• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy Gdynia naprawi zniszczone przez ulewy ulice?

Patryk Szczerba
13 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Sytuacja na ul. Nałkowskiej na Karwinach jest lepsza niż na Kamiennej Górze. Tam lipcowe osuwisko spowodowało zwężenie drogi. Termin naprawy nie jest znany. Zdjęcie z 12 kwietnia. Sytuacja na ul. Nałkowskiej na Karwinach jest lepsza niż na Kamiennej Górze. Tam lipcowe osuwisko spowodowało zwężenie drogi. Termin naprawy nie jest znany. Zdjęcie z 12 kwietnia.

Kierowcy pytają, kiedy odcinki ulic Nałkowskiej zobacz na mapie Gdyni na Karwinach i Sienkiewicza zobacz na mapie Gdyni na Kamiennej Górze zostaną naprawione i będą w pełni przejezdne. Gdyńscy urzędnicy nie potrafią podać ani przybliżonych dat, ani też szacowanych kosztów koniecznych napraw.



Czy naprawy po zniszczeniach pogodowych powinny być dla miasta priorytetowe?

Obydwa przypadki są podobne. I na Karwinach, i na Kamiennej Górze miejska infrastruktura przegrała z deszczem. W pierwszym przypadku zwężenie ul. Nałkowskiej w okolicach zbiornika retencyjnego trwa już blisko rok. Powodem jest osunięcie skarpy spowodowane gwałtowną ulewą, która nawiedziła Trójmiasto w lipcu zeszłego roku.

Tymczasowość od 9 miesięcy

Do zniszczenia samego zbiornika nie doszło, ale na ulicy od tego czasu pojawiły się szykany, co utrudnia ruch drogowy i powoduje narzekania kierowców. Z drugiej strony, nie brakuje głosów mieszkańców, że zwężenie drogi w tym miejscu uspokoiło ruch samochodowy, więc może warto wykorzystać ten fakt np. do stworzenia ułatwień dla rowerzystów?

Tak czy inaczej, tymczasowa organizacja ruchu obowiązuje już od dziesięciu miesięcy. W związku z tym coraz więcej osób zaczyna pytać o termin, w którym urzędnicy zajmą się w końcu uporządkowaniem sytuacji. Ci - pytani przez nas o ul. Nałkowskiej - nie potrafią jednak podać żadnych konkretów.

Przesuń aby
porównać

- Prace nad odbudową skarpy przy ulic Nałkowskiej trwają - zadanie zostało przekazane z ZDiZ Gdynia do wydziału inwestycji z uwagi na większy zakres. W najbliższym czasie wydział zleci przygotowanie dokumentacji projektowej, która da odpowiedź m.in. na pytanie o koszt - wyjaśnia Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM Gdynia.
Otwarcie zbiornika retencyjnego w planach

Podobną niewiadomą staje się sprawa udostępnienia zbiornika retencyjnego dla spacerowiczów, o co apelowali w zeszłym roku mieszkańcy. Miasto było temu początkowo przeciwne, ale (m.in. po naszym artykule) urzędnicy zmienili zdanie i zdecydowali, że warto dać szansę na spacer w tym miejscu, tyle że po przeprowadzeniu konkretnych inwestycji.

Wytłumaczyli jednak, że koniecznością jest budowa drogi ewakuacyjnej z terenu zbiornika, bariery stalowej ochronnej wzdłuż istniejącej drogi technologicznej, krat na budowli upustowej i przelewie uniemożliwiających dostęp osób trzecich, a także stworzenie systemu ostrzegania użytkowników.

Czytaj też: Kiedy udostępnią spacerowiczom zbiornik retencyjny na Karwinach?

Do tego potrzebny jest projekt, którego koszt szacowany jest na 43 tys. zł. Jego wykonawca ma zostać wybrany w przetargu. Pierwsze podejście było nieudane i na razie nie wiadomo, kiedy rozpocznie się kolejne postępowanie.

Ul. Sienkiewicza czeka na wyniki badań

Wciąż niewiele można powiedzieć także na temat udostępnienia kierowcom ul. Sienkiewicza, która w lutym zarwała się, co spowodowało osunięcie się skarpy na znajdujący się poniżej dom.

Z kolei przejazd ulicą Sienkiewicza na Kamiennej Górze jest całkowicie zablokowany. Nie wiadomo, jak długo potrwa taka sytuacja. Z kolei przejazd ulicą Sienkiewicza na Kamiennej Górze jest całkowicie zablokowany. Nie wiadomo, jak długo potrwa taka sytuacja.
Mieszkańcy Kamiennej Góry czekają na naprawę zarwanego fragmentu jezdni i przywrócenie ruchu kołowego w tym miejscu. Obecnie przejazd przez ulicę pozostaje zamknięty. Urzędnicy tłumaczą, że na razie trwają badania geologiczne. Przygotowywany jest projekt budowlany na zlecenie ZDiZ.

- Całość jest wykonywana zgodnie z postanowieniem Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Termin dostarczenia dokumentacji został określony na 5 maja. Następnie na podstawie wyników badań, PINB określi sposób i termin wykonania remontu. Powstająca dokumentacja da także odpowiedź dotyczącą kosztów napraw - opowiada Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że koszt naprawy może sięgnąć nawet kilku milionów złotych.

Przypomnijmy, że okoliczności zdarzenia bada Prokuratura Okręgowa w Gdańsku, która sprawdza, czy do osunięcia ziemi, do którego doszło w drugiej połowie lutego na Kamiennej Górze, nie przyczynili się - nie dopełniając swoich obowiązków - gdyńscy urzędnicy. W postępowaniu uczestniczą też funkcjonariusze Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

Tak wyglądała w lutym skarpa i ul. Sienkiewicza na Kamiennej Górze

Miejsca

Opinie (166) 6 zablokowanych

  • po co???

    po co remonty pobiegajmy sobie ze Szczurkiem, bieg to zdrowie , po co nam ulice , parę apartamentowców betonowo szklanych postawi i ok!!

    • 16 0

  • Dziwne... (1)

    ... że jeszcze nikt nie wspomniał o zamkniętej kolejce na Kamienną Górę, byłby komplet.

    • 11 0

    • a zamknieta? jeszcze nigdy nie jechalam

      w lecie "stonka',teraz ciągle obok remonty

      • 0 0

  • A gdzie zdjęcie mostku na Kaczej? (3)

    A faktycznie... Nie odbudowali...

    • 9 0

    • Ksmoenne schody do kaczej (2)

      Ale zbudowali za 50 000 schody do kaczej,brzegi kaczej rzeki po powodzi zrujnowane i zasyfione ale te schody podobno to był priorytet dla gawiedzi ,ale my i nasze dzieciaki tylko mamy patrzeć na nie bo nie można tam nawet palca od nogi zamoczyć bo grozi kara a dzieciakom bez opieki dorosłych nie wolno na nich przebywać ,haha !!!! To pytam po co ta budowla komu?????

      • 1 0

      • Kamienne schody fo Kaczej (1)

        • 0 1

        • Po co ???? te schody ???? A żeby zwiększyć komuś dochody

          • 0 1

  • z tymi rowerzystami to już przesada

    za chwilę zażądają wjazdu do marketów, kościoła; są to pojazdy i powinny tak być traktowane - jak dawniej; a teraz po chodnikach , po ścieżkach rowerowych, po ulicy - i gdzie jeszcze?

    • 12 2

  • W 2016 Gdynia zanotowała rekordowe ujemne saldo migracji (-2507 osób). (1)

    Skala tego zjawiska mocno się nasila bo wcześniej uciekało z Gdyni maksymalnie po kilkaset osób rocznie. No ale brak inwestycji w infrastrukturę pociąga za sobą brak inwestorów tworzących tu nowe miejsca pracy. Brak pracy to odpływ mieszkańców, a więc niższe dochody miasta jeszcze mniej inwestycji i jeszcze większy odpływ mieszkańców. Do tego marnotrawienie pieniędzy na PR i rozrywkę i gigantyczne długi Gdyni.

    To się musi szybko zmienić inaczej Gdynia będzie tylko cieniem dawnej świetności

    • 13 0

    • od ok 10 lat jest na równi pochyłej, spójrzcie wokoło np na Rumię, Redę Wejherowo, Bolszewo, Kosakowo jak tam przybyło mieszkańców, pracujących z dochodami=płacącymi podatki. A w Gdyni coraz więcej emerytów, perspektywy nie wyglądają dobrze. Szczurek był dobry może 20lat wstecz, póżniej był wybierany bo nie było rzeczywistych kontrkandydatów. Ostatnie lata jego rządów to pasmo złych decyzji, zaniechania w niezbędnych inwestycjach, działania antybiznesowe, tylko PR i nic poza tym. Lepszym prezydentem byłby przystanek autobusowy i tyla w temacie

      • 5 0

  • niestety są wyższe priorytety, magistrat w pierwszej kolejności musi ratować tonącą Arkę

    Nawet ekspertyz nie zrobili, to skąd mają wiedzieć, ile na te remonty potrzeba.
    Miasto....z....może i marzeń.....Nie przejmuj się Szczurek do wyborów zapomnimy, choć może nie będzie takiej potrzeby, bo pislamowcy chcą wprowadzić kadencyjność na stanowisku prezydenta miasta.

    • 10 0

  • Na Dabrowie tez stan drog wrecz placze o remont i zalatanie dziur . A Szczurek nic, lepiej infobox zrobic, gdzie wiekszosc poszla raz i nikt tam nie bywa.

    • 15 0

  • najgorzej że nie ma alernatywy wyjazdu ze skweru kościuszki

    zamiast niepotrzebnie rozwalać drogę przy teatrze muzycznym, trzeba było odpowiednio zabezpieczyć drogę na kamienną górę, którą można "uciec" z centrum.

    • 10 0

  • Gdynia jest zajęta

    robieniem "dobrze" deweloperom. Na nic innego nie ma głowy...

    • 15 0

  • Najważniejsze że w środmieściu sa skrzyżowania rownorzedne i kontrpas dla rowerów na 3 maja.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane