- 1 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (157 opinii)
- 2 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (166 opinii)
- 3 Nagły zwrot ws. wypadku w stoczni. To było zabójstwo (72 opinie)
- 4 Nocna akcja SAR na Bałtyku (27 opinii)
- 5 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (156 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (144 opinie)
Karwiny: były potrącenia pieszych, więc przejście będzie wyniesione
Nawet 10 miesięcy potrwają prace poprawiające bezpieczeństwo pieszych na Karwinach. Warto jednak poczekać, bo inwestycje dotyczą trzech newralgicznych miejsc, w tym ul. Brzechwy, gdzie dochodziło do potrąceń pieszych, a nawet śmierci jednego z nich.
Aktywność w głosowaniu i budżet rady dzielnicy
Pierwsza z inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic: Nałkowskiej, Korzennej i Gojawiczyńskiej. Konieczne będzie tam odwodnienie terenu oraz doświetlenie przejścia łączącego dwie części Karwin.
W jedną stronę jest to droga do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ul. Staffa oraz przychodni, zaś w drugą stronę droga prowadzi do przedszkola, przystanku PKM i osiedlowych sklepów.
Na konieczność poprawy bezpieczeństwa zwrócił uwagę Kajetan Lewandowski, który wraz z grupą "Przyjazne Karwiny" złożył wniosek do Budżetu Obywatelskiego.
Mieszkańcy w głosowaniu zdecydowali, że inwestycja jest warta wydania środków z Budżetu Obywatelskiego.
Drugie zadanie to doświetlenie ul. Staffa oraz budowa chodników przed budynkiem szkoły i przedszkola.
To inwestycja Rady Dzielnicy Karwiny, na którą przeznacza ona swoje fundusze.
Trzecia i prawdopodobnie najważniejsza cześć inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia na ul. Jana Brzechwy, na trasie, która prowadzi do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 oraz Przedszkola Samorządowego nr 6.
Potrącenia i śmierć na pasach
Droga w tym miejscu jest szeroka, co zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Dochodziło tam już do kilku kolizji z udziałem pieszych, a jedna osoba zginęła. To także wniosek poparty przez mieszkańców w głosowaniu w budżecie obywatelskim.
Potrącenie pieszej i akcja śmigłowca LPR. Film z 2019 roku.
- Chciałbym podziękować twórcom projektu z Budżetu Obywatelskiego, gdyż te inwestycje wpisują się w poprawę bezpieczeństwa dojścia do szkół przez nasze dzieci i uspokajają ruch samochodowy. Natomiast doświetlenie ul. Staffa oraz ciągu pieszego przed placówką edukacyjną było kluczowe dla radnych dzielnicy Karwiny oraz mieszkańców, dlatego przeznaczono środki inwestycyjne na ten projekt - mówi Adam Skurat, niedawny przewodniczący rady dzielnicy, a obecnie radny miasta, który uzyskał mandat po tym, gdy z grona radnych odszedł w kontrowersyjnych okolicznościach Stanisław Borski.
Gdynia do 8 lipca czeka na oferty wykonawców.
Deklarowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 10 miesięcy.
Kryteria:
- cena oferty brutto - 60 proc.,
- czas wykonania - 20 proc.,
- czas udzielonej gwarancji - 15 proc.,
- ryzyko poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych - 5 proc.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-06-28 16:52
(2)
Brzechwy w tym miejscu powinna zostać zwężona do jednego wąskiego pasa. To są podstawy.
- 9 16
-
2021-06-28 18:31
(1)
To jest 1 pas,nie ma linii oddzielającej. Z tym,że szeroki jak 2.
- 0 3
-
2021-06-28 18:39
proponuję zapoznać się z definicją pasa ruchu.
Na Brzechwy są w każdym kierunku dwa pasy ruchu.
A powinien (i wystarczyłby w zupełności) jeden, ten drugi należy przeznaczyć na miejsca do parkowania.- 4 0
-
2021-06-29 19:34
Tam przez 10 lat będą budować na Makuszyńskiego
Nowe bloki w miejscu gdzie 25 lat stała ruina. W tym roku zwieżli piach w przyszłym zwiozą cegły itd. Wyniesienie bardzo się przyda
- 2 0
-
2021-06-28 19:47
(7)
Na takich przejściach powinny być sygnalizacje, zwłaszcza że jezdnia jest szeroka na 2 samochody. Wyniesienie przejścia niewiele zmieni, a autobusy szybciej wyeksploatują zawieszenie.
Już nie wspomnę, że 30 km/h w takich miejscach jest w praktyce fikcją.- 27 11
-
2021-06-28 23:35
Nie powinno być dwóch pasów w mieście
- 2 4
-
2021-06-28 19:49
nie sygnalizacje tylko fotoradar (5)
- 6 2
-
2021-06-29 00:14
(4)
Fotoradar może wyłapie zdecydowanie przesadzających z prędkością, ale nie wyłapie omijających tego, kto się zatrzymał, żeby przepuścić pieszych, a takie sytuacje są bardzo wypadkogenne i powszechne, zwłaszcza że w Polsce przejść bez sygnalizacji przez wielopasmowe aleje nie brakuje. Na kanałach typu Stop Cham jest sporo nagrań z takich miejsc.
- 1 0
-
2021-06-29 08:06
(3)
Fakt, ale ktoś kto zacznie zbierać punkty za przekroczenie prędkości zacznie się też pilnować w innych kwestiach. No i gdyby do ludzi dotarło, że służby działają to zaczęliby dwa razy myśleć. Własnie dlatego uważam, że już karanie za nieprzepisowe parkowanie temperuje piratów. Wyprzedzanie na przejściu za 10 punktów karnych kiedy masz ich już 15 na
Fakt, ale ktoś kto zacznie zbierać punkty za przekroczenie prędkości zacznie się też pilnować w innych kwestiach. No i gdyby do ludzi dotarło, że służby działają to zaczęliby dwa razy myśleć. Własnie dlatego uważam, że już karanie za nieprzepisowe parkowanie temperuje piratów. Wyprzedzanie na przejściu za 10 punktów karnych kiedy masz ich już 15 na koncie (chociażby za parkowanie czy "niewinne" przekroczenia prędkości) to zupełnie inna sprawa. No ale jesteśmy w Polsce gdzie za zabicie człowieka samochodem jest pouczenie (zawiasy).
- 0 1
-
2021-06-29 15:46
Sami widzimy, że służby niespecjalnie działają i prędko nie zaczną działać, zwłaszcza że miejsc niebezpiecznych nie brakuje, co też utrudniłoby egzekwowanie przepisów. Dlatego pozostaje w pierwszej kolejności poprawiać infrastrukturę i organizację ruchu tak, by zmniejszyć ryzyko wypadków. Norwegia, Holandia, Niemcy, Szwajcaria i inne kraje mają
Sami widzimy, że służby niespecjalnie działają i prędko nie zaczną działać, zwłaszcza że miejsc niebezpiecznych nie brakuje, co też utrudniłoby egzekwowanie przepisów. Dlatego pozostaje w pierwszej kolejności poprawiać infrastrukturę i organizację ruchu tak, by zmniejszyć ryzyko wypadków. Norwegia, Holandia, Niemcy, Szwajcaria i inne kraje mają małą śmiertelność na drogach, bo w pierwszej kolejności postawiły na likwidację niebezpiecznych miejsc. U nas przejścia przez wielopasmowe ulice bez sygnalizacji są normą, a w tych krajach by się złapano za głowę na taki pomysł.
- 2 0
-
2021-06-29 09:34
jest dobrze napisane prawo drogowe w norwegii (1)
czemu tego nie wprowadzić wprost w Polsce?
- 6pkt max ... za każde wykroczenie 2-3pkt
Prawko zabierane na rok ... mandaty 4x wyższe- 1 1
-
2021-06-29 14:17
Czemu? Bo w przeciwieństwie do Norwegów, którzy chcą mieć porządek na drogach to Polacy wcale tego nie chcą. Jakby chcieli to by wybieralna władza już to zrealizowała, a nie realizuje bo nie wyborcy nie chcą. Tylko zachodnich wynagrodzeń chcą ;-)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.