• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Katarczycy nie przelali milionów. Co ze stoczniami?

mak
18 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 12:12 (18 sierpnia 2009)
Najnowszy artykuł na ten temat MARS przejmie kolejne udziały w stoczni Crist?
Jeśli w ciągu dwóch tygodni nie znajdzie się kolejny inwestor, upadek gdyńskiej i szczecińskiej stoczni będzie przesądzony. Jeśli w ciągu dwóch tygodni nie znajdzie się kolejny inwestor, upadek gdyńskiej i szczecińskiej stoczni będzie przesądzony.

Stało się to, czego wielu się obawiało - pieniądze od katarskiego inwestora na zakup stoczni w Gdyni i Szczecinie nie wpłynęły na konto Ministerstwa Skarbu. Jeśli w ciągu dwóch tygodni nie znajdzie się nowy inwestor, los stoczni będzie przesądzony.



Dokładnie 17 sierpnia o północy upłynął drugi i ostatni termin na zapłatę 380 mln zł przez katarską firmę Qinvest. Wcześniej firma wpłaciła jedynie 8 mln euro wadium. Jeśli nie dojdzie do sfinalizowania transakcji, te pieniądze przepadną.

Na znalezienie nowego inwestora Komisja Europejska dała stoczniom jeszcze tylko dwa tygodnie. Jeśli i ten plan się nie powiedzie, zakłady czeka upadłość, a co za tym idzie, sprzedaż majątku i zwolnienie blisko 8 tys. pracowników.

Według ekspertów, zwłoka w zapłacie nie jest jednoznaczna z rezygnacją z kupna polskich stoczni. Niewykluczone, że to tylko element negocjacji biznesowych.

- Z jednego trzeba sobie zdać sprawę, że to my stoimy pod ścianą, a oni mają pieniądze - powiedział w TVN24 prof. Witold Orłowski. - Katarczycy mają prawo pogrymasić. Możliwe chcą coś jeszcze utargować - dodaje.

Ministerstwo Skarbu Państwa na razie nie komentuje sytuacji.

Jak podała Gazeta Wyborcza, powołując się na anonimowe źródło w resorcie skarbu, w miejsce funduszu Qinvest, wejdzie powiązany z tą firmą rządowy fundusz Kataru Qatar Investment Authority. Fundusz ma wpłacić uzgodnione 380 mln zł na jakie opiewa kontrakt na obie stocznie.
mak

Opinie (167) 2 zablokowane

  • awanturnicy z pseudo solidarnosci sami sobie winni (12)

    no bo jak inaczej wytlumaczyc fakt samobojczej bramki w postraci listu do inwestora? tez na jego miejscu po czym takim bym sie 10x zastanowil

    • 115 24

    • to jacyś stoczniowcy związani z Radiem Maryja chyba napisali (1)

      że PISowi zależy na fiasku to rozumiem, ale stoczniowcom?

      • 14 1

      • biedna "stolica" zeglarstwa bez stoczni.

        • 2 3

    • związkowcy to przykrywka by rząd miał się czym tłumaczyć (3)

      związkowcy to przykrywka by rząd miał się czym tłumaczyć..przecież nie wiadomo kto wysłała list prawda...zresztą ludzie bez przesady to nie o ten list poszło...pograli z nami jak z chłopcami a jak słyszę że "bliżej nie znany inwestor nie wpłacił pieniędzy"---jak można nie znać inwestora dokładnie przy takim kontrakcie>??? naprawdę trzeba POpier** przed kamerami jak jest dobrze + dodać że kryzysu nie ma + POsprzedajemy wszystko co polskie....
      brawo POkraki

      • 13 22

      • Twój stary pewnie by to zrobił lepiej

        Pokrako

        • 14 4

      • bredzisz, list wysłali związkowcy i tego nie kryją

        miszczu

        • 8 1

      • Polskie związki zawodowe są jednym z głównych przyczyn omijania Polski przez inwestorów...

        • 2 1

    • Trzeba być kretynem

      żeby wierzyć w takie dziecinne tłumaczenia nieudaczników rządowych.

      • 9 8

    • No to się wstrzeliłeś z pierwszym komentarzem.

      Twój mocodawca tusk będzie zadowolony. Szkoda, że to wierutne kłamstwa.

      • 5 9

    • CO MA PIERNIK...

      TO TYLKO LISTEK FIGOWY DLA POPAPRANEGO RZĄDU

      • 5 2

    • na zachodzie za 380mln PLN można sobie kupić kilku 2-3 znakomitych piłkarzy (1)

      u nas: 2 stocznie :D

      • 3 0

      • bez tych "kilku" miało być

        ;-( g@llux wybacz

        • 0 0

    • a co ma do tego stocznia gdynia ?????
      List wysłali ze stoczni szczecińskiej, bo tam była uchwała niezgodna ze statusem. Ale co ma tam list kilku gości do takiej inwestycji, ty też mogłeś napisac list i jaki to miałoby wpływ dla inwestora. No chyba że taki inwestor, na niby jak i ten rząd

      • 0 0

  • no to 8 mln euraszków mamy za free (19)

    To 10% wartości tego złomu, więc transakcję można uznać za udaną.
    W końcu 'stocznia' od lat nie zarobiła na budowie statku. Linie produkcyjne były przestarzałe już w latach 60'-70' więc i tak nic się z tego zrobić nie dało.

    • 43 35

    • (10)

      ty chyba durniu nie wiesz co mówisz.Te przestarzałe linie robiły statki dla stałych klientów którzy nie kupiliby ani jednego więcej gdyby dostrzegli partactwo.Może ta bramownica 1000 tonowa to przestarzała linia produkcyjna.Żeby się o czymś wypowiadać trzeba się najpierw znać.W latach 60 nie było doków pajacu o czym ty się tu wypowiadasz.Samo wybudowanie doku kosztuje teraz około miliarda zł.Bramownica 100 mln.Jesteś wyjątkowym idiotą skoro uważasz że ogromny teren i setki maszyn są warte śmieszne 200 mln zł.Te 200 mln to jest 10% realnej wartości.

      • 31 4

      • nikt nie mówi że było partactwo, ale żeby było nieopłacalne.

        • 6 1

      • Widocznie nie jest tyle warte jak nikt nie chce tyle zapłacić.

        • 13 6

      • skąd t się wziąłeś prostaczku na forum??? (1)

        to miejsce dla kulturalnych ludzi

        • 2 0

        • jak się o czymś mówi to wypadałoby się cokolwiek o tym dowiedzieć a nie rżnąć palanta.Wypowiedzi kretynów bez pojęcia wprowadzają tylko niepotrzebne zamieszanie

          • 3 0

      • czytaj ze zrozumieniem baranie (5)

        Dzięki tez świetniej technologi stocznie nie zarobiła od lat na żadnym statku.

        Nie wybudowała, zarobiła.

        Co z tego, że można tam było zbudować statek. Koszt jego budowy był większy niż cena.

        Takie coś co się u nas rok buduje, w korei spawane jest w miesiąc a składane w kolejny. Do tego buduje się ich naraz kilkadziesiąt.

        • 3 1

        • Do anonima wyżej (1)

          Widzę specjalistę od technologii budowy okrętu. Coraz więcej się wypowiada ludzi co nie ma zielonego pojęcia o tym co pisze.
          Stocznia Gdynia ma bardzo dobre uwarunkowania do budowy zaawansowanych technologicznie i konstrukcyjnie statków.
          Wina jest w zarządzaniu a nie w produkcji - to jest największy problem.

          A to że Koreańczycy budują tyle statków to co z tego?
          Czemu statek budowany w Indiach przypływa (nowy) na przebudowę do Polski??

          • 2 1

          • dlaczego?

            Bo hindusi, chińczycy czy koreańczycy nie są w stanie zrozumieć estetyki europejczyków a zamawiąjący staki (np. arabowie) chcą mieć statki "europejskie". Stąd przeróbki kadłubów.
            Technicznie statki z korei są świetnie wykonane. Taniej, szybciej i w nowszej technologii niż może wykonać je europa. Brakuje im tylko "tego czegoś" europejskiego. Stąd redesign wnętrz, pomieszczeń...

            • 0 0

        • (2)

          ty palancie a czy nie wiesz prostej rzeczy że między kontraktem a realizacją zmieniają się ceny stali kursy walut?Są robione w umowach specjalne zapisy ale co jeśli ceny zmienią się bardziej niż przewidziała umowa?Dlatego na całym świecie branża stoczniowa jest chroniona przez państwo bo stocznia tylko montuje to co wyprodukują setki małych firm jak stocznia padnie padnie Cegielski padnie Huta Częstochowa produkująca dla Gdyni stal.Tak robią Azjaci tak robią Niemcy i mają w nosie unię europejską i unijnych komisarzy.Nie piernicz mi tu że statek w Gdyni budowano przez rok bo śmierdzisz dyletantem.W doku większym wejdą 4 na raz i mogą być jednocześnie budowane.Budowa statku o długości 250 metrów nie trwa nigdzie miesiąc ani dwa pajacu bo statek to nie zabawka.W Gdyni łączy się stalowe sekcje w kilkuset tonowe duże elementy i przenosi bramownicą nad dok i montuje.Nadbudówka czy 600 tonowy silnik 1000 tonowa bramownica przenosi w całości.Wszędzie się wszystko robi podobnie.Połączoną stal się piaskuje potem traserzy wypalają czy wyrysowują oznaczenia które są potem odpowiednio malowane.Malowane są nazwy montowane wyposażenie meble urządzenia elektryczne itd itd.W miesiąc to można połaczyć sekcje a gdzie wykończenie wnętrz gdzie montaż urządzeń?Wkurzają mnie popieprzeni dyletanci którzy udają że się na czymkolwiek znają.Rynek statków też przechodzi różne okresy raz jest wiecej zamówień innym razem mało.Jeżeli rząd SLD wstrzymuje finansowanie przez banki nie daje obiecanych poręczeń kredytowych to o czym my mówimy?Jak stocznia ma nie popaść w długi?Nie pieprz bzdur że stocznia nigdy nie zarabiała bo w 1998 czy 1999 a nawet 2001 wykazywała zysk netto była w środku listy 500 firm według Wprostu pracownicy mieli dofinansowane wczasy zagraniczne.Żeby o czymś gadać trzeba coś więcej wiedzieć niż bzdury usłyszane w telewizji bo te palanty co tam pracują nie mają pojęcia o niczym i plotą brednie na polityczne rozkazy.

          • 3 1

          • A wiesz, że są zabezpieczenia od zmiany kursów walut, cen stali...

            Są opcje opt in i out. Stal zamawia się wcześniej po określonej cenie.

            To nie kupno 2kg ziemniaków w warzywniaku, buraku.

            Masz zerowe pojęcie o ekonomii, rynku, walutach... ortografii :)
            ot taki prosty pomocnik asystenta spawacza ze stoczni. 3 piwka z rana i można "robić na stoczni".

            • 2 1

          • piekny jest nasz jezyk

            ty palancie, Nie piernicz mi. bo śmierdzisz pajacu, Wkurzają mnie popieprzeni dyletanci,Nie pieprz bzdur. bo te palanty plotą brednie
            To cytaty tylko z jednej "wypowiedzi"
            a tu nastepny autor rżnąć palanta, kretynów bez pojęcia
            pisamtoły
            Żydek
            głupi politycy puknij sie w głowe arabusy nasz głupi rząd POPAPRANEGO RZĄDU ale was latwo wydymac
            to tylko kilka
            i ja rozumiem ze piszacym sie latwo klepie w klawiature
            ale autor informacji jest jednoczesnie moderatorem i powinien wszystkie bez wzgledu na tresc a zawierajace takie kwiatki wywalac. I ja tego jako czytelnik zadam!
            ujek

            • 1 1

    • "..przestarzałe już w latach 60'-70'" (4)

      Jak wielkim trzeba być ignorantem i idiotom, aby coś takiego pisać. Ty durniu wiesz kiedy Szwedzi budowali nam suchy dok? wiesz jaki Finowie zainstalowali transport technologiczny poziomy i pionowy. W tamtym czasie Grecja nie mogła sobie z taką techniką poradzić i udźwigowienie, które kopili za ogromną kasę poszło na marne. Gdynia była liderem wśród stoczni.

      • 17 3

      • była... (1)

        • 5 1

        • była

          i powinna być najlepsza. Kwestia dopracowania linii technologicznej do perfekcji, wprowadzenia wysokowydajnych podwodnych spawań itd.
          Nawet armator izraelski zupełnie bezstronnie n.t. się wypowiedział "co tracimy"?
          Ale z zarządzeniami w stoczniach "państwowych" jest po trosze tak jak z ostatnimi aferami w wojsku. Każdy wie o co chodzi, ale boi się powiedzieć bo dostanie wilczy bilet i zostanie okrzyknięty antypoitykiem i szkodnikiem.
          Największym skarbem są też ludzie i ich fachowość. Kiedyś święte krowy którym było wszystko wolno byli członkowie partyjni i związkowcy, których wypasione biura były na terenie zakładu. Dziś za wiele się nie zmieniło.

          • 6 0

      • idiotom o0" kopili o0""

        • 3 2

      • szkoda gadać

        jak to mówią, nie tykaj gówna bo śmierdzi...

        • 0 0

    • nikt wadium nie wpłacił! (2)

      są tylko jakieś pseudogwarancje!

      • 6 1

      • musiał, żeby wziąc udział w aukcji (1)

        • 0 2

        • nie musiał, i nie jest powiedziane że te pieniądze wpłyną do kasy, chyba że po wyroku sądu a to może potrwać i z 10 lat, patrz pzu

          • 0 0

  • A taki odtrąbili sukces..... (3)

    Jak katarczycy niby kupili stocznie to taki odtrąbili sukces. Wszystkie stacje radiowe, telewizyjne, gazety pisały o wspaniałym sukcesie.....

    W piłce nożnej jak nie ma wyników to zwalnia się sztab szkoleniowy.....

    • 65 6

    • Dostali odprawy-to poszli won,

      Każdy by tak chciał,kasa w kieszeni i jeszcze gwarancja zatrudnienia.
      Pokażcie teraz jacy z was fachowcy,na wolnym rynku, a nie pod kołderką państwa.

      • 14 6

    • Bo były wybory :-)

      A to niespodzianka. Od początku mówiłam, że nic z tego nie będzie, ale co tam. Wiara i głupota naiwniaków są bezcenne.

      • 9 2

    • Ale mamy gaz !!!

      Mamy gaz z Kataru, za ktory przeplacilismy !! iiiiiiiii nie mamy gazowcow , ktorymi moglibysmy go wozic !!!! wiec bedziemy placili za zakontraktowany gaz , ktorego nikt w kraju nie zobaczy ( bo ktora stocznia zbuduje nam te zbiornikowce ?? ) ..... W Katarze sie ciesza - zrobili interes stulecia ( zaroili miliardy inwestujac 8 mln )

      • 5 0

  • bye bye grad jecze tusk z nim powinien poleciec ze stolka a co tam

    • 40 11

  • Negocjacji ciąg dalszy. (4)

    Ciekaw jestem ile mln euro wynegocjuje Katar od Tuska.

    • 34 4

    • A na drzewach zamiast liści będą wisieć POpuliści. (2)

      :)

      • 6 2

      • grożenie śmiercią jest karalne koleś (1)

        serio

        • 1 3

        • śmieszny jesteś koleś

          • 2 0

    • he he he

      Powiedzą, że ich audit prawny wykazał poważne oszustwa i przekręty w stoczni, a Skarb Państwa chciał ich zrobić w jajo (sprzedaż z wadą prawną) :-) Zażądają zwrotu wadium i jeszcze odszkodowania. Sprawa otrze się o arbitraż międzynarodowy i znowu popłyniemy jak z EUREKO. Tak we współzesnym świecie robi się biznes kosztem ąmiesznych państw trzeciego świata zarządzanych przez niekompetentnych miękkodupców.

      • 7 1

  • (10)

    Ludziom współczuję.Perspektywa utraty pracy nie jest miła, bez wzgledu na wysokośc odszkodowania, wyjechac za granice do pracy nie kazdy chce i nie każdy może, upadłośc stoczni oznacza równiez upadłośc pomniejszych innych spółek stowarzyszonych, ograniczenie produkcji spółek sprzedających dla stoczni.
    Rządowi "gratuluję " SPRZEDAŻY ROKU.

    • 50 7

    • (8)

      Cegielski już ma listy do zwolnienia 500 osób bo nikt już nie potrzebuje silników okrętowych.Brawo tusk brawo grad.Jak widzę tych popieprzonych pozorantów robiących wszystko pod publiczkę to mnie coś ściska w dołku.To są szmaty a nie politycy dbający o kraj.To są europejscy najemnicy realizujący po punkcie plan likwidacji Polski jako kraju posiadającego własny przemysł.Inżynier Kwiatkowski się w grobie przewraca widząc co te szuje robią.Stocznia powstała w 1922 roku jest starsza od samej Gdyni w tzw wolnej Polsce przetrwała 20 lat.Nie zniszczyła jej wojna nie zniszczyła a wręcz unowocześniła znienawidzona komuna.Teraz mamy efekty rządów takich bydlaków jak Buzki Balcerki Mazowieckie Wałęsy Tuski itd itd.Ten rząd to jest jakaś kpina jacyś przypadkowi nieudacznicy którym debilne media pokroju TVNu Radia Zet czy Gazety Wyborczej dorabiają gęby profesjonalistów.Macie swoją normalność kretyni uwazający że tusk nadaje się na prezydenta.Ten wasz prezydencik puści ten kraj z torbami co jak widać czyni bardzo sprawnie.Poczekajcie aż kolesie z lewiatana sponsorzy tuska pokasują urlopy na żądanie wdowie renty może zasiłki dla bezrobotnych może renty w ogóle zobaczymy a gawiedź popierająca tuska niech sobie obejrzy odmóżdżające programiki TVNu projekt plaża kuba wojewódzki szymon majewski bo lepiej nie widzieć jak sprawy wyglądają w rzeczywistości.Czekamy na kolejny mega sukces czyli spotkanie ze stalinofilem Putinem i słuchanie jego imperialistycznych i zakłamanych osądów na wojnę i obecną sytuację.Panowie tusk i sikorski niech nie wstają z klęczek kiedy premiero-prezydent będzie mówił.

      • 26 2

      • Czepiacie się polityków a to tylko wierzchołek góry lodowej. Za to co się dzieje odpowiedzialni są inni ludzie. Przecież politycy odpowiadają tylko twarzą bo jakiś winny musi się znaleźć. A co się zmieni jak Grad odejdzie? Wszystko się samo naprawi?

        • 4 6

      • Choć z częścia Twojej opini się zgadzam, (1)

        ale STARY pojechałeś na koniec po bandzie.

        Nie dość, że mamy wewnętrzne problemy Ty szukasz ich na zewnątrz u sąsiadów i tak przez zaściankowość patrzysz na wieksze problemy.

        Co wzorem PiS-u chcesz wydać wojnę wszystkich ze wszystkimi? Twoje emocje widać podsycane są RadieMaRyja i TVTrwam. Chłopie opamiętaj się musimy szukać przyjaciół dziś świat już inaczej wygląda niż przed 89 a nie wspominając jeszcze wcześniej.
        Czy Ty wiesz, że ministrowie spraw zagranicznych dziesięciu państw Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo- Wschodniej (ASEAN) ratyfikowali parę dni temu Kartę ASEAN, przekształcającą tę luźno powiązaną organizację w gremium, wzorowane na Unii Europejskiej.

        Człowieku dlaczego jesteś OSZOŁOMEM?? Oby to nie było tylko związane z bieżącymi emocjami.
        Więcej analizy i rozwagi życzę.

        • 6 13

        • unia europejska to wielkie dno.To zbiurokratyzowany socjalistyczny moloch gdzie gospodarka zaczyna być ręcznie sterowana.To że gdzieś tam robią coś na wzór UE wpisuje się w plan stworzenia jednego rządu na cały świat.Jak się przyjrzy totalitarnemu pojmowaniu toleracji w unii czy pomysłom na to jak inwigilować ludzi rzekomo dla ich dobra można wnioskować że w innych częściach świata też są takie szumowiny które chcą powielać socjalistyczne wzorce.Unia nam daje ochłapy a co zabiera?Składkę członkowską, tracimy na likwidacji potencjału gospodarczego.Stocznia Gdańska ma zredukować o 2/3 moce produkcyjne rolnik pod karą nie ma prawa wyprodukować więcej mleka Polska nie może wyprodukować więcej cukru niż limit.2/3 floty rybackiej kibluje w portach bo limity wymyślone przez politruków z brukselki zakazują połowów a Putin to szuja i płaszczenie się przed nim to bezsens wystarczy poczytać co prorządowe gadzinówki kremlowskie wypisują.Nazywają II RP państwem faszystowskim pomocnikami Hitlera chcą budować ponad nami gazociąg niszczący Bałtyk po to by nas ominąć przy zachowaniu tranzytu do Europy zachodniej.W ten sposób stalinofil putin będzie mógł nas i inne kraje byłego bloku wschodniego trzymać pod butem.Co ten putin tu powie?Że nie było 17 września?Dla mnie obecność tego zbira zbrodniarza wojennego to profanacja Westerplatte.

          • 4 0

      • Proponuję mnie radia maryśka i tv trwam (2)

        piso-debilu.

        • 2 13

        • (1)

          a czy jest cokolwiek nieprawdziwego?Konkrety a nie PRowe ściemy.Po gębach tych panów widać że rządzenie ich przerasta.Ciągle tylko mam nadzieję grad ma nadzieję że znajdzie sie ktoś kto kupi stocznie to znaczy że nie ma nikogo chętnego.I co ci ludzie zrobili przez 2 lata?

          • 2 0

          • A co zrobiły wszystkie rządy od 1989 roku?

            komuchy i pisamtoły mają też znaczny udział w tym upadku.

            • 0 3

      • skoro te statki i silniki takie dobre to powiedz (1)

        mi łaskawy panie DLACZEGO NIKT TEGO NIE CHCE?????????????????

        • 1 2

        • bo nie ma stoczni to proste.Żydek Rami Ungar prawie płakał jak odbierał ostatni statek z Gdyni.Powiedział że stocznia jest dobra a statki z niej świetnie się spisują w jego flocie ale Polską rządzą głupi politycy.I miał chyba racje.A po co komu silnik okrętowy jak nie ma gdzie go wstawić?Transport tego na 46 osiowej naczepie jest tak drogi że nigdzie poza Polskę się tego nie opłaca transportować.

          • 4 0

    • Błysnęło, zagrzmiało

      Co to było? Kolejny cud Donka.

      • 9 1

  • KATAR (1)

    Zapewne nasz rząd nie zgodził się na zakup gazu z KATARU po zawyżonych cenach? Cóż, bardziej opłacalne jest poćwiartowanie stoczni i częściowe zezłomowanie. Przynajmniej podatnik za to nie zapłaci w cenie gazu...

    • 12 4

    • TUSK do

      Prawda jest taka, że nasz głupi rząd kupił gaz po zawyżonych cenach (sprawdźcie sami) byle tylko katarczycy nabyli w pakiecie stocznie. No i rząd się przejechał bo podpisał kontrakt na drogi gaz, stoczni nie sprzedał (bo po co katarczykom niewypłacalny zakład i jego problemy) a statki do jego przewozu będzie kupował w dotowanych niemieckich stoczniach...POlak głupi PO szkodzie...i przed również

      • 0 0

  • związkowcy ślijcie jeszcze 10 listów które wystarszyły inwestora (7)

    to wówczas z pewnością znajdziecie sprawę. Tak naprawdę stoczniowcy powini "podziękować" związkowcom za brak pracy w chwili obecnej, bo to związkowcy znajdując sobie co chwilę wirtualnych wrogów po to tylko aby utrzymać związkowe posadki zamiast naprawdę zadbać o dobro stoczni.

    • 43 17

    • No nie przesadzaj (4)

      akurat gdyńskie związki zawodowe nie były wcale radykalne, ale zły PiaR zrobiły koledzy jak zwykle z Gdańskiej Stoczni.
      Ja bym się na miejscu Katarczyków też zastanawiał. Te manifestacje palenie gumy msze katolickie pod bramami, ciągłe nawiązywanie do chrześcijańskich korzeni nie licowało z dobrem zakładu i w każdej chwili mogłoby to z Gdańska przenieś do Gdyni.

      • 10 5

      • (3)

        jak cię Chrzescijaństwo tak razi to omijaj msze a nie zabraniaj realizować innym swoje potrzeby, jeśli stoczniowcy mieli potrzebę uczestnictwa we mszy to dobrze ich sprawa i wybór, a manifestacje i protesty to twoim zdaniem same tak bez przyczyny się pojawiają? pewnie z nadmiaru dóbr i pieniędzy i z powodu "wspaniałych" warunków pracy tak protestowali? czyli pewnie z nudów? co?

        • 5 10

        • MSZE

          tak ale nie w czasie pracy i nie w stoczni!

          • 4 3

        • To niech teraz udadzą się na mszę w intencji znalezienia nowej pracy

          a odprawy wrzucą na tacę.

          • 8 4

        • Jak zwykle bredzisz..

          • 3 2

    • list?W biznesie za setki milionów zł decydują anonimowe listy?Z kim ty się frajerze na mózgi zamieniłeś?ABW miała sprawdzać pytanie tylko co skoro stowarzyszenie jest jawne nie był to anonim.Jak widać sytuacja Szczecina jest niejasna.Od dawna mówiło się że SLD złamało prawo nacjonalizując zakład który miał prywatnych akcjonariuszy bez ich zgody.

      • 10 1

    • "Negocjacje" "ministra" "skarbu" grada w/s stoczni

      Nie POtrzeba wysyłać żadnego listu. Wystarczy, że "minister" "skarbu" grad weźmie udział w "negocjacjach", a wynik jest z góry przesądzony. Ten nieudacznik nie potrafi niczego doprowadzić do końca, POza upadkiem "rządu" partii oszołomów i złotoustego cudotwórcy słońca Peru i Kaszub specjalisty od cen jabłek wnuczka żołnierza Wermachtu zwanego, nie wiadomo czemu, "premierem".

      • 0 0

  • No i dobrze. (2)

    W końcu przestaniemy dopłacać do tego trupa. Ludzi szkoda, to fakt. Upadłość stoczni jest zasługą ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH, pozostałości po komunie.

    Teraz to wszystko zaorać i zrobić bary, kawiarnie, hotele i ulubione przez Budynia wieżowce.

    • 34 24

    • następny idiota, który wiąże Budynia z Gdynią :/ (1)

      • 12 1

      • kretynie, to było porównanie

        • 0 0

  • podsumowanie kontraktu (3)

    - negocjacje rządu - 1
    - skutecznosc rządu -1
    - strategia rządu -1
    - PR rządu - 5

    • 58 13

    • a -10 działania związków zawodowych :)

      • 4 12

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • A ty możesz iść w PISdu.

        • 3 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane