- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (182 opinie)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (171 opinii)
- 3 Przestępca seksualny wpadł w porcie (86 opinii)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (323 opinie)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (51 opinii)
- 6 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (89 opinii)
Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie
Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.
Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.
- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.
Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.
Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.
Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.
Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.
Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.
- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.
Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.
- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.
Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
Miejsca
Opinie (541) 4 zablokowane
-
2013-11-15 12:09
kamer jest za malo
...sa miejsca gdzie kamery powinny zostac zainstalowane bo do lamania przepisow dochodzi przy kazdej zmianie sygnalizacji swietlnej - jadac rzeczyspolitej od strony kołobrzeskiej mało kto zwraca uwage ze jest tam jeszcze 50 - wszyscy gnaja 70-80 efekt jest taki ze wielu kierowcow wpada na skrzyzowanie z hynka (ktore jest dosc rozwlekle) na czerwonym - autka jadace z przeciwnego kierunku ktore skrecaja w hynka maja ustawiony bardzo krotki cykl - jezeli nie przyspieszy to utknie miedzy wyspami przed 2 sygnalizatorem - efekt jest taki ze latwo tam o czolowke - osob ktore wjezdzaja na czerwonym jest bardzo duzo - praktycznie przy kazdej zmianie swiatel
- 6 1
-
2013-11-15 12:14
Karetki (1)
A karetki beda mogly przejechac po wylaczonym pasie do pobliskiego szpitala???
- 9 3
-
2013-11-15 14:09
to na pewno, tylko dalej utkną w kompletnie zablokowanym rejonie węzła Kliniczna :(
- 0 0
-
2013-11-15 12:17
zlikwidować przejście i tyle (1)
tanio szybko i mniej pogrzebów.Fizyki nikt nie oszuka. To teraz będą nagrywać potrącenia z tramwajem? No dużo więcej krwi, znaczy bardziej efektownie?
- 11 7
-
2013-11-15 12:22
zlikwidować drogę i tyle
to niezłe miejsce na deptak
- 7 2
-
2013-11-15 12:21
70 wykroczeń dziennie = policja na miejscu cały dzień
...i 70 wysokich mandatów albo wniosków do sądu. Tydzień konsekwencji i kierowcy by się uspokoili.
- 9 1
-
2013-11-15 12:21
(1)
Mnie trochę denerwują te kamery... co z tego, że są, jak niektórzy kierowcy o nich nie wiedzą i tak łamią przepisy. Co mi z tego, że ktoś zapłaci mandat skoro wcale to nie podnosi mojego bezpieczeństwa. Rozwiązać należałoby to w taki sposób, aby łamanie przepisów w pewnych wypadkach było niemożliwe lub poprostu nie opłacało się. Przecież wszytkim nam zależy zeby bylo bezpiecznie i żeby można było dojechać do celu szybko i wygodnie. Kamera tylko skasuje delikwenta na 100zł i nic po za tym.... chyba ze kasa z mandatów bedzie szla na drogi, oznakowanie, przebudowy "wrażliwych" skrzyżowań, a nie na niewiadomoco ;)
- 6 2
-
2013-11-16 13:09
czyli jak nie widać to przpeisy można łamać?
- 0 0
-
2013-11-15 12:22
Ograniczanie do jednego pasa głównej drogi łączącej dzielnice to jakis chory pomysł !!!!!
to nie jest jakaś osiedlowa dróżka !!! Zmniejszenie lewoskrętu z Klinicznej nie zmniejszy korków tylko je przeniesie wcześniej w większym stopniu !!!!! Dlatego, że policja nie potrafi karać za wykroczenia to mamy likwidować drogi. CHORE !!!!
- 13 8
-
2013-11-15 12:22
jeżeli troska o pieszych miała być przyczyną jej instalacji to dlaczego tą kamerę tak po cichu zainstalowano? (1)
powinni trąbić o tym na lewo i na prawo we wszystkich mediach żeby zadziałało prewencyjnie(wtedy atrapa kamery by nawet wystarczyła).
A tak to niestety mam wrażenie, że głównym celem było wyrwanie nieco grosza mając w poważaniu bezpieczeństwo pieszych- 12 4
-
2013-11-15 15:13
bo co jest wazniejsze od pieniedzy ?
- 2 0
-
2013-11-15 12:24
70 na kilka tysięcy to niedużo? Powiedzcie to ofiarom które tracą jedno życie z jednego które mają - to już dużo.
- 2 4
-
2013-11-15 12:29
zenon (2)
Wykreskujmy cale miastoi nie bedzie nixzego .... a moze tunel/ wiadukt
- 5 2
-
2013-11-15 13:07
tunel (1)
dla samochodów
- 2 2
-
2013-11-15 18:04
takie rozwiązanie popieram. W Sopocie przed Domem Zdrojowym zrobiono to wręcz GENIALNIE. Piesi zyskali dodatkową przestrzeń chodnika i możliwość bezproblemowego przejścia na drugą stronę, samochody - swobodę przejazdu dołem... Do tego powinno się dążyć. Łatwiej samochodowi zjechać do tunelu i wyjechać na górę, niż pieszemu drapać się po schodach czy czekać na windę... Jeżdżę tamtędy często, nierzadko również spaceruję, więc znam to miejsce "z pierwszej ręki" :)
- 4 0
-
2013-11-15 12:30
Jeden pas do skrętu w lewo z Klinicznej w Hallera (1)
Tak to prawdę to żaden problem. Mogłoby być i 5 pasów tylko co z tego? Jeśli kawałek dalej jest zwężenie do jednego to i tak będzie zator, wiec lepiej niech kierowcy stoją na Klinicznej niż blokują tramwaje na Hallera.
- 4 6
-
2013-11-15 12:34
jak będzie jeden pas na Klinicznej to będą blokować też Hallera w drugą stronę i stać na zawracaniu
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.