- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (150 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (67 opinii)
- 3 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (107 opinii)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (154 opinie)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (107 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (240 opinii)
Kartuska przedłużana bez pieniędzy z UE
Choć Komisja Europejska odrzuciła wniosek Gdańska o dofinansowanie rozbudowy ul. Kartuskiej , to droga i tak powstanie, ale wyłącznie za miejskie pieniądze. Szacunkowy koszt wyniesie ok. 60 mln zł.
Po raz pierwszy dokumenty złożone w tej sprawie trzy lata temu przepadły, bo wniosek "przez nieporozumienie" złożono w ramach niewłaściwego programu unijnego. Centrum Unijnych Projektów Transportowych poinformowało wówczas, że wniosek o dofinansowanie rozbudowy ul. Kartuskiej został rozpatrzony negatywnie, bo odcinek ten nie znajduje się w sieci TEN-T, a więc nie może ubiegać się o środki na rozbudowę dróg w ramach tej sieci. Urzędnicy odwołali się od tej decyzji, ale CUPT nie zmienił zdania.
Podjęto więc decyzję o wstrzymaniu finansowania tego przedsięwzięcia z budżetu miasta i przeniesiono inwestycję na lata 2019-2021.
Jesienią złożono kolejny wniosek - już w ramach właściwego programu (CEF "Łącząc Europę").
Aby uniknąć kolejnego rozczarowania, już na wstępnym etapie prawidłowość została potwierdzona przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Wniosek został uznany jako kwalifikowalny "odcinek ostatniej mili TEN-T" i złożony do Komisji Europejskiej. W ocenie przedstawionej przez Komisję Europejską uznano, iż cel projektu jest zgodny z priorytetami tzw. zaproszenia, wykazuje dobry poziom dojrzałości i jest gotowy do wdrożenia z technicznego punktu widzenia.
Niestety i tym razem nie udało się uzyskać dofinansowania.
- Wnioskowany projekt nie został zakwalifikowany do dofinansowania z uwagi na niski wpływ na ułatwienie ruchu towarowego do i z portu morskiego - tłumaczy Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miasto jednak nie rezygnuje z rozbudowy ul. Kartuskiej. Jeszcze w listopadzie - a więc kilka miesięcy przed ostatecznym i niestety negatywnym rozstrzygnięciem w Komisji Europejskiej - został złożony wniosek o uzyskanie zezwolenia na realizację (ZRID) dla I etapu tej inwestycji, a więc rozbudowy Kartuskiej między ul. Otomińską a Nową Stokłosy.
- Wniosek jest obecnie procedowany przez Urząd Wojewódzki w Gdańsku. Na przełomie II i III kwartału 2019 roku powinniśmy pozyskać decyzję ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej) oraz rozpocząć proces pozyskiwania działek pod rozbudowę ul. Kartuskiej. W budżecie Gdańska na 2019 rok przewidziano na ten cel 8,5 mln zł, zaś w Wieloletniej Prognozie Finansowej w roku 2020 zabezpieczono dodatkowo 21 mln zł oraz w 2021 - 29 mln zł.
Opinie (178) ponad 20 zablokowanych
-
2019-05-21 08:53
Opinia wyróżniona
Jak to wszyscy uzależnili sie od kasiorki z UE. A co będzie jak do UE trzeba bedzie dopłacać? (15)
- 66 16
-
2019-05-21 14:16
na razie się uzależniają od samochodów
to jest jeszcze do uratowania
- 0 1
-
2019-05-21 11:28
Już wyjaśniam (2)
Codziennie dajesz sąsiadowi 10 zł, a raz na miesiąc on Ci daje 300 zł. Tylko tym razem nie dał.
- 7 8
-
2019-05-21 12:01
Po statystykach raczej daje Ci coś koło 700 za tą dychę dziennie. (1)
Ale matematyka pewnie za trudna, co?
- 7 9
-
2019-05-21 18:19
raczej dajesz dyche i sprzątasz mi klatkę.
- 0 0
-
2019-05-21 10:38
Cały czas dopłacasz (10)
tylko nie zdajesz sobie sprawy. Tak działa UE - Francja, Niemcy mają produkować wyokie technologie, reszta ma wydawać na to pieniądze z dopłat - w przemysle są branże, w których 80% wraca do Niemiec. W dodatku otworzyliśmy nasze rynki na ich produkty i usługi bez żadnych ograsniczeń...
- 25 20
-
2019-05-21 13:00
kto broni Polakom wymyslać "hi-tech"? (2)
jak to było z niebieską diodą... był patent którego polacy nie chcieli udostępnić ... to japońce wymyśli jak obejść obostrzenia pat. i zalali rynek tanimi niebieskimi diodami ... a Polacy dostali z tego Gócio!!!
- 4 0
-
2019-05-21 14:58
mieliśmy być grafenową potęgą, okazało się, że to nie nasze i że nie my, czyli klasyk
- 1 0
-
2019-05-21 14:05
Było wiele innych ciekawych technologii, które skończyły tak samo niestety - brak systemowych rozwiązań dotyczących komercjalizacji wynalazków.
- 0 0
-
2019-05-21 12:21
wole niemieckie i francuskie niz chinskie :)
- 5 2
-
2019-05-21 12:00
Ech, znowu ci korwiniści. (5)
Nie, nie dopłacamy.
Nie, pieniądze nie wracają do Niemiec.
A co do otwarcia rynku, przecież wyreguluje się sam, w końcu jest wolny, prawda?- 18 21
-
2019-05-21 12:58
Wolny rynek w unii?? (4)
Ha, ha - dobry żart! Powiedz to naszym firmom transportowym! Pieniądze nie wracają do Niemiec? Czytałem analizę (uwaga!) w gazecie wyborczej, że wraca 85%. GW to korwiniści? Nie dopłacamy? Mamy średnio biorąc ok. 30 miliardów rocznie z unii na wydatki celowe (czyli nie do końca na to co chcemy, tylko na to, na co dostaniemy pieniądze), a na samą
Ha, ha - dobry żart! Powiedz to naszym firmom transportowym! Pieniądze nie wracają do Niemiec? Czytałem analizę (uwaga!) w gazecie wyborczej, że wraca 85%. GW to korwiniści? Nie dopłacamy? Mamy średnio biorąc ok. 30 miliardów rocznie z unii na wydatki celowe (czyli nie do końca na to co chcemy, tylko na to, na co dostaniemy pieniądze), a na samą obsługę zadłużenia (na które składają się również pożyczki na naszą "działkę" projektów unijnych) wydajemy prawie 40 miliardów rocznie i ta kwota cały czas rośnie. A co z kosztami armii urzędników, którzy te "projekty" obrabiają? Te dopłaty są znakomitym pociągnięciem PR bogatych krajów unii, które pod przykrywką pomocy tworzą wokół siebie nowoczesną strukturę feudalną.
- 13 9
-
2019-05-21 14:04
No i typowe manipulowanie liczbami przez wyznawców Korwina. Zestawiłeś kwotę dopłat z całkowitym kosztem obsługi zadłużenia państwa, gdzie wchodzą wszystkie wydatki państwowe i to zależnie od dochodów, więc te kwoty nie są skorelowane. Przy okazji: jaki konkretnie artykuł z GW masz na myśli? Chętnie przeczytam.
Zasadne jest inneNo i typowe manipulowanie liczbami przez wyznawców Korwina. Zestawiłeś kwotę dopłat z całkowitym kosztem obsługi zadłużenia państwa, gdzie wchodzą wszystkie wydatki państwowe i to zależnie od dochodów, więc te kwoty nie są skorelowane. Przy okazji: jaki konkretnie artykuł z GW masz na myśli? Chętnie przeczytam.
Zasadne jest inne porównanie: jakie są koszta po naszej stronie dofinansowanych i niedofinansowanych projektów (no i oczywiście nasza składka na UE).
Co do tych kosztów: sama inwestycja ma konkretny koszt niezależny od źródła finansowania, urzędnicy i tak by obrabiali projekt bo ktoś musi, bez dopłat z UE wkład własny stanowiłby pełen koszt inwestycji a nie tylko jakąś część.
Największym jednak zyskiem dla Polski był swobodny dostęp do wspólnego rynku. Dzięki tamu rodzima produkcja się rozwija wbrew różnym obawom - my kupujemy od nich a oni od nas. Bilans handlu zagranicznego jest od zawsze na lekkim minusie, ale obroty wzrosły drastycznie w obie strony.
Dla zwykłych obywateli dostęp do wspólnego rynku pracy był jeszcze bardziej istotny. Fakt, na poziomie państwowym oznacza to problem drenażu specjalistów, ale z drugiej strony też spore transfery pieniędzy z powrotem do kraju, zdobywanie doświadczenia itd. Podstawowe pytanie brzmi, ilu emigrantów zarobkowych z Polski w ogóle rozważa powrót do kraju, ale to oddzielny i długi temat.
A jeszcze co do samej idei dopłat z UE: w pewnym sensie jest to rozwinięcie idei planu Marshalla, która w przypadku objętych nim państw się świetnie sprawdziła i dała pożądane efekty. Wbrew pozorom Niemcom czy Francji nie opłaca się robić z mniejszych państw lenników - im np. Polska jest bogatsza, tym więcej możliwości prowadzenia z nami interesów mają najwięksi gracze w UE. Jasne, w różnych kwestiach (jak np. w transporcie, gdzie polskie firmy zdominowały rynek) są przepychanki, ale będąc w UE mamy przynajmniej szansę mieć wpływ na podejmowane decyzje, o ile rządzić będą kompetentni ludzie.- 7 2
-
2019-05-21 13:24
To może (2)
czas obudzić Korwina, co to miał UE zniszczyć od środka, a jak do tej pory, to głównym jego zajęciem było kimanie podczas obrad...
- 12 3
-
2019-05-21 17:14
Nie, no, pokazywał jeszcze całej Europie że Polacy to kretyni. (1)
A przynajmniej tak mogli wywnioskować po tym, że został naszym przedstawicielem...
- 5 1
-
2019-05-22 07:36
A nie jesteśmy kretyńskim narodem? Od prawie 20 lat obywatele naszego kraju wybierają władze pomiędzy dwoma rynsztokowymi partiami, wpędzającymi sukcesywnie kraj do grobu.
- 3 1
-
2019-05-21 08:38
Opinia wyróżniona
stojąc dzisiaj w korku zastanawiałem się właśnie co dalej z tą rozbudową... (15)
zasadność rozbudowy na pewno jest, ponieważ korki są codziennie i to nie tylko w godzinach szczytu. Remonty zostały wstrzymane pod kątem rozbudowy. czekamy
- 55 5
-
2019-05-21 14:21
Kartuska.
A król Europy nie może pomóc z p.Komisarz od ale jaja Bieńkowską ???
- 2 2
-
2019-05-21 14:10
kiedy wreszcie publikujący swoje opinie nt. drogownictwa internauci zrozumieją
że poszerzanie dróg tak wpływa na rozładowanie korków jak popuszczanie pasa na otyłość? Korki bywają na wielopasmowych autostradach częściej niż mogą sobie wyobrazić.
- 1 1
-
2019-05-21 10:06
a napisz co masz po G w rejestracji? (8)
Bo na pewno nie GD.
- 3 5
-
2019-05-21 10:47
tak (7)
zgadzam się, niech Kartuzy zrobią drogę dla swoich mieszkańców... Gdańsk skupia się na robieniu super wjazdów dla ościennych miejscowości i mieszkańców osiedli południe zamiast skupić się najpierw na inwestycjach wewnątrz miasta... zakorkuje to miasto.
- 6 3
-
2019-05-21 12:02
Budują drogi tam, gdzie są potrzebne (6)
W mieście masz alternatywy do jazdy samochodem, na dolotówkach nie bardzo .
- 4 1
-
2019-05-21 14:11
Potrzebne to jest SKM na południe
Inwestycja w miescie dla miasta, pozwalająca lekko zniwelować nadmiar pojazdów na drogach.
- 0 0
-
2019-05-21 12:09
do miasta naprawdę można się dostać nie tylko samochodem prywatnym (4)
ale na wiele innych sposobów. Te pieniądze można by wydać np. na poprawę jakości linii kolejowych i jakości rozkłądu jazdy na tych liniach dochodzących do 3miasta.
- 3 2
-
2019-05-21 13:20
dokładnie tak jak w Berlinie gdzie wszędzie SKM-ki do najdalszych dzielnic (1)
a można i tak jak w Brazylii gdzie tramwaj i 200km/h popyla
- 0 0
-
2019-05-21 14:15
w brazylijskich miastach funkcjonuje BRT
wydzielone korytarze ruchu dużych autobusów przegubowych. Warto obejrzeć Jaime Lerner TEDx Sustainable song. o polityce transportowej Kurytyby.
- 0 0
-
2019-05-21 12:23
Dokładnie ! (1)
Dlaczego nikt nie interesuje się Armii Krajowej? Aż się prosi o linię tramwajową na Kiełpinek. Miejsce jest, jedynie brak kasy i checi? A tak codziennie szlag trafia jak trzeba stać w korku aby się dostać na skrzyżowanie z Łostowicką. Tramwaj to przyszłosć, a tu nic sie nie dzieje. Z chęcią bym pojechał tramwajem a tak auto bo autobusem to dzięki, ale godziną to minimum ...
- 3 2
-
2019-05-21 13:22
przy granicy miasta powinno się stworzyć za te pieniądze duży parking
a stamtąd szybki tramwaj co 10 minut do centrum z kilkoma przystankami, albo buspasy i szybki autobus który będzie jechał albo do centrum albo do wrzeszcza co 10minut bez zajeżdżania po Kartuskiej i innych Jasieniach...
- 4 1
-
2019-05-21 09:33
(3)
Po poszerzeniu korki będą na dwóch pasach, a nie jednym.
- 9 4
-
2019-05-21 10:34
(2)
No to będą dwa razy krótsze. Myśl pozytywnie.
- 9 3
-
2019-05-21 11:00
długością krótsze, czasowo takie same (1)
- 3 2
-
2019-05-21 14:13
krótsze będą poza godzinami szczytu, w godzinach porannych i popołudniowych
będą takie same lub coraz większe, bo coraz więcej ludzi zacznie uciekać poza miasta zastawione samochodami , pełnymi korków, spalin i hałasu. To ludzie ludziom będą gotowali ten los. Pieniądze podatników można wydać bardziej produktywnie na inną politykę transportową- świadczącą o wiedzy decydentów o skutkach poszerzania dróg i wpływie ich na otyłość dzieci dowożonych do szkół samochodami rodziców.
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2019-05-21 08:24
PiS przy władzy i kasy z UE nie ma.... (5)
- 19 22
-
2019-08-16 08:02
Takiego i**otyzmu nie słyszałem
W uni nie dają kasy dla tęczowo-niemiecko-wolnego Gdańska przez pis?
- 2 0
-
2019-05-21 08:52
A jaka jest roznica jak bylo PO? (2)
Konkretnie w liczbach?
- 4 5
-
2019-05-21 14:44
No i liczb nie ma
KODy ryja dra
- 4 0
-
2019-05-21 09:57
100 000 000 konkretna liczba
- 3 4
-
2019-05-21 11:09
Jurny Stefan,to ty? Zjedz mirabelke.
- 4 1
-
2019-05-21 07:31
jawność (5)
sprawdzić kto z urzędasów i politykierów ma tam ziemię......
- 41 19
-
2019-05-21 09:22
Morawiecki (1)
- 5 4
-
2019-05-22 18:09
W Polsce utarło się ze jak polityk robi interesy to napewno złodziej oszust i kretacz. Nie ważne jaka opcja polityczna.
Nawet jak byłby czysty jak łza to i tak będa go opluwac.
Nie
Nie jest za pisuarami ani za żadną inną partia. Choc PiS to chore króliki rujnujace nasz kraj i nie biorąc za to odpowiedzialności- 0 0
-
2019-05-21 08:20
Hmmm
A jeśli ma to nie nożna rozbudowywać? Trzeba ominąć? Może wyburzyc osiedla i tamtędy poprowadzić? byle nie prosto bo tam jest ziemia polityka . Trzeba było samemu pomyśleć gdzie się będzie rozbudowywać miasto i kupić tam ziemię i czekać aż przyjda wykupić. Tylko ze większość takich ludzi to stać na ziemię ale ogrodnicza w workach a nie na inwestowanie w nieruchomości i grunty. Pierwsze to kasa , a drugie to inwestycja, która może przynieść zysk za kilka lat, a nie za miesiąc i tu też problem powstaje dla Januszy biznesu .- 4 5
-
2019-05-21 07:36
podejrzewam, że pan premier :) (1)
- 13 5
-
2019-05-21 07:54
Oczywiście Pinokio !
- 8 5
-
2019-05-22 07:41
Wszystkie rozbudowy dróg mające na celu ich udrożnienie popieram.Chcemy mieć czystsze powietrze zlikwidujmy korki.
- 2 0
-
2019-05-21 08:53
Opinia wyróżniona
Jak to wszyscy uzależnili sie od kasiorki z UE. A co będzie jak do UE trzeba bedzie dopłacać? (15)
- 66 16
-
2019-05-21 10:38
Cały czas dopłacasz (10)
tylko nie zdajesz sobie sprawy. Tak działa UE - Francja, Niemcy mają produkować wyokie technologie, reszta ma wydawać na to pieniądze z dopłat - w przemysle są branże, w których 80% wraca do Niemiec. W dodatku otworzyliśmy nasze rynki na ich produkty i usługi bez żadnych ograsniczeń...
- 25 20
-
2019-05-21 12:00
Ech, znowu ci korwiniści. (5)
Nie, nie dopłacamy.
Nie, pieniądze nie wracają do Niemiec.
A co do otwarcia rynku, przecież wyreguluje się sam, w końcu jest wolny, prawda?- 18 21
-
2019-05-21 12:58
Wolny rynek w unii?? (4)
Ha, ha - dobry żart! Powiedz to naszym firmom transportowym! Pieniądze nie wracają do Niemiec? Czytałem analizę (uwaga!) w gazecie wyborczej, że wraca 85%. GW to korwiniści? Nie dopłacamy? Mamy średnio biorąc ok. 30 miliardów rocznie z unii na wydatki celowe (czyli nie do końca na to co chcemy, tylko na to, na co dostaniemy pieniądze), a na samą obsługę zadłużenia (na które składają się również pożyczki na naszą "działkę" projektów unijnych) wydajemy prawie 40 miliardów rocznie i ta kwota cały czas rośnie. A co z kosztami armii urzędników, którzy te "projekty" obrabiają? Te dopłaty są znakomitym pociągnięciem PR bogatych krajów unii, które pod przykrywką pomocy tworzą wokół siebie nowoczesną strukturę feudalną.
- 13 9
-
2019-05-21 13:24
To może (2)
czas obudzić Korwina, co to miał UE zniszczyć od środka, a jak do tej pory, to głównym jego zajęciem było kimanie podczas obrad...
- 12 3
-
2019-05-21 17:14
Nie, no, pokazywał jeszcze całej Europie że Polacy to kretyni. (1)
A przynajmniej tak mogli wywnioskować po tym, że został naszym przedstawicielem...
- 5 1
-
2019-05-22 07:36
A nie jesteśmy kretyńskim narodem? Od prawie 20 lat obywatele naszego kraju wybierają władze pomiędzy dwoma rynsztokowymi partiami, wpędzającymi sukcesywnie kraj do grobu.
- 3 1
-
2019-05-21 14:04
No i typowe manipulowanie liczbami przez wyznawców Korwina. Zestawiłeś kwotę dopłat z całkowitym kosztem obsługi zadłużenia państwa, gdzie wchodzą wszystkie wydatki państwowe i to zależnie od dochodów, więc te kwoty nie są skorelowane. Przy okazji: jaki konkretnie artykuł z GW masz na myśli? Chętnie przeczytam.
Zasadne jest inne porównanie: jakie są koszta po naszej stronie dofinansowanych i niedofinansowanych projektów (no i oczywiście nasza składka na UE).
Co do tych kosztów: sama inwestycja ma konkretny koszt niezależny od źródła finansowania, urzędnicy i tak by obrabiali projekt bo ktoś musi, bez dopłat z UE wkład własny stanowiłby pełen koszt inwestycji a nie tylko jakąś część.
Największym jednak zyskiem dla Polski był swobodny dostęp do wspólnego rynku. Dzięki tamu rodzima produkcja się rozwija wbrew różnym obawom - my kupujemy od nich a oni od nas. Bilans handlu zagranicznego jest od zawsze na lekkim minusie, ale obroty wzrosły drastycznie w obie strony.
Dla zwykłych obywateli dostęp do wspólnego rynku pracy był jeszcze bardziej istotny. Fakt, na poziomie państwowym oznacza to problem drenażu specjalistów, ale z drugiej strony też spore transfery pieniędzy z powrotem do kraju, zdobywanie doświadczenia itd. Podstawowe pytanie brzmi, ilu emigrantów zarobkowych z Polski w ogóle rozważa powrót do kraju, ale to oddzielny i długi temat.
A jeszcze co do samej idei dopłat z UE: w pewnym sensie jest to rozwinięcie idei planu Marshalla, która w przypadku objętych nim państw się świetnie sprawdziła i dała pożądane efekty. Wbrew pozorom Niemcom czy Francji nie opłaca się robić z mniejszych państw lenników - im np. Polska jest bogatsza, tym więcej możliwości prowadzenia z nami interesów mają najwięksi gracze w UE. Jasne, w różnych kwestiach (jak np. w transporcie, gdzie polskie firmy zdominowały rynek) są przepychanki, ale będąc w UE mamy przynajmniej szansę mieć wpływ na podejmowane decyzje, o ile rządzić będą kompetentni ludzie.- 7 2
-
2019-05-21 13:00
kto broni Polakom wymyslać "hi-tech"? (2)
jak to było z niebieską diodą... był patent którego polacy nie chcieli udostępnić ... to japońce wymyśli jak obejść obostrzenia pat. i zalali rynek tanimi niebieskimi diodami ... a Polacy dostali z tego Gócio!!!
- 4 0
-
2019-05-21 14:58
mieliśmy być grafenową potęgą, okazało się, że to nie nasze i że nie my, czyli klasyk
- 1 0
-
2019-05-21 14:05
Było wiele innych ciekawych technologii, które skończyły tak samo niestety - brak systemowych rozwiązań dotyczących komercjalizacji wynalazków.
- 0 0
-
2019-05-21 12:21
wole niemieckie i francuskie niz chinskie :)
- 5 2
-
2019-05-21 11:28
Już wyjaśniam (2)
Codziennie dajesz sąsiadowi 10 zł, a raz na miesiąc on Ci daje 300 zł. Tylko tym razem nie dał.
- 7 8
-
2019-05-21 12:01
Po statystykach raczej daje Ci coś koło 700 za tą dychę dziennie. (1)
Ale matematyka pewnie za trudna, co?
- 7 9
-
2019-05-21 18:19
raczej dajesz dyche i sprzątasz mi klatkę.
- 0 0
-
2019-05-21 14:16
na razie się uzależniają od samochodów
to jest jeszcze do uratowania
- 0 1
-
2019-05-21 08:50
A jak tam Budowlanych? (1)
Juz jest poszerzona?
W 2012 juz zaczynali;)- 16 0
-
2019-05-22 07:25
Niestety nie, dalej ludzie chodzą po błocie
XD- 0 0
-
2019-05-22 06:45
Priorytet
Kiedy zbudujecie wiadukt na skrzyżowaniu Armii krajowej z Łostowicką
- 5 0
-
2019-05-22 06:13
sprzedali jeden apartament i jest kasa na remont albo opróżnili jedno z kont budynia
- 1 2
-
2019-05-21 20:40
Inwestor buduje i remontuje z własnych środków
Że z kasy UE będzie kapać coraz wolniej i na coraz mniej zadań to normalny trend finansowy. Tak jak prywatny inwestor to i włodarze miast wiedzą że buduje się i remontuje za własne środki najtaniej. Jak pożyczysz to musisz oddać z nawiązką dla banku. Pożyczanie ma sens na inwestycje produkcyjne gdzie spłata jest wliczana w cenę produktu.
- 2 0
-
2019-05-21 07:04
(26)
Ile dołożą sąsiadujące gminy?
- 270 14
-
2019-05-21 07:08
Żartowniś z ciebie. (7)
Ich mieszkańcy pompują kasę w mieście. Wystarczy.
- 16 82
-
2019-05-21 19:29
Chyba korki pompują, a podatki płacą u siebie na wiosce.
- 7 0
-
2019-05-21 07:40
to pogłałcenie wspolnoty (5)
i jawne występowanie przeciwko wolności solidarności i praworządności!
Pozwą nad do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości za takie niepraworządne zachowanie i będzie wyrok!- 3 11
-
2019-05-21 17:54
Kartuska
Bardzo proszę tylko bez napinki
- 1 0
-
2019-05-21 10:41
100mln na remont deptaku w centrum (3)
a na tym zdjęciu widać jakby Gdańsk to była normalna wioska a nie miasto - włodarze - jesteście ślepi?
- 6 8
-
2019-05-21 14:09
Nie trzeba było się na wiosce budować. (1)
- 7 4
-
2019-05-21 16:46
To Gdańsk jest wioska?
- 1 2
-
2019-05-21 12:02
Uspokój się Kacper...
- 11 7
-
2019-05-21 14:45
Niech wiochy (1)
Dokładają !! Buraki tutaj przyjeżdżają i korki tworzą
- 5 7
-
2019-05-21 16:55
Buraki tobie matole obrok z pola przywożą
Pasze dla twojej rodziny
- 2 3
-
2019-05-21 09:02
zostać w tym gdansku. siedz sobie nad brzegiem kanału radunia w galerii forum (2)
i placz dalej. albo inaczej, zacznij budować mury obronne i fosę
- 6 10
-
2019-05-21 09:12
wystarczy szlaban i vinieta na wejscie i wjazd (1)
j/w
- 15 6
-
2019-05-21 14:37
Tak samo winieta za podwójna oplate
dla mieszczuchow, na wyjazd z miasta.
- 7 1
-
2019-05-21 08:51
Jakby firmy zatrudniajace osoby z gmin osciennych przenioslybybsie za Gdansk (4)
To Dulkiewicz by na kolanach prosila by zostali.
Podatki od firm sa najwazniejsze- 6 16
-
2019-05-21 13:32
(1)
CITy od firm to zaledwie 20% budzetu.
- 4 1
-
2019-05-21 14:34
A podatek od nieruchomosci?
- 1 0
-
2019-05-21 10:16
Ale firmy nie przenoszą się z miast, bo im się to nie opłaca. Firmom opłaca się rozwijać w miastach. Od tego bogacą się firmy i bogacą się miasta.
- 9 3
-
2019-05-21 09:03
nie produkuj sie. janusz i pjoter nie rozumiej pewnych zasad. oni mysla, że jak zaplaca
jakieś grosze w podatkach na rzecz miasta, to normalnie budżet uratowany. tylko nie zdają sobie sprawy ile kosztuje "obługa" roczna jednego mieszkanca miasta
- 10 4
-
2019-05-21 09:09
disneyland (3)
jakie sasiadujace gminy ? przeciez jasna napisano, że do granic Gdańska, czyli granic gminy Gdańsk - czytac ze zrozumieniem
- 12 10
-
2019-05-21 10:16
(2)
A kto z tych dróg korzysta?
- 11 5
-
2019-05-21 14:26
Ja korzystam i tysiące innych kierowców którzy jadą do pracy lub szkoły w Gdańsku
- 5 0
-
2019-05-21 12:04
Ja na przykład korzystałem, jadąc na majówkę
drogi działają w obie strony. Kto by chciał mieszkać w mieście z którego nie da się wyjechać?
- 9 1
-
2019-05-21 07:32
(1)
taka wiadomość chiwlę przed wyborami... hmmm..
- 9 10
-
2019-05-21 08:15
Tak.
Widać doskonale po infrastrukturze jaka jest w ościennych gminach. Bieda aż piszczy z zachwytu ilu ma nowych lokatorów = kasa z podatków.- 20 2
-
2019-05-21 07:42
czyli na tym też się nie znacie ...
a na czym się znacie?
- 6 2
-
2019-05-21 07:32
Przecież tam jest bieda, z czego mają dołożyć ?
- 7 22
-
2019-05-21 17:58
Jeżeli ul. Kartuska jest w ciągu drogi krajowej to dlaczego GDDKiA nie zajmie się jej rozbudową.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.