- 1 Pociągi Polregio na kolizyjnym kursie (71 opinii)
- 2 Podziękowania za pomoc na drodze (51 opinii)
- 3 Dziś Boże Ciało i Katolicy na ulicy (665 opinii)
- 4 Od 111 lat łączy brzegi Martwej Wisły (30 opinii)
- 5 Z amstafem bez kagańca na placu zabaw (921 opinii)
- 6 Kotlet schabowy a sąsiedzkie relacje (226 opinii)
Już widać, jak szeroka będzie Chwarznieńska
Nowych kształtów nabiera rozbudowywany odcinek ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni, gdzie powstaną dodatkowe pasy ruchu. Realizacja wartej 33 mln zł inwestycji zaczęła się miesiąc temu. Prace potrwać mają do sierpnia.
Co ciekawe, wybrano najdroższą złożoną ofertę, bo w przypadku tego akurat przetargu najważniejszym kryterium był czas wykonania prac, a Starbag zaoferował w tym zakresie najlepsze warunki.
Realizacja samej inwestycji ruszyła z kolei miesiąc temu. I już widać pierwsze efekty prac.
Koparki pracują przy przejeździe obwodnicą - w tym miejscu pojawiły się już wykopy pod zupełnie nowy łącznik ulicy Chwarznieńskiej. Widoczne staje się też miejsce pod dwupasmową jezdnię, która pojawi się na odcinku od ulicy Krauzego do przystanku autobusowego "Tezeusza". Widać już jej zarys na - niezagospodarowanym do tej pory - terenie wzdłuż starej drogi.
Zlikwidowano skarpę znajdującą się przy ulicy, wyburzono także stare zabudowania obok ronda łączącego ulice Chwarznieńską ze ulicami Staniszewskiego oraz Dulina. Prace trwają też przy rondzie łączącym Chwarznieńską z ulicą Wagnera - w tym miejscu powstać ma parking na ponad sto aut.
- To jedna z naszych najważniejszych inwestycji drogowych w najbliższym czasie. Mówimy o najdynamiczniej rozwijającej się części miasta, gdzie w szybkim tempie przybywa mieszkańców, a obecny układ drogowy wymaga nowych rozwiązań. Stawiamy na zrównoważony transport, tworząc kolejny odcinek, na którym zatory bez problemu ominie komunikacja miejska, a sami mieszkańcy będą mogli w łatwy sposób łączyć różne środki transportu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jaki jest zakres całej inwestycji?
- Przewidziano nową organizację wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
- Według projektu przewidziana jest również przebudowa ulicy, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
- Elementem inwestycji jest też budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
Opinie wybrane
-
2023-02-10 09:28
Te dzielnice Gdyni za obwodnicą - Chwarzno (9)
powinny mieć swoje centrum, nowoczesny rynek z obiektami kultury, kościół, restauracje itp. tak jak widizałem w Holandii, jak do tej pory to jest dzika, nieuporządkowana zabudowa, z wąskimi uliczkami, nie ma ścieżek dla rowerów, przypadkowa architektura, dziadostwo, załatwiane pod stołem, żal na to patrzeć, jesteśmy do tego przyzwyczajeni, ale tak
powinny mieć swoje centrum, nowoczesny rynek z obiektami kultury, kościół, restauracje itp. tak jak widizałem w Holandii, jak do tej pory to jest dzika, nieuporządkowana zabudowa, z wąskimi uliczkami, nie ma ścieżek dla rowerów, przypadkowa architektura, dziadostwo, załatwiane pod stołem, żal na to patrzeć, jesteśmy do tego przyzwyczajeni, ale tak nie powinno być, zobaczcie jak takie centra robi się w Holandii, miasto musi nad tym zapanować, dobrze że pomyślano o tej drodze, temat dotyczy też Gdańska, w średniowieczu chyba jednak żyli mądrzejsi ludzie, zobaczcie jak miasta (centra) były pięknie uporządkowane, aż chce się tam być, przykłądem jest Dąbrowa w Gdyni, tam nie ma żadnego fajnego centrum
- 90 25
-
2023-02-10 11:40
(1)
To jest typowy "urban sprawl", tj. niekontrolowane rozlewanie / rozprzestrzenianie się miast. Wieś zabudowywana chaotycznie osiedlami i domami jednorodzinnymi. Tak jest (chwilowo) dla miasta najłatwiej, najtaniej. Grunt rolny przekształcany jest na budowlany, inwestor kupuje ziemię od właściciela i buduje. Na wolnych gruntach dość przypadkowo
To jest typowy "urban sprawl", tj. niekontrolowane rozlewanie / rozprzestrzenianie się miast. Wieś zabudowywana chaotycznie osiedlami i domami jednorodzinnymi. Tak jest (chwilowo) dla miasta najłatwiej, najtaniej. Grunt rolny przekształcany jest na budowlany, inwestor kupuje ziemię od właściciela i buduje. Na wolnych gruntach dość przypadkowo powstają osiedla i domy, a dopiero potem myśli się o drogach i innej infrastrukturze. Nie zawsze daje się to potem scalić w sensowną całość. Rosną potrzeby transportowe. Kuleje planowanie przestrzenne.
- 16 1
-
2023-02-10 15:47
Dobry przykład
Na to jak wygląda Dąbrowa i jak zaczynają wyglądać Kacze Buki. Infrastruktura gorzej niż wioskowa, a domów i bloków powstaje, co niesie za sobą ogromny wzrost ludzi i samochodów. Miasto woli budować buspasy i ograniczać ilości kursów, niż robić przemyślane inwestycje.
- 19 2
-
2023-02-10 16:14
Bla bla bla (1)
Akurat Chwarzno-Wiczlino powstaje zgodnie ze spójną, zrównoważoną koncepcją urbanistyczną i tworzy właściwie modelową nową dzielnicę wkomponowaną w krajobraz. Centrum lokalne jest zaplanowane i zresztą właśnie zaczyna powstawać (przy Kwiatkowskiej, podobnie w Polankach). Jest hiper-szkoła, a teraz na poważnie biorą się za układ komunikacyjny. Czego
Akurat Chwarzno-Wiczlino powstaje zgodnie ze spójną, zrównoważoną koncepcją urbanistyczną i tworzy właściwie modelową nową dzielnicę wkomponowaną w krajobraz. Centrum lokalne jest zaplanowane i zresztą właśnie zaczyna powstawać (przy Kwiatkowskiej, podobnie w Polankach). Jest hiper-szkoła, a teraz na poważnie biorą się za układ komunikacyjny. Czego jeszcze chcesz? Chwarzno wygląda znacznie lepiej niż wiele realizacji w Holandii. A jak rzekomo udane przedmieścia są w Niemczech, to możesz zobaczyć na przykładzie Widdersdorf w Kolonii - ta betonoza bez usług uchodzi w DE za pozytywny wzór do naśladowania. Chwarzno przy tym to ostoja natury z bogatą ofertą usługową. Tak szczerze to ile zachodnich przedmieść odwiedziłeś?
- 7 12
-
2023-02-10 19:31
Puknij się w lep
Właśnie ta twoja naturę usuwają.
- 1 5
-
2023-02-10 18:19
Brak ścieżek rowerowych? Hahahaha ubierz okulary!
- 5 2
-
2023-02-10 19:16
Bez przesady - 1 kościół na 10 tys. mieszkańców.
Dużo to tam raczej nie widziałeś. Kościołów u nas jest więcej jak we Włoszech. W małych miejscowościach holenderskich np. w Emmelord jest tylko jeden centralny rynek z cotygodniowym targowiskiem i pustym kościołem z wieżą i dużym zegarem Tyle, że te miejscowości są wielkości naszej dzielnicy więc po co wszędzie place defilad, na których nie można zaparkować bo jest rynek od rana do wieczora.
- 2 0
-
2023-02-11 09:01
A 2 lata temu budowali droge rowerowa i sadzili drzewa
- 3 0
-
2023-02-11 09:32
(1)
Centrum miasta to priorytet, a peryferyjne sypialnie to odległa perspektywa - i słusznie!
- 0 1
-
2023-02-11 18:59
Centrum priorytet?
Centrum miasta to priorytet? Żartujesz sobie? Ja mieszkałam w centrum prawie 40 lat. Tam robi się tylko te miejsca gdzie będą z tego korzystać turyści. Plac Unii (likwidacja parkingów dla mieszkańców), Węglowa (zamknięcie drogi dojazdowej dla mieszkańców żeby Ci co kupili tam mieszkania mieli ciszę pod oknem), wszystko dookoła muszli żeby
Centrum miasta to priorytet? Żartujesz sobie? Ja mieszkałam w centrum prawie 40 lat. Tam robi się tylko te miejsca gdzie będą z tego korzystać turyści. Plac Unii (likwidacja parkingów dla mieszkańców), Węglowa (zamknięcie drogi dojazdowej dla mieszkańców żeby Ci co kupili tam mieszkania mieli ciszę pod oknem), wszystko dookoła muszli żeby przyjezdni mogli podziwiać. A zwykły mieszkaniec Gdyni który mieszka tu całe życie może się zabić na dziurach na chodniku na Jana z Kolna, naszarpie się z wózkiem żeby przejechać pod tunelem Zwirki-Wigury/Śląska i jeszcze wiele wiele innych. Żenada
- 2 0
-
2023-02-10 13:57
Brawo, budujcie szersze drogi to więcej ludzi wyprowadzi się na Kaszuby (1)
A potem bedą płacić sobie podatki w Kartuzach i narzekać, że w mieście za mało parkingów i że w korkach stoją, no niech te nieroby z urzędu (za pieniądze Gdynian) nam naprawią :D
- 18 29
-
2023-02-11 10:11
Znowu te bzdury
Żyj jak w średniowieczu, otocz miasto murami, wykop fosę, zamykaj bramy na noc. Nikt nie przyjedzie, nikt nie wyjedzie, będziesz miał prawdziwe życie miejskie, wszyscy na kupie. Zaoraj drogi, pozabieraj ludziom samochody, nie będą się przemieszczać i decydować, gdzie wolą mieszkać.
- 2 0
-
2023-02-10 13:56
Problemem jest przejazd przez Witomini (2)
Ostatnio w godzinie szczytu policzyłem samochody stojące w korku od przystanku Okrężna 1 do Przystanku Sosnowa - stało w korku 250 samochodów . To właśnie tam był i będzie problem z przejazdem.
- 70 0
-
2023-02-10 19:55
Dlatego musi powstać obwodnica Witomina.
- 8 0
-
2023-02-17 20:24
Prawda
Co z tego ze z Wiczlina rano szybciej sie zjedzie w dol, jak i tak utkniemy w korku na dwupasmówce przed Witominem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.