• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny i Mały Kack połączy kładka pieszo-rowerowa

Michał Sielski
28 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
W tym miejscu powstanie kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. W tym miejscu powstanie kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem.

Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek podjął decyzję, że kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem będzie wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. To rozwiązanie po myśli mieszkańców, którzy od dawna walczyli właśnie o ten wariant. Nie chcieli oni wiaduktu drogowego, gdyż obawiali się wtłoczenia aut na swoje osiedle.



Przypomnijmy:

  1. W maju władze Gdyni poinformowały, że nad torami łączącymi ulice Strzelców i Buraczaną w Gdyni powstanie wiadukt drogowy.
  2. Inwestycja miała zostać ukończona najwcześniej w 2021 roku, a jej koszt szacowano na 16 mln zł. Nie przewidziano konsultacji, bo - jak mówili urzędnicy - budowy wiaduktu oczekiwali mieszkańcy.
  3. Zaprotestowali radni dzielnicy Karwiny i społecznicy, którzy zaczęli wskazywać, że wcale nie chcieli drogiego wiaduktu dla aut, lecz kładki dla pieszych, która miałaby kosztować ok. 2 mln zł (ZDiZ twierdzi, że raczej 10 mln zł).
  4. Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją, by zrezygnować z budowy wiaduktu
  5. Władze Gdyni zdecydowały się na zorganizowanie konsultacji społecznych w tej sprawie. Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych.
  6. Podczas konsultacji, na których pojawił się m.in. Wojciech Szczurek, mieszkańcy nie zostawili suchej nitki na pomyśle wiaduktu drogowego. Nie chcieli zwiększonego ruchu samochodowego na osiedlach i zadeklarowali, że dzieci do szkół i przedszkoli wolą odprowadzać po bezpiecznym trakcie pieszo-rowerowym.

Kładka nad torami połączy Mały Kack i Karwiny. Kładka nad torami połączy Mały Kack i Karwiny.

Prezydent Gdyni: niesamowite zaangażowanie mieszkańców



- Są w Gdyni sprawy szczególnie istotne, czy to dla ogółu mieszkańców, czy dla części naszej lokalnej społeczności, które wymagają szczególnej formy rozmowy i szczególnego rodzaju namysłu. Jedną z takich spraw okazał się właśnie temat połączenia Małego Kacka z Karwinami. Już od pierwszych chwil w niesamowity wręcz sposób zaangażował mieszkańców, stąd decyzja o przeprowadzeniu konsultacji społecznych. Było dla nas bardzo ważne, by każda zainteresowana tą sprawą osoba mogła wyrazić swoje zdanie - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Siła i liczba argumentów przytoczonych przez gdynian za budową kładki pieszo-rowerowej sprawiła, że rozstrzygnąłem na korzyść tego rozwiązania.

Argumenty na wysokim poziomie



Władze miasta są zadowolone z przebiegu konsultacji, które okazały się bardzo merytoryczne.

- Konsultacje społeczne to dobry sposób na rzeczową rozmowę o tematach budzących w mieście emocje. Możemy zapoznawać się z różnymi punktami widzenia, zderzać ze sobą przeciwne opinie, rzucać na dyskutowane tematy zupełnie nowe światło - zwraca uwagę wiceprezydent Michał Guć. - Konsultacje nie są formą głosowania czy plebiscytu, a sposobem na zebranie argumentów, zgromadzenie danych i uporządkowanie posiadanej wiedzy, by na ich podstawie podjąć optymalną decyzję.
Budowę kładki realizował będzie Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni. Kładka powinna być gotowa w 2021 roku.

Opinie (309) 2 zablokowane

  • Karwiny i Mały Kack to taka Osowa Gdyni... (8)

    Pseudo społecznicy.

    • 39 75

    • Polin. Prostaczek z ciebie. Przedstawiciel dzielnicy z pewnością wyższej niż twoja. Poza tym to ty zasmarkany student jesteś. Więcej tolerancji. Ty jeszcze nie dołożyłeś się za wiele do jakiejkolwiek dzielnicy, aby była bądź nie była ,,Osową”. Cienki Bolek z ciebie. Do piaskownicy wracaj.

      • 0 0

    • (6)

      Odczepcie się od osowej, ciągle wam ta dzielnica przeszkadza! A mieszkają tam ludzie na poziomie w przeciwieństwie do niektórych innych miejsc

      • 0 4

      • (4)

        Pytanie kluczowe brzmi, na jakim poziomie ;-)) Przepraszam, nie gniewaj się za ten żart ;-)

        • 2 0

        • (1)

          Wyższym niż twoim.
          Przepraszam za napisanie prawdy

          • 0 4

          • oj, chyba jednak cię uraziłem, tak się odgryzasz na poważnie ;-)

            Owszem, znam kilku mieszkańców Osowej, np. mój kolega z roku, albo jeden poważany psycholog itd. Ale jednocześnie jako całość osowianie nie są wolni od populizmu, charakteryzującego wszystkie grupy bez wyjątku, niestety. Vide stanowczy sprzeciw wobec Nowej Kielnieńskiej, co de facto powoduje, że mają na obecnej Kielnieńskiej korki - na własne życzenie.

            • 0 0

        • (1)

          Żarty zartami ale może zacznijcie hejtowac inne dzielnice gdzie faktycznie panuje patolka, a każdy wie jakie to są

          • 6 0

          • Np Osowa..

            • 3 2

      • Bo to wies i tyle...

        • 2 3

  • głupota (32)

    Szkoda że takie wąskie gardło jak przejazd nad torami nie będzie miało żadnej alternatywy dla samochodów, wystarczy że będzie tam jakaś stłuczka i korki do samej Zwycięstwa są od razu. A tak możnaby objechać.

    • 148 217

    • Jeśli nie rozumiesz dlaczego ludzie mieszkający na osiedlu cenią sobie spokój to niema o czy rozmawiać. Osiedla służą do komunikacji osiedlowej, a nie mają się stawać głównymi arteriami. Mają przedewszystkim służyć mieszkańcom, a nie przejezdnym.

      • 1 0

    • (14)

      zeby dojechac do sklepu z karwin trzeba krążyć 15 minut i stanąć w korku na wielkopolskiej :) brawo - ale za to grupka mieszkancow z bezposredniego sasiedztwa kladki bedzie miec cisze i spokoj

      • 39 47

      • (2)

        Jestem mieszkańcem okolic kładki i mój spokój jest dla mnie wazniejszy od twoich męczarni w korku ,idź se na piechotę a swojego golfa w domu zostaw ,brawo brawo Pierwsza dobra decyzja prezydenta Szczurka

        • 13 7

        • (1)

          jak chcesz spokój to wyprowadź się na wieś, a nie mieszkaj w dużym mieście

          • 1 6

          • ty sobie idź na wieś i razem z innymi blokowymi menelami zamieszkają w jednym kontenerze i halasuj ile wlezie

            • 1 0

      • to trzeba było się zastanowić najpierw, gdzie kupujesz mieszkanie (2)

        bez komunikacji i usług?

        • 49 8

        • ON chciał mieć ciszę i spokój . Ale tylko ON.

          • 3 0

        • Ale wcale nie chodzi o zakupy przecież, tylko o skrót.

          • 2 1

      • Wiadomo że kierowcom chodzi o skróty, a nie o bułki. Dla nich i tak od bułek żona jest.

        • 10 1

      • sami inwalidzi (4)

        do sklepu można, uwaga uwaga, iść na piechotę.

        niepojęte, prawda?

        • 28 3

        • Pozdro (3)

          To zrób zakupy na tydzień idąc na piechotę

          • 2 20

          • Bez demagogii

            W lokalnym osiedlowym ludziska kupują nieliczne towary pierwszej potrzeby, a atak na Lidla/Biedrę/Oszołoma/etc przeprowadzają i tak w drodze z pracy. Więc z żadnymi dodatkowymi wyjazdami i powrotami się to nie wiąże.

            • 10 2

          • I po co takie zakupy jak połowa pojdzie potem do kosza? Rób częściej. A jeżeli aż tak masz napięty grafik to kup taki wózeczek na kółeczkach jak emerytka.

            • 9 3

          • W niedzielę zrób, w niedzielę nie ma korków...

            ...a nie, czekaj....

            • 12 2

      • możliwe, że brakowało w kasie forsy

        i jak to za komuny bywało ... zaraz znalazło się usłużne 'społeczeństwo' co się domagało ... ograniczenia inwestycji ?:)))

        • 3 21

      • to rusz d*pe piechota albo rowerem albo niech ci supermarket pod oknami wybuduja

        • 64 20

    • Wielkopolską można rozbudować

      Jest bardzo szeroka - wystarczy trzeci pas...

      • 2 0

    • Ten wiadukt nad torami plus skrzyżowania na osiedle i Sopocką powinien zostać przebudowany (3)

      Co najmniej po 3-4 pasy w każdą stronę i pojemne prawo-/lewoskręty, wtedy ryzyko zablokowania będzie dużo mniejsze.

      • 6 11

      • Takie są przecież plany (1)

        • 7 5

        • Noe do końca takie

          • 0 0

      • po co? ... właśnie tak trzeba izolować, ograniczać ... i trzymać na dystans całe to warcholstwo

        • 3 6

    • (4)

      stłuczka na drodze osiedlowej?

      • 16 13

      • Wiadukt

        Czytaj ze zrozumieniem. Chodzi o waskie gardlo na rondzie przy PKM. W szczycie korki do obwodnicy jak diabli. Wrrrrr...

        • 1 1

      • (2)

        Nie, chodzi mu o stłuczkę na obecnym układzie drogowym, w okolicy skrzyżowania Wielkopolskiej z Sopocką.

        • 21 9

        • (1)

          a za parę lat będą narzekać że kładka tylko dla ruchu pieszo rowerowego

          • 4 5

          • Kierowcy to frustraci korkowi. Wszędzie węszą spisek.

            • 7 3

    • Bardzo dobrze!

      Dobrze ze posłuchali mieszkańców. Jeszcze tego by brakowało, by tam wiadukt zrobić

      • 11 2

    • brawo mieszkańcy

      • 16 2

    • i całe szczęście że nie będzie miało, urbanisto z bożej łaski (1)

      Najgorsze co można zrobić to przewalać ciężki tranzytowy ruch obwodnica-centrum miasta na osiedlowe uliczki. Zamiast spokojnych dzielnic karwiny i kack zostałyby rozjechane, i to w dodatku nie wyłącznie w przypadku wielkiego karambolu drogowego (którego oimw nigdy w tym miejscu nie było) tylko codziennie, bo Cześkom w suvach szybciej by było jechać 80km/h krętymi osiedlowymi uliczkami niż normalnie wielkopolską.

      A wiesz co należy zrobić w przypadku megawypadku i paraliżu na wielkopolskiej? Puścić oba kierunki ruchu po tej samej nitce, po jednym pasie. Sytuacja awaryjna, mało wygodna, oczywiście, ale sieć dróg jest tam w pełni przygotowana na takie problemy (masz nawet wyasfaltowane przejazdy zagrodzone płotkami)

      • 39 3

      • nie ma powiązania tej częsci małego kacka z centrum Gdyni

        • 0 8

    • Jak się buduje takie osiedle jak przy Strzelców (które wciąż się rozbudowuje) (1)

      to trzeba wcześniej pomyśleć o komunikacji z drogą główną.
      A nie z innym osiedlem :D to dopiero głupota...

      • 29 3

      • to troche jak sytuacja w Gdansku w okolicy Szadółek. Najpierw zakup mieszkania w okolicy istniejacego zakładu (tu:znany układ drogowy) a pozniej walka i krzyki o zamknięcie tego co istniało wcześniej (tu:super wyjazdy w każdą stronę).
        Kolejną allternatywą na wyjazd z dzielnicy mogło by być zrobienie specjalnego pasa przez TPK - może najlepiej z bezpośrednim wjazdem na obwodnicę i w drugą stronę prosto na parking Riviery..
        A założe się że większość osób jeżdżących rowerami ma również auta - czyli płacą te same podadtki jak każdy kierowca. Choć taki sposób myslenia jest z gruntu niepoprawny. Będąc zdrowym człowiekiem (tj.nie chodzę do lekarzy) powinienem rościć sobie prawo do zwrotu moich składek a emerytom kazać płacić więcej bo korzystają? Tak nie funkcjonuje wspólnota :)
        brawo dla kładki!

        • 26 3

  • to się Gryzoń ucieszył, że przyoszczędzone

    • 0 0

  • Gdynia XXI w.

    Niesamowite. Po 20-tu latach rządów Ratusz zaczął słuchać głosu mieszkańców.

    • 0 0

  • (8)

    i**otyczna decyzja pokierowana tylko głosami ludzi z Karwin którzy obawiali się tłoku samochodowego na Ul. Buraczanej. Kładka nic nie da to tylko pozorne i tymczasowe rozwiązanie po taniości. A rondo dalej będzie zakorkowane zwłaszcza w godzinach szczytu. Osiedle które tam jest coraz większe dalej będzie odizolowane. Mam nadzieje że Pan Prezydent pomyśli racjonalnie i zmieni swoja decyzje kosztem ogółu.

    • 11 17

    • turlaj wafla (7)

      to nie trzeba było kupować "apartamentu" na odizolowanym polu :) nowobogackie bydło ze strzelców nie będzie nam mówiło jak mamy żyć i co tolerować.

      • 3 3

      • (5)

        "turlaj wafla" jest nawet śmieszne, ale "nowobogackie bydło" nosi znamiona hejtu, w mojej ocenie jest obraźliwe. Ktoś ze Strzelców mógłby CI odpłacić pięknym za nadobne, odnosząc się do nazwy ulicy w twoim podpisie, np. że jaka nazwa ulicy takie buraki i ich buraczane poglądy...także zastanów się zanim coś napiszesz, kolego.

        • 3 1

        • to se poczytaj opinie mieszkańców tamtej strony koleś (4)

          a nazwa ulicy jak nazwa, myślisz ze jak macie kasę to możecie układać życie innym? nie!!! lepiej zbudujcie sobie wiadukt nad tymi hałasującymi płytami co niby nazywacie droga do domu

          • 1 3

          • se

            buacchachaaaaa

            • 0 0

          • (2)

            Ja mieszkam na Myśliwskiej, to inna część miasta. W mieszkaniu spółdzielczym. Mnie interesuje właściwy układ urbanistyczny ośrodka miejskiego. Gdy coś się stanie na odcinku Chwaszczyńskiej między Górniczą a Gryfa, to mam tranzyt pod oknami. Ale rozumiem, że mieszkam w mieście i to sytuacja normalna.

            • 2 0

            • Uwaga dobry trolling! (1)

              Tranzyt Myśliwską w Gdyni - dawno tak się nie uśmiałem.. :)

              • 1 1

              • Czytaj ze zrozumieniem!

                Albo wysil się i spójrz na mapę. Myśliwska jest podzielona na dwa odcinki, przedzielone schodami. Chodzi o "górny" odcinek, a jeszcze konkretniej o ul. Zwinisławy. W pewnych przypadkach (sytuacji awaryjnej na Chwaszczyńskiej) można pojechać w górę Górniczą, potem w lewo w Zwinisławy i znów w lewo w Gryfa i powrót na Chwaszczyńską/Wielkopolską. Teraz już zaskoczyłeś?

                • 0 0

      • Zawsze znajdzie się jakiś nieudacznik który zacznie wykrzykiwać "trzeba bylo nie kupować apartamentu!!!" z agresją w oczach. O co wam ludzie z buraczanej chodzi z tą nienawiścią do mieszkańców ulicy Strzelców. Normalni ludzie kupili sobie mieszkania... Najchętniej wy wszyscy z buraczanej i okolic złapalibyście za widły i spalili osiedla na Strzelców. Ja tu widzę zwykłą parszywą zazdrosc. Nikt mi nie dał mieszkania tam. Musiałem swoje odpracować. Takze więcej usmiechu w zyciu i pamiętajcie w PRL-owskim bloku też jest fajnie. Ja tam jak ze swojego apartamentu w Altorii z zazdrościa spoglądam na wasze żolto zielone bloki

        • 0 3

  • Chciałbym również masowo skrytykować ten pomysł kładki dla pieszych. Pan Szczurek i mieszkańcy niech spojrzą na mapę. (2)

    Jedyny sposób żeby wydostać się z karwin na kack to wiadukt przy peronie Karwiny. Jest on obecnie bardzo mocno obciążony samochodami. Nawet po jego planowanej przebudowie przepustowość jest "na styk". Ta dzielnice potrzebują alternatywnej, zapasowej, awaryjnej drogi. Wystarczy jeden wypadek na obecnym wiadukcie, i cała Gdynia stoi w korkach, bo tego ruchu w żaden sposób się nie rozładuje.

    Druga sprawa, że Obecnie te dzielnice są rozdzielone wąwozem z torami kolejowymi, jakby murem. Wygląda to faktycznie jak getto - nikt tam nie przechodzi na drugą stronę do sklepu czy do znajomych, bo nie ma jak. Pomijając dzieciaki biegające po torach i ludzi z psami. Ale nie łudźmy się że kładka dla pieszych coś rozwiąże. Jest tam absolutnie potrzebna droga dla samochodów. Choćby tylko po pasie w każdą stronę, przecież nikt nie każe tam budować autostrady. Pomogłoby to połączyć obie dzielnice.

    Panie Szczurek - nie idź Pan tą drogą! Mieszkańcy zawsze będą niezadowoleni.

    • 15 25

    • (1)

      Nikt z Karwin nie chce dostać się na Mały Kack kładka..
      Mieszkańcom Karwin nigdy nie przeszkadzała przechadzka - jeśli już była taka potrzeba- na sąsiednie osiedla okrężną drogą ;)

      • 4 0

      • Ja jestem z Karwin i chcę się dostać na Kack samochodem a potem wrócić. I nie wiem po co mam w tym celu utrudniać i korkować ruch na Wielkopolskiej? Zapasowe połączenie w tym miejscu to jest absolutna konieczność!

        • 1 1

  • a dlaczgo nie ma i kiedy będzie kładka w Gdyni Chyloni na ul Pucką

    nad torami łącząca dzielnicę przemysłową z mieszkalną, to przejście kolejowe to horror!

    • 0 0

  • mieszkaniec dzielnicy (19)

    jeśli jest to wersja końcowa, to jest to bardzo zła decyzja dla całej dzielnicy, w tym również dla tych 500 osób popierających to rozwiązanie. ale o tym później.
    oglądałem debatę dot. proponowanych rozwiązań, gdzie przedstawiono mocne i słabe strony każdego z nich. w moim odczuciu, mając na uwadze ogóle dobro mieszkańców tylko i wyłącznie wiadukt drogowy z funkcją ścieżki rowerowej i chodnika spełnia oczekiwania każdej ze stron, ponieważ:
    1. idealna wręcz lokalizacja terenowa powoduje, że koszt budowy mostu drogowego nie byłby jakiś wygórowany w porównaniu do kosztu samej kładki, zobaczycie że przyjdzie dzień kiedy i tak ten most tam zbudujemy... ale Polak mądry po szkodzie, lub jak rzecze inne przysłowie chytry dwa razy traci (lub płaci :) )
    2. patrząc na układ drogowy ulicy wielkopolskiej skrzyżowanie: sopocka - buraczana - strzelców to już w tej chwili jest dramat. samo skrzyżowanie nie jest zbyt rozsądnie zaprojektowane, ponadto ilość aut chcących wyjechać bądź skręcić w ulicę strzelców jest tak duża, że blokują one pozostałe pasy powodując zatory. rozbudowa osiedla na strzelców spowodowała również zwiększenie korków na ul. sopockiej. jak UM zatwierdził taki plan zagospodarowania terenu, w którym tak duże osiedle ma wyłącznie jeden wyjazd? jak została policzona przepustowość ul. strzelców?
    3. budowa mostu drogowego i połączenie go z ul . Buraczaną/ Źródło Marii spowoduje rozłożenie ruchu kołowego na 2 odrębne skrzyżowania, co spowoduje upłynnienie ruchu.
    4. upłynnienie ruchu spowoduje, że mniej zakorkowane będą okoliczne ulice, co również doceni owe 500 osób (rowerzystów/pieszych) którzy spacerując będą delektowali się czystszym powietrzem.
    5. jeśli faktem jest że ul. Źródło Marii/ Buraczana jest ulicą osiedlową, to ja drugiej tak szerokiej ulicy w Gdyni nie znajdziemy. ulica w pewnym fragmencie jest dwujezdniowa !!!! ale też w pozostałym odcinku ma odpowiedni potencjał do tego by ją poszerzyć i zrobić porządną alterię drogową wyprowadzającą ruch nie tylko z ul. strzelców, ale również całych Karwin I i Karwin II. dodatkowo ulice te NIE biegną w bezpośrednim sąsiedztwie budynków,
    6. jeśli plan zagospodarowania Karwin zakładał już kilkadziesiąt lat temu takie rozwiązanie drogowe, to chyba nie przypadkowo. Do osób ogranizujacych/odpowiadających za przestrzeń publiczną w PRL mam większe zaufanie, niż do tego co się dzieje obecnie
    7. ulice te również z racji swojego położenia nigdy nie staną się ulicami tranzytowymi, z uwagi na brak powiązania z innymi osiedlami.
    8. umożliwi to zoptymalizowanie funkcjonwania komunikacji miejskiej na terenie dzielnic Wielki Kack, Karwiny, Mały Kack....
    9. a co się stanie, kiedy rozpocznie się planowana przebudowa skrzyżowania wielkopolska- buraczana- strzelców- sopocka ?

    czekam na komentarz jednej z 500 osób sprzeciwiających się tej inwestycji

    • 29 36

    • (1)

      Popieram w całości. Ale dla tamtych liczył się tylko czubek własnego nosa i chyba chęć "dołożenia" bogatszemu osiedlu. Smutne, że wygrał z rozsądkiem tani populizm włodarzy.

      • 1 2

      • całkowita racja

        • 1 2

    • no konsultacje się zakończyły, to jak to ma być decyzja jeśli nie końcowa?

      ile można maglować ten sam temat......

      • 3 0

    • mieszkaniec?????

      umiesz tylko drzeć papę. Przyznaj się na jakiej ulicy mieszkasz, czyżby na strzelców????????
      Ile masz samochodów??????

      • 2 6

    • Jedna z osób na NIE (6)

      Nie miałbym nic przeciwko kładce / wiaduktowi gdyby te plany były znane PRZED wybudowaniem mieszkań. Specjalnie kupiłem mieszkanie (nie, nie za gotówkę) na osiedlu na końcu ulicy ponieważ podobała mi się cisza i mały ruch.

      Sytuację można porównać do tego gdy kupujecie dom w lesie (cisza, spokój, świeże powietrze) po czym po 1-2 latach władze chcą wybudować wam obwodnicę praktycznie przy granicy waszej działki. Czy mieszkaniec też ma pochylić głowę bo dzięki temu x tysięcy ludzi będzie miało lepiej czy może jednak jest to nie do końca fair?

      Dobro publiczne - oczywiście, popieram, ale sposób w jaki prowadzono całą inicjatywę z kładką powoduje właśnie największe emocje.

      • 4 1

      • konkluzja (4)

        tylko to jest patrzenie wyłącznie na czubek własnego nosa.... niestety....
        co to za kameralne osiedle na kilka tysięcy mieszkańców?
        iluzją jest też świeże powietrze z parku krajobrazowego, a ktoś kto oczekuje ciszy i spokoju w sercu milionowej metropoli niestety jest wyjątkowym ...
        a wrócimy do dyskusji kiedy to rozpocznie się remont jedynego skrzyżowania do strzelców, auta będziecie porzucać właśnie pod blokami m.in. na buraczanej ..

        proponuję Bieszczady...

        • 5 3

        • Ja tobie Sosnowiec..

          • 1 0

        • Konkluzja jest taka, że jest coś takiego jak planowanie przestrzenne. Ma ono charakter długookresowy. A nie na łapu-capu, nie patrząc na interesy pieszych, mieszkańców i wszystkich innych zainteresowanych, bo hrabia jadąc z Bojana do pracy w Gdyni ktoś chce komuś pod oknami urwać minutę z korka, do którego walnie się przyczynia.

          • 1 0

        • Przebudowa skrzyżowania Wielkopolska /Sopocka/Strzelców ma ruszyc wiosna tego roku. Również przebudowa ulicy Strzelców ma ruszyc wiosna tego roku. Jak do tych terminów ma się termin budowy kładki / wiaduktu? Następnie ma być przebudowane skrzyzowanie Wielkopolska /Racławicka . Widzieliście co się działo kilka lat temu na odcinku dziurawej, wąskiej , bez pobocza o nieuregulowanych prawach własności ul. Olgierda od Racławickiej do Strzelców i skrzyżowania z Wielkopolska w godzinach szczytu ? Gdy sznur aut stał rownolegle do Wielkopolskiej paraliżując okolice, tak jak to ma miejsce teraz na Olgierda poniżej Racławickiej ?

          • 1 1

        • jak będzie przebudowa Wielkopolskiej

          to będą błagać o ten wiadukt :) :)

          • 2 4

      • Kupiłeś mieszkanie na końcu ulicy w dzielnicy w której mieszka kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców

        Powiedz, jakim cudem myślałeś, że będzie tam spokój??

        • 1 2

    • (1)

      Dokładnie. Gdynia nie buduje nowych dróg. Opinia że pod naszymi oknami na Strzelców ustawiałyby się korki samochodów to bujda... Poad przykład. Korek na wielkopolskiej można ominac wjezdzajac w Olgierda. Dlaczego 99% kierowców tego nie robi tylko stoi jak lama w korku. Dlaczego nikt nie omija korku w redlowie przy salonie Hondy obok cmentarza? Pojedynczy kierowcy to robią... Tak smao byłoby ze Strzelców. Pomogła by nam mieszkańcom, ale opinia że hurra burra wieksozsc kierowcow bedzie chciala pakowac sie w osiedlowe uliczki jest błędna. Pewnie za kilka lat ktos sie zdecyduje na poszerzenie tej kładki ...

      • 3 7

      • Zbyt krótko ktoś chyba mieszka w tej okolicy pisząc, iż Olgierda w godzinach szczytu jest przejezdna . Tylko współczuć można mieszkańcom bo ulica jest najczęściej sparaliżowana , ludzie nie maja jak dojechać czy wyjechać , nie mówiąc o dojezdzie pogotowia czy straży. Ewidentnie
        nie widzieliście co się działo się kilka lat temu na odcinku dziurawej, wąskiej , bez pobocza o nieuregulowanych prawach własności ul. Olgierda od Racławickiej do Strzelców i skrzyżowania z Wielkopolska w godzinach szczytu ? Gdy sznur aut stał rownolegle do Wielkopolskiej paraliżując calkowicie ulice Królowej Jadwigi, Kazimierza Królewicza czy Jagiełły. Niby jakimi drogami kierowcy mieli by dojeżdżać do wiaduktu od strony Kacka? Zapadająca się, wąską, bez pobocza dla pieszych i oświetlenie Grenadierów czy Olgierda i Żniwną również bez miejsca dla pieszych ?

        • 4 0

    • Też mieszkaniec...

      Popieram w 100%.
      Bardzo podobnie opisywałem to w ankiecie UM na temat wiaduktu/kładki.
      Fragment tamtego mojego stanowiska wstawiłem tu jako komentarz - nie widząc jeszcze tej wypowiedzi. Ale tu Kolega ujął to jeszcze czytelniej i szerzej.
      Gratuluję i popieram,
      szkoda tylko, że UM (Prezydent) popisał się krótkowzrocznością i działaniem pod publikę...

      • 3 3

    • Źródło Marii

      Źródło Marii jest kompletnie gdzie indziej.

      • 6 0

    • (1)

      Uwaga wróże, Podczas przebudowy skrzyżowania... będą korki. Jak przy każdej przebudowie.
      Co do ulicy Nałkowskiej to na niej powinny być wprowadzone woonerfy, codziennie widzę ja pędzą tam samochody, i nie jest to 50km/h. I to właśnie w przestrzeni ulicy Naukowskiej jest potencjał na przestrzeń publiczną dla dzielnicy Karwiny. Dlatego moim zdaniem poszerzanie i uatrakcyjnienie tego szlaku dla kierowców jest błędem.

      • 6 1

      • W domu sobie woonerfa zamontuj...

        • 0 7

    • (1)

      Zgadzam się z każdym punktem (bo w ogóle byłem za wiaduktem) poza nr 2. Gdyby władze zawsze uwzględniały potoki pojazdów generowane przez nowe inwestycje mieszkaniowe, nic by się w takim mieście jak Gdynia nie udało już wybudować.

      • 0 5

      • Ależ będzie się budowało. Tylko nie dla kierowców.

        • 3 0

  • Jestem ciekawy co wszyscy zrobia jak jedyny most laczacy karwiny pojdzie do remontu (2)

    Musi powstac druga przeprawa przez tory dla aut

    • 0 0

    • (1)

      Szczyr wybuduje tunel jak na hutniczej :)

      • 0 0

      • Tunel przez wąwóz?

        • 0 0

  • Wiecie tak sobie czytam (1)

    O zakorkowanej ulicy Strzelców, o niebezpiecznym zawracaniu na Wielkopolskiej i tak dalej i zastanawia mnie, co to są za prostopadłościany w kolorze białym i niebieskim z numerem 145 na czole? Pomyślałby kto że autobus, ale w komentarzach tutaj jest taki lament na to że nie ma alternatywy dla samochodu, że to musi być coś tylko bardzo podobnego do autobusu prawda? Ktoś mi powie co to jest? Aha i dziękuje za wskazanie niebezpiecznych sytuacji na nawrotce - powiadomiłem policję, teraz będziecie stali grzecznie w kolejce na Strzelców przed skrzyżowaniem.

    • 2 2

    • To są muchowozy. Bo pasażerów jeszcze w nim nie widziałem.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane