10-02 11:54
Tez dobrze. Zamiast mialoby gnic na wysypisku, niech stanie sie szmata albo zostanie przerobione na ocieplenie. Dlaczego szmata mialaby byc robiona z nowej tkaniny?
- 12 0
-
2022-10-01 17:21
Ubrania o oddania
Ja juz nie wrzucam do pojemnikow, nie oddaje potrzebujacym. Zamawiam kuriera od Ubrania Do Oddania, pakuję w karton i jedzie. Za kazdy kilogram ubran ktore oddalam zlotowka idzie na wybrany przeze mnie cel charytatywny. A ubrania maja pozniej drugie zycie
- 19 3
-
2022-10-01 00:00
(1)
Dosyć niedawno był u mnie facet który chciał za darmo wziac ławki drewniane, które wystawiłem za kilkaset złotych. Fakt chcialem się pozbyć, ale jego narzekanie skwitowalem tak, ze dopłacę tych kilkaset złotych kupie palenisko, potnę ławki i spale przy okazji grzejąc kiełbaskę niż oddam komukolwiek cos zandarmo. Wcześniej koleś przyjechal po opony
Dosyć niedawno był u mnie facet który chciał za darmo wziac ławki drewniane, które wystawiłem za kilkaset złotych. Fakt chcialem się pozbyć, ale jego narzekanie skwitowalem tak, ze dopłacę tych kilkaset złotych kupie palenisko, potnę ławki i spale przy okazji grzejąc kiełbaskę niż oddam komukolwiek cos zandarmo. Wcześniej koleś przyjechal po opony wystawione za darmo z bieżnikiem 6.5 do 7mm, tez narzekał. W koncu powiedzialem albo bierzesz albo wypad bo niepotrzebnie na niego czasu nie mam zamiaru marnować.
- 75 2
-
2022-10-01 00:14
Najlepsze sa gawedziarze ktorzy pisza pytajac o ogloszenie I po udzieleniu informacji (ktore I tak sa w ogloszeniu) dostajesz wywod "ale watpie by ktos to kupil taka jakos to nie warto bla bla bla". Az sie prosi odpisac takiemu dosadnie.
- 57 1
-
2022-09-30 23:02
(4)
Miałam te same doświadczenia
- 39 2
-
2022-10-02 19:20
Ja też jako potrzebujący i w ubóstwie człowiek (nie najmłodszy i nie 180 cm) miałem "podobne" doświadczenia - z ogromem (3)
znieczulicy. 7 lat temu, zima, punkt Caritasu w sąsiedniej parafii, poszedłem znów po południu, w kolejkę po coś do jedzenia. Skromnie, bidnie, ale coś tam jednak dawali. Młody facet przywiózł trochę rzeczy, gdy już miałem wychodzić; pomagałem je wnieść do tej piwnicy, gdzie to się mieści. Nic tam dla mnie pożytecznego nie było. Wychodzimy akurat
znieczulicy. 7 lat temu, zima, punkt Caritasu w sąsiedniej parafii, poszedłem znów po południu, w kolejkę po coś do jedzenia. Skromnie, bidnie, ale coś tam jednak dawali. Młody facet przywiózł trochę rzeczy, gdy już miałem wychodzić; pomagałem je wnieść do tej piwnicy, gdzie to się mieści. Nic tam dla mnie pożytecznego nie było. Wychodzimy akurat razem, już na ulicy rzuciłem, że lodówkę mam wadliwą, za dużo pobiera prądu i koszt 2 razy za duży, dla mnie niemal faktury za prąd nie do uniesienia z zasiłku z OPS. "A ja mam zbędną lodówkę". Ja: ale jaką, jaka wysokość, bo za duża to też niedobrze, szafka jest w małej kuchni wyżej. "Nie wiem, czy 140, czy 160, przywiozę, to sobie pan zobaczy". Ja mówię: ale ja 1 km dalej mieszkam, ja nie mam pieniędzy na transport. "To ja panu wózek dwukołowy pożyczę" - Proszę pana, kilometr drogi, po drodze śnieg i połacie lodu na chodniku, a poza tym ja na 4 piętro sam nie wtargam. " No nie, takim jak pan nie da się pomóc"- rzucił mi chmsko w twarz i poszedł. Nie rozumiejący, "syty nie zrozumie biednego" że ja nie mam kasy nawet na 4-pak piwa dla rosłych sąsiadów, a za darmo nie wniosą. Albo w tym punkcie o telewizor za darmo spytałem, mający z 9-10 lat, bo taki 7-8 pewnie by chciano sprzedawać. Za miesiąc: jest telewizor. Weź i sobie sam do domu zanieś. 21 cali, po przejściu (przebrnięciu chwiejąc się) 150m ręce mi odginało. No jakiś dar niebios, akurat jechała samochodem kobieta znana mi z mszy porannych w tamtym kościele... Telewizor okazał się 15-letnim "grzm0tem" z 1992. Za rok padł. Lepszy kupiłem w 1994. Ale było "szczodrze pomogliśmy potrzebującemu" Akurat, pomogliście jak "k0są" w plecy. niosąc to dalej to bym chyba przepukliny dostał. Telewizora nie mam, lodówki, komputera 10-letniego, a gdzie tam, skąd.
- 2 32
-
2022-10-05 10:43
Zamiast wdzięczności same roszczenia.
- 6 1
-
2022-10-02 23:28
faktycznie (1)
Takim jak pan to jednak nie da sie pomóc.
- 15 4
-
2022-10-03 11:30
P0mawiasz mnie, bo tamten człowiek pod mój dom od siebie mógł mieć tyle samo, co do tamtej parafii !!
A kto wie, może bliżej ! Ale nie, on mi dowiezie tylko tam i może lodówkę o 10 cm za wysoką, jak do mojej kuchni. A nawet jeśli miałby 500 metrów więcej do przejechania, to co, takie wielkie poświęcenie? No, na szczęście ludzie w realu są jednak lepsi (jak tamta wierząca i praktykująca kobieta), niż komentujący lub czytający i minusujący na
A kto wie, może bliżej ! Ale nie, on mi dowiezie tylko tam i może lodówkę o 10 cm za wysoką, jak do mojej kuchni. A nawet jeśli miałby 500 metrów więcej do przejechania, to co, takie wielkie poświęcenie? No, na szczęście ludzie w realu są jednak lepsi (jak tamta wierząca i praktykująca kobieta), niż komentujący lub czytający i minusujący na 'Trójmieście'. Na trzy osoby, co nie pomogą, a jeszcze p0niżą, jest jedna, co jednak trochę pomoże. Ale tylko trochę. Na używaną, ale znośną lodówkę nie ma co liczyć. Czy patelnię teflonową, nie zniszczoną, nie uszkodzona. A tę panią - czy b. podobną - widziałem na fotkach z tego roku z jarmarku. Ale - zło nieraz wraca, to i może powyższe wasze do was też wróci.
- 1 16
-
2022-09-30 22:31
a potrafisz powiedzieć "nie"? (1)
- 17 33
-
2022-09-30 23:42
Pewnie może powiedzieć, tylko nie zmienia to faktu że już jest to napisane w ogłoszeniu...
- 68 1
-
2022-09-30 22:13
(10)
Tez wystawiam za jakies grosze ale nigdy za darmo ale i tak znajduja sie analfabeci, ktorzy nie potrafia przeczytac kilku zdan, ze odbior osobisty. Jak nikt sensowny przez kilka dni sie nie zglasza to na smieci.
- 83 2
-
2022-10-01 06:52
Obecnie ludzie zachowują się gorzej niż jaskiniowcy. (1)
Są totalnie odmóżdżeni.
- 73 2
-
2022-10-02 00:53
kilka lat hodowania patologii i mamy wyniki
to taki eksperyment społeczny, prawda? Prawda?....
- 19 4
-
2022-09-30 22:33
(7)
Amerykanie rozwiazali to znacznie madrzej niz my. Odwoza swoje niepotrzebne rzeczy, od kubka, przez ubrania, po szafe, do trift stores, czyli sklepow charytatywnych. Sieciowe nawet odbieraja duze meble. Rzeczy znajduja kolejnych uzytkownikow, zysk idzie na cele charytatywne, ty pozbywasz sie problemu, a ktos inny moze taniej cos kupic, czesto unikatowego.
- 110 3
-
2022-10-01 20:35
W UK też tak jest
Jak wyżej, jest mnóstwo charity shops, z ubraniami, akcesoriami, a także specjalizującymi się np. w książkach i grach albo meblach. Także sprzedając/oddając
takze kupując/dostając rzeczy przez Facebook Marketplace nie mam jakichś szalonych historii. Na ew. pytania o transport odpowiadam i szybko o tym zapominam.- 5 3
-
2022-10-01 09:53
Ma to sens w przypadku odbioru przez sklep.
Nie każdy ma odpowiednio duży samochód by zawieźć meble.
- 28 8
-
2022-10-01 09:52
Luk Luk
W Sopocie można oddać rzeczy do sklepu charytatywnego Luk Luk. Przyjmują praktycznie wszystko i są mili
- 31 3
-
2022-10-01 07:36
(2)
Organizują tez garażówki.
- 30 1
-
2022-10-03 09:35
W Polsce
są śmietnikówki
- 0 0
-
2022-10-02 13:33
Gdzie?
W Gdyni
- 0 1
-
2022-09-30 22:43
Powiem wiecej..biora nawet potwierdzenie ze oddali na cele charytatywne a potem odliczaja od podatku
- 111 1
-
2022-09-30 21:45
Dokładnie
tak to wygląda,lepiej w kibel.
- 82 7
-
2022-09-30 20:19
Opinia wyróżniona
Gdy sprzedajesz np. auto (41)
Też najpierw handlarze dzwonią i próbują przekonać, że jeszcze trzeba będzie dopłacić za złomowanie i lawetę :)
Także nic nowego, po co się przejmować? Jak chce się potrzebującym to można się skontaktować z odpowiednimi organizacjami.- 261 37
-
2022-10-02 22:31
Sosy nie chcą nic starego
Taa a te ci powiedzą jak mnie. Staree, nie dziękujemy my bierzemy tylko nowe. Ja na to przecież podobno potrzebujecie ubrań . Oddaje wszystko w dobrym stanie poprane. Nie tylko nowe. Dziękuję nie mam pytań a już na pewno moje postrzeganie pomocy tzw bezdomnym to po prostu ściema i lipa
- 1 0
-
2022-10-01 22:14
Czepiam się słówek
"Także" oznacza "również", więc w powyższej wypowiedzi nie powinno się znaleźć. Natomiast "tak że" to tyle, co "a więc" i pasuje, jak ulał.
- 5 1
-
2022-09-30 21:06
auto po wypadku . . . (7)
. . . wystawiłem za 400 zł, auto nadawało się na złom lub na części, (dokładne zdj. były w ogłoszeniu) stało na wsi na prywatnym terenie nikomu nie wadziło. I zaczęły się telefony, że 100 zł daje i zabieram. Jednemu jak odmówiłem to zaczął na mnie krzyczeć, że lepiej niech stoi i gnije niż komuś dać zarobić, drugi (było to zimą) powiedział, że
. . . wystawiłem za 400 zł, auto nadawało się na złom lub na części, (dokładne zdj. były w ogłoszeniu) stało na wsi na prywatnym terenie nikomu nie wadziło. I zaczęły się telefony, że 100 zł daje i zabieram. Jednemu jak odmówiłem to zaczął na mnie krzyczeć, że lepiej niech stoi i gnije niż komuś dać zarobić, drugi (było to zimą) powiedział, że widział zdj. i przyjeżdża z lawetą o 15 będzie - jeszcze w miarę jasno jest. Odkryłem auto z pod plandeki i ... 15, 16, 17 nic 18, 19 nic 20 nic 21 dzwoni, że już jest blisko jak dojechać, dojechał lawetą jechał minimum 8 km - wysiada i bez większego oglądania (bo i jak, skoro ciemno jak w d...) mówi, "ale on rozje... 150zł, i go ładuję", powiedziałem, by się ładował za bramę. Ale ... między czasie miałem tel, że gościu go weźmie bez oglądania (bo widzi na zdj.) ale za 350 zł. i jak tylko się zdecyduję mam zadzwonić i on przyjeżdża. Gdy wygoniłem lawetę, zadzwoniłem, gościu mówi, że ok ale nie teraz, przyjechał na drugi dzień o 7 rano (była to sobota), a w nd. dzwonił jeszcze ten od lawety czy sprzedałem. A tel. z wymyślaniem, że nie ma alufelg, czy słabe radio ma nawet nie liczyłem. Ludzie by chcieli za darmo nowe, całkowicie sprawne, najlepiej z gwarancją i transportem i najlepiej z podłączeniem.
- 78 3
-
2022-10-01 18:22
Za 400? :D (4)
Ostatnio złomowałem Fiestę 1.4d - za auto +alusy z oponami dostałem ~1700zł + kwitek do ubezpieczyciela/urzędu miasta, że auto wyrejestrowane/zezłomowane....
- 10 1
-
2022-10-02 20:28
tak za 400 ...
... bo to było w roku 2010. Fiesta 20 letnia, na złomie pewnie 150 - 200 zł bym dostał.
- 0 0
-
2022-10-02 10:01
Klamstwo
W życiu nikt 1700zl na złomie by nie dał za Fiestę. Takie bajki to pisz w pamiętniku sobie.
- 0 4
-
2022-10-01 20:15
to zależy od stanu i wypasu (1)
jak masz alusy to będzie więcej, a jak auto zupełnie kompletne to jeszcze więcej. Kumpel złomował poloneza caro 4 lata temu to dostał 7 stów. Stary jak 3 lata temu chciał złomować Toyotę Carinę E na stalówkach to mu proponowali 1100. Ostatecznie sprzedał Ukraińcowi z Kirgiskim paszportem za 1600.
- 2 1
-
2022-10-01 21:17
Liczą wagę wbitą w dowodzie rejestracyjnym i płacą jak za złom.
- 6 0
-
2022-09-30 22:53
Haha o sprzedawaniu auta to można by tomy napisać (1)
Kiedyś przyjechało do mnie dwóch chłopaków, zero pojęcia o autach, no ale mieli magnes na sprężynce - macają mi maskę tym czymś i jeden mówi "ooo, ani drgnie, tu jest sama szpachla" a drugi "jo, pewnie z Giewontu spadł" a ja im na to "w tym modelu maska jest aluminiowa" a ten z magnesem "jak to ameliniunowa???" - buahahaha, do dzisiaj się z tego śmieję :)
- 59 2
-
2022-10-02 17:29
to pewnie byli po marihuanen
- 1 0
-
2022-09-30 20:28
To może my damy rzeczy (28)
A rząd UA odbierze je sobie z Polski!
- 18 39
-
2022-09-30 20:49
(27)
Jak można porównywać wojnę w Ukrainie do osób, które mają nas pod samym nosem..
- 43 22
-
2022-09-30 21:37
(26)
Nie wiem gdzie to jest "w ukrainie".
- 42 31
-
2022-09-30 22:44
Tuż obok "w rosji" (25)
Dotarło?
- 13 35
-
2022-10-02 17:49
poniał ili niet?
Jeśli operujesz rosyjskim na co dzień, to masz rację. W Ukrainie. Po polsku na Ukrainie!
- 5 0
-
2022-09-30 23:23
Co ludziom odbilo z tym !W! Ukrainie (23)
Tyle lat na Ukrainie, a tu nagle ukrancy mają wojnę i po ukraińsku chyba jest tam faktycznie w. Ale w Polsce zawsze mówiło się NA Ukrainie, tak jak NA Słowacji NA Słowenii NA Węgrzech....
- 79 20
-
2022-10-02 17:26
bo mówiło się źle, zawsze było prawidłowo w Ukrainie
jak nie wierzycie to napiszcie do Miodka
- 0 7
-
2022-10-02 09:04
(4)
Poprawnie po polsku jest w Ukrainie... ciemnogród...
- 2 14
-
2022-10-02 17:56
Od kiedy, od 24 lutego br.?
- 0 1
-
2022-10-02 11:15
(2)
I w Malediwach, bo to też państwo.
- 5 2
-
2022-10-02 12:01
(1)
Malediwy to wyspy - ile razy trzeba to napisac, zeby dotarlo?
- 1 5
-
2022-10-02 17:57
Irlandia również jest wyspą! Piszesz "W"?
- 2 1
-
2022-10-01 13:50
(2)
W Polsce, bo to kraj.
W Ukrainie, bo to też kraj.
Na Mazowszu, bo to kraina.
Czy tak trudno to zrozumieć?- 6 27
-
2022-10-01 16:53
W dubie, bo to też kraj
- 8 1
-
2022-10-01 14:23
Na Węgrzech bo to?
- 22 3
-
2022-10-01 12:07
Język ewoluuje, bo jest żywy (3)
Język ewoluuje, bo jest żywy. Jeśli ci się to nie podoba, to znaczy, że chcesz śmierci polszczyzny.
- 4 23
-
2022-10-02 17:55
Jasne! Jak wybuchnie wojna na Węgrzech lub na Białorusi to też będziesz pisał "W", kozi bobku?
- 2 1
-
2022-10-02 09:05
Ta bo potrafię go poprawnie używać... jak to jest być analfabeta?
- 2 2
-
2022-10-01 16:01
Ewoluujący język to dyżurny argument wszelkiej maści analfabetów
spod znaku "włanczać", "poszłem" czy "w automacie".
- 24 1
-
2022-09-30 23:34
(9)
Widze, ze nie interesujesz sie tematem i nie rozumiesz, dlaczego to wyplynelo? Chetnie wyjasnie. O ile mowa nie o wyspie, powinno byc w w przypadku samodzielnego kraju. Polskie na jest kolonializmem, reminescencja czasow, kiedy to byly nasze lub nasze terytoria. Dzielnice. Mowienie o tych krajach dzis na jest de facto protekcjonalne.
- 15 75
-
2022-10-02 19:26
Tak, Chorwacja i Węgry były naszymi koloniami. Gdyby nie były, przecież mówilibyśmy "w Chorwacji".
I w Węgrzech.
- 1 2
-
2022-10-02 16:58
W Bialorusi.
- 1 1
-
2022-10-01 13:47
A mówisz na Irlandii? ;) (2)
Dorabiajcie teorie dalej
- 14 7
-
2022-10-02 12:00
(1)
Patrz wyżej plus poszukaj sobie w necie opinii językoznawców - zabiera to kilka sekund. Będzie ci wstyd, ostrzegam :)
- 3 2
-
2022-10-02 17:53
Zwykły bełkot i nic więcej. Oczywiście językoznawcy to bogowie, którzy są nieomylni, nieprawdaż? W Ukrainie to zwykły rusycyzm. Usprawiedliwianie tego kolonializmem i innymi tego typu bzdetami jest wielkim nieporozumieniem, zwłaszcza w PL.
- 4 3
-
2022-10-01 13:18
Na Wyspach Bergamutach... (1)
Kiedy Polska podbiła te wyspy geniuszu?
- 17 4
-
2022-10-02 11:59
Przeczytales trzecie zdanie, przedszkolaczku?
- 2 4
-
2022-10-01 05:08
(1)
W Węgrzech? Naprawdę?
- 39 3
-
2022-10-01 08:49
Tak, zgodnie z zasadami jezyka polskiego tak wlasnie powinno byc. A ze uzus jest inny? Coz.
- 9 20
-
2022-09-30 20:21
Organizację wolą Kasę ! (1)
- 53 3
-
2022-09-30 21:08
Prezes i koledzy
Przecież za meble i za darmo nie pracują. Oni grubą kasę biorą za stołki i twoja pomoc
- 22 8
Wszystkie opinie
-
2022-09-30 20:04
(28)
Sprawa jest prosta.Położyć rzeczy do wyrzucenia koło śmietnika.Po kilku godzinach znikną.Nie ma sensu dawać ogłoszeń oddam za darmo bo ludzie to hieny i potrafią jeszcze wykorzystać dobrą wolę.Ewentualnie można podrzucić do jakiegoś ośrodka dla bezdomnych.
- 238 15
-
2022-09-30 20:14
(4)
Życzliwy sąsiad na pewno zgłosi do straży miejskiej i mandacik gotowy.
- 9 46
-
2022-09-30 20:39
Czemu ? Tam gdzie mieszkasz i płacisz czynsz masz prawo zostawić smieci
wielkogabarytowe, oczywiście w rozsądnych ilościach.
- 42 6
-
2022-09-30 23:08
Gabaryty można wystawiać (2)
Dwa razy w miesiącu
- 17 2
-
2022-10-01 10:55
(1)
I? Złap mnie za rękę to powiem, że nie moja ręką. Zapomniałeś w jakiej republice bananowej mieszkamy?
- 2 6
-
2022-10-01 11:05
Jesteś tego najlepszym przykładem
- 6 1
-
2022-09-30 20:14
Wszystko jasne tylko że (5)
Oddającym najczęściej zależy, by tą rzecz wynieść z mieszkania. Chodzi o to, by w ogóle tego nie dźwigać, szczególnie, że oddaje się to za darmo..
- 31 7
-
2022-09-30 22:36
(4)
Dokladnie. Oddajacym chodzi najczesciej o to, zeby ktos dla nich wykonal za darmo usluge utylizacji i najchetniej zeby to byla dziewczynka z zapalkami, zeby mozna sie bylo wzruszyc wlasna dobrocia.
- 14 36
-
2022-09-30 23:09
Serio? Materac to taki problem? (1)
Czyi lampy?
- 7 4
-
2022-10-01 09:24
Widać, że sypiasz na wersalce! Porządny materac to gabaryt ważący kilkadziesiąt kg!
- 10 10
-
2022-10-01 00:05
(1)
No dobra ale to wtedy nie oczekuj, ze ktos ci odda cos za darmo. Usluga transportu kosztuje nawet wiecej jak wniesienie.
- 18 1
-
2022-10-01 10:56
Jednak wniesienie wiecej, chyba że jedziesz do innego miasta
- 0 3
-
2022-09-30 20:34
Filuj czy ktoś majciochów na wystawkę nie wyrzucił, będziesz w końcu mógł zmienić XD
- 10 2
-
2022-09-30 20:48
Napisz Svencjusz w którym ośrodku dla bezdomnych mieszkasz, to ci podrzucę parę fantów do sprzedania na rynku. (3)
Zarobisz uczciwie na mamrota, to nie będziesz musiał tych komentarzy za 60gr PiSać.
- 23 20
-
2022-10-01 12:25
(2)
Mam wrażenie że to Ty piszesz te komentarze za pieniądze. Temat o rzeczach do oddania a ty z polityką wyjeżdżasz
- 4 3
-
2022-10-01 12:47
(1)
To ten braniewski troll maliniak, który żadnego tematu nie odpuści z tym swoimi antypisowskimi wypocinami. Chory i smutny człowiek.
- 1 3
-
2022-10-01 18:21
Odpowiadanie na własne komentarze to jak lizanie się po własnej d...
- 1 0
-
2022-09-30 20:49
Lodówka (5)
Sprawną lodówkę postawiłem przy śmietniku.
Na drugi dzień musiałem sprzątać porozrzucane wokół śmietnika części. Ktoś zabrał tylko agregat a resztę porozrzucał wokoło wiaty śmietnikowej.- 30 10
-
2022-09-30 21:10
Elektrośmieci nie można wystawiać przy wiacie śmietnikowej, ani jako gabaryt. (4)
Więc prawidłowo, że musiałeś po swojej głupocie posprzątać.
- 39 5
-
2022-09-30 21:20
Tak było (3)
Padła mi mini wieża, okazała się nienaprawialna. Zapakowałem ją do torby i pojechałam tam, gdzie pamiętałam, ze były czerwone pojemniki. Ale zniknęły. Objechałam kilka takich miejsc w pobliżu i wróciłam do domu aby sprawdzić w internecie gdzie te pojemniki są. Wypisałam adresy objechałam te adresy i tez nie było.
Zostawiłam ostatecznie torbę z wieżą pod moim śmietnikiem i po dwóch dniach zniknęła.- 30 2
-
2022-09-30 23:10
Nie masz się czym chwalić...
- 5 20
-
2022-09-30 23:26
Trzeba było od razu jechać na Szadółki
Zamiast objeżdżać pół miasta w poszukiwaniu pojemników.
- 8 7
-
2022-10-01 07:18
Raczej mikro wieża.
Do tego pojemnika nie wywalisz nic większego niż toster .
- 2 1
-
2022-10-01 08:47
Tym raem cie popieram
Ale daleks uwazam zejestes portalowym trollem
- 4 0
-
2022-10-01 09:22
No, to pierwszy przypadek w dziejach portalu gdy muszę (i chcę) się z Tobą zgodzić!
- 3 0
-
2022-10-01 11:49
NIE koło smietnika! (2)
Nie chce ci się wieźć do odpowiedniego punktu, albo dawać ogłoszeń, to nie tlumacz swojego lenistwa pomocą. Wystawiając koło śmietnika swoje "prawie nowe" rzeczy masz pewność, że zostaną rozwleczone po okolicy przez lokalną dzieciarnię i/lub lumpów w poszukiwaniu fajnej zabawy, albo świętego Graala, a potem ktoś i tak będzie musiał za ciebie to do pojemnika wrzucić. Na pewno natomiast nie trafi to do potrzebujących według twojego rozumowania - chyba że do potrzebujących palić w piecu meblami, albo potrzebujących chorobliwie zbierać wszystko.
- 5 7
-
2022-10-02 00:22
Nieprawda (1)
Kilka miesięcy temu w wiacie śmietnikowej, znalazłam spódnice jeansową w idealnym stanie. Teraz żałuję, że drugiej, czarnej spódniczki nie zabrałam:( Akurat takiej poszukiwałam, a teraz w sklepach kosztuje ok.50-70 zł albo więcej!! Sama wystawiłam do tej pory kilka zalegających roślin. Rozeszły się w ciągu kilku godzin! Polecam takie wystawki aczkolwiek dobrze by było to jakoś uregulować. Np.w Norwegii to był standard i ludzie wyposażali sobie mieszkania czy domy w ten sposób
- 2 2
-
2022-10-02 12:11
W USA tez jest to standard. Jak sie komus nie chce targac do thrift store'u, wystawia na ulice z napisem free i inni biora, jak sie podoba i potrzebne. Kazdy, nie ze tylko biedni. Absolutna norma jest wyposazanie w ten sposob pierwszych domow, a rozwoj blogow i potem kanalow w mediach spolecznosciowych poswieconych odnawianiu jeszcze ten trend podkrecil. Czesto sie wrzuca zdjecie z adresem na Craigslist.
- 2 0
-
2022-10-01 13:24
Przykro mi,że obrazamy hieny! To wspaniałe zwierzęta!
Ludzie potrafią być beznadziejni,prymitywni,cwani,roszczeniowi,,,,na szczęście nie wszyscy
- 3 1
-
2022-09-30 20:07
(16)
12 lat i "prawie nowe" i "jeszcze dobre"? Dobre to może być 12-letnie wino a nie cokolwiek innego.
- 46 381
-
2022-09-30 20:17
Moje 20-letnie lampy są w znakomitym stanie i właśnie je sprzedaję (7)
- 68 6
-
2022-09-30 22:18
(6)
Lampy ok, o ile ktos szanuje rzeczy, bo u innego po roku beda zdezelowane. 12-letni materac natomiast to w kazdym przypadku szmelc.
- 25 22
-
2022-09-30 23:09
(4)
Nie każdy się w nocy moczy
- 33 12
-
2022-10-01 08:47
Po 12 latach materac mimo wszystko jest odkształcony (3)
Więc nie pisz o moczeniu się w nocy, bo ośmieszasz się do potęgi n-tej.
Poza tym, jak dla właściciela 12 letni materac jest prawie nowy, to można sobie wyobrazić już całą resztę - z lekka przegiął tym stwierdzeniem ..- 15 12
-
2022-10-01 12:27
Są ludzie którzy wolą spać na odkształconym niż na podłodze
- 13 3
-
2022-10-02 07:42
Minusujà sami inteligentni inaczej
- 3 3
-
2022-10-03 09:53
Też mam taki materac, a nawet starszy, śpią na nim goście 2xdo roku
- 0 0
-
2022-10-01 09:59
Można mieć 12-letni materac z łóżka w pokoju gościnnym, na którym spane było bardzo rzadko.
Nie wolno generalizować.
- 21 1
-
2022-09-30 20:20
Nie każdy skacze po meblach
- 52 8
-
2022-09-30 21:29
Ty akurat o jakichś chińskich plastikach piszesz.
Wobec tego o winie też nie masz pojęcia.
- 15 2
-
2022-09-30 22:03
Słabo znasz się na winach. (1)
Po 12 latach większość to ocet.
- 17 7
-
2022-09-30 22:25
chyba u was na wschodzie
- 7 17
-
2022-10-01 01:02
To kup sobie nowe - proste ?
- 7 1
-
2022-10-01 08:30
Powiedz to żonie...
... Ciekawe co powie :-D
- 1 2
-
2022-10-01 09:59
Mam w domu ponad 100 letni stół
I będzie stał jesze drugie 100 lat bo jest zrobiony z wysezonowanego dębu. Nie wiek, ale to z jakiego materiału są wykonane meble ma znaczenie.
- 22 1
-
2022-10-02 00:23
Przecież lampa w zasadzie się nie zużywa, więc większość jest w bdb stanie
- 4 0
-
2022-09-30 20:08
(10)
Autor ma troche sprzeczne ze soba oczekiwania - oczekuje osoby potrzebujacej i jednoczesnie z transportem ciezarowym ;)
- 59 297
-
2022-09-30 20:54
Chciał być taki fajny, dobry, miłosierny..
- 13 58
-
2022-09-30 22:15
w czym problem? (2)
oddaje za darmo gabaryt,w interesie osoby która odbiera jest ogarnąć transport,albo nie zawracać du..y
- 62 5
-
2022-09-30 23:22
(1)
W tym problem, ze reflektujacy na 12-letni materac z reguly bedzie skrajnie ubogi, niepelnosprawny, nezaradny zyciowo etc.
- 11 25
-
2022-10-01 00:07
Hahaha zdziwilbys sie :)
- 24 1
-
2022-09-30 22:16
No nie wiem (3)
Jak ja potrzebowalam materaca, to z facetem tramwajem wiezlismy
- 40 1
-
2022-09-30 22:40
(1)
Dwie mlode, zdrowe osoby, nieprawdaz? :)
- 6 17
-
2022-10-02 13:48
Owszem
Wprawdzie moze nie do konca zdrowe, bo mam trwala kontuzje nogi, ale mlode.
Tu tez nie bylo napisane, ze ktos oddaje te rzeczy komus niepelnosprawnemu, tylko ze potrzebujacemu.- 1 0
-
2022-09-30 22:42
Czyli miałaś faceta, miał kto z Tobą materac dźwigać
do tego tramwaju.
- 6 7
-
2022-10-01 07:46
Darmozjady (1)
Jak się w sklepie kupuję np łóżko też za transport trzeba płacić. Więc po co głupie pisanie. Za darmo ktoś oddaje to chyba normalne że za transport trzeba samemu załatwić ale produkt jest za darmo
- 31 3
-
2022-10-02 12:15
Od takiej "normy" sa jednak wyjatki - niektorzy ludzie maja transport i bywa, ze ktos moze podrzucic. Nie ma nic zlego w zadaniu pytania, czy cos takiego wchodzi w gre. Odpowiadasz, ze nie i temat jest zamkniety. Jesli ktos reflektuje na czyjs stary materac co do zasady bedzie jednak biedny i bedzie szukac okazji, zeby ten materac miec bez wydawania na transport srodkow, ktorych nie ma.
- 3 5
-
2022-09-30 20:09
nigdy sie nie oddaje (5)
wszystko ma wartosc, ja sprzedaje nawet uzywana bielizne i skarpety.........skoro placa w aplikacji vinted czemu wyrzucac na smietnik? pan Szymon chyba nie jest smart
- 20 156
-
2022-09-30 20:16
12 letnie majtki? Wyprane? (1)
Vinted płaci podwójnie za wyprane
- 26 5
-
2022-09-30 21:10
Svensson weźmie z pocałowaniem ręki, będzie mógł w końcu majciochy zmienić XD
- 12 3
-
2022-09-30 20:24
Papier wiadomy pierzesz i wielokrotnie używasz ? (1)
- 10 6
-
2022-09-30 22:41
Serio cie takie rzeczy interesuja... ?
- 5 4
-
2022-10-02 17:17
Widzialam jak owy pan Szymon tacha lodówke ze znajomym i stawia pod smietnikiem!
Jest to tzw elektrosmiec i nie mozna go zostawiac samowolnie pod smietnikiem! Przez ciebie teraz my mieszkancy Ujesciska musimy płacić za wywózkę!
- 1 1
-
2022-09-30 20:12
12letni materac (18)
Pewnie obsikany nie raz oddają za darmo i się dziwią że nikt nie chce. Niezła komedia. Ot typowe cwaniaczenie leszczy którym sie nie chce placic za wywóz śmieci.
- 36 264
-
2022-09-30 20:45
Nie chcesz (2)
Nie bierz.
- 47 8
-
2022-09-30 22:43
(1)
No wlasnie w tym sek, ze tego materaca nie chcial nikt, kto spelnialby wymagania ofiarodawcy: mial transport, nie mial uzaleznien, byl dobrze wychowany, pachnacy i elokwentny ;)
- 11 35
-
2022-10-01 20:57
Prawda
W 100%!! 12 letni materac!? FUJ!! Jak by doplacil to bym nie bral! Czego on sie spodziewal!? Ktos Bentleyem lub Rolls Roycem po niego przyjedzie!? Jesli logos nie stac na materac to raczej na transport tez nie, a to ze ciekawi ludzie o to pytaja?, jaki produkt taki klient! A tak pozatym to zlomowanie takiego materaca tez kosztuje, Sam ten pan napisal pozbylem sie wszystkiego w dwa dni kluczowe slowo, pozbylem sie, pozbywa sie rzeczy uciazliwych, z drugiej strony, duzo ludzi jest bezczelnych!! Ale zlota zadarmo nie rozdawal, poprostu trafil swoj na swojego
- 2 7
-
2022-09-30 20:57
Nie jazdy jak ty sika w materac (7)
Idz do lekarza
- 38 7
-
2022-09-30 22:34
Laskę łapie okres, dzieciak się zsika co w nocy przylazł, wino się rozleje itp. (6)
Get some life
- 21 18
-
2022-10-01 11:36
Sam get some life
Nie każdy jest taką ofiarą losu jak piszesz takie doświadczenia.
Zresztą ktoś może we własnym zakresie sobie wyprać, naprawiać i mieć. Mieć taniej niż nowe na które nie stać. I co, odmówisz ludziom prawa do tego? Zajmij się swoim zdrowiem.- 6 4
-
2022-10-01 20:45
Polidiota.. (3)
Jak juz tak bardzo chcesz brzmiec miedzynarodowo, i uzywac angielskiego, to przynajmniej uzwaj go poprawnie, its get A life, not get some life
- 5 2
-
2022-10-02 12:19
(2)
Absolutnie nieprawda i mozna to sprawdzic w kilka sekund. "Get some life" to potoczny wariant tego wyrażenia. Powszechny.
- 1 2
-
2022-10-02 13:08
On wklepał to w Google i pierwsze co mi wyskoczyło to get a life więc myśli że to jedyna właściwa forma
- 1 1
-
2022-10-02 17:44
No nie bardzo
Urodzilem sie w trojmiescie, i pierwsze pare lat mieszkalem w Sopocie, ale potem wyjechalem do stanow, (nie, nie do chicago ani nie greenpoint) i to angielski jest moim jezykiem codziennym, i mowie jak native, bez akcentu, mimo iz polskiego nie zapomnialem, co niestety sie zdarza naszym rodakom, nawet po paru latach pobytu w stanach lub wielkiej brytani, i niewiem gdzie zes uzyskal ta denfinicje potocznego angielskiego, get some life ale naprawde nigdy nie szlyszalem aby ktokolwiek tak powiedzial! No chyba ze obcokrajowiec, i z tego co sie orietuje to definicja potocznie to znaczy ze jest czesto uzywana, a nie jest!! Natomiast get a life jest uzywana! I to czesto! Ale co ja wiem, tylko sie tu wychowalem, ukonczylem liceum, i dwa uniwersytety, i od 30 lat tylko mowie po angielsku, a po Polsku to tylko jak jestem w Polsce odwiedzic rodzine, choc ostatni raz to bylo w 2007 roku, aha, no i czytam wiadomosci z Polski, w tym ten portal bo lubie wiedziec co sie dzieje w kraju!
- 2 0
-
2022-10-02 00:28
Teraz są takie maty zabezpieczające materace
Także polecam kupić i stosować. Matę łatwo zdjąć i wyprać, a materac jest wówczas jak nowy:)
- 4 0
-
2022-10-01 07:33
Wywóz gabarytów (2)
Jest od dłuższego czasu za darmo przez cały rok
- 8 1
-
2022-10-01 11:37
(1)
G prawda, są w Gdańsku osiedla gdzie to nie działa i tworzą się nowe wysypiska.
A jak chcesz samemu przywieźć to robią same problemy żeby zniechęcić do ponownego przyjazdu- 2 2
-
2022-10-01 21:36
Moi sąsiedzi w nocy wystawili szafy i stare meble na środek chodnika
Stało dwa tygodnie i ktoś ostatecznie zabrał. A jakbyś chciał to zrobić legalnie to byś miał same problemy
- 1 0
-
2022-10-01 21:34
Nikt normalny nie kupi używanego materaca (3)
A tym bardziej takiego który ktoś oddaje za darmo. Potem będziesz w łóżku polował na pluskwy
- 4 2
-
2022-10-02 00:30
Bez przesady!!
- 1 0
-
2022-10-02 12:20
(1)
A ty masz np. pluskwy w swoim? :D No właśnie. Nieekologiczny zabobon z tymi pluskwami.
- 1 0
-
2022-10-02 13:10
Ja w swoim nie mam ale skąd mam wiedzieć czy w twoim nie ma?
Tego się potem nie da zwalczyć. Tylko nówki
- 0 0
-
2022-09-30 20:13
Transport jest droższy niż te rzeczy. (23)
Warto o tym wiedzieć. Poniżej 200zł nikt nie pojedzie. Dla potrzebujących to może być bariera nie do przejścia..
- 71 94
-
2022-09-30 20:18
Chyba żartujesz, wystarczy zwykłe auto kombi. (8)
Zwykła przysługa za którą nie wziąłbym grosza od znajomego.
- 46 7
-
2022-09-30 22:13
(6)
Serio nie pojmujesz, ze naprawde biedna, niezaradna zyciowo osoba najczesciej nie ma znajomego z duzym autem?! Oj wolacy, wolacy...
- 24 31
-
2022-09-30 23:10
(2)
To niech po to przyjdzie. Zreszta, taka biedna i niezaradna a internet ma. Znam mnóstwo bezczelnych, potrzebujących i roszczeniowych bab, które wszystko chcą za darmo i dostarczone pod drzwi
- 35 8
-
2022-09-30 23:25
Ludzie biedni nie sa od spelniania twoich zachcianek. Czego nie rozumiesz ze zdania: nikt dysponujacy transportem nie chcial 12-letniego materaca?
- 8 21
-
2022-10-01 03:33
Tak... Cena internetu dołączonego do usługi telefonicznej jest na pewno droższa od samochodu...
- 10 9
-
2022-09-30 23:13
I niby mamy takich ludzi żałować? (1)
Ewolucja zrobi porządek
- 7 14
-
2022-09-30 23:27
Nikt ci nie karze nikogo zalowac. Wypadaloby sie natomiast przestac dziwic, ze nie trafil sie temu ofiarodawcy biedny z samochodem.
- 8 6
-
2022-10-01 11:00
Polecam traffica
- 4 0
-
2022-10-01 03:29
Nie każdy ma znajomych. Tym bardziej - chętnych do pomocy.
- 12 0
-
2022-09-30 20:47
Jakby był naprawdę potrzebujący (6)
To tramwajem by to przewiózł, widocznie nie jest skoro jeszcze stawia warunki
- 28 18
-
2022-09-30 21:16
Już widzę jak cię motorniczy do tramwaju wpuszcza z takim gabarytem. (3)
- 17 8
-
2022-09-30 21:26
W 2004 roku (1)
udało mi się w R przewieźć wannę narożną 140x90 z Castoramy Rumia na Dąbrowę. Młodzież miała niezłą bekę, ale po godzinie jazdy miałem wannę w domu.
- 20 7
-
2022-10-01 06:39
No właśnie "udało się".
Raz się uda, dziesięć razy się nie uda.
- 9 6
-
2022-10-01 03:37
Już widzę osobę niepełnosprawną dźwigającą taki materac przez pół miasta...
- 8 5
-
2022-09-30 22:21
(1)
Jak ktos ma sile dzwigac materac przez pol miasta, z reguly nie jest potrzebujacy. Az zatyka brak wyobrazni u komentujacych ten tekst.
- 11 17
-
2022-10-02 13:45
Wiozlam taki materac przez pol miasta
Mialam malo kasy jak to studentka, ale zdrowa bylam :)
- 2 0
-
2022-10-01 00:48
Są ponoć do wypożyczenia w Gdyni rowery cargo. (1)
- 8 3
-
2022-10-02 12:22
Materac w nie wejdzie, ale niemowlęcy ;)
- 0 0
-
2022-10-01 20:16
(1)
W czasach samochodów cargo wypożyczanych przez apkę to serio ani nie trzeba wydawać 200 zł ani mieć takiego samochodu.
- 4 0
-
2022-10-02 15:04
Z tym ze prawko potrzebne. A jak ktos jest w tej obrotniejszej czesci spoleczenstwa z prawkiem i samochodem, to i uzywany materac najczesciej niepotrzebny.
- 1 0
-
2022-10-02 13:44
Cale mieszkanie umeblowalam rzeczami oddawanymi i za mala kase
Nowa szafa IKEA 400zl, uzywana 100, nawet z transportem sie oplacalo, a transportu szukalam na FB i mialam taniej i odbieralam po kilka rzeczy na raz
- 2 0
-
2022-10-02 16:44
Ja wożę za 100, czasem 150-200 jak dużo noszenia i trasa z Rumii do Pruszcza. Ludzie chcą mnie po rękach całować, że tak tanio, bo wszędzie słyszą 300-500 za przewiezienie kanapy czy paru szafek. Co to za kalkulacje z d...? A tak oni zadowoleni, ja wystarczajaco zarobiony, zeby pokryć koszty i mieć tego coś dla dla siebie. Czasem to się nawet niektórym dziwię, bo Traficargo wyszłoby im taniej.
- 1 0
-
2022-10-02 19:17
Każdy transport kosztuje.
Zakup nowych mebli ze sklepu też się wiąże z opłaceniem transportu. Chyba, że ma się własny duży samochód. To tak gdyby pan nie wiedział.
- 1 0
-
2022-09-30 20:15
Kiedyś oddawałem ramę łóżka. Też z przygodami. Rezerwuje. Będę. Potem się spóźnia. Ale się udało (4)
Na drugi raz wywalę na smietnik
- 110 6
-
2022-09-30 20:25
podpal w mieszkaniu na złośc ! (1)
- 13 16
-
2022-10-01 08:22
Podaj twoj adres
;)
- 3 2
-
2022-09-30 22:17
(1)
Ja lozko rozkrecilem, czesci skleilem tasma i wynioslem na smietnik. Dlugo nie staly.
- 14 1
-
2022-10-01 00:09
Robie tak Samo I zostawiam karke z informacja czy uszkodzone czy ok :)
- 13 0
-
2022-09-30 20:15
Proponuję, aby w tej sytuacji kiedy wszystkim się już w d****ch poprzewracało może przekazywać takie rzeczy na Ukrainę? (28)
W wielu miejscowościach Ukrainy ludzi potracili
dosłownie wszystko. Więc każda lampa, łóżko czy szafka będzie im potrzebna - bez grymaszenia. Może więc da się zorganizować jakieś wahadłowe transporty takich rzeczy na Ukrainę?- 150 178
-
2022-09-30 20:22
Będą wdzięczni !! (3)
- 17 29
-
2022-09-30 20:35
nigdy (2)
wolę porąbać siekierą
- 52 45
-
2022-09-30 21:09
lepiej wyrzucić
niż im dać za free.
- 35 25
-
2022-10-01 12:53
"Poznać głupiego po zachowaniu jego"
- 10 6
-
2022-09-30 20:23
A moze (1)
do Gruzji?
Ostatnio tam sporo Rosjan przybylo i nie maja na czym spac ...- 44 16
-
2022-10-01 09:01
I czym w piecach palić...
- 11 1
-
2022-09-30 20:45
w Sudanie też nie mają mebli, może do nich wysłać?
- 41 1
-
2022-09-30 20:48
Nie beda chcieli, tylko nowe .
- 30 6
-
2022-09-30 21:04
Owszem, tylko jest tu jedna rzecz - oni tej szafki potrzebują na Ukrainie.
A Ty masz szafkę w Gdyni.
I to jest kilkaset kilometrów, kosztu niestety większego niż taka szafka nowa kosztuje w BRW.- 31 2
-
2022-09-30 22:10
przeczytaj dokładnie, "nie dowozimy"
chcesz na ukrainę zorganizuj transport.- 22 1
-
2022-09-30 22:23
Jasne, moze ty zawieziesz na Ukraine ten 12-letni materac? Jaka jest srednia wieku komentujacych? Siedem? :)))
- 28 2
-
2022-09-30 23:12
(2)
A co Ty myślisz, ze im się nowe i ładne nie należy? Ty chciałbyś dostać odpady? Chcesz to przekaz pieniądze, a nie pozbywasz się złomu
- 7 25
-
2022-10-01 07:54
Więc widocznie nie jest tam tak źle (1)
Skoro też grymaszą
- 19 0
-
2022-10-01 08:36
Taka tam wojną...
"Po zniesieniu obowiązku płacenia VAT-u, akcyzy i cła Ukraińcy sprowadzili z Europy 211 tysięcy samochodów - poinformował deputowany Rady Najwyższej Ukrainy zasiadający w komisji ds. polityki podatkowej i celnej."
- 24 0
-
2022-10-01 07:53
A czemu nie ma bliski Wschód gdzie rzezi dokonały USA? (4)
Tam ludzie mają naprawdę źle
- 14 7
-
2022-10-01 09:01
(3)
To napisz jeszcze kacapski trolu gdzie USA dokonało niby tej "rzezi". Bo jedyną rzeź na bliskim Wschodzie to Syria i akurat tam rzezali twoi pobratymcy.
- 9 13
-
2022-10-01 13:26
Co rozumiesz przez rzeź
Bo bombardowanie tomahawkami można pod to podciągnąć, chociaż to nie to samo co lanie po cywilach napalmem czy zrzucenie atomówki na miasto, USA wyszły z formy
- 4 3
-
2022-10-02 12:23
Irak.
- 1 0
-
2022-10-02 13:12
To o takich jak ty Sikorski mówił
Że robią laske usa
- 1 0
-
2022-10-01 09:25
ty zapewniasz odbior przechowanie i dowóz na ukrainę.
- 7 0
-
2022-10-01 11:40
Jak sprzedaję tanio lub wystawiam za free to pierwsi i tak zabierają Ukraińcy. Na budowę, do pracy itp sporo rzeczy jeszcze wykorzystują które w domu już nie koniecznie się nadają. I nie marudzą, organizują transport i każdy jest zadowolony.
- 6 1
-
2022-10-01 11:49
Każdemu (3)
tylko nie ukraincowi!!! Wolałbym to spalić!!!
- 15 4
-
2022-10-01 22:12
Woj durniu z podmoskiwskiego rynsztoku (2)
- 1 6
-
2022-10-01 22:35
Za dużo wychlałeś wódy i bełkoczesz.
- 1 1
-
2022-10-02 08:03
Wracaj walczyć o Donbas
Coś tam wam podobno zaanektowali
- 1 0
-
2022-10-02 18:41
Nie mają miejsca w domu, nadal zastawione rzeczami po Polakach, z 1943 czy 44
- 2 0
-
2022-10-03 01:43
Niech Ukraińcy sami sobie pomagają. Zachodnia Ukraina nie jest objęta wojną i tam żyje się normalnie.
- 1 0
-
2022-10-04 02:16
Przekaż swoje ciało jako dawca narządów na Ukrainę !!! Oni pilnie potrzebują organów na przeszczepy .
- 0 0
-
2022-09-30 20:15
No straszne, że biedni ludzie jednak liczyli na dowóz mebli. Trauma na całe życie. (10)
- 31 199
-
2022-09-30 21:34
No i nie wyszły ci heheszki. (4)
- 28 5
-
2022-09-30 22:45
(3)
To byl sarkazm. 52 osoby poczuly sie nim dotkniete :D
- 2 17
-
2022-10-01 07:47
(2)
Nieudany sarkazm, skoro musisz to ogłaszać.
- 15 2
-
2022-10-01 08:56
(1)
Oglaszam jednej osobie, widocznie jestes troszke za nami rozwojowo :)
- 3 10
-
2022-10-02 08:04
Jesteś rakiem
- 0 2
-
2022-10-01 15:40
Jak biedny człowiek dostaje meble za darmo.... (1)
Może sobie wynająć bagażówkę. To dużo nie kosztuje.
- 12 3
-
2022-10-02 12:25
Duzo nie, tylko kilka stówek :D
- 1 4
-
2022-10-02 16:48
(1)
Biedni ludzie chętnie płacą za transport. Gorzej z tymi bogatymi, z tymi to nie idzie sie dogadać. Nawet jakby im jeszcze dopłacić to będą marudzić, że nie ta godzina a nigdy nie pomogą przenieść czegoś cięższego.
- 0 1
-
2022-10-02 19:33
Biedni ludzie to mają zasiłek okresowy. Np. ja jeszcze zaledwie 3 miesiące temu. 380 zł na wszystko, rok temu - 350
Czekanie na orzeczenie o niepełnosprawności, to MOPS nie dawał zaświadczenia na doładowanie karty miejskiej na przejazdy w celu poszukiwania pracy. Odlicz od 350 zł koszt karty miejskiej rok temu, z tego zapłacić co 2 mies. za prąd, gaz i Internet i sobie policz, ile zostaje, wesołku.
- 0 2
-
2022-10-03 12:04
widać że jeszcze nikomu nic nie dawałeś
.
- 0 0
-
2022-09-30 20:18
Nie traktujcie biednych protekcjonalnie! (13)
Często próbuje się wcisnąć stare, popsute albo dziurawe rzeczy. Czy jak ktoś jest biedny to ma się cieszyć z przyjęcia poplamionej kurtki albo porysowanej szafki?
- 71 184
-
2022-09-30 20:20
wcisnąć?
w domu wszyscy zdrowi?
- 53 7
-
2022-09-30 20:24
nie wolno darowac biendym
sie sprzedaje za 5 zeta lub 2 zeta nawet 1 zeta, jest inna postawa i jest szaczunek
- 34 2
-
2022-09-30 20:49
Gdyby mi było zimno
To wolałabym poplamioną niż żadną
- 53 3
-
2022-09-30 22:17
Oddawałam prawie nowe lub nowe rzeczy, niektóre z metkami i też był problem z odbiorem. Najbardziej podle się czułam gdy Pani przyjechała po ramki, chciała wziąć więcej rzeczy a ja, że nie bo obiecałam komuś innemu.. A ta osoba nie przyjechała. Wystawiła mnie. Tamta Pani nie dostała, a kolejna nie przyjechala.. Więc jak zgłosiła się kolejna oddałam wszystko jak leci.
- 25 1
-
2022-09-30 22:28
Ja tam kupiłem trochę porysowane meble a nie myślę o sobie, że jestem biedny. Nie rozumiem jak ktoś może brać coś za darmo i grymasić.
- 37 2
-
2022-09-30 23:15
Wcisnąć? Sami to chcą
Nikt niczego nie wciska na olx
- 18 1
-
2022-09-30 23:26
Nie. Niech biedak robi zakupy w Ikei czy innym Mochito, nie ma kasy? A co mnie to obchodzi
- 7 2
-
2022-10-01 07:55
Odstaw wódę brachu
- 5 1
-
2022-10-01 08:34
Na silę ktoś mu te rzeczy daje?
- 11 1
-
2022-10-01 09:00
Rzeczy Nie musi ! jak ma oczy i rozum to nie weżmie !
- 1 3
-
2022-10-02 12:59
nie traktujcie biednych protekcjonalnie
lepsza porysowana szafka , jak żadna
- 4 0
-
2022-10-03 01:48
Dokładnie tak. Ma się cieszyć z tego, że dostał co kol wiek za darmo. Jak chce coś lepszego to niech zasuwa, a nie "Daj!". Widzę, że PGR (bo już nie nawet PRL) został jeszcze w wielu umysłach.
- 2 0
-
2022-10-03 06:59
Tak
Tak, Ma sie cieszyc
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.