- 1 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (82 opinie)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (49 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (348 opinii)
- 4 Paraliż drogowy na północy Gdyni (138 opinii)
- 5 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (181 opinii)
- 6 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (81 opinii)
Kartuska przedłużana bez pieniędzy z UE
Choć Komisja Europejska odrzuciła wniosek Gdańska o dofinansowanie rozbudowy ul. Kartuskiej , to droga i tak powstanie, ale wyłącznie za miejskie pieniądze. Szacunkowy koszt wyniesie ok. 60 mln zł.
Po raz pierwszy dokumenty złożone w tej sprawie trzy lata temu przepadły, bo wniosek "przez nieporozumienie" złożono w ramach niewłaściwego programu unijnego. Centrum Unijnych Projektów Transportowych poinformowało wówczas, że wniosek o dofinansowanie rozbudowy ul. Kartuskiej został rozpatrzony negatywnie, bo odcinek ten nie znajduje się w sieci TEN-T, a więc nie może ubiegać się o środki na rozbudowę dróg w ramach tej sieci. Urzędnicy odwołali się od tej decyzji, ale CUPT nie zmienił zdania.
Podjęto więc decyzję o wstrzymaniu finansowania tego przedsięwzięcia z budżetu miasta i przeniesiono inwestycję na lata 2019-2021.
Jesienią złożono kolejny wniosek - już w ramach właściwego programu (CEF "Łącząc Europę").
Aby uniknąć kolejnego rozczarowania, już na wstępnym etapie prawidłowość została potwierdzona przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Wniosek został uznany jako kwalifikowalny "odcinek ostatniej mili TEN-T" i złożony do Komisji Europejskiej. W ocenie przedstawionej przez Komisję Europejską uznano, iż cel projektu jest zgodny z priorytetami tzw. zaproszenia, wykazuje dobry poziom dojrzałości i jest gotowy do wdrożenia z technicznego punktu widzenia.
Niestety i tym razem nie udało się uzyskać dofinansowania.
- Wnioskowany projekt nie został zakwalifikowany do dofinansowania z uwagi na niski wpływ na ułatwienie ruchu towarowego do i z portu morskiego - tłumaczy Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miasto jednak nie rezygnuje z rozbudowy ul. Kartuskiej. Jeszcze w listopadzie - a więc kilka miesięcy przed ostatecznym i niestety negatywnym rozstrzygnięciem w Komisji Europejskiej - został złożony wniosek o uzyskanie zezwolenia na realizację (ZRID) dla I etapu tej inwestycji, a więc rozbudowy Kartuskiej między ul. Otomińską a Nową Stokłosy.
- Wniosek jest obecnie procedowany przez Urząd Wojewódzki w Gdańsku. Na przełomie II i III kwartału 2019 roku powinniśmy pozyskać decyzję ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej) oraz rozpocząć proces pozyskiwania działek pod rozbudowę ul. Kartuskiej. W budżecie Gdańska na 2019 rok przewidziano na ten cel 8,5 mln zł, zaś w Wieloletniej Prognozie Finansowej w roku 2020 zabezpieczono dodatkowo 21 mln zł oraz w 2021 - 29 mln zł.
Opinie (178) ponad 20 zablokowanych
-
2019-05-21 20:40
Inwestor buduje i remontuje z własnych środków
Że z kasy UE będzie kapać coraz wolniej i na coraz mniej zadań to normalny trend finansowy. Tak jak prywatny inwestor to i włodarze miast wiedzą że buduje się i remontuje za własne środki najtaniej. Jak pożyczysz to musisz oddać z nawiązką dla banku. Pożyczanie ma sens na inwestycje produkcyjne gdzie spłata jest wliczana w cenę produktu.
- 2 0
-
2019-05-22 06:13
sprzedali jeden apartament i jest kasa na remont albo opróżnili jedno z kont budynia
- 1 2
-
2019-05-22 06:45
Priorytet
Kiedy zbudujecie wiadukt na skrzyżowaniu Armii krajowej z Łostowicką
- 5 0
-
2019-05-22 07:41
Wszystkie rozbudowy dróg mające na celu ich udrożnienie popieram.Chcemy mieć czystsze powietrze zlikwidujmy korki.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.