• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kassel żegna tramwaje, które trafią do Gdańska

Michał Stąporek
16 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Hessische Niedersächsische Allgemeine pisze o pożegnaniu tramwajów, które już niedługo opuszczą Kassel i po modernizacji wyjadą na ulice Gdańska. Hessische Niedersächsische Allgemeine pisze o pożegnaniu tramwajów, które już niedługo opuszczą Kassel i po modernizacji wyjadą na ulice Gdańska.

O wyjątkowym pożegnaniu tramwajów, które przez ponad 30 lat jeździły po niemieckim mieście Kassel, a niebawem trafią do Gdańska, pisze gazeta Hessische Niedersächsische Allgemeine.



W środę, w zajezdni tramwajowej w Kassel, po raz ostatni prezentowane są modele tramwajów, które jeździły po mieście od lat 80. W prezentacji wezmą udział miłośnicy tramwajów z całych Niemiec.

- Jak tylko poznaliśmy termin ostatniej prezentacji, uruchomiliśmy zapisy dla zainteresowanych wzięciem udziału w pożegnalnej sesji zdjęciowej. Otrzymaliśmy znacznie więcej zgłoszeń, niż mogliśmy zaakceptować, tym bardziej, że w zajezdni jest to normalny dzień pracy - tłumaczy gazecie rzeczniczka miejskiego przewoźnika Heidi Hamdad. - W sesji weźmie udział 70 fanów komunikacji.

Tramwaje, które po wycofaniu z użytku trafią m.in. do Gdańska, jeździły po Kassel od roku 1981.

"Ich pojawienie się w mieście było znakiem nowej polityki transportowej. W Kassel i innych dużych miastach Niemiec trwała wtedy dyskusja o wycofaniu się transportu tramwajowego. Zlikwidowano np. kolejkę miejską, którą zastąpiła linia autobusowa. Jednak tramwajowe lobby doprowadziło do tego, że nowe tramwaje wyjechały na ulice miasta w 1981 roku, na ogólnoniemiecką wystawę ogrodów" - pisze w artykule Thomas Siemon.

Jak oceniasz kursujące po Gdańsku tramwaje typu Dortmund?

Dziennik zwraca uwagę na duże przebiegi tramwajów, które łącznie przejechały ponad 20 mln km. Dodaje, że z tego powodu, zanim wejdą do użytku w Polsce, zostaną gruntowanie zmodernizowane.

"Sześć najmłodszych tramwajów z rocznika 1986 pozostanie w Kassel, gdzie będą wykorzystywane przy wyjątkowych okazjach. Dwa kolejne posłużą jako źródło części zamiennych."

Jeśli od 22 tramwajów jeżdżących po mieście odejmiemy osiem, które pozostaną w Kassel, pozostanie nam 14 pojazdów. To właśnie one w najbliższym czasie trafią do Gdańska, o czym jako pierwsi napisaliśmy tydzień temu w artykule Gdańsk kupi 14 tramwajów z Kassel. Po zmodernizowaniu polegającym m.in. na wstawieniu obniżonego centralnego członu, wyjadą one na ulice Gdańska, a konkretnie na powstającą linię tramwajową na Morenę, w połowie przyszłego roku.

Nie wiadomo na razie, ile gdański ZKM zapłaci za używane tramwaje z Kassel. Przypomnijmy, że gdy 7 lat temu kupowane były identyczne pojazdy z Dortmundu, zapłaciliśmy za nie po 31 tys. euro za sztukę.

Warto pamiętać, że Gdańsk oprócz używanych tramwajów, wkrótce wzbogaci się też o pięć fabrycznie nowych, również dwukierunkowych, pojazdów z bydgoskiej fabryki Pesa. Zapłaci za nie ok. 54 mln zł.

Opinie (234) 6 zablokowanych

  • nowoczesne tramwaje w Gdansku.... (4)

    "Dziennik zwraca uwagę na duże przebiegi tramwajów, które łącznie przejechały ponad 20 mln km...."

    • 12 2

    • Wiesz ile rocznie (2)

      Kilometrów przejeżdża tabor zkm w gdańsku?

      • 1 2

      • (1)

        miesięcznie wszystkie tramwaje w gda 1.3 mln km

        • 2 0

        • to teraz jeszcze napisz ile tych tramwajow jest w Gdansku....

          i wtedy moze cos zrozumiesz....

          • 0 2

    • Wychodzi, że średnio jeden skład robił 130km przejechanych dziennie.
      Nie trudne do wykonania nawet u nas - linia 2 czy 6 ma 18km długości, więc wystarczy 5 pełnych kursów tam i z powrotem, i norma wyrobiona.

      • 1 0

  • Czy naprawdę jest nam czym si chwalić kupując złom z Niemiec?

    modele tramwajów, które jeździły po mieście od lat 80. W prezentacji wezmą udział miłośnicy tramwajów z całych Niemiec.

    • 10 1

  • Budyń znów w..lił

    kasę na złom

    • 7 1

  • IMoin tramwajom nie nadawać już niemieckobrzmiącymi nazwiskami. Wystarczą numery ewidencyjne!!!!

    • 7 1

  • Zacofany kraj z niemieckim zlomem i sowiecka mentalnoscia. (1)

    na przystankach 30 letnie dortmundy, na szosach i parkingach szwabskie auta (VW, audi, mercedesy, ople - roczniki 1980-1995), lysi panowie w beemkach w dresach adidasa.
    zakupy w niemieckich sklepach roSSman, saturn, media markt.
    nawet miasta mamy po niemcach, z sowieckimi (prlowskimi) blokami w tle.

    tam gdzie zachodnie dresy adidasa audi i bmw zderzaja sie ze wschodnia wodka lumpenproletariatem dresiarniai menelstwem..... tu sie konczy zachod i konczy sie wschod.

    • 13 6

    • A ty masz problemy z umysłem?

      Widać nieźle wyprane miejsce, w którym u normalnych osobników znajduje się mózg.
      Ale niestety częste kontakty z PiSuarem powodują totalny szok umysłowy.
      Niemożność samodzielnego działania.
      Nie mówiąc już o jakiejkolwiek racjonalnej ocenie otaczającej rzeczywistości.
      Pewien zidiociały osobnik też swego czasu mówił o niemiecko-rosyjskim kondominium.
      Teraz wyznaje smoleńską religię zamachu.
      Ale jest cały czas na prochach.
      Udaj się więc do dobrego lekarza zanim będzie za późno.

      • 2 5

  • Niemcy szanują Polskę, w końcu kupujemy ich złom, hahahah

    Zamiast tego gó... mniej zakupić a porządne z PESY !!!! PESA jest wizytówka w Gdańsku tak słyszałem od przyjezdnych.

    • 10 3

  • Po przyjeździe do Poznania i przeróbce polegającej na wstawieniu środkowego niskiego wózka, za czas jakiś odtrąbi się że tabor nowych niskopodłogowców zwiększył się o kolejne 14 zestawów.
    To kpina w żywe oczy i raczej z czasów PRL gdzie na giełdach samochodów stare sztrucle ale po generalce, sprzedawano jak samochody nowe.

    • 8 1

  • Używane tramwaje (1)

    Jak wszystko wcześniej używane trafia do gdańska ! Spójrzcie na gdynię

    • 2 4

    • Bo tam nie trafia nic, poza szalonymi pomysłami Gryzonia

      • 4 0

  • Ile zapłacimy za części przez kolejne lata ?

    Oto jest pytanie.

    • 8 1

  • niemiec śmiał się jak sprzedawał

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane