• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

ms
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.

Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
ms

Miejsca

Opinie (541) 4 zablokowane

  • kamer jest za malo

    ...sa miejsca gdzie kamery powinny zostac zainstalowane bo do lamania przepisow dochodzi przy kazdej zmianie sygnalizacji swietlnej - jadac rzeczyspolitej od strony kołobrzeskiej mało kto zwraca uwage ze jest tam jeszcze 50 - wszyscy gnaja 70-80 efekt jest taki ze wielu kierowcow wpada na skrzyzowanie z hynka (ktore jest dosc rozwlekle) na czerwonym - autka jadace z przeciwnego kierunku ktore skrecaja w hynka maja ustawiony bardzo krotki cykl - jezeli nie przyspieszy to utknie miedzy wyspami przed 2 sygnalizatorem - efekt jest taki ze latwo tam o czolowke - osob ktore wjezdzaja na czerwonym jest bardzo duzo - praktycznie przy kazdej zmianie swiatel

    • 6 1

  • Karetki (1)

    A karetki beda mogly przejechac po wylaczonym pasie do pobliskiego szpitala???

    • 9 3

    • to na pewno, tylko dalej utkną w kompletnie zablokowanym rejonie węzła Kliniczna :(

      • 0 0

  • zlikwidować przejście i tyle (1)

    tanio szybko i mniej pogrzebów.Fizyki nikt nie oszuka. To teraz będą nagrywać potrącenia z tramwajem? No dużo więcej krwi, znaczy bardziej efektownie?

    • 11 7

    • zlikwidować drogę i tyle

      to niezłe miejsce na deptak

      • 7 2

  • 70 wykroczeń dziennie = policja na miejscu cały dzień

    ...i 70 wysokich mandatów albo wniosków do sądu. Tydzień konsekwencji i kierowcy by się uspokoili.

    • 9 1

  • (1)

    Mnie trochę denerwują te kamery... co z tego, że są, jak niektórzy kierowcy o nich nie wiedzą i tak łamią przepisy. Co mi z tego, że ktoś zapłaci mandat skoro wcale to nie podnosi mojego bezpieczeństwa. Rozwiązać należałoby to w taki sposób, aby łamanie przepisów w pewnych wypadkach było niemożliwe lub poprostu nie opłacało się. Przecież wszytkim nam zależy zeby bylo bezpiecznie i żeby można było dojechać do celu szybko i wygodnie. Kamera tylko skasuje delikwenta na 100zł i nic po za tym.... chyba ze kasa z mandatów bedzie szla na drogi, oznakowanie, przebudowy "wrażliwych" skrzyżowań, a nie na niewiadomoco ;)

    • 6 2

    • czyli jak nie widać to przpeisy można łamać?

      • 0 0

  • Ograniczanie do jednego pasa głównej drogi łączącej dzielnice to jakis chory pomysł !!!!!

    to nie jest jakaś osiedlowa dróżka !!! Zmniejszenie lewoskrętu z Klinicznej nie zmniejszy korków tylko je przeniesie wcześniej w większym stopniu !!!!! Dlatego, że policja nie potrafi karać za wykroczenia to mamy likwidować drogi. CHORE !!!!

    • 13 8

  • jeżeli troska o pieszych miała być przyczyną jej instalacji to dlaczego tą kamerę tak po cichu zainstalowano? (1)

    powinni trąbić o tym na lewo i na prawo we wszystkich mediach żeby zadziałało prewencyjnie(wtedy atrapa kamery by nawet wystarczyła).
    A tak to niestety mam wrażenie, że głównym celem było wyrwanie nieco grosza mając w poważaniu bezpieczeństwo pieszych

    • 12 4

    • bo co jest wazniejsze od pieniedzy ?

      • 2 0

  • 70 na kilka tysięcy to niedużo? Powiedzcie to ofiarom które tracą jedno życie z jednego które mają - to już dużo.

    • 2 4

  • zenon (2)

    Wykreskujmy cale miastoi nie bedzie nixzego .... a moze tunel/ wiadukt

    • 5 2

    • tunel (1)

      dla samochodów

      • 2 2

      • takie rozwiązanie popieram. W Sopocie przed Domem Zdrojowym zrobiono to wręcz GENIALNIE. Piesi zyskali dodatkową przestrzeń chodnika i możliwość bezproblemowego przejścia na drugą stronę, samochody - swobodę przejazdu dołem... Do tego powinno się dążyć. Łatwiej samochodowi zjechać do tunelu i wyjechać na górę, niż pieszemu drapać się po schodach czy czekać na windę... Jeżdżę tamtędy często, nierzadko również spaceruję, więc znam to miejsce "z pierwszej ręki" :)

        • 4 0

  • Jeden pas do skrętu w lewo z Klinicznej w Hallera (1)

    Tak to prawdę to żaden problem. Mogłoby być i 5 pasów tylko co z tego? Jeśli kawałek dalej jest zwężenie do jednego to i tak będzie zator, wiec lepiej niech kierowcy stoją na Klinicznej niż blokują tramwaje na Hallera.

    • 4 6

    • jak będzie jeden pas na Klinicznej to będą blokować też Hallera w drugą stronę i stać na zawracaniu

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane