- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (57 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (62 opinie)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (280 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (194 opinie)
- 5 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
- 6 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
Kary i upomnienia za wejścia do lasów i wycieczki jachtami
Ponad 100 pouczeń w związku z wejściem do lasów oraz kary finansowe i upomnienia za wycieczki jachtem - pomorskie służby mają pełne ręce roboty w związku z obostrzeniami, wprowadzanymi przez rząd w reakcji na pandemię koronawirusa. Tymczasem pojawia się coraz więcej apeli o złagodzenie ograniczeń. Pod petycją, której autor domaga się otwarcia lasów, podpisało się już prawie 160 tys. osób.
Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje
Przedstawiciele resortu środowiska uzasadniali to tym, że mimo próśb i apeli, wciąż dużo osób wykorzystywało czas odizolowania na pikniki i towarzyskie spotkania, m.in. na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe.
"Antyepidemicznym" obostrzeniom nie sprzyja jednak wiosenna pogoda oraz to, że wcześniej zamknięto trójmiejskie plaże, parki, boiska i place zabaw. W ostatni weekend nie wszyscy zastosowali się więc do wytycznych leśników, którzy w 117 przypadkach pouczali spotkane na ścieżkach osoby, informując je o obowiązujących wytycznych oraz ustalając powód pobytu w lesie.
Poza tym od zeszłego piątku do niedzieli wystawiono cztery mandaty na łączną kwotę 1,8 tys. złotych. Nie były one jednak bezpośrednio związane z "zamknięciem" lasów - dotyczyły osób, które wjechały między drzewa autami czy na quadach, a to zabronione było już wcześniej.
Petycję z wnioskiem o otwarcie lasów podpisały tysiące osób
Tymczasem o ile decyzja o zamknięciu plaż czy placów zabaw przez większość mieszkańców Trójmiasta została przyjęta ze zrozumieniem, to zakaz wstępu do lasów wywołał krytykę. W e-mailach do naszej redakcji czytelnicy pytali, gdzie mają wychodzić na dozwolone krótkie spacery - zarówno te dla podtrzymania kondycji psychicznej, jak i w związku z posiadaniem zwierzęcia. Zażarta dyskusja na ten temat toczyła się również w Raporcie z Trójmiasta, pod wpisem, w którym poinformowaliśmy o wprowadzonych obostrzeniach.
A tekst o zakazie wchodzenia do lasów doczekał się blisko 1,5 tys. komentarzy.
Nie trzeba było także długo czekać na to, by w sieci pojawiła się petycja z apelem o wycofanie się z zakazu wstępu do lasów.
- "Uważamy, że decyzja o zakazie wstępu do lasu jest pochopna i wyrządzi dużo więcej szkody dla ludzkiego zdrowia niż potencjalne zarażenie się wirusem w przestrzeni leśnej. Obostrzenie o zachowaniu bezpiecznej odległości jest wystarczające. Ogromne obszary lasów w naszym kraju są najbezpieczniejszym miejscem w jakie może udać się człowiek w tym trudnym okresie, jednocześnie najłatwiej tam zachować zalecaną odległość" - czytamy w niej.
W chwili pisania tego tekstu, poparło ją ponad 158 tys. osób.
Kary i upomnienia za wycieczki na jachcie
Pobyt na świeżym powietrzu, połączony z pewną formą izolacji próbowały zastosować także osoby, które w miniony weekend wybrały się na morskie wycieczki. Jak się jednak okazuje - również i w takim przypadku trzeba liczyć się z konsekwencjami.
Czytaj też: Czy podczas epidemii koronawirusa wolno biegać i jeździć na rowerze?
Jak bowiem poinformowali lokalni pogranicznicy, służba dyżurna Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej otrzymała informację dotyczącą jachtów rekreacyjnych, które pomimo zakazu Bosmana Portu w Helu wypłynęły w morze.
- Większość załóg zajęta była połowem ryb, pozostałe pływały rekreacyjnie. Jeden z żeglarzy wprost przyznał, że wypłynął w morze, bo chciał się przewietrzyć. W związku z tym, że rekreacyjne wyjście jednostek narusza obecne ograniczenia wprowadzone z powodu stanu epidemii, cztery jachty zostały zawrócone do portu w Helu, jeden do Gdyni, kolejny do Gdańska. Tam czekali już na nich powiadomieni o zdarzeniu policjanci, którzy prowadzą dalsze postępowanie - przekazał nam kmdr ppor. SG Andrzej Juźwiak z Morskiego Oddziału Straży Granicznej w Gdańsku.
Z naszych ustaleń wynika, że osoby będące na jachcie zostały pouczone, w niektórych przypadkach funkcjonariusze zastosowali jednak karę finansową - od 100 do 500 złotych.
W ostatni weekend Trójmiasto było patrolowane z powietrza. Kamera zarejestrowała puste ulice i plaże.
Opinie (842) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-07 21:20
Opinia wyróżniona
(29)
Naprawdę będzie u nas druga Hiszpania patrząc na to co ludzie wyprawiaja. Czy naprawdę tak ciężko posiedzieć w domu i przeczekać ten kryzys i pożegnać wirusa. Nie widzicie ze to nie są żarty ?
- 90 361
-
2020-05-06 07:45
..
Nie masz pojęcia co piszesz.
- 0 0
-
2020-04-13 09:36
Ja się z tobą zgadzam
Dla mnie to jest niepojęte ze ludzie są na tyle ograniczeni że nie potrafią trochę dłużej w domu przesiedzieć. Zero wyobraźni
- 0 0
-
2020-04-08 19:33
Musisz iść do sklepu, to nie Chiny żeby zarcie do domu dostarczali.
- 0 1
-
2020-04-08 18:49
niedługo to będzie druga Korea Północna
- 2 1
-
2020-04-08 11:55
(1)
Wyrożniajac takie "opinie" promujecie panikę, nieprawdę (bo ludzie nic nie "wyprawiają") i rozpowszechniacie szkodliwe przesądy wbrew nauce. I do tego propagujecie bezprawie. Droga redakcjo.
- 3 2
-
2020-04-08 19:40
#zostanwdomu jednak niezgodne z konstytucją...... zlituj się, oderwij się od tej wojny polsko polskiej
- 0 1
-
2020-04-08 11:52
(3)
A ty nie widzisz, że sa działania racjonalne, uzasadnione naukowo i zamordystyczne zabobony? Znasz jakis jezyk, czytasz cos ze swiata, zapoznajesz sie ze stanowiskiem epidemiologow?
- 7 2
-
2020-04-08 13:29
a gdzie widzisz racjonalne, uzasadnione naukowo działania? (2)
Zapoznaj się z sytuacją (w obcym języku) np. ze Stanów Zjednoczonych a w szczególności z Nowego Jorku. Naukowców zaczęto słuchać, gdy dzienna liczba zgonów przekroczyła tysiąc. Oni też nie wiedzą, z czym, tak na prawdę, mamy do czynienia, więc uzasadnianie ma niewielkie podstawy. W nauce zwykle one powstają post mortem...
My mamy szczęście, że jesteśmy biednym acz spokojnym zad*piem Europy i nie przewalają się przez nas tłumy nomadów.
I niech tak zostanie.- 3 3
-
2020-04-08 14:08
(1)
Przeczytałeś tekst, który komentujesz? Żródłem informacji jest dla mnie Science, Lancet, NEJM, etc. etc. Co jest peer-reviewed, jest faktem, póki nie zostanie obalone. Co jest doniesieniem o korelacji - nie. Jeżeli żródło wiarygodne, korelacja jest godna przepuszczenia przez rozum, szczególnie zaprzyjaźnionych profesorów mikrobiologii, medycyny... Ogromna część mojego życia skupia się na działaniach, w wyniku których Polska przestaje być zad*piem intelektualnym świata, tak że pozdrawiam.
- 2 1
-
2020-04-08 19:38
myślę, że jednak i tak najbardziej wierzysz borysowi budce i tak........ masakra
- 1 1
-
2020-04-08 11:42
Przypominam, że nie ma obowiązku umierania na koronawirusa.
- 2 0
-
2020-04-08 11:39
A co ma do tego las?
Ludzie w dużych skupiskach przebywają w pracy i co? Oni mogą się zarażać i swoje rodziny? A w lesie szansa na bliskie kontakty jest dużo mniejsza.
- 12 2
-
2020-04-08 10:29
(1)
Włącz mózg i zobacz najpierw co jest otwarte i gdzie się zarażają ludzie. Poza tym nie pisze się "druga Hiszpania" tylko "drugie Włochy". To lepiej działa na wyobraźnie
- 4 0
-
2020-04-08 13:31
Hiszpania już wyprzedziła
Włochy.
- 1 0
-
2020-04-08 09:21
właśnie ,co ludzie wyprawiają...
zamiast ratować szpitale i ludzi tam pracujacych, firmy przed upadkiem - urządzają wybory ! to nie pojedyńcze wyjścia do lasu, na plaże zalatwią sprawę. MAMY 2 WOJNY - nie widać jeszcze ??
- 12 5
-
2020-04-08 09:03
no dobra (3)
a ile chcesz siedziec? oficjalne dane mówią ze szczyt zachorować wypada w maj/czerwiec. Trzeba pomyśleć inaczej
- 11 6
-
2020-04-08 12:12
(2)
Bądźmy precyzyjni, nie oficjalne dane, tylko słowa p. premiera. Tego, który 19 marca twierdził, że szykowali się na pandemię od trzech miesięcy, a 20 marca powiedział, że nie można się było przygotować na coś, o czym miesiąc wcześniej nie było wiadomo. Traktowałbym jego słowa raczej ostrożnie.
- 6 1
-
2020-04-08 20:15
Ostrożnie ......
Szczególnie twoje.
- 0 0
-
2020-04-08 13:57
Na pewno politycy pisowscy to nie jest wiarygodne źródło informacji epidemiologicznej. Trzeba czytać specjalistów, zachodnie źródła, realne doniesienia naukowe, a nie co ktoś zasłyszał, że inny przypuszcza albo co który polityk bredzi we własnym interesie politycznym.
- 3 1
-
2020-04-08 08:28
TVPis mówi, że całe szczęście, że Tusk z Komorowskim nie sprzedali lasów
bo teraz by nie można było wprowadzić zakazu wstępu. Serio.
- 43 8
-
2020-04-08 08:22
Do d z tą izolacją (1)
Więcej szkody to wyrządzi odcięcie ludzi od dochodu i działania od d*py strony, przy takim podejściu pseudorządzących to gospodarka padnie na ryj.Testy, testy, testy, a nie gra na czas.
- 34 10
-
2020-04-08 09:08
testy nie są pewne
Większość krajów odesłało do Chin ze względu na wadliwość.
- 9 4
-
2020-04-08 00:55
Za rok, za dwa. Może. Nie zamierzam siedzieć w domu przez dwa lata. Zresztą, to niemożliwe.
- 34 4
-
2020-04-07 22:46
Pożegnać to możesz (1)
Teściową po Świętach. Gdybyś uczył się w szkole, a nie tylko do niej chodził, to byś wiedział, cymbale, że nie można "pożegnać" wirusa. Można się uodpornić na niego.
- 31 17
-
2020-04-08 20:12
Pouczał cymbał cymbała.....
A za cymbałęm, następny cym - bała.
- 0 0
-
2020-04-07 21:23
Przestań smęcić! (3)
Zakaz przebywania w lesie ma tyle wspólnego z walką z koronawirusem co PiS z demokracją.
- 134 22
-
2020-04-09 09:34
Chyba raczej co demokracja
ze sprawiedliwością (dwóch żurów z pod budki z piwem, czy kryminalistów z więzienia ma przewagę nad jednym prawym obywatelem czy profesorem)
- 0 0
-
2020-04-08 09:24
Co PO z demokracją!
- 9 22
-
2020-04-08 00:50
A kij z tą demokracją ! Polska jest republikańska !
- 11 18
-
2020-04-07 21:56
Opinia wyróżniona
Mam nadzieję że zniosą (17)
Uważam że ten zakaz jest totalnym bezsensem. Straż leśna powinna się skupiać aby w lesie nie powstawały skupiska ludzi i żeby w lesie spacerowicze zachowywali odległość 2 m a nie bronić całkowitego wejścia do lasu. Większe ryzyko zakażenia koronawirusem jest w centrach handlowych i w przychodniach niż w odludnych lasach.
- 284 28
-
2020-04-08 14:06
przecież to nie chodzi o ludzi (2)
tylko o myśliwych. Aby mieli wolny las.
- 3 1
-
2020-04-08 16:45
Przecież
Dzików już nie ma, to za czym mają ganiać?
- 0 0
-
2020-04-08 15:11
I o ekologów, żeby nie mieli do niego wstępu.
- 1 0
-
2020-04-08 13:56
Jak to zrobić
Wyobrażasz sobie, że leśnicy i policjanci będą ganiali po setkach hektarów lasów, żeby sprawdzać, czy ludzie się nie grupują? A uwierz, że będą się grupować, przed wprowadzeniem obostrzeń było to widać. I właśnie dlatego wprowadzono dodatkowe ograniczenia. Bo Polak potrafi.
- 2 3
-
2020-04-08 10:54
Niestety, (12)
prawo jest protezą zdrowego rozsądku. Ponieważ zbiorowości tego rozsądku brakowało, wprowadzono protezę. Oczywiście jednym ona będzie przeszkadzać, bo nie mogą korzystać z tych terenów odpowiedzialnie, jak wcześniej, a innych będzie ratować. Nie ma tylu służb, by patrolować choćby wszystkie główne szlaki TPK. Jest jeszcze szereg innych,
prawo jest protezą zdrowego rozsądku. Ponieważ zbiorowości tego rozsądku brakowało, wprowadzono protezę. Oczywiście jednym ona będzie przeszkadzać, bo nie mogą korzystać z tych terenów odpowiedzialnie, jak wcześniej, a innych będzie ratować. Nie ma tylu służb, by patrolować choćby wszystkie główne szlaki TPK. Jest jeszcze szereg innych, technicznych problemów, jak pozastawianie wszystkich dróg leśnych i pożarowych autami spacerowiczów na takiej Spacerowej, dojazd komunikacją miejską "do lasu" i inne, które ten surowy zakaz jednak rozwiązuje.
- 7 6
-
2020-04-08 12:05
(9)
Nonsens. Po pierwsze nieprawda, że brakowało zdrowego rozsądku. Ludzie w Polsce na potęgę się pochowali po domach, widząc sytuację na południu Europy, a dowodów na rzekome tłumy nie można się doprosić. Jedyne tłumy w ostatnich tygodniach były w komunikacji miejskiej. Po drugie wprowadzono i**otyczne (nie mówiąc że bezprawne) zasady, które nie mają
Nonsens. Po pierwsze nieprawda, że brakowało zdrowego rozsądku. Ludzie w Polsce na potęgę się pochowali po domach, widząc sytuację na południu Europy, a dowodów na rzekome tłumy nie można się doprosić. Jedyne tłumy w ostatnich tygodniach były w komunikacji miejskiej. Po drugie wprowadzono i**otyczne (nie mówiąc że bezprawne) zasady, które nie mają nic wspólnego z zapobieganiem epidemii. Nie hamuje jej prześladowanie samotnych rowerzystów ani samotnych joggingujących w lesie. O żeglarzach nie wspomnę. Władza w tej chwili jest agresywna w stosunku do obywateli, można to porównać tylko ze stalinizmem, bo w stanie wojennym lasy i plaże były otwarte. Każdy potencjał tłumu można prosto rozwiązać, jak w innych krajach. Np. jogging po 19, tylko solo, wyjścia tylko w maseczkach itp. Władza tymczasem woli cię wziąć za mordę, bo tak lubi, a ty irracjonalny niewolniku jeszcze jej klaszczesz.
- 17 3
-
2020-04-08 14:06
(1)
@nie mówiąc że bezprawne - widziałem kiedyś taki program o Tatrach. Dwóch łepków malowało szprejem kamienie na szlakach tatrzańskich. Przyuważyły ich strażniczki i grzecznie zwróciły uwagę, że tak się nie robi, na co młodzieńcy z pretensją - "przecież tu nigdzie nie ma tabliczki, że nie można malować szprejem po kamieniach.".
- 1 3
-
2020-04-08 15:11
Niestety kompletnie nie rozumiesz koncepcji zakazu prawnego.
- 0 2
-
2020-04-08 13:07
Brak dowodów? (6)
To proszę sobie wpisać w googlarkę hasło "tłumy w lesie". 80% artykułów dokumentujących ilość spacerowiczów pochodzi z dnia 20 marca i później. Leśnicy takich zdjęć umieszczają mnóstwo. Sam mieszkając w dzielnicy pod lasem mógłbym takich zdjęć porobić na kolaż.
Ty, czy ja mogliśmy użytkować tę przestrzeń w sposób właściwy, bez gromadzeniaTo proszę sobie wpisać w googlarkę hasło "tłumy w lesie". 80% artykułów dokumentujących ilość spacerowiczów pochodzi z dnia 20 marca i później. Leśnicy takich zdjęć umieszczają mnóstwo. Sam mieszkając w dzielnicy pod lasem mógłbym takich zdjęć porobić na kolaż.
Ty, czy ja mogliśmy użytkować tę przestrzeń w sposób właściwy, bez gromadzenia się i piknikowania. Ludzie pochowali się w domach, ale też bardzo wielu z nich właśnie "odkryło las", który stał się ujściem, gdy domowe zacisze stawało się przytłaczające. Te zdjęcia tłumów i samochodów na parkingach, to naprawdę nie pozujące do zdjęć pisowskie bojówki. Niestety, w przypadku ochrony zbiorowości zastosowano tu zbiorową odpowiedzialność, która okazuje się skuteczna. Ten zakaz obowiązywać ma jak na razie 8 dni (do 11.04.2020)
Co do bajania o stalinizmie, łapaniu za mordę, to proszę się udać na stronę i zrobić użytek z zapasów papieru. "Uwielbiam" wzmożonych domorosłych prawników i znawców konstytucji, gdyby to dziś akurat PiS zakazywał sprzedaży drożdżówek w szkolnych sklepikach, też darlibyście szaty, że bez stanu klęski nie wolno zakazać.- 3 7
-
2020-04-08 13:24
(5)
Posłuchaj panikarzu pisowski i dezinformatorze. Byłam w lasach i na plażach trójmiejskich cały weekend, ten bez zakazu, w tym w środku dnia. Stanowczo stwierdzam, że żadnego tlumu nie było. Przepytałam znajomych mieszkających w poblizu lasu - same thing. Obejrzałam też "słynne" wideo z Lasu Kabackiego, które wbrew mitom dokumentuje ludzi
Posłuchaj panikarzu pisowski i dezinformatorze. Byłam w lasach i na plażach trójmiejskich cały weekend, ten bez zakazu, w tym w środku dnia. Stanowczo stwierdzam, że żadnego tlumu nie było. Przepytałam znajomych mieszkających w poblizu lasu - same thing. Obejrzałam też "słynne" wideo z Lasu Kabackiego, które wbrew mitom dokumentuje ludzi zachowujących 1,5-2 m odległości zgodnie z zaleceniami świata nauki, a nie żadne tłumy. Ile widziałeś pikników ze swojego balkonu kłamco? Bodnar to dla ciebie, gimbazo, wzmozony domorosły prawnik? Czy mec. Dubois? Czy prof. Łętowska? A słodycze powinny być zawsze zakazane w sklepikach szkolnych, prawicowy myślicielu z wybujała fantazją i brakiem talentu do analogii.
- 6 3
-
2020-04-08 14:09
Uuuu, "kłamco", "pisowski dezinformatorze", - to musiał pisać ktoś, kto wie o epitetach wszystko. Szacun.
- 2 3
-
2020-04-08 13:32
To sobie przepytaj. (3)
Ja zdjęć podsyłał nie będę, bo widzę, że nie ma komu. Widzę, że papier się skończył.
Idź do lasu i płacz później, jak Cię PiSowski stalinizm skazał na pouczenie lub mandat 100-500 zł i że czujesz się, jakbyś już miała ołów w czole i smak gleby w ustach. Tyle że na mec. Dubiosa bym nie liczył, bo pewnie masz "za małe" nazwisko, żeby się na nim polansować.- 3 3
-
2020-04-08 15:10
(2)
Wiedziałam, że ci się skończą argumenty. Żadnego irracjonalnego mandatu nie przyjmę, bo jest nielegalny wg autorytetów prawniczych. Racjonalnego nie dostanę, bo mam sporą wiedzę. Zapoznaj się z faktami, a potem wypowiadaj. W przeciwieństwie do i**otów ani nie boję się wizyty w sklepie, ani nie odczuwam, jak ty, paniki z powodu braku wiedzy, ani nie
Wiedziałam, że ci się skończą argumenty. Żadnego irracjonalnego mandatu nie przyjmę, bo jest nielegalny wg autorytetów prawniczych. Racjonalnego nie dostanę, bo mam sporą wiedzę. Zapoznaj się z faktami, a potem wypowiadaj. W przeciwieństwie do i**otów ani nie boję się wizyty w sklepie, ani nie odczuwam, jak ty, paniki z powodu braku wiedzy, ani nie lansuję się z profesjonalistami. Nie mam takich braków emocjonalnych, żeby mi taki koncept w ogóle przyszedł do głowy. Ty natomiast odrób lekcje, bo podobno dużo teraz zadają, a ewidentnie się nudzisz.
- 1 5
-
2020-04-08 16:43
Człowiek Pani tłumaczył (1)
i może się pani nie zgadzać, ale sądząc po reakcji, jest pani smarkatą g*wniarą.
- 3 1
-
2020-04-11 09:59
milcz ! pisowska zarazo, dzbanie
- 1 1
-
2020-04-08 11:47
(1)
Protezę dodajmy nielegalną, ale tym się już nikt nie przejmuje.
- 6 2
-
2020-04-08 19:42
czyli wolisz jednak stan wyjątkowy, nie wyjdziesz do lasu ale przynajmniej zgodnie z konstytucją
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2020-04-07 17:01
Uuu (53)
Rzeczywiście, w lasach siedlisko wirusów.
- 590 40
-
2020-04-07 17:28
A jeszcze większe na morzu kiedy żegluje się z żoną albo dziećmi (5)
Komuś zupełnie odpier....
- 135 10
-
2020-04-07 18:02
Ale wybory będą jak należy w terminie : ) (3)
ciemny lud niech się kisi po chałupach
PiS = Premie i Stołki- 77 6
-
2020-04-07 19:10
Ja tam wychodzę realizować pilne potrzeby intymne i nikt nie ma prawa mnie wypytywać o nie! (1)
- 25 1
-
2020-04-08 10:14
Kulczyk ma przerąbane
- 1 0
-
2020-04-08 10:13
Bo tak stanowi Konstytucja RP
- 0 3
-
2020-04-07 22:07
Ale że na łódce/jachcie też? Jprdl. Ale ten rząd ma z....ne pomysły.
Na prawdę chyba reperują sobie karami budżet, Gowin prawdę mówił.- 32 2
-
2020-04-07 17:35
jestes głupi i się tym nie chwal bo jak wszyscy runą w lasy i po drodze będą dotykać klamek wyjściowych (23)
poręczy na klatkach schodowych to ten syf nie ma końca na roznoszenie się
- 18 98
-
2020-04-07 17:38
(3)
Przestań osobo niespełna rozumu lizać te klamki! Nikt normalny nie dotyka dziś poręczy, a drzwi ludzie otwieraja przez ubranie.
- 76 9
-
2020-04-07 22:17
ja otwieram nogom (2)
- 15 0
-
2020-04-07 23:37
Ty otwierasz nogom, a nogi otwierają rencom... co za współpraca i szarmancka postawa Twoich kończyn.
- 9 3
-
2020-04-08 23:17
baletmistrz! :)
- 0 0
-
2020-04-07 17:40
(1)
Anka, zluzuj majty
- 40 6
-
2020-04-07 18:03
Anka
myjta d*ps.k i do słupska
- 26 8
-
2020-04-07 18:46
(3)
Droga Anno, piszesz to wszędzie i co chwila. Czy dla Ciebie ta nieszczęsna klamka i poręcz to naprawdę są przeszkody nie do przejścia? Weź rękawiczkę, albo nawet worek foliowy. Nie dotykaj gołą ręką. I już bezpieczna i świadoma zagrożeń jesteś na zewnątrz. A pogoda piękna.
- 50 7
-
2020-04-07 20:07
To Anka to wykona a reszta ludzi Nie i co im zrobisz gdy tego syfa rozniosą ,myśl głupku (1)
bo myślenie nie boli
- 3 26
-
2020-04-08 00:16
Jeśli są głupi, to i tak rozniosą, a żadne zakazy tego nie zmienią. Kto tu jest głupkiem? Po Twoim przykładzie widać, że jednak trochę cierpisz.
- 12 1
-
2020-04-07 21:00
Wystarczyłoby żeby taka jedna Anka z drugą oduczyły się dłubania w nosie i wsadzania nieumytych rączek w różne zakamarki własnego ciała, nie musiałaby się wówczas tych klamek tak obawiać.
- 22 4
-
2020-04-07 19:42
Anka, przeciez wychodzac dokosciola, Zabki i marketu budowlanego (2)
robisz to nagminnie, poza tym wyjscie do lasu lub na plaze, przewaznie zawiera sie w tych wyjsciach, nie generuje dodatkowego klamkowania i poreczowania.
- 29 4
-
2020-04-07 19:49
Nie oczekujmy logiki od fanów PiS.
- 23 4
-
2020-04-08 00:17
Sedno! Zawsze łączę spacer z zakupami, które i tak muszę wykonać. Ładne pojęcia, swoją drogą :)
- 5 1
-
2020-04-07 20:53
(4)
Czasem jestem tak wkurzony jak słyszę co te d**ile z rządu znowu wymyśliły, ja widzę tych zomowców przy myjniach samochodowych, albo czytam jak im nagle jachty zaczęły przeszkadzać, albo o tych testach, które są kompletnie bezużyteczne, sorry użyteczne dla rządu do kreowania statystyk, o tych rozporządzeniach niezgodnych z ustawą, na którą się powołują i tych wszystkich absurdach... ale potem czytam taki wpis jak powyżej, o tym jak "runą w lasy" dotykając po drodze wszystkie możliwe klamki, to nie mogę powstrzymać śmiechu. Dziękuję Ci Anko, dobrze że są jeszcze takie błazny jak Ty.
- 36 4
-
2020-04-07 22:16
(2)
Gnojki zafajdane z tymi myjniami. Pełno sklepów jest otwartych z rzeczami, które nie sa pierwszej potrzeby. Dlaczego więc nie można kupić usługi od właściciela myjni? Śmierdzi na kilometr od tej katoprawicy.
- 28 0
-
2020-04-08 10:54
(1)
Ostatnie lata glosowalem na pis glownie dlatego, ze nie wpuszczali do Polski muzulmanow, bo wiekszych roznic miedzy PO i PiS nie widze. Trzeba poszukac czegos innego. Zaczeli dobrze, bo szybko zareagowali, ale pozniej to juz totalna degrengolada. Nonsensowny zakaz wchodzenia do lasu czy na plaze a jednoczesnie dazenie po trupach do wyborow na ktore juz mozna isc. Mam tez wrazenie, ze bardziej ich obchodza te wybory niz kwestie zdrowia. Wybory niosa duze ryzyko, duzo kosztuja i niepotrzebnie odciagaja uwage od wazniejszych obecnie spraw. Na Dude tez mialem glosowac, ale jedno jego zdanie przekreslilo go w moich oczach, ze przeciez moge isc na wybory skoro chodze do sklepu. Tak wiec, dziekuje PiSowi, ze nie wpuscil nam terrorystow, ale wasza misja dobiegla juz konca, a dobrych pomyslow na rzadzenie juz u was nie widze.
- 6 2
-
2020-04-08 23:20
Przykro czytać tak ksenofobiczne teksty.
- 1 2
-
2020-04-11 10:15
szczególnie klamki na drzwiach do lasu sa zagrożeniem:)
- 2 0
-
2020-04-07 21:30
Ojeju
Słodkie XD ależ humor. Dzięki za ubaw :*
- 2 3
-
2020-04-07 23:50
Nusia, zmień baterie w samozadowalaczu, bo zaczynasz bredzisz z niedo...bania.
- 3 0
-
2020-04-08 08:20
ale jak wszyscy idą do sklepu to już nie dotykają klamek? tylko jak do lasu? XD (1)
- 10 0
-
2020-04-08 23:22
Tak, bo jest zasada: idziesz do lasu, złap trzy klamki po drodze. To ci przyniesie szczęście :)
- 2 0
-
2020-04-08 09:24
Anka zdejmij tipsy
- 9 0
-
2020-04-07 18:05
Jest 160 tys. podpisów o zniesienie zakazów wejścia do lasu? (4)
To dobra informacja. Po odpowiednim przeszkoleniu są to potencjalni wolontariusze do pracy w szpitalach zakaźnych w Polsce. Ministerstwo Zdrowia może też uruchomić delegacje zagraniczne dla tych osób. Czekają Włochy, Hiszpania, Francja.
Tępe pały nie mogą zrozumieć, że jest las...
Tylko jaki i gdzie? Jest las w obszarze miejskim i po za miejskim. Nie będzie zakazu wejścia do lasu, to zaraz "Mariany i Grażyny " wylegna na aleje leśne, polany i skwery leśne w obszarze miejskim.
Jak wyżej.Do szpitala zakaznego, założyć google, maskę, kombinezon, w bić się w to na 4 godziny i będzie "lepszy relaks" niż w lesie- 6 84
-
2020-04-07 21:33
Oko.
Jakiś Ty głupiiiiii ^^
- 22 1
-
2020-04-07 21:40
I wszyscy przyniosą zakażone klamki (2)
I poręcze. I rozrzucą je po lesie.
- 29 3
-
2020-04-07 22:20
Oko.
Te przykłady Francji, Hiszapni i Włoch są już passe :)
Obudź się.- 11 3
-
2020-04-07 22:26
i zakażą wiewiórki... biedne wiewiórki będą zakazane.
- 14 2
-
2020-04-07 18:14
Chodzi o to że.te 160 k ludzi ropierzchnie.sie.po lesie (1)
Tak jak maski w piaskownicy
- 6 4
-
2020-04-11 10:19
maski w piaskownicy? że co te maski? weź nie pij tyle
160 k ludzi - naucz się pisać po polsku.
- 0 0
-
2020-04-07 18:38
W lesie są Korony!
Korony drzew!
- 30 3
-
2020-04-07 19:03
wg rządzących to od wiewiórki można się COVIDem zarazić (4)
na jachcie w sumie nie wiem jak można się zarazić, ale morawiecki pewnie ma jakąś teorię
- 35 6
-
2020-04-07 23:03
Może taką: A gdyby tu była nagle wiewiórka w przyszłości i wasz synek mały tu był w przyszłości, którego jeszcze nie macie, ale w każdej chwili mieć możecie, więc nie mówcie mi że siedzi w domu! (sprawdź czy nie ksiądz)
- 13 1
-
2020-04-07 23:35
Ryba może kichnąć;)
- 11 0
-
2020-04-08 10:57
Na jachcie pewnie mieli wedke. No i taka wedka pewnie zlapia sledzia, sledz sie zarazi i ucieknie i tragedia gotowa. Latem przyjada turysci a zarazone sledzie beda ich kasac po kostkach. Na szczescie wladze czuwaja.
- 8 0
-
2020-04-08 23:23
Wiem jak! Od policjanta :D
- 2 0
-
2020-04-07 19:41
(1)
Tam jest zgromadzenie baranów i łosi.
- 9 1
-
2020-04-07 20:09
rządowych?
- 7 1
-
2020-04-07 22:51
ojej,takkkk (7)
No tak, nie ma wirusów....zgadzam się,ale pozornie. Jak myślisz ptysiu, ile ludzi będzie chodziło do lasu? Oczywiście jak będzie piękna pogoda, jak dziś na przykład??? A na pewno będzie cieplej. Niebawem. Zapewniam,że bardzo dużżżżżoooo, i co wtedy? Opcja włoska,hiszpańska? To nie przelewki ptyptasiu,dziś np. ponad 1400 spopieleń we Francji na dobę....fajne to jest?Chcesz tak umierać? Totalnie w samotności. Zapewniam,że wtedy tak będzie...Nie wierzysz? Spójrz, co się dzieje w Europie,obok nas...Ile na dobę....młodych też...I nawet pogrzebu nie ma...zostaje urna,ale nie wyborcza.
- 2 27
-
2020-04-07 22:53
We Francji nie z powodu... (1)
Pójścia do lasu, tylko na wybory, ptyptyptyptasiu bezmóżdżku milusi.
- 17 0
-
2020-04-11 10:24
ptyptyptyptasiu bezmóżdżku milusi. ptyptyptyptasiu bezmóżdżku milusi. ptyptyptyptasiu bezmóżdżku milusi. ptyptyptyptasiu
ptyptyptyptasiu bezmóżdżku milusi.ptyptyptyptasiu bezmóżdżku milusi.ptyptyptyptasiu bezmóżdżku milusi.
Spodobało mi się :)- 0 0
-
2020-04-07 23:43
(3)
Kuźwa no te lasy to trzeba wyciąć wszystkie! Takie zagrożenie... cała Europa... totalna samotność... bez pogrzebu... mój Boże i wszystko dlatego, że poszli do lasu.
- 19 0
-
2020-04-08 00:21
(2)
Część zapewne na plażę lub do parku. Park wyciąć można, na plażę trochę nie mam pomysłów.
- 9 0
-
2020-04-08 13:07
zalać, ew zabetonować.
- 2 0
-
2020-04-08 23:26
"Jezioro damy tutaj" ;)
- 2 0
-
2020-04-08 08:49
Chodzenia po ulicach zakazu nie ma. Przecież w lasach można stosować tę samą wykładnię o niegromadzeniu się - po co całkowicie zakazywać wstępu?
- 6 0
-
2020-04-07 17:02
ten zakaz nie istnieje, polecam stanowisko RPO! (45)
powinien pan je zalaczyc, dla rzetelnosci.
- 381 39
-
2020-04-07 17:13
(3)
oraz RPA
- 14 36
-
2020-04-07 17:39
I PRL (1)
- 19 2
-
2020-04-07 20:18
I UPA
- 1 7
-
2020-04-07 18:13
DOBRE ;)
- 6 7
-
2020-04-07 17:41
rpo to pieniacz a nie człowiek działający w interesie państwa Polskiego (12)
- 22 98
-
2020-04-07 18:28
nie, to urząd (1)
- 40 7
-
2020-04-08 11:23
Na którym jest
konkretna osoba.
- 0 0
-
2020-04-07 18:29
a ty ??? (1)
- 7 3
-
2020-04-07 22:19
a ja kocham prezesa pierwszego wielkiego jedynego stworzyciela Wolski i Wolaków
i modlę się codziennie do jego obrazu i doznaje świętych spazmów na jego widok w mojej ukochanej TVPiS
- 27 4
-
2020-04-07 19:06
(6)
Wybitny prawnik, madry i szlachetny człowiek. Przeciwieństwo ciebie.
- 33 14
-
2020-04-07 21:02
Niestety dr prawa, a nie medycyny. (5)
A każdy prawnik to kłamca. Nawet dziecko to wie.
- 12 15
-
2020-04-07 23:55
Chcesz powiedzieć, że Jarozbaw Kłamczyński to łgarz? Mój świat się wali! (4)
- 20 4
-
2020-04-08 11:26
Na jakim poziomie trzeba być, (3)
żeby gdzie się da przekręcać nazwisko, drwić ze wzrostu, czy porównywać do zwierzęcia?
Odpowiedź: na poziomie wykształconych z wielkich miast, popierających opozycję. Niegdyś: na poziomie gimbazy.- 0 4
-
2020-04-08 12:08
(2)
Przypomnij sobie drwiny, chamstwo i inwektywy twojego bogobojnego obozu. W tym w wykonaniu waszego wodza.
- 2 1
-
2020-04-08 13:37
Przypominam. (1)
Były, ale "wam" nie zostało już nic poza nimi.
- 0 1
-
2020-04-08 23:28
Nam został rozum. Tobie nie został, bo nigdy go nie miałeś.
- 0 0
-
2020-04-07 19:37
idz zapytaj tate, co oznacza"pieniacz"
- 10 3
-
2020-04-07 18:30
RPO jest tak samo potrzebny, jak WHO. (9)
Pandemia coronowirusa szalała w Wuhan na calego, a "opalony" Dyrektor WHO ogłasza raport, w którym WHO pisze, że koronawirus wykryty w Chinach nie stanowi zagrożenia globalnego.
Teraz, jak fotelik pali się pod 4 literami, to przeprasza za błędy.
Za cztery litery i won!- 17 36
-
2020-04-07 19:15
Ghebreyesus jest z Etiopii (1)
A Etiopia jest gospodarczo uzależniona od pomocy z Chin. Ten wątek był poruszany w internetach.
- 8 5
-
2020-04-08 09:19
A co to za argument,
że "wątek był poruszany w internetach"!? To, że ktoś już coś na ten temat gdzieś napisał zamyka dyskusję? W dodatku bez odniesienia się do treści? To jeszcze powinno by zakończone "i tyle w temacie" oraz "pozdro dla kumatych"...
- 4 0
-
2020-04-07 19:39
zainteresuj się bardziej gdzie byl wtedy minister zdrowia i co mowil razem z GIS, zostaw WHO (2)
podpowiem, ze byl na narciochach z Adrianem i bagatelizowal
- 26 7
-
2020-04-07 20:31
Co miano bagateluz
- 2 1
-
2020-04-08 07:11
z Kopertnikiem?
- 0 1
-
2020-04-07 20:20
kto to jest WHO (1)
czyli po angielsku: Who is WHO?
- 3 2
-
2020-04-07 22:38
zmienić na
WHAT!
- 5 0
-
2020-04-07 22:22
(1)
Nie no WHO jedy kupioną instytucją, podają takie info jak im narzucą.
- 4 3
-
2020-04-08 12:12
Jasne, jasne, co innego wasz Zięba! Ten jest uczciwy na wskroś! :D
- 2 0
-
2020-04-07 20:22
Zgadza się... (5)
PiSiory wydały sprzeczny z Konstytucją zakaz!
- 28 8
-
2020-04-07 21:00
Tak
Wirus też jest sprzeczny z konstytucją Wszyscy mają być zdrowi i szczęśliwi.
- 5 14
-
2020-04-07 21:04
Radzę przeczytać ustawę z dn. 05.12.2008 roku autorstwa koalicji Po i PSL. (3)
- 6 6
-
2020-04-08 00:23
(2)
Ja też radzę, ale uważnie, i z komentarzami być może, bo mam wrażenie, że umyka Ci sedno. Właśnie z powodu zapisów w tej ustawie, mandaty nie mogą być wystawiane na jej podstawie. A są.
- 8 2
-
2020-04-08 00:32
Mogą, są i będą!!! (1)
- 1 8
-
2020-04-08 05:25
Ale nie za to, że w siatce masz wódkę zamiast kiełbasy, albo za to, że się od domu zbytnio oddaliłeś.
- 5 0
-
2020-04-07 20:44
(3)
Powiedz tym co mandaty dostali. Policja w PL wraca do korzeni. Zamienia się w PIS milicję.
- 24 8
-
2020-04-07 21:17
Widać, że znasz te klimaty ORMOwcu.
- 6 6
-
2020-04-07 21:28
Nie przyjmować
Mandatów, nie będzie trzeba ich później płacić, wszyscy prawnicy to powtarzają.
- 18 3
-
2020-04-07 22:38
Nigdzie nie wraca, bo nigdy od nich nie odeszła. Policja w różnych częściach globu ma takie motto: "to serve and protect" i odnosi się ono do ludu, obywateli. U nas też ma takie motto, ale u nas odnosi się ono do władzy, każdej władzy- im służy i ich ochrania, a obywateli tylko łupić potrafi.
- 17 2
-
2020-04-07 20:58
RPO nie stanowi prawa. Nie stanowi także trzecia osoba w państwie. (3)
I całe szczęście.
- 5 8
-
2020-04-07 22:29
(2)
Nie stanowi, ale stoi na straży jego przestrzegania.
- 11 3
-
2020-04-08 00:33
Buahahaha ten obecny ? Buahajha (1)
- 2 10
-
2020-04-08 12:14
Duraku pisowski, AB chroni twoje prawa, ale inteligencji ci nie starcza, żeby to pojąć.
- 1 0
-
2020-04-07 23:49
W lasach patrole a na osiedlach hulaj dusza (1)
To jest bez sensu!!! Zero patroli na osiedlach/ Przymorze - na ławeczkach grupki z piwkiem, młodzież, dzieci.... a w lasach Patrole, mandaty !!! To idzie w bardzo złym kierunku! Jeszcze chwila i wszystkie zamki puszczą bo tak się nie da żyć nawet w czasach pandemii ... A rząd interesuje się tylko wyborami..........
- 17 2
-
2020-04-08 07:08
A gdzie lepiej patrolowac ?
W lesie jest przyjemniej. Sam bym tak robil jak bym byl mundurowym.
- 7 0
-
2020-04-07 23:58
Ten zakaz jest nielegalny
Iść do lasu i nie przyjmować mandatu. Każdy sąd to odrzuci
- 10 3
-
2020-04-08 02:42
rpo nie istnieje !
- 0 7
-
2020-04-07 17:03
Damy radę. Historia nauczyła nas posłuszeństwa. I dyscypliny. (5)
I donoszenia na innych. I ufania w cokolwiek.
- 171 37
-
2020-04-07 17:16
:) (1)
Co tragiczniejsze...inne narody są jeszcze bardziej sprane i pod butem.
- 11 5
-
2020-04-07 18:30
i to twoim zdaniem jest powód do radości i bycia pokornym ???
- 11 3
-
2020-04-07 19:47
Chyba ty i tacy jak Bolek! (1)
Ja na nikogo nie doniosę!
- 1 2
-
2020-04-07 20:13
właśnie chyba na mnie donosisz w tej chwili
z resztą tradycyjnie - niesłusznie. i teoria potwierdzona natychmiastowo.
- 1 1
-
2020-04-08 07:47
Wystarczy przytoczyć fakt, że mamy w Polsce rządy pis
to jest dopiero ciemnota narodu
- 5 1
-
2020-04-07 17:03
(36)
Ryzyko szerzenia pandemii na jachcie - ubawiłem się po pachy :)
- 647 33
-
2020-04-07 17:34
Za mordę wziąć i basta, wadza to jest to na czekała służba z fiata pandy w Helu
A jak nie to w kamasze lub do psychuszki.
- 22 9
-
2020-04-07 17:42
(8)
Ciekawe, czy morze klasyfikuja jako las czy plażę? Bo o banowaniu morza dotad nic nie było w tych ich ukazach. Hołota brunatna.
- 94 5
-
2020-04-07 18:43
(4)
Zakaz poruszania się po terytorium RP. Morze wewnętrzne to też terytorium RP. Mogli wypłynąć na morze eksterytorialne, ale i tak by ich capneli, bo jednak na terytorium RP byli.
- 7 31
-
2020-04-07 19:08
Nie ma zakazu poruszania się po terytorium RP.
- 47 3
-
2020-04-07 19:25
(2)
Jest nakaz pozostania w domu, ale jeśli ktoś mieszka na jachcie? Znam takich.
- 19 6
-
2020-04-07 19:44
Równie dobrze Matołusz może ci nakazać nosić gacie na głowie (1)
posłuchasz?
- 44 5
-
2020-04-07 20:11
załozy dwie pary
- 32 3
-
2020-04-07 21:20
(2)
Jeżeli byłaby wolność rekreacji na morzu to czemu nie wolność do robienia spływów kajakowych na rzece itd, itd.
- 4 7
-
2020-04-07 23:10
A co by w tym było takiego strasznego? Dlaczego w takim kajaku miałbyś być bardziej narażony niż w domu i dla kogo miałbyś być zagrożeniem? Jeśli masz swój własny kajak, to w czym problem?
- 17 4
-
2020-04-08 08:51
Jeżeli będzie zachowany odstęp jak na ulicy to czemu nie? :)
- 4 0
-
2020-04-07 18:05
może ryby roznoszą tego wirusa? (16)
- 40 4
-
2020-04-07 18:13
A jak na ten jacht dotarli? (15)
- 6 24
-
2020-04-07 18:18
Dronem? (1)
- 15 2
-
2020-04-07 18:26
poprzez broń elektromagnetyczną
były przypadki jej uzycia koło legnicy tak mowił minister macierewicz
- 28 2
-
2020-04-07 18:31
Tak musiało być
Wyszli z domu, wsiedli do samochodu dojechali do Mariny i wsiedli na jacht.
- 27 2
-
2020-04-07 19:13
(5)
A co ciebie dzbanie to interesuje? Może pływaja od miesiaca? Mamy do czynienia z agresja władzy w stosunku do społeczeństwa. Zamiast karać i**otów, którzy stoja w siedmiu w małym sklepiku jeden za drugim, złośliwie czepia się ludzi, którzy powoduja zerowe zagrożenie. Ukarani mandatami, podawajcie nazwiska tych prostych tutek milicyjnych, które biora udział w tym ataku na społeczeństwo.
- 53 4
-
2020-04-07 20:52
(3)
Ma być bur.....ku sprawiedliwie ,czemu ktoś kto ma kasę może sobie korzystać z morza bo ma jacht, a biedny nie bo jachtu nie ma.
- 3 24
-
2020-04-07 21:17
Całe niebo tylko dla mnie (1)
Całe szczęście, że nie pojawili się na moim lotnisku. Dawno nie było tyle luzu na niebie, a paliwo do samolotu takie tanie.
- 9 1
-
2020-04-07 22:21
Czekaj no tylko! Spróbuj latać nad bulwarem, lasem, piaskownica... ;D
- 13 0
-
2020-04-07 21:25
trzeba było zmienić prace i wziąć kredyt
a nie teraz zazdrościć
- 6 2
-
2020-04-07 21:20
Dokładnie. Podczas wykonywania czynności służbowych, można ich nagrywać. Apeluję do wszystkich pokrzywdzonych przez milicję, by ich nagrywali i publikowali te nagrania. Niech ta hołota nie myśli, że jest bezkarna i że prawo ich nie obowiązuje.
- 13 3
-
2020-04-07 20:23
(5)
na przykład poszli do garażu, wsiedli do auta, pojechali do mariny, wsiedli na jacht. jakie masz zagrożenie epidemiologiczne na takiej trasie? ile osób spotkasz?
- 19 5
-
2020-04-07 21:20
spotkali znajomych (4)
co właśnie z nart wrócili...
- 4 7
-
2020-04-07 22:24
Chyba wodnych!
- 11 2
-
2020-04-07 22:26
i kogo zarażą na tym jachcie? (2)
gdyby nie popłynęli, to i tak mają już tego wirusa
- 4 1
-
2020-04-07 23:45
kojarzenie faktów (1)
nie jest twoją silną stroną...
- 2 3
-
2020-04-08 07:39
ale to ty i tych dwóch ciebie plusujących ma z tym problem
- 1 2
-
2020-04-07 18:58
(2)
i tak znów utraciliśmy dostęp do morza, tym razem dzięki ruskim sługusom i ich psiarni
- 34 6
-
2020-04-07 22:26
(1)
A co Ruscy maja z tym wspolnego? Siedza i sie smieja z tego kabaretu pt. Wolska.
- 3 0
-
2020-04-08 09:37
Pisał o ruskuch sługusach = PiS i inne konfy.
- 2 3
-
2020-04-07 21:14
Bohater. Marynarz słodkich wód. (2)
Zobaczymy jaki będziesz bohater, w sytuacji gdy na OIOMie, będziesz łapać powietrze, jak ryba po wyjęciu z wody.
- 6 24
-
2020-04-07 21:26
prędzej zarazisz się w swojej biedronce
niż oni na tym jachcie
- 34 3
-
2020-04-07 22:27
Nie strasz, nie strasz, bo sie... Ryby póki co mie zarażaja!
- 3 2
-
2020-04-07 23:23
i ja.
i ja.
- 0 1
-
2020-04-07 23:29
Skoro premier czy bosman mówi to muwi!!!!!!!111111
- 2 1
-
2020-04-09 09:28
Tak, ryzyko istnieje, jeśli załoga składa się z osób, które stale ze sobą nie przebywają, tj. nie mieszkają w jednym mieszkaniu/domu jednorodzinnym.
- 0 0
-
2020-04-07 17:03
(10)
Nie ma pieniedzy na testy, to zamknijmy lasy
- 351 29
-
2020-04-07 17:06
maseczek też nie ma (5)
- 21 0
-
2020-04-07 17:07
Są po 7zl/szt (2)
- 13 1
-
2020-04-07 18:29
Tanio, u mnie w aptece po 9 pln.
- 8 1
-
2020-04-07 20:22
to już wolę koronę
za darmo
- 0 3
-
2020-04-07 21:27
Jest rydwan (1)
- 3 2
-
2020-04-07 22:28
Byle nim jechac do pracy albo kosciola! Nie w celu rekreacyjnym bron Boze!!!
- 4 1
-
2020-04-07 17:13
nie ma pieniedzy na lasy, to zamknijmy testy!
- 17 1
-
2020-04-07 19:54
A wycinka drzew pełną parą... ciach ciach (2)
- 8 1
-
2020-04-07 20:23
po to zakaz (1)
żeby ludzie nie przeszkadzali harvesterom w pracy.
Ciekawe co tam w Puszczy Białowieskiej- 5 1
-
2020-04-07 21:26
Następne pokolenie korników szykuje się do żarcia.
- 4 1
-
2020-04-07 17:03
Wirus już się wycofuje (12)
Austria znosi zakazy, my też niedługo powinniśmy. Szkoda siedzieć w domu w tak piękną pogodę.
- 220 73
-
2020-04-07 17:37
to ,że Austria znosi to nie znaczy ,że i my to zależy od dyscypliny ludzi (2)
- 14 33
-
2020-04-07 18:06
zgodnie z dyscypliną pójdziemy na wybory żeby roznieść wirusa bardziaj?
hmmm
- 28 12
-
2020-04-07 22:14
Austria ma w godle jeszcze
sierp i młot?
- 1 1
-
2020-04-07 18:19
Co za bullshit (4)
Nie wycofuje a łagodzi. Poza tym wirus to nie jakiś wróg z armią i nie może się wycofać. Na razie jest i wszystko wskazuje na to że jeszcze troche pobędzie. Szczególnie że ludzie już mają wywalone i sie gromadzą. Jak rząd otworzy wszystko po świetach to bedziemy mieli drugą runde.
- 25 4
-
2020-04-07 18:27
zazwyczaj po 7-11 dniach wystepują objawy (1)
więc można go nieźle rozwlec
- 14 1
-
2020-04-07 23:49
Rozwlec?
Chodzi Ci, że zarażać? Bez objawów to nie jest takie proste, trzeba się nieźle postarać. Pluć wszędzie, na wszystkich i lizać klamki.
- 1 5
-
2020-04-07 18:31
Łagodzi od 15 a znosi niemal całkowicie od 1 maja (1)
I wirusy sezonowe mają głęboko, czy ktoś się gromadzi czy nie, bo krążą między ludźmi od jesieni a szczyt zachorowań jest styczeń, luty albo marzec albo zależy od kraju. Jakby można było tak pop...ć w fotel i pozbyć się grypy i eboli i HIV i jeszcze pewnie kilkuset innych to już dawno byśmy nie mieli żadnych wirusów. Diagnostyka, profilaktyka, leczenie - tym się zwalcza choroby a nie bezsensownymi zakazami.
Teraz idź i powiedz tym 200 zarażonym w szpitalu w Radomiu, żeby się nie gromadzili.
I robimy zapasy na 3 lata, bo podobno wtedy ma być szczepionka :)- 27 8
-
2020-04-07 19:05
to co oni robią to totalny coin flip
albo się uda albo wszyscy odczujemy skutki fatalnego posunięcia. imo jest to zbyt ryzykowne w momencie kiedy w innych krajach sytuacja jest o wiele gorsza i ciągle się pogłębia. UK sobie z tego beke robiła przez pewien czas a teraz płaczą mocno, Boris chyba żałuje najbardziej z nich wszystkich.
- 7 2
-
2020-04-07 19:27
Krzywa się spłaszcza, z wykładniczej na liniową, i liniowo już też jest spłaszczona. Rozsądnie by było wprowadzić nakaz w przestrzeni publicznej zaslaniania ust/nosa (np. maseczki, apaszki itp) i wszyscy poniżej 60 lat wracać do roboty
- 12 4
-
2020-04-07 19:49
ta wycofuje
a w uk i hiszpani najwięcej zgonów w ciągu doby od początku pandemii
- 13 6
-
2020-04-07 21:47
(1)
Hitler też był Austriakiem. Czy należy naśladować taki kraj?
- 7 6
-
2020-04-07 22:13
całe szczęście, że godnie odszedł
jako Niemiec!
- 4 3
-
2020-04-07 17:03
w kwietniu powinniśmy wracać do normalności (18)
czas wyjść z domów i wprowadzić izolację mądrze: uważamy na seniorów i osoby z obniżoną odpornością. Reszta zaopatruje się w paracetamol i idzie do pracy. Bo w przeciwnym razie nie będziemy mieli do czego wracać, a na pomoc seniorom i schorowanym nie będzie miał kto i gdzie zarabiać.
- 369 45
-
2020-04-07 17:07
Tak chyba zrobili we Włoszech, Hiszpanii i UK (2)
I jak tam oni się trzymają? Dużo tam miejsc wolnych w szpitalach? Dużo trupków? Podziel się swoją wiedzą, panie chiński uczony.
- 30 74
-
2020-04-07 17:35
Trupki
To będziesz za parę tygodni liczył pośród obywateli, którzy z traumy, biedy i rozpaczy odbiorą sobie życie. Szczyt zachorowań miał być przed Świętami. Teraz wiadomo, że już po, a Gowin przebąkuje, że "najprawdopodobniej" na przełomie maja i czerwca. Co do tego czasu w tym kraju zostanie? A potem zacznie się nowy sezon, bo, wiadomo, jesień. Może weź od razu kocyk, płat słoniny, trochę weków z ogórkami i zrób sobie gawrę w piwnicy.
- 58 15
-
2020-04-07 20:10
No nie, taki optymista to ty też być nie możesz... szczyt jest właśnie teraz, mamy dobowy przyrost spadający już poniżej 10%, ale po szczycie będzie gdy spadnie on do zera. Tak na moje oko niedoświadczone w epidemiach, ale doświadczone w słupkach, falach i tendencjach, to jeszcze max tydzień
- 2 9
-
2020-04-07 17:17
W kwietniu 2021.
- 10 2
-
2020-04-07 18:13
(9)
Janusz to idź sam pracować w trakcie pandemii, a nie namawiaj do tego innych. Ja zostaje w domu!
- 14 47
-
2020-04-07 18:19
ja pracuje d**ilu zebys mial co zrec (4)
- 32 7
-
2020-04-07 18:29
pracujesz i masz na miske ryzu (3)
ja siedze i też mam na miske ryzu bo rzad da wiec po co pracować?
- 1 25
-
2020-04-07 18:37
siedzisz w domu bo nie masz pracy poprostu za glupi jestes czas wracac na (1)
swoja wioche stocznia zamknieta
- 20 6
-
2020-04-07 18:53
te w norwegi otwarte
- 3 0
-
2020-04-07 22:45
Rząd da? A rząd ma? Ciekawe skąd?
- 9 0
-
2020-04-07 18:26
Zazdroszczę widać bogata jesteś.... (3)
Ja bym chciał razem z żona abyśmy mieli prace. Żonie kazali zamknąć gabinet ( nic nie oferując w zamian ).... ja granice zamknięte i tez na saksy nie pojadę .... a takie gadanie ze siedzieć w domu i czekać , ale na co czekać? Przecież to dziadostwo będzie z nami cały czas i nie zniknie po np 2 tyg izolacji ani po 6 miesięcznej izolacji! To mit. Po prostu izolować najbardziej narażonych a inni normalnie do pracy. Zarazisz się to leczysz się w domu a ciężkie stany do szpitala. Tak było co rok w sezonach grypowych i jakoś nikt niczego nie zabraniał. Poczytać proszę ile ludzi zmarło na ptasia grypę, świńska itd i nic nie zamykano. Jakaś paranoja teraz jest.
- 48 5
-
2020-04-07 18:33
Gdzie masz granicę zamknięte? (2)
Do pracy nie ma problemu wyjechać
- 3 21
-
2020-04-07 18:45
Krótko szybko i ma temat
Gdzie byś nie pojechał masz kwarantannę obowiązkowa 14 dni. A jak robisz w rotacjach np 14/21 to jak masz pojechać na 14 dni do pracy? Firmy wysłały takich ludkow jak ja do polandii i karzą czekać ...
- 17 0
-
2020-04-07 18:48
O ile jest tam jakaś praca do wzięcia. Ale później jeszcze trzeba jakoś wrócić, czyż nie?
- 9 0
-
2020-04-07 18:29
Tak jedz paracetamol, na pewno pomoże on
w utrzymaniu w dobrym stanie układu odpornościowego a wątroba z jelitami w odpowiednim momencie Ci podziękują.
- 14 6
-
2020-04-07 19:39
milicjani, ormowcy, straznicy wiejscy oraz inni niespełnieni żołnierze zawodowi i ci tzw terytorialsi
Nie zapomnimy wam waszej służalczej nadgorliwości i nadmiernego zaczepiania, zatrzymywania, nekania, karania jakiego dopuszczacie się w tym czasie ślepo słuchając rozkazów swoich przełożonych, którzy z kolei drżą ze strachu przed rządem.
Przyjdzie taki czas, że bedziecie krzyczeć o solidarności społecznej, jak bedziecie organizowac strajki mundurówki. Pokażemy wam wtedy bezduszną obojętność jak wy teraz. Dotyczy to zwłaszcza zawodowych formacji zbrojnych bo terytorialsi to wiem, że głównie ochotnicy z niepsełnionymi ambicjami, którzy chca sie pobawić w strojach moro a tu nieoczekiwane włożenie w ich ręce zbyt dużej władzy połechtało ich ego i spowodowało że im odbija.
Rozumiem że musicie wykonywać swoją pracę (pracę nie służbę - nie dorabiajacie do tego wyższych idei) . Ale to wy decydujecie czy bedziecie gonic i karać ludzi z lasów, skwerów, prarków nawet gdy opórcz waszego patrolu są oni jedynymi ludźmi w promieniu 100m. Takiej nadgorliwości nam nie trzeba.- 29 3
-
2020-04-08 09:26
Strachy
"uważać na seniorów" - tobie wirus już podziurawił rozum. Seniorzy przeżyli już większych durniów, niż dzisiejsi smarkaci histerycy. Obniżona odporność dotyczy grupy średniej wiekowo, która nie wie co jeść, co pić i co robić, aby być zdrowym, siedząc u mamui lub babci na garnuszku.
- 2 3
-
2020-04-08 10:35
Januszu, jesteś jednym z niewielu rozsądnych tutaj, w pełni popieram.
- 0 0
-
2020-04-07 17:04
Otwarte sklepy wielkopowierzchniowe (9)
Zamknięty las.
F**c logic- 523 27
-
2020-04-07 17:18
Jak byly by zamkniete, a las otwarty to bys musial isc polowac na dziki (2)
a zabijal bys je oddechem.
- 24 4
-
2020-04-07 17:21
(1)
i na wiadra z castoramy w lesie.
- 15 0
-
2020-04-07 18:22
na grzyby jak znalazł
- 3 0
-
2020-04-07 17:44
Otwarte koscioly (3)
Zamknięty las
- 37 3
-
2020-04-07 18:23
Bo lasy pełne diabłow są
- 27 0
-
2020-04-07 18:38
Pambuczek przeca nie zarazi
- 11 3
-
2020-04-08 16:19
Zakazy
Rząd nie zamknie kościołów bo to elektorat PiSu.na wybory bez nie go to katastrofa P.D.
- 0 0
-
2020-04-07 18:08
rządowe geniusze myślą! to jest ta nowa elyta
- 18 0
-
2020-04-08 14:00
Otwarte sklepy wielkopowierzchniowe
To nie logika, to matematyka.
Więcej możliwości kontaktów z innymi to więcej możliwości zakażenia.- 0 0
-
2020-04-07 17:04
Źródło gov.pl (22)
Czy mogę wyjść na spacer?
Aktywność na zewnątrz powinna być ograniczona do minimum. Traktujmy możliwość wyjścia na zewnątrz jako niezbędny środek higieny. Wychodźmy się przewietrzyć wtedy, gdy naprawdę tego potrzebujemy- 109 57
-
2020-04-07 18:17
Pod warunkiem, że to nie jest w lesie, parku, na bulwarze, plaży itd (11)
Co w tym niezrozumiałego? Płynąc jachtem z Gdyni za Hel ciężko mówić o aktywności ograniczonej do minimum.
- 9 56
-
2020-04-07 18:29
(5)
Zazdrość to najgorszy wirus po lenistwie
- 66 5
-
2020-04-07 19:34
Jachty nigdy mnie nie eksajtowały i nie ten portfel (4)
ale tak spaceru w lesie zazdroszczę!
- 11 1
-
2020-04-07 21:32
Zagraj w lo tt o, polubisz i jachting. (1)
- 2 5
-
2020-04-08 00:15
Zagrałem
wciąż spacery pozostają :)
- 4 0
-
2020-04-08 01:21
Nie musisz kupować łodzi za 100k euro. (1)
- 2 0
-
2020-04-08 07:48
pewnie nawet rowerem się da
- 1 0
-
2020-04-07 18:50
(3)
To gdzie, że tak uprzejmie spytam? Po chodniku, i absolutnie nie takim, który prowadzi w stronę jakiegoś parku albo plaży, bo zaraz jakaś umundurowana dwójka zacznie przepytywać, jakież to potrzeby zagnały mnie w bok od głównej arterii miasta.
- 42 0
-
2020-04-07 18:56
(1)
potrzeby zyciowe oczywiście : )
- 13 0
-
2020-04-07 19:09
Bardzo ważne oczywiście :) Tyle, że nie wiedzieć czemu, teraz oceniają to oni, a nie ja.
- 17 0
-
2020-04-08 00:18
siku
- 1 0
-
2020-04-07 19:16
Ty masz do minimum ograniczona aktywnosc kory mózgowej.
- 6 6
-
2020-04-07 18:27
(5)
od kiedy to strona internetowa jest źródłem prawa?
- 17 2
-
2020-04-07 20:12
racja i rozsądek są najwyższymi źródłami prawa
- 3 1
-
2020-04-07 22:16
(3)
Strona internetowa może być źródłem wiedzy na temat prawa, np. taka: prawo.sejm.gov.pl. Polecam przeczytać ustawę z 5 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi. Nie trzeba być nawet szczególnie bystrym, by zauważyć różnice między tym co tam zapisano, a tym co nam się dziś wciska, że tam zapisano. Szczególnie istotny jest art.46, ale już na początku w art.2 mamy taką ciekawostkę:
14) nadzór epidemiologiczny - obserwację osoby zakażonej lub podejrzanej o zakażenie, bez ograniczenia jej swobody przemieszczania się...
Jak do cholery można ograniczać swobodę przemieszczania się wszystkim obywatelom, jeśli nie można tego zrobić nawet osobie będącej pod nadzorem epidemiologicznym???- 17 1
-
2020-04-08 00:26
Przecież to definicja nadzoru epidemiologicznego, (1)
nic nie związane i nic nie wnosi.
- 0 4
-
2020-04-08 05:40
Brawo! Jak Ty na to wpadłeś Sherlocku, że to definicja nadzoru epidemiologicznego? Super. Teraz odpocznij, ochłoń trochę, a jutro spróbuj się zastanowić nad pytaniem postawionym poniżej.
- 2 2
-
2020-04-08 00:27
Widzisz. Oni liczą, nie bez podstaw, że nikt tego nie czyta ;)
- 5 0
-
2020-04-07 19:48
No ale każdy różnie potrzebuje. Wielu np. pobiegać po lesie.
- 9 0
-
2020-04-07 20:19
(2)
Jesli sie nie przejde min 10km dziennie jestem znerwicowana, mam wysokie cisnienie, nie moge spac i przez to zaczynam lapac rozne infekcje. Jak duzo chodze i jestem bardzo aktywna, to zaden wirus mnie nie lapie. I co teraz?
- 24 3
-
2020-04-07 23:46
Może się pokochamy?
- 6 0
-
2020-04-08 00:23
pokój-kuchnia-pokój-kuchnia-po...
- 5 1
-
2020-04-07 17:05
(13)
Do lasu powinien być wstęp możliwy, przecież ludzie tam idą nieraz wogole się nawet nie widząc, można już wariacji dostać w domu, i jeszcze te kary,
- 321 27
-
2020-04-07 17:21
(1)
Chcesz wystraszyć korniki lub je zarazić koronowanym świrusem ?
- 20 3
-
2020-04-07 18:10
w lesie moze szyszko na glowe spaść
- 16 0
-
2020-04-07 17:44
w domku możesz też się pośmiać Ewcia :)
- 2 5
-
2020-04-07 17:44
(8)
Idź do lasu, nie daj Boże potknij się i przewróc, skręc nadgarstek, pojedź na SOR, spotkaj tam kogoś, kto ma koronę, zaraź się, a potem całą swoją rodzinę i znajomych. Dalej nie kumasz, że ten zakaz łażenia do lasu jest po to, by Cię chronić, a nie Tobie na złość?
- 8 66
-
2020-04-07 17:48
witamy rurururkowca
- 25 4
-
2020-04-07 18:13
Wiesz, znam sporo takich, co się połamali nie wychodząc z domu. To, żeś sierota i przy pierwszym wypadzie do lasu sobie coś skręcisz, to jeszcze nie znaczy, że wszyscy tak mają.
- 37 3
-
2020-04-07 18:21
nie uzywaj nicku myslaca bo obrazasz myslacych
- 20 2
-
2020-04-07 19:18
Normalna to ty nie jesteś. Uważaj, żebyś nie skręciła nadgarstka w sklepie. Rozum już masz zwichnięty.
- 15 2
-
2020-04-07 21:35
O boRZE zielony
Ty tak serio?
- 7 0
-
2020-04-07 23:29
Good point Mrs. Myśląca! A co to dopiero by było, gdybyś z tego lasu wrócił z kleszczem?!? Mój Boże dramat! Kto Ci go wyciągnie? A potem może jeszcze go prześlesz do laboratorium, żeby sprawdzili czy Cię czymś nie zaraził, zakaził i sparaliżujesz im pracę, a jeszcze się okaże że to wirusowe zapalenie opon mózgowych i co wtedy? Do zakaźnego? Czyś ty na głowę upadł? W takim momencie? Kleszcze, kleszcz, kleszcze... już to tu kiedyś podpowiadałem panu premierowi. Łapcie się kleszczy. Ludzie się ich boją bardziej niż mandatów.
- 3 0
-
2020-04-07 23:47
Taak, zaraz uuuuuuumrzeeeeeszszszszszszszsz.
- 2 0
-
2020-04-07 23:56
Usiądź przed telewizorem na fotelu. Noga fotela się złamie, fotel się przechyli i wyrżniesz głową w ścianę. W pożądanej wersji wróci być może rozum, ale możesz też rozbić głowę i będą wieźć Cię do szpital. Po drodze karetka będzie miała wypadek i przyjdzie patrol i będzie Cię przepytywał na okoliczność przebywania w karetce, po czym jako podejrzaną popełnienia wykroczenia przewiozą Cię na komisariat i ukarzą mandatem, a kiedy trafisz wreszcie do szpitala to okaże się że nie jesteś przypadkiem klinicznym tylko psychiatrycznym :(
- 10 0
-
2020-04-07 20:59
Te zryte berety mundurowe muszą podnosić statystyki szastając mandatami za byle co .Robią to na polecenie bo w Kraju brakuje już w budżecie kasy na wszystko.
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.