• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Już widać, jak szeroka będzie Chwarznieńska

piw
10 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (178)

Nowych kształtów nabiera rozbudowywany odcinek ulicy ChwarznieńskiejMapka w Gdyni, gdzie powstaną dodatkowe pasy ruchu. Realizacja wartej 33 mln zł inwestycji zaczęła się miesiąc temu. Prace potrwać mają do sierpnia.



Jak oceniasz decyzję o wyborze wykonawcy droższego, ale oferującego krótszy czas przebudowy?

Przypomnijmy, że umowę na przeprowadzenie inwestycji miasto podpisało z firmą Starbag w połowie grudnia.

Co ciekawe, wybrano najdroższą złożoną ofertę, bo w przypadku tego akurat przetargu najważniejszym kryterium był czas wykonania prac, a Starbag zaoferował w tym zakresie najlepsze warunki.

Realizacja samej inwestycji ruszyła z kolei miesiąc temu. I już widać pierwsze efekty prac.

Koparki pracują przy przejeździe obwodnicą - w tym miejscu pojawiły się już wykopy pod zupełnie nowy łącznik ulicy Chwarznieńskiej. Widoczne staje się też miejsce pod dwupasmową jezdnię, która pojawi się na odcinku od ulicy Krauzego do przystanku autobusowego "Tezeusza". Widać już jej zarys na - niezagospodarowanym do tej pory - terenie wzdłuż starej drogi.

Zlikwidowano skarpę znajdującą się przy ulicy, wyburzono także stare zabudowania obok ronda łączącego ulice Chwarznieńską ze ulicami Staniszewskiego oraz Dulina. Prace trwają też przy rondzie łączącym Chwarznieńską z ulicą Wagnera - w tym miejscu powstać ma parking na ponad sto aut.


- To jedna z naszych najważniejszych inwestycji drogowych w najbliższym czasie. Mówimy o najdynamiczniej rozwijającej się części miasta, gdzie w szybkim tempie przybywa mieszkańców, a obecny układ drogowy wymaga nowych rozwiązań. Stawiamy na zrównoważony transport, tworząc kolejny odcinek, na którym zatory bez problemu ominie komunikacja miejska, a sami mieszkańcy będą mogli w łatwy sposób łączyć różne środki transportu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przygotowywany jest również teren pod parking na ponad sto aut. Przygotowywany jest również teren pod parking na ponad sto aut.
Jaki jest zakres całej inwestycji?
  • Przewidziano nową organizację wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
  • Według projektu przewidziana jest również przebudowa ulicy, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
  • Elementem inwestycji jest też budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
piw

Opinie (178) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    Zawsze wybierać najdroższego wykonawcę,wszak nie można oszczędzać na mieszkańcach.Tego miliarda długu i tak to nie zmieni.

    • 16 21

    • Kłapouchy guru dał głos!!

      • 0 0

  • Dziś tu nawiezie Samorządność propagandy

    Artykuły beda sie sypać co godzinę, kazdy kto dolozyl cegielke to dewastacji bedzie chcial sie wybielic.
    W koncu są urodziny najszczesliwszego miasta w Polsce.

    • 25 10

  • Coraz mniej połączeń, coraz więcej buspasów. Po gdyńsku.

    • 43 7

  • się poszerza?

    się to tylko grzmi i błyska.

    • 9 4

  • na tych polach po prawo powstana kolejne osiedla (5)

    może już czas budować jeszcze szerszą? po 3 pasy w każdą stronę

    • 27 6

    • w ten sposób przyspieszy się tylko ruch błędnego koła niezrównoważonego rozwoju systemu transportowego Gdyni (2)

      polecam animację Bludny kruh upadku mesta do wygooglania. Może wpłynie na poszerzenie wyobraźni decydentów i mieszkańców.

      • 1 3

      • (1)

        A jak zrównoważyć transport? Likwidując autobusy?

        • 4 0

        • i podnosząc ceny biletów

          jednocześnie olewając potrzeby komunikacyjne mieszkańców. Potem tylko malunki na chodnikach na przystankach i zdziwienie, że ludzie jednak nie przesiedli się na autobusy...

          • 6 0

    • (1)

      Tam nie będzie mieszkań.

      • 1 2

      • w dużej mierze będą

        tylko część będzie pod usługi

        • 2 0

  • Gdynia Zachód (7)

    Entuzjazm , że powstaje Bus Pas w tej dzielnicy nie jest zaskoczeniem .
    Wszak Gdynia stawia na komunikację miejską - tnie kursy dla mieszkańców .
    A tak na serio, to rozwiązanie komunikacyjne nie pozwoli na rozładowanie korków w tej dzielnicy i za 10 lat znowu będzie rozbudowa, bo teraz Gdynia nie ma kasy.
    Gdynia Zachód - dzielnica z szybkim dostępem do centrum to mrzonka .

    • 71 6

    • chyba wiedziałeś gdzie kupujesz mieszkanie

      • 10 8

    • (2)

      Brakuje linii pospiesznej, która nie zatrzymywałaby się co kilkaset metrów. Albo zrobić linię zwykłą jadącą Estakadą do centrum (samochodem zajmuje to 15 minut, autobus jedzie 45 minut przez Witomino). Wiem, przy obecnych władzach to nigdy nie będzie możliwe.

      • 6 2

      • a dlaczego? (1)

        • 0 3

        • Dlatego, żeby skrócić czas podróży

          • 3 0

    • alternatywą tego jest doinwestowanie PKM - wzrost częstotliwości połączeń po elektryfikacji (1)

      a także poprawa dostępu do jej przystanków dla pieszych i cyklistów. Samochód nie jest jedynym sposobem docierania do codziennych celów podróży z domów położonych w dzielnicy Gdynia Zachód.

      • 0 9

      • Na Chwarznie ani Wiczlinie nie ma stacji PKM

        • 9 0

    • Na pewno nikt nie przesiądzie się do autubusu, jesli nie będzie trojmiejskich destynacji

      • 0 0

  • Uuuuu w końcu!

    Na koniec tej niechlubnej epopei politycznej ktoś sobie dojazd do domu buduje

    • 27 9

  • Zmieńcie tę paskudną nazwę ulicy. (1)

    • 11 18

    • Nie da rady, jest taka, żeby Niemcy nie mogli jej wypowiedzić i w razie w myliła sie z Chwaszczyńską

      • 10 2

  • Ten

    cały parking to łatwa kasa dla wykonawcy. Będą na min uczyć się jazdy na rolkach.

    • 14 3

  • Tylko po co ten parking na 100 aut i buspas? (6)

    Autobusy w likwidacji, a te co zostały są zbyt drogie, by nimi jeździć. Auto prawie każdy w tej dzielnicy trzyma na własnym miejscu postojowym pod domem i jedzie nim tam, dokąd potrzebuje dojechać. Skutek będzie taki, że buspas będzie używany przez kierowców elektryków i taryfiarzy a parking będzie służył lawetom reklamowym i jako plac przesiadkowy dla tirowców.

    • 72 14

    • Ty tam wiesz jak będzie...

      • 4 14

    • buspas ok, darmowy parking niekoniecznie

      • 2 3

    • Dokładnie (2)

      Zgadzam sie, do tego elektryki kupi kilka bogatych ludzi z tamtych okolic i będą omijać korki, również urzędnicy wtedy przesiądą się na elektryki by nie stać jak plebs w korku.. Za nasze pieniądze jest budowana droga szybkiego ruchu dla majętnych ludzi pod pozorem wzmocnienia komunikacji miejskiej, gdzie coraz mniej autobusów jeździ aby nie powodowały spowolnień dla elektryków..

      • 10 3

      • Co za bzdura - bus pas dla elektyków (1)

        To jak będzie korek .... to "dieslem" po bus pasie nie będzie można pojechać.... ???? A nie można stworzyć takiego systemu że od 7.30 - 8.00 ( w stronę obwodnicowy z Wczlina) będzie można jechać po tym dobudowanym pasie ?

        • 3 0

        • Nie da sie.

          • 0 3

    • Bredzisz

      Ja właśnie sprzedałem 3 samochody i jeżdżę tylko busami teraz.

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane