- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (75 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (81 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (218 opinii)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (249 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (26 opinii)
Już widać, jak szeroka będzie Chwarznieńska
Nowych kształtów nabiera rozbudowywany odcinek ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni, gdzie powstaną dodatkowe pasy ruchu. Realizacja wartej 33 mln zł inwestycji zaczęła się miesiąc temu. Prace potrwać mają do sierpnia.
Co ciekawe, wybrano najdroższą złożoną ofertę, bo w przypadku tego akurat przetargu najważniejszym kryterium był czas wykonania prac, a Starbag zaoferował w tym zakresie najlepsze warunki.
Realizacja samej inwestycji ruszyła z kolei miesiąc temu. I już widać pierwsze efekty prac.
Koparki pracują przy przejeździe obwodnicą - w tym miejscu pojawiły się już wykopy pod zupełnie nowy łącznik ulicy Chwarznieńskiej. Widoczne staje się też miejsce pod dwupasmową jezdnię, która pojawi się na odcinku od ulicy Krauzego do przystanku autobusowego "Tezeusza". Widać już jej zarys na - niezagospodarowanym do tej pory - terenie wzdłuż starej drogi.
Zlikwidowano skarpę znajdującą się przy ulicy, wyburzono także stare zabudowania obok ronda łączącego ulice Chwarznieńską ze ulicami Staniszewskiego oraz Dulina. Prace trwają też przy rondzie łączącym Chwarznieńską z ulicą Wagnera - w tym miejscu powstać ma parking na ponad sto aut.
- To jedna z naszych najważniejszych inwestycji drogowych w najbliższym czasie. Mówimy o najdynamiczniej rozwijającej się części miasta, gdzie w szybkim tempie przybywa mieszkańców, a obecny układ drogowy wymaga nowych rozwiązań. Stawiamy na zrównoważony transport, tworząc kolejny odcinek, na którym zatory bez problemu ominie komunikacja miejska, a sami mieszkańcy będą mogli w łatwy sposób łączyć różne środki transportu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jaki jest zakres całej inwestycji?
- Przewidziano nową organizację wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
- Według projektu przewidziana jest również przebudowa ulicy, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
- Elementem inwestycji jest też budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
Opinie (178) 8 zablokowanych
-
2023-02-10 09:28
Opinia wyróżniona
Te dzielnice Gdyni za obwodnicą - Chwarzno (9)
powinny mieć swoje centrum, nowoczesny rynek z obiektami kultury, kościół, restauracje itp. tak jak widizałem w Holandii, jak do tej pory to jest dzika, nieuporządkowana zabudowa, z wąskimi uliczkami, nie ma ścieżek dla rowerów, przypadkowa architektura, dziadostwo, załatwiane pod stołem, żal na to patrzeć, jesteśmy do tego przyzwyczajeni, ale tak
powinny mieć swoje centrum, nowoczesny rynek z obiektami kultury, kościół, restauracje itp. tak jak widizałem w Holandii, jak do tej pory to jest dzika, nieuporządkowana zabudowa, z wąskimi uliczkami, nie ma ścieżek dla rowerów, przypadkowa architektura, dziadostwo, załatwiane pod stołem, żal na to patrzeć, jesteśmy do tego przyzwyczajeni, ale tak nie powinno być, zobaczcie jak takie centra robi się w Holandii, miasto musi nad tym zapanować, dobrze że pomyślano o tej drodze, temat dotyczy też Gdańska, w średniowieczu chyba jednak żyli mądrzejsi ludzie, zobaczcie jak miasta (centra) były pięknie uporządkowane, aż chce się tam być, przykłądem jest Dąbrowa w Gdyni, tam nie ma żadnego fajnego centrum
- 92 26
-
2023-02-11 09:32
(1)
Centrum miasta to priorytet, a peryferyjne sypialnie to odległa perspektywa - i słusznie!
- 0 1
-
2023-02-11 18:59
Centrum priorytet?
Centrum miasta to priorytet? Żartujesz sobie? Ja mieszkałam w centrum prawie 40 lat. Tam robi się tylko te miejsca gdzie będą z tego korzystać turyści. Plac Unii (likwidacja parkingów dla mieszkańców), Węglowa (zamknięcie drogi dojazdowej dla mieszkańców żeby Ci co kupili tam mieszkania mieli ciszę pod oknem), wszystko dookoła muszli żeby
Centrum miasta to priorytet? Żartujesz sobie? Ja mieszkałam w centrum prawie 40 lat. Tam robi się tylko te miejsca gdzie będą z tego korzystać turyści. Plac Unii (likwidacja parkingów dla mieszkańców), Węglowa (zamknięcie drogi dojazdowej dla mieszkańców żeby Ci co kupili tam mieszkania mieli ciszę pod oknem), wszystko dookoła muszli żeby przyjezdni mogli podziwiać. A zwykły mieszkaniec Gdyni który mieszka tu całe życie może się zabić na dziurach na chodniku na Jana z Kolna, naszarpie się z wózkiem żeby przejechać pod tunelem Zwirki-Wigury/Śląska i jeszcze wiele wiele innych. Żenada
- 2 0
-
2023-02-11 09:01
A 2 lata temu budowali droge rowerowa i sadzili drzewa
- 3 0
-
2023-02-10 19:16
Bez przesady - 1 kościół na 10 tys. mieszkańców.
Dużo to tam raczej nie widziałeś. Kościołów u nas jest więcej jak we Włoszech. W małych miejscowościach holenderskich np. w Emmelord jest tylko jeden centralny rynek z cotygodniowym targowiskiem i pustym kościołem z wieżą i dużym zegarem Tyle, że te miejscowości są wielkości naszej dzielnicy więc po co wszędzie place defilad, na których nie można zaparkować bo jest rynek od rana do wieczora.
- 2 1
-
2023-02-10 18:19
Brak ścieżek rowerowych? Hahahaha ubierz okulary!
- 5 2
-
2023-02-10 16:14
Bla bla bla (1)
Akurat Chwarzno-Wiczlino powstaje zgodnie ze spójną, zrównoważoną koncepcją urbanistyczną i tworzy właściwie modelową nową dzielnicę wkomponowaną w krajobraz. Centrum lokalne jest zaplanowane i zresztą właśnie zaczyna powstawać (przy Kwiatkowskiej, podobnie w Polankach). Jest hiper-szkoła, a teraz na poważnie biorą się za układ komunikacyjny. Czego
Akurat Chwarzno-Wiczlino powstaje zgodnie ze spójną, zrównoważoną koncepcją urbanistyczną i tworzy właściwie modelową nową dzielnicę wkomponowaną w krajobraz. Centrum lokalne jest zaplanowane i zresztą właśnie zaczyna powstawać (przy Kwiatkowskiej, podobnie w Polankach). Jest hiper-szkoła, a teraz na poważnie biorą się za układ komunikacyjny. Czego jeszcze chcesz? Chwarzno wygląda znacznie lepiej niż wiele realizacji w Holandii. A jak rzekomo udane przedmieścia są w Niemczech, to możesz zobaczyć na przykładzie Widdersdorf w Kolonii - ta betonoza bez usług uchodzi w DE za pozytywny wzór do naśladowania. Chwarzno przy tym to ostoja natury z bogatą ofertą usługową. Tak szczerze to ile zachodnich przedmieść odwiedziłeś?
- 7 12
-
2023-02-10 19:31
Puknij się w lep
Właśnie ta twoja naturę usuwają.
- 1 5
-
2023-02-10 11:40
(1)
To jest typowy "urban sprawl", tj. niekontrolowane rozlewanie / rozprzestrzenianie się miast. Wieś zabudowywana chaotycznie osiedlami i domami jednorodzinnymi. Tak jest (chwilowo) dla miasta najłatwiej, najtaniej. Grunt rolny przekształcany jest na budowlany, inwestor kupuje ziemię od właściciela i buduje. Na wolnych gruntach dość przypadkowo
To jest typowy "urban sprawl", tj. niekontrolowane rozlewanie / rozprzestrzenianie się miast. Wieś zabudowywana chaotycznie osiedlami i domami jednorodzinnymi. Tak jest (chwilowo) dla miasta najłatwiej, najtaniej. Grunt rolny przekształcany jest na budowlany, inwestor kupuje ziemię od właściciela i buduje. Na wolnych gruntach dość przypadkowo powstają osiedla i domy, a dopiero potem myśli się o drogach i innej infrastrukturze. Nie zawsze daje się to potem scalić w sensowną całość. Rosną potrzeby transportowe. Kuleje planowanie przestrzenne.
- 16 1
-
2023-02-10 15:47
Dobry przykład
Na to jak wygląda Dąbrowa i jak zaczynają wyglądać Kacze Buki. Infrastruktura gorzej niż wioskowa, a domów i bloków powstaje, co niesie za sobą ogromny wzrost ludzi i samochodów. Miasto woli budować buspasy i ograniczać ilości kursów, niż robić przemyślane inwestycje.
- 19 2
Wszystkie opinie
-
2023-02-10 07:03
(1)
Zawsze wybierać najdroższego wykonawcę,wszak nie można oszczędzać na mieszkańcach.Tego miliarda długu i tak to nie zmieni.
- 16 21
-
2023-02-11 09:35
Kłapouchy guru dał głos!!
- 0 0
-
2023-02-10 07:04
Dziś tu nawiezie Samorządność propagandy
Artykuły beda sie sypać co godzinę, kazdy kto dolozyl cegielke to dewastacji bedzie chcial sie wybielic.
W koncu są urodziny najszczesliwszego miasta w Polsce.- 25 10
-
2023-02-10 07:05
Coraz mniej połączeń, coraz więcej buspasów. Po gdyńsku.
- 43 7
-
2023-02-10 07:07
się poszerza?
się to tylko grzmi i błyska.
- 9 4
-
2023-02-10 07:08
na tych polach po prawo powstana kolejne osiedla (5)
może już czas budować jeszcze szerszą? po 3 pasy w każdą stronę
- 27 6
-
2023-02-10 08:24
w ten sposób przyspieszy się tylko ruch błędnego koła niezrównoważonego rozwoju systemu transportowego Gdyni (2)
polecam animację Bludny kruh upadku mesta do wygooglania. Może wpłynie na poszerzenie wyobraźni decydentów i mieszkańców.
- 1 3
-
2023-02-10 09:10
(1)
A jak zrównoważyć transport? Likwidując autobusy?
- 4 0
-
2023-02-10 10:31
i podnosząc ceny biletów
jednocześnie olewając potrzeby komunikacyjne mieszkańców. Potem tylko malunki na chodnikach na przystankach i zdziwienie, że ludzie jednak nie przesiedli się na autobusy...
- 6 0
-
2023-02-10 10:14
(1)
Tam nie będzie mieszkań.
- 1 2
-
2023-02-10 10:31
w dużej mierze będą
tylko część będzie pod usługi
- 2 0
-
2023-02-10 07:15
Gdynia Zachód (7)
Entuzjazm , że powstaje Bus Pas w tej dzielnicy nie jest zaskoczeniem .
Wszak Gdynia stawia na komunikację miejską - tnie kursy dla mieszkańców .
A tak na serio, to rozwiązanie komunikacyjne nie pozwoli na rozładowanie korków w tej dzielnicy i za 10 lat znowu będzie rozbudowa, bo teraz Gdynia nie ma kasy.
Gdynia Zachód - dzielnica z szybkim dostępem do centrum to mrzonka .- 71 6
-
2023-02-10 07:46
chyba wiedziałeś gdzie kupujesz mieszkanie
- 10 8
-
2023-02-10 08:10
(2)
Brakuje linii pospiesznej, która nie zatrzymywałaby się co kilkaset metrów. Albo zrobić linię zwykłą jadącą Estakadą do centrum (samochodem zajmuje to 15 minut, autobus jedzie 45 minut przez Witomino). Wiem, przy obecnych władzach to nigdy nie będzie możliwe.
- 6 2
-
2023-02-10 08:26
a dlaczego? (1)
- 0 3
-
2023-02-10 09:11
Dlatego, żeby skrócić czas podróży
- 3 0
-
2023-02-10 08:25
alternatywą tego jest doinwestowanie PKM - wzrost częstotliwości połączeń po elektryfikacji (1)
a także poprawa dostępu do jej przystanków dla pieszych i cyklistów. Samochód nie jest jedynym sposobem docierania do codziennych celów podróży z domów położonych w dzielnicy Gdynia Zachód.
- 0 9
-
2023-02-10 09:12
Na Chwarznie ani Wiczlinie nie ma stacji PKM
- 9 0
-
2023-02-10 10:15
Na pewno nikt nie przesiądzie się do autubusu, jesli nie będzie trojmiejskich destynacji
- 0 0
-
2023-02-10 07:19
Uuuuu w końcu!
Na koniec tej niechlubnej epopei politycznej ktoś sobie dojazd do domu buduje
- 27 9
-
2023-02-10 07:22
Zmieńcie tę paskudną nazwę ulicy. (1)
- 11 18
-
2023-02-10 08:04
Nie da rady, jest taka, żeby Niemcy nie mogli jej wypowiedzić i w razie w myliła sie z Chwaszczyńską
- 10 2
-
2023-02-10 07:23
Ten
cały parking to łatwa kasa dla wykonawcy. Będą na min uczyć się jazdy na rolkach.
- 14 3
-
2023-02-10 07:24
Tylko po co ten parking na 100 aut i buspas? (6)
Autobusy w likwidacji, a te co zostały są zbyt drogie, by nimi jeździć. Auto prawie każdy w tej dzielnicy trzyma na własnym miejscu postojowym pod domem i jedzie nim tam, dokąd potrzebuje dojechać. Skutek będzie taki, że buspas będzie używany przez kierowców elektryków i taryfiarzy a parking będzie służył lawetom reklamowym i jako plac przesiadkowy dla tirowców.
- 72 14
-
2023-02-10 07:46
Ty tam wiesz jak będzie...
- 4 14
-
2023-02-10 08:27
buspas ok, darmowy parking niekoniecznie
- 2 3
-
2023-02-10 08:29
Dokładnie (2)
Zgadzam sie, do tego elektryki kupi kilka bogatych ludzi z tamtych okolic i będą omijać korki, również urzędnicy wtedy przesiądą się na elektryki by nie stać jak plebs w korku.. Za nasze pieniądze jest budowana droga szybkiego ruchu dla majętnych ludzi pod pozorem wzmocnienia komunikacji miejskiej, gdzie coraz mniej autobusów jeździ aby nie powodowały spowolnień dla elektryków..
- 10 3
-
2023-02-10 11:46
Co za bzdura - bus pas dla elektyków (1)
To jak będzie korek .... to "dieslem" po bus pasie nie będzie można pojechać.... ???? A nie można stworzyć takiego systemu że od 7.30 - 8.00 ( w stronę obwodnicowy z Wczlina) będzie można jechać po tym dobudowanym pasie ?
- 3 0
-
2023-02-10 13:55
Nie da sie.
- 0 3
-
2023-02-10 19:33
Bredzisz
Ja właśnie sprzedałem 3 samochody i jeżdżę tylko busami teraz.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.