- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (151 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (41 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (403 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (225 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (170 opinii)
Gdyński Zarząd Komunikacji Miejskiej postanowił - wzorem najbardziej zmotoryzowanych krajów europejskich - kształtować młode umysły pod kątem przyszłych racjonalnych zachowań komunikacyjnych.
- Martwi nas to, że współczesne społeczeństwa miejskie stają się uzależnione od samochodów osobowych - mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia. - To bardzo niezdrowe i bardzo kosztowne - miasta nie mogą racjonalnie funkcjonować. Dlatego chcemy w szkołach prowadzić przedmiot pt. "Wychowanie komunikacyjne".
W kończącym się roku szkolnym ZKM prowadziło takie zajęcia w wybranych szkołach. Każdej z klasie zorganizowano dwie wycieczki np. do zajezdni autobusowej, gdzie oczywiście można było zajrzeć w każdy zakamarek autobusu. Omówiono 6 bloków tematycznych: przyszłość komunikacji miejskiej, jej historia, kontrola biletów, ochrona środowiska, prawa i obowiązki podróżnych oraz bezpieczeństwo podróży. Na zajęciach gościli m.in. kierowcy i kontrolerzy. W gimnazjach i liceach największe zainteresowanie wzbudził temat kontroli biletów. Jedynie w "podstawówkach" wyprzedziła go "przyszłość komunikacji miejskiej".
- To dobrze, bo przecież chcemy po pierwsze, żeby dzieci i młodzież płaciły za przejazd korzystając z naszych usług. Natomiast jeżeli już będą miały jakiś problem z kontrolą biletów, to żeby wiedziały jakie są ich prawa - kwituje te wyniki dyrektor ZKM. - Zależy nam, żeby umiały racjonalnie, a nie emocjonalnie ocenić pracę kontrolera biletów i nie traktować go jako znienawidzonego "kanara", lecz jako człowieka, który wypełnia bardzo odpowiedzialną funkcję i w większości służy pasażerom pomocą i radą, a nie stanowi tylko zagrożenia w sytuacji, kiedy nie ma się biletu.
Najmniejsze zainteresowanie uczniów szkół podstawowych i liceów wzbudziło bezpieczeństwo podróży, a gimnazjów - prawa i obowiązki podróżnych.
Po wakacjach program będzie kontynuowany, ponieważ ZKM przystępuje do kolejnego programu UE w kooperacji z różnymi miastami europejskimi m.in. Berlinem, Sztokholmem i Goeteborgiem. W ramach tego projektu pozyska środki na realizację "Wychowania komunikacyjnego" przez kolejne 2 lata.
Opinie (176) ponad 50 zablokowanych
-
2006-06-20 07:32
NIEWAŻNE CZY GDYNIA CZY GDAŃSK ŻĄDAMY OBNIŻENIA BILETÓW DO CEN JAKIE MA STOLICA1111
- 0 0
-
2006-06-20 07:43
Gdyńscy kontrolerzy
Widziałem ich w akcji i przynac muszę, że nie ustepują w chamstwie kolegom z Gdańska. Dziewczyna bodaj miała miesięczny na linie zwykłe i skasowała tylko różnicę pomiędzy zwykłym a pośpiesznym i okazało się, że tak nie można, trzeba kasowac caly. Ot pomyliła się, zresztą rozwiązanie było mało logiczne o charakterze haczyka. No ale na nic tłumaczenia, potraktowali ją po chamsku, niemal wyzywając, miała biedaczka łzy w oczach. A w końcu nie jechała na gapę, nie chciała oszukac itp.
Poza tym oczywiscie komunikacja w Gdyni jest o niebo lepsza niz w Gdansku.- 0 0
-
2006-06-20 08:12
" Martwi nas to, że współczesne społeczeństwa miejskie stają się uzależnione od samochodów osobowych - mówi Olgierd
Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia. - To bardzo niezdrowe i bardzo kosztowne - miasta nie mogą racjonalnie funkcjonować. Dlatego chcemy Dzieci to zrozumieją, bo dorośli maja zbyt małe (zużyte) mózgi. Stąd zamiast korzystać z komunikacji miejskiej i domagać sie jej modernizacji, wożą swoje 4 litery i klna na korki. Przeciez sami je tworzą. Ech, dorośli...
- 0 0
-
2006-06-20 08:17
RENOMA
Co Wy wypisujecie? Obrzucacie błotem ludzi za to, że wykonują swoją pracę. Zero wstydu. Ludzie jeżdżą na gapę a jak jest kontrola to oczywiście wina kanara...
- 0 0
-
2006-06-20 08:20
"Wychowanie komunikacyjne".
Plan zajęć:
1. Rola kontrolera biletów w życiu użytkowników komunikacji miejskiej.
2. Jak poprawnie wypełniać bilety miesięczne i naklejać znaczki.
3. Godzina wychowawcza, kontroler przyjacielem podróżnego.
4. Film światopoglądowy "Bus Ranger" czyli Brygada "R".
5. Kontrola biletów w aspekcie poszanowania mienia.
6. Lokalny patriotyzm - kupujmy bilety, gapowicze są be.
7. Rozpisanie konkursu "Najlepszy kontroler w ocenie podróżnych"
itd
Pytanie: Kto i za ile funduje dzieciakom takowe zajęcia?- 0 0
-
2006-06-20 08:24
Locoski
Ty się w gertycha bawisz?
Nie strasz ludzi - bo ZKM-y byndom puste!- 0 0
-
2006-06-20 08:29
Kontrolerzy
Polecam wszystkim węgierski film "Kontrolerzy". Kanarinios działają wszędzie na zasadzie podchodów. Osobiście czuję sie niekomfortowo wiedząc, że ktoś na mnie w tramwaju poluje. Ale czy kasowałbym bilety bez tego dyskomfortu?
- 0 0
-
2006-06-20 08:29
Bolo
Uczył Marcin Marcina. Jeszcze przydałaby się aukcja dla kolekcjonerów pod hasłem "Zbierajmy bilety komunikacji miejskiej".
- 0 0
-
2006-06-20 08:33
Locoski
Kolekcjonujmy foty kanarów!
Zaprowadzam kampanię w tramwajach i busach - "kanar - twój przewodnik"- 0 0
-
2006-06-20 08:45
Takowe "szkulenia" robią w naszym Kwaczystanie prawdziwą furorę:
"Kolejowi kasjerzy, konduktorzy oraz kierownicy pociągów będą szkolić się jak... uprzejmie obsługiwać pasażerów. Ponad półtora tysiąca pracowników Grupy PKP, którzy mają bezpośredni kontakt z pasażerami rozpoczęło szkolenie z zakresu obsługi klienta. Szkolenie obejmie pracowników PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity i Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście - wylicza "Głos Wielkopolski".
- Osoby wytypowane do szkoleń przyjeżdżają do Warszawy, gdzie przez tydzień biorą udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP. - Nasi pracownicy będą się uczyć między innymi jak postępować z awanturującymi czy agresywnymi się klientami. W innych krajach także organizowane są takie zajęcia
Szkolenia obejmują również zajęcia poświęcone obsłudze klientów obcojęzycznych. Pracownicy PKP zostaną wyposażeni w minisłowniki w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim, ze zwrotami przydatnymi w ich pracy. Wszyscy poznają też podstawy, niesienia pierwszej pomocy. Szkolenia zakończą się w 2008 roku. Kosztują 2.200.000 złotych. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
(PAP) "
Czy to nie jest piękne? Szkolenie najlepszą metodą na wszelkie troski i problemy dnia codziennego. Poproszę listę nagrodzonych. Co ja godom - listę wykładowców chciałem rzec.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.