• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo nałożyło karę za parkowanie przed biurowcem

Arnold Szymczewski
13 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na naszego czytelnika za zakończenie wynajmu roweru przed biurowcem C200 Office operator nałożył karę w wysokości 450 zł. Na naszego czytelnika za zakończenie wynajmu roweru przed biurowcem C200 Office operator nałożył karę w wysokości 450 zł.

Pozostawienie roweru Mevo w strefie niedozwolonej według taryfikatora Nextbike Polska grozi karą od 450 do 1400 zł. Przekonał się o tym nasz czytelnik, choć nie zakończył wynajmu przy brzegu morza czy w środku lasu, a przed biurowcem na ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Czy zostały na ciebie nałożone kary przez Mevo?

System roweru metropolitalnego Mevo ma swoje plusy i minusy. Założeniem systemu było użytkowanie roweru na dojazdy do pracy, szkoły, na uczelnie wyższe czy do przystanków komunikacji miejskiej - i w dużej mierze tak jest, ale nie zawsze.

W ostatnim artykule o popularnych stacjach i trasach przejazdów Mevo najbardziej obleganą stacją okazała się ta przy biurowcach Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska. Co ciekawe, najczęściej pokonywaną trasą w Gdańsku był odcinek z ul. Lęborskiej zobacz na mapie Gdańska właśnie do OBC w Oliwie. I tak jak z większością stref w Trójmieście, gdzie możemy zostawić rower, nie ma większego problemu, tak pracownicy ponad 25 firm, które znajdują się w biurowcu C200 Office przy ul. Marynarki Polskiej muszą obejść się smakiem. Dlaczego? Bo teren, na którym znajduje się biurowiec, na mapie Mevo umieszczony jest w strefie niedozwolonej.

Najpopularniejsze trasy przejazdów i stacje Mevo



Biurowiec C200 Office mieści się w czerwonej strefie, czyli niedozwolonej. Biurowiec C200 Office mieści się w czerwonej strefie, czyli niedozwolonej.
Zamiast trzech złotych za pozostawienie roweru poza stacją, kara 450 zł za zakończenie wynajmu w strefie niedozwolonej

O wygórowanej karze, jaka została nałożona za pozostawienie roweru w strefie niedozwolonej, przekonał się nasz czytelnik.

- Wczoraj spóźniony do pracy postanowiłem szybko podjechać Mevo pod biurowiec C200 przy ul. Marynarki Polskiej. Stwierdziłem, że mogę zapłacić 3 zł za pozostawienie roweru poza bazą, najważniejszy był szybki dojazd do pracy. Zostawiłem rower na stojaku należącym do biurowca i wszedłem do pracy. Jakie było moje zdziwienie, gdy dostałem maila z naliczoną karą 450 złotych! Rozumiem, że w tym systemie pozostawienie roweru w środku lasu, na plaży, na wsi, w hali Stoczni to jest to problem dla operatora i innych użytkowników. Ale w środku miasta, przed biurowcem to jakaś - delikatnie mówiąc - pomyłka - denerwuje się pan Adam [imię zmienione - przyp. red.] - Faktycznie jest tam strefa niedozwolona, ale absurdalne jest to, że gdybym rzucił rower w krzaki na poboczu po drugiej stronie ulicy, to wszystko byłoby w porządku.

Czym jest strefa niedozwolona?



Strefa niedozwolona według regulaminu roweru metropolitalnego Mevo jest obszarem, w którym użytkownik może poruszać się jednośladem, ale tylko po drogach utwardzonych. Strefę Niedozwoloną stanowią wszelkie zbiorniki wodne, brzeg morski, plaże i wydmy. Zwrot roweru w strefie niedozwolonej grozi karą w wysokości od 450 do 1400 zł.

Teren, na którym znajduje się biurowiec C200 Office leży na terenie Stoczni Północnej, ale jest od niej odgrodzony oraz ogólnodostępny. Nasz czytelnik obawia się, że linie granicy stref niedozwolonych wyznaczał ktoś, kto nigdy nie był na miejscu. Z kolei zarządcy budynku ubolewają nad faktem, że znajdują się w strefie niedozwolonej i zapewniają, że posiadają niezbędne zaplecze do tego, by przyjmować rowerzystów.

- Nie wiem, dlaczego znajdujemy się w strefie niedozwolonej. Jesteśmy doskonale przygotowani do umieszczenia stacji Mevo i obsługi chętnych do korzystania. Posiadamy stojaki zewnętrzne, a także wewnątrz biurowca, dodatkowe szafki dla rowerzystów, stację napraw, prysznice czy szatnie. Ponadto okazjonalnie organizujemy wydarzenia rowerowe, na których można zdiagnozować i naprawić swój sprzęt. Co więcej - przy budynku biegnie przecież ścieżka rowerowa, a więc teren jest utwardzony - mówi Dorota Bereza z firmy Inopa, która zarządca biurowcem C200 Office.
Przy biurowcu wiedzie droga rowerowa. Przy biurowcu wiedzie droga rowerowa.
Mevo anuluje niesłusznie nałożone opłaty

We wtorek po południu Mevo za pośrednictwem Facebooka poinformowało o zakończonych działaniach naprawczych. Poniżej treść posta.

"O godz. 17:30 zakończyliśmy działania naprawcze. W przypadku wątpliwości odnośnie poprawności naliczonych opłat zapraszamy do kontaktu z BOK.

Użytkownicy Mevo, odnotowaliśmy problemy z poprawnym naliczaniem należności. Sytuacja dotyczy osób, które wykupiły abonament i już pracujemy nad jej rozwiązaniem. Oczywiście wszystkie niesłusznie nałożone opłaty zostaną anulowane. Mogą także wystąpić utrudnienia związane z pomiarami GPS - rysowaniem tras czy wyświetlaniem stref użytkowania oraz niedozwolonych. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy."

Miejsca

Opinie (387) ponad 20 zablokowanych

  • Uważam (10)

    Ze kara naliczona została słusznie i nie chodzi mi o strefę tylko o parkowanie gdzie popadnie i nie szanowanie innych korzystających z MEVO. Najlepsze wytłumaczenie bo się śpieszyłem..

    • 82 9

    • Co? (1)

      Akurat zostawienie poza stacją jak najbardziej jest w interesie innych uczestników mevo, bo to "rozszerza" obszar funkcjonowania mevo, zwiększa dostępność w terenie tam, gdzie np. powinna być nowa stacja, a do tego ktoś inny będzie mógł zarobić 2 zł.

      • 3 6

      • Mogę rozszerzyć działalność do Bożegopola, Helu i Elbląga?

        • 1 0

    • Panie idealny: (2)

      Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci w nią kamieniem

      • 1 2

      • w która?

        • 0 0

      • Okej - skoro inni nie przestrzegają regulaminów i przepisów to ja też mogę.

        ....i dlatego jest jak jest.

        • 1 0

    • (4)

      to nie jest gdzie popadnie, tylko przy przystanku i biurowcu, a akurat tam miedzy stacjami Mevo jest grubo ponad kilometr (drogą pieszego)

      • 2 2

      • a jak jedzie to juz mniej niz km? :) (1)

        • 1 0

        • Jak Passatem B5 w TDI to max 300 m.

          A z pełnym pęcherzem minimum 1.5 km.

          • 0 0

      • Strefa zabroniona to strefa zabroniona.

        Dopóki jej nie zmienią trzeba płacić.

        • 0 1

      • Ale od biurowca

        Do najbliższej stacji Mevo jest góra 100-150 m .

        • 0 0

  • byś sobie kupił nowy rower za tę kwotę, a tak prezez mevo kupi się merola dzięki wam

    • 26 5

  • co za bzdura 450 ZETA (6)

    ja mam swoj rower i mam was w..... poza tym nie udostepnie nr. karty

    • 34 6

    • Karty to nie masz albo nie wiesz, że można wyznaczyć (2)

      limit na transakcje przez telefon albo internet na 0 zł. Zresztą karty mają 3D secure. Oznacza to, że oprócz podania kodu weryfikujacego z karty, potwierdzasz transakcje powyżej 100 zł kodem z SMSa.
      Też jestem 1972 ale takie lamusy to wstyd w naszym roczniku.

      • 3 3

      • (1)

        to Ci będą podbierać terminalem po 50 zł

        • 2 1

        • Po to jest cashback

          • 1 1

    • (1)

      ja swój używany w dobrym stanie za 450 zł kupiłem, koleś nowe opony mi jeszcze na drogę założył

      • 2 0

      • 10 km biegł za mna żeby odkupić

        • 2 0

    • Ale kasę na mevo dałeś baranku

      Z podatków Twoich poszło 40 baniek

      • 2 0

  • czyli słusznie czy niesłusznie, tego bystrza nie objaśnia

    • 6 3

  • To jakaś paranoja (4)

    Dajcie mi łopatę a wkopię tam słupek z tabliczką MEVO i oficjalnie będzie można parkować przy C200

    • 12 24

    • Co to znaczy dajcie? Zapracuj i sobie kup.

      • 7 1

    • Załóż firmę usługową, wyznacz zasady nie egzekwując ich od klientów,

      ...i nie zapominając przy tym o kosztach prowadzenia interesu ;)
      Powinno być zabawnie.

      • 9 1

    • Kup sobie łopatę

      Kup sobie łopatę

      • 0 0

    • Każdy głupek

      wkopuje słupek.

      • 0 0

  • Gdańszczanie teraz jesteście światowi jak Holendrzy, ho ho

    • 5 7

  • A gdyby tak (4)

    umieścić w rowerze urządzenie GPS, które czerwoną diodą wskaże, że jesteśmy w strefie niedozwolonej? Tak sobie tylko głośno myślę...

    • 26 10

    • Można, ale to za łatwe

      450 samo się nie zapłaci

      • 3 1

    • a co z mercedesem dla prezesa ?

      • 0 0

    • gupi pomysl

      jestem daltonistą

      • 0 0

    • a gdyby tak

      NIc nie da. Owca pozostanie owcą. Zepsuje albo ukradnie .

      • 0 0

  • Mevo jest to wyłudzacz kasy (1)

    ktoś zrobił sobie swietny biznes z powietrza czyli z samych kar
    będzie żył jak król
    jest to wielkie oszustwo
    dobrze że jeszcze nie wpadli n apomysł pobieania kar samoistnie z konta

    • 21 27

    • O to chodziło od początku najpierw wyłudzić pieniądze za rowery zamawiane z Chin

      Potem karać mieszkańców i czekać na błędy i kolejna kasa.

      • 3 4

  • Po raz kolejny miałem racje (2)

    Jeszcze zanim wystartował ten system mówiłem że nie będzie działać poprawnie. Wszyscy mieli mnie za i**ote i pukali się w czoło. Teraz to ja mam wiele radości kiedy czytam o tym jak doskonale to dziala. Zadnych aplikacji które mają dostęp do mojej karty płatniczej. Nie korzystam z Mevo i nie zamierzam. Lepiej kupić sobie samemu rower. Nikt mi nie wlepi kary za pozostawienie w strefie niedozwolonej albo za przejazd rowerem komunikacja mjejska

    • 26 17

    • (1)

      skoro tobie problemy innych sprawiają ci wiele radości, to dalej mamy cię za i**otę

      • 5 2

      • To właśnie Ty jesteś tym i...... Od pierwszego dnia było wiadome że to nie będzie działać poprawnie. Ciągle coś jest źle a ludzie bezmyślnie dalej z tego korzystają. Ja już po przeczytaniu regulaminu olalbym to. Ludzie są naiwni. Dają obcym dostęp do swojej karty do danych osobowych. Nie prościej kupić sobie swój własny rower.

        • 2 2

  • Regulaminu pewnie też dzban nie przeczytał. Kazali siłą podpisać.

    Strefy są oczywiste i wyświetlane na mapie.

    • 36 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane