• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy koniec korków między Gdańskiem i Straszynem?

Maciej Naskręt
18 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Kierowcy nie mają cierpliwości do prac drogowych prowadzonych na drodze z Gdańska do Straszyna. zobacz na mapie Gdańska Wprowadzony tam ruch wahadłowy potęguje korki nie tylko na południu Gdańska, ale także w sąsiedniej gminie.



Czy korki na wyjeździe z Gdańska do Straszyna są dla ciebie problemem?

Przypomnijmy: od kilku tygodni trwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 222 (droga na terenie miasta przechodzi w ul. Starogardzką) na odcinku Gdańsk - Starogard Gdański. Ta trasa liczy 27 km. Prace prowadzi firma Skanska, a inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich. Koszt przedsięwzięcia to 85 mln zł.

Inwestycja jest niezbędna, ponieważ wspomniana droga była już w złym stanie technicznym, a stanowi dojazd do Gdańska dla dynamicznie rozwijających się miejscowości - m.in. Pruszcz Gdański, Straszyn, Borkowo.

Z drogi korzystają także mieszkańcy południa Gdańska, którzy cofają się często do tej drogi, by przejechać nią do centrum.

- Prace u zbiegu ulicy Akacjowej i Borkowskiej zobacz na mapie Gdańska, prowadzone w ramach przebudowy drogi ze Straszyna do Gdańska, to koszmar. Wprowadzono tam ruch wahadłowy, choć robotników na placu budowy rzadko widać. Kierowcy tracą tam nawet 20-30 minut. Do kiedy to potrwa? - zastanawia się pani Dagmara, mieszkanka Borkowa.
Harmonogram prac na przedłużeniu ul. Starogardzkiej w kierunku Obwodnicy Południowej. Harmonogram prac na przedłużeniu ul. Starogardzkiej w kierunku Obwodnicy Południowej.

Drogowcy: trochę cierpliwości



Obecnie na skrzyżowaniu z ul. Akacjową prowadzone są prace związane z budową ronda. Ze względu na fakt, iż ul. Akacjowa jest obecnie jedyną drogą dojazdu do szkół i przedszkoli w  Borkowie, utrudnienia związane z prowadzonymi robotami są szczególnie uciążliwe dla mieszkańców.

Czytaj też: Powstanie ważne rondo na południu Gdańska

- Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku polecił wykonawcy robót wprowadzenie ręcznego sterowania ruchem na skrzyżowaniu w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Działania te zostały wsparte przez Straż Gminną Pruszcza Gdańskiego i w pierwszych dniach wprowadzenia zmiany przez Policję - informuje Emilia Stawikowska z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego, któremu podlega Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Obecnie na skrzyżowaniu z ul. Akacjową (pas jezdni od strony ul. Borkowskiej) wykonano prace przygotowawcze, czyli usuwanie karpin, poszerzenie dróg z płyt drogowych, usunięcie humusu, frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni, roboty rozbiórkowe.

Korek okiem kierowcy na przedłużeniu Starogardzkiej w marcu



Do maja będą prowadzone roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych. Wtedy kierowcy pojadą po płaskim jak stół pasie w stronę Straszyna. Wtedy też drogowcy przeniosą się na drugą stronę jezdni i rozpoczną pracę na pasie w kierunku Gdańska, które potrwają do czerwca. Dopiero wtedy kierowcy pojadą bez problemów przez nowe skrzyżowanie.

Czytaj także: Szybszy wyjazd z Ujeściska na razie nie powstanie

Latem kolejny odcinek Starogardzkiej do remontu



W czerwcu drogowcy przesuną się kilkadziesiąt metrów w kierunku obwodnicy i będą remontować 600-metrowy odcinek drogi do samego Straszyna. Tam prace będą prowadzone najpierw na pasie do obwodnicy, a następnie na pasie w kierunku Gdańska.

Wprowadzenie ruchu wahadłowego jest niemal pewne.

Kierowcy bez przeszkód dojadą ze Straszyna do Gdańska dopiero jesienią tego roku.

Harmonogram prac w Borkowie (na kierunku Borkowo - Straszyn) przedstawia się następująco:

Etap 1 - strona lewa w km 0+000 do 0+200 - prace trwają od lutego 2018 i będą prowadzone do maja 2018:
  • roboty przygotowawcze (usunięcie karpin, poszerzenie z płyt drogowych - ul. Borkowska), usunięcie humusu, frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni, roboty rozbiórkowe (rozbiórka podbudowy), roboty ziemne, roboty branżowe, przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża) - luty-marzec 2018 r. - wykonane,
  • roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych (podbudowa zasadnicza, warstwa wiążąca), profilowanie skarp i rowów, humusowanie - kwiecień-maj 2018

Etap 2 - strona prawa w km 0+000 do 0+200 - od kwietnia 2018 do czerwca 2018, w tym:
  • roboty przygotowawcze obejmujące m.in.: usunięcie karpin, usunięcie humusu, frezowanie nawierzchni, roboty rozbiórkowe (elementy brukarskie, podbudowa), roboty ziemne związane z budową ścieżki rowerowej i jezdni, roboty branżowe, przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża), roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych (podbudowa zasadnicza) - maj 2018,
  • roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych (warstwa wiążąca), profilowanie skarp i rowów, humusowanie - czerwiec 2018

Etap 3 - strona lewa w km 0+200 do 0+859 - od czerwca 2018 do lipca 2018, w tym:
  • roboty przygotowawcze (usunięcie karpin, humusu), roboty rozbiórkowe (rozbiórka podbudowy), frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni, roboty ziemne - czerwiec 2018,
  • roboty branżowe - czerwiec/ lipiec 2018
  • przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża), wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni (podbudowa zasadnicza, warstwa wiążąca), profilowanie skarp, rowów, humusowanie - lipiec / sierpień 2018

Etap 4 - strona prawa w km 0+200 do 0+859 - od lipca 2018 do września 2018, w tym:
  • roboty przygotowawcze (usunięcie karpin, humusu), roboty rozbiórkowe (rozbiórka podbudowy), frezowanie nawierzchni - lipiec 2018,
  • roboty ziemne, przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża), wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni (podbudowa zasadnicza, warstwa wiążąca), roboty brukarskie - sierpień/wrzesień 2018.

Opinie (103) 1 zablokowana

  • (2)

    A kiedy droga dla rowrów? Pytam bo jezdem aktywistom rowrowym.

    • 7 8

    • Nie karmić trolla! (1)

      • 2 1

      • takie je ten powyzej sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.
        Szokiem jest wszystko bo wczesniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wielu...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine

        • 6 0

  • Jakie 27 km red. Naskręt między Gdańskiem Lipce a Starogardem Gdańskim ? 27 km to jest (2)

    owszem, ale do Godziszewa, gdzie jest skrzyżowanie z DW nr 224. Od niego do Starogardu jest jeszcze 15 km, czyli omawiany odcinek liczy 42 km.

    • 7 3

    • Przeczytaj jeszcze raz że zrozumieniem.

      • 2 3

    • Naucz się czytać ze zrozumieniem: przebudowywane jest 27 km. Droga może być dłuższa, ale nie jest przebudowywana cała.

      • 4 1

  • Starogardzka

    Przecież tam nic się nie dzieje. Ludzi pracujących nie widać, rozkopane i mega korki. To wstyd kawałek drogi robić kilka miesięcy. Zastanówcie się nad tym rozkopując dalszą część drogi, bo to będzie trwało kilka lat a nie klika miesięcy.

    • 13 5

  • "inwestycja jest niezbędna, ponieważ wspomniana droga była już w złym stanie technicznym, a stanowi dojazd do Gdańska"... - ale władze miasta czekają bo nie jest źle... Jest tragiczna Starogardzka od tablicy "Gdańsk" do końca Starogardzkiej (budowy mostu).
    Brak niezbędnego ronda z Niepołomnicką. Ale co tam.. będziemy budować parki rozrywki.

    • 9 3

  • co ciekawe (1)

    wyjazdów z borkowa na sarogardzką jeszcze niedawno było 3 sztuki
    - kiedy zaczęto przebudowę można było jeszcze przez kilka dni ominąć feralne skrzyżowanie z ruchem wachadłowym...

    ale po kilku dniach na pozostałych wyjazdach zobaczyłem zakazy ruchu a potem hałdy ziemi blokujące wjazd ze względu na prowadzone prace budowlane...

    ktoś kto wydaje pozwolenia na zajęcie pasa drogowego wydał je jednocześnie dla wszystkich ! trzech wyjazdów na starogardzką...

    po co są te pozwolenia jeśli nie po to aby zapobiec takim sytuacjom?

    • 12 1

    • Po to, żeby komuś nie jechało 10 tys. aut dziennie wąską uliczką pod oknem.

      • 2 1

  • Kiedy? Kiedy Gdańsk stanie się częścią Gdyni. (1)

    • 3 8

    • Dobre

      Dawno się tak nie uśmiałem.

      • 4 1

  • a od kiedy Borkowo to trójmiasto ???? (1)

    • 5 4

    • Pytane powinno brzmięć od kiedy nie jest. Od 1998, ale tego to już pewnie nie wiesz.

      • 6 1

  • Czyli di listopada padaka i korki

    Nie ma co wierzyć, że się uwiną w terminie. Zresztą to jakieś niezłe melepety jeśli na 200m drogi potrzebują dwa miesiące...

    • 6 3

  • SKM

    To może w tym czasie "Szanowny Pan Wojewoda" dołoży kasę do SKM na trasie Pruszcz- Gdańsk-Pruszcz by rozładować korki. Przecież to proste.

    Żaneta

    • 11 0

  • Mogliby zmienić organizację ruchu (2)

    Puścić autobusy linii 846 przez Pruszcz Gdański i Rotmankę - zawsze jeden samochód mniej

    • 6 1

    • (1)

      A co wtedy z mieszkańcami Borkowa co korzystają z 846?

      • 3 0

      • Niech jadą ciastkiem?

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane