• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny: mieszkańcy chcieli kładkę, a będzie wiadukt

Patryk Szczerba
2 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem najwcześniej za trzy lata. Będzie konstrukcją, po której pojadą auta, choć radni dzielnicy chcieli inaczej. Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem najwcześniej za trzy lata. Będzie konstrukcją, po której pojadą auta, choć radni dzielnicy chcieli inaczej.

Radni dzielnicy Karwiny i społecznicy nie chcą budowy wiaduktu drogowego pomiędzy ulicami Buraczaną i Strzelców zobacz na mapie Gdyni. - Proponowaliśmy wariant kładki pieszo-rowerowej. O wiadukcie drogowym dowiedzieliśmy się z mediów - mówią.



Czy inwestycje drogowe powinny być konsultowane z mieszkańcami?

W poprzednim tygodniu Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni poinformował, że szuka specjalistycznych firm, które pomogą w przygotowaniu warunków zamówienia na projekt wiaduktu drogowego pomiędzy ulicami Strzelców i Buraczaną. Konstrukcja połączy Karwiny z Małym Kackiem. Ma kosztować ok. 16 mln zł. Oprócz samochodów, będą mogli się tam poruszać piesi i rowerzyści.

Czytaj więcej: Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Wiadukt na Karwinach bez konsultacji z mieszkańcami



Według szacunków ZDiZ, gdyby nie było tam ruchu samochodowego, kładka mogłaby kosztować 10 mln zł. Tyle, że według wyceny przedstawionej na początku roku radnym dzielnicy, oczekiwana przez nich konstrukcja miała kosztować dużo mniej - ok. 2 mln zł. Radni nie ukrywają, że nowy pomysł im się nie podoba. Dodają, że nikt z nimi nie konsultował propozycji, a o całej sprawie dowiedzieli się z mediów.

- Rady Dzielnic są zobligowane formalnie do organizacji konsultacji społecznych ws. inwestycji kosztujących zaledwie kilka tysięcy złotych (np. remonty chodników, drobne naprawy itp.). W przypadku wiaduktu mówimy o jednej z największych, najdroższych i budzących spore kontrowersje inwestycji. I żadnych konsultacji nie było - mówi Marek Dudziński, radny dzielnicy Karwiny.
Rozgoryczenie radnych potęguje fakt, że konsultacje były przeprowadzane przy okazji zmian w ruchu na Grabówku, czy ostatnio na Dąbrowie, gdzie radni zawnioskowali w sprawie ustalenia jednokierunkowych ulic. Miasto chwali się też organizowaniem konsultacji w sprawie Parku Centralnego czy terenów przechodzących rewitalizację.

- Postawiono nas przed faktem dokonanym, a tymczasem sprawa jest poważniejsza niż się wydaje. To, co budzi największe zastrzeżenia i uzasadnione obawy mieszkańców, to plan miasta na stworzenie dużego ruchu samochodów na małych, spokojnych, wewnętrznych, mocno zabudowanych uliczkach takich jak: Olgierda, Strzelców, Buraczanej i Nałkowskiej. To nie są drogi przeznaczone do wzmożonego ruchu drogowego - dodaje Dudziński.
Niewykluczone, że do miasta trafi petycja dotycząca rezygnacji z przejazdu drogowego na rzecz tańszych ułatwień dla pieszych i rowerzystów.

- Ponownie apelujemy o konsultowanie z lokalnymi społecznościami, a przynajmniej radami dzielnic, zamierzeń inwestycyjnych, które mogą budzić kontrowersje. Brak rozmowy, brak udziału mieszkańców w zarządzaniu miastem, niechęć władz do partycypacji społecznej jest na szkodę całego miasta - piszą społecznicy z Miasta Wspólnego.

Miasto pozostaje nieugięte



Petycja może niewiele pomóc, bo urzędnicy od początku bronią pomysłu i nie zmieniają zdania.

- Dzięki budowie wiaduktu samochody jadące w stronę obwodnicy nie będą musiały dojeżdżać do skrzyżowania z Sopocką, co powinno realnie zmniejszyć ruch na tym skrzyżowaniu. Będą mogły jechać ulicą Nałkowskiej, której przepustowość pozwala na zwiększenie natężenia ruchu - wyjaśnia Roman Witowski, dyrektor ZDiZ.
Ewentualny zbyt duży ruch w dzielnicy ma być zmniejszony poprzez... strefę Tempo 30. ZDiZ chce też zwracać uwagę kierowcom, by nie wjeżdżali na drogi osiedlowe. Na razie nie wiadomo jak zapewnić skuteczność tych pomysłów.

Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Miejsca

Opinie (214) 6 zablokowanych

  • Już widzę tego kopa którego dostanie Szczurek od mieszkańców Karwin w wyborach

    • 23 2

  • Czcze gadanie

    Gadanie pod wybory. A później się zacznie...plany, projekty, jednak konsultacje z mieszkańcami są potrzebne, ekspertyza pokaże że jednak wówczas nie 10 mln a 15 i tak się dokulamy do następnej kiełbasy wyborczej

    • 5 2

  • Bardzo dobry pomysł z wiaduktem. Kładka zbędna, bo i tak każdy przechodzi przez tory jak musi. (2)

    A tak rozładuje się nieco ruch na skrzyżowaniu spacerowej z wielkopolską. Trzeba jeszcze w końcu ze spacerowej dorobić zjazd w prawo i tunelem w lewo. Wielkopolską i wiadukt nad nią poszerzyć do trzech pasów.

    Niestety ten punkt jest kluczowym i jedynym przejazdem w tej części Gdyni, jeden wypadek w tym miejscu i pół miasta stoi.

    • 8 13

    • Trzeba przedłużyć Strzelców przez las do Małego Kacka. Wtedy nuworysze oburzą się że jak to pod ich domami.

      • 1 5

    • Jakiej spacerowej?

      Nie znasz nawet ulic a sie wypowiadasz:)

      • 1 0

  • Od węzła w Osowej dodatkowe dwie jezdnie 2x2 po jednej lub obudwu stronach obwodnicy, potem ulicą Starodworcową i Nałkowskiej

    aż do obwodnicy Witomina, Kielecką do centrum, całość 2 jednie po 2 pasy ruchu, 2 x2.

    • 8 2

  • Układy układziki

    Stary numer szczurastego, jak z portem lotniczym ,a co za swoje?

    • 8 1

  • Kurde ludzie nie chcą tego mostu a miasto buduje!!!

    Na Chyloni ludzie proszą o tunel na Puckiej ... i nie mogą się doprosić !!!

    • 20 0

  • Proszę Państwa :)

    Spokojnie :) My ze szwagrem po pijanemu nie takie obiecanki składaliśmy :) I co ? I nic :)

    • 8 2

  • Nie ma drogi - źle. (1)

    Będzie droga - źle.

    • 5 13

    • Dobrze podsumowane

      • 0 2

  • To dopiero początek

    Zaraz potem droga przez las, wg mnie jest już nawet, po cichu przygotowana, utwardzona i poszerzona i prowadzi do dolnego Małego Kacka gdzie uliczki są jak na planszy dla dzieci. Wąziutkie, jednokierunkowe bo minąć się trudno, bez chodników i pod samymi oknami mieszkańcow. I to wszystko cichutko, bez rozgłosu !

    • 12 0

  • Bzdura totalna !!! Mieszkam na Strzelców i wystarczy że zrobią porządną drogę do osiedla Na Polanie. (1)

    To z daleka śmierdzi jakimś wałkiem! Dziur na ulicach nie potrafią załatać a wiadukt chcą budować??!! Totalna głupota i niegospodarność! Wyremontujcie połowę Strzelców i dajcie „zieloną strzałkę” na sygnalizatorze przy skrzyżowaniu z Wielkopolską. Będzie lepiej i taniej a pieniądze z wiaduktu zainwestujcie w systemy drogowe jak np. „ZIELONA FALA” na Wielkopolskiej, aby ludzie wracający do domów, nie musieli się gotować w korku na tej ulicy. Wstyd aby w XXI wieku odcinek 2 km jechać godzinę w syfie i spalinach!! Poza tym zapytajcie mieszkańców, którzy często mają wiele dobrych pomysłów.

    • 28 0

    • popieram w 100%

      pozdrowienia ze strzelcow 18

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane