- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (324 opinie)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (279 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (92 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (117 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (258 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (126 opinii)
Kiedy podpisanie umów na projekt i budowę Trasy Kaszubskiej?
Sprawdziliśmy jak daleko jest do zawarcia kontraktów z wykonawcami na projekt i budowę poszczególnych odcinków Trasy Kaszubskiej. Droga ma być oddana do 2021 r. i ma usprawnić przejazd między Trójmiastem a Lęborkiem.
Drugi przetarg dotyczył odcinka między Szemudem a Luzinem. Tu wybrano włosko-polskie konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali i NDI. Konsorcjum zamierza zaprojektować i zbudować ten odcinek drogi za 324 mln zł.
Wciąż czeka na rozstrzygniecie zamówienie na ostatni fragment ekspresówki, patrząc od Gdyni, czyli między Luzinem a Bożympolem.
- W tym przetargu chcemy wybrać ofertę na przełomie marca i kwietnia - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Najbliżej do prac na gdyńskim odcinku
Pierwszych prac projektowych Trasy Kaszubskiej będzie można się spodziewać na odcinku między Gdynią a Szemudem. Tutaj procedura przetargowa kończy się.
- Dla tego przetargu nie wpłynęły odwołania. Obecnie oczekujemy na zakończenie kontroli prowadzonej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - mówi Piotr Michalski.
Po zakończeniu tej kontroli pozostanie ustalenie terminu podpisania umowy na projektowanie i roboty budowlane. Jest szansa, że z początkiem wiosny ruszą pierwsze prace projektowe.
Czytaj też: Pierwszy konkret w sprawe trasy "Via Maris"
Będzie nowe podejście do przetargu Szemud - Luzino
Gorzej sprawa wygląda z przetargiem na odcinek Szemud - Luzino. Krajowa Izba Odwoławcza nakazała unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty, gdyż uwzględniła odwołanie Budimeksu, który w przetargu złożył drugą najkorzystniejszą ofertę - za 335 mln zł.
W odwołaniu spółka wnosiła o unieważnienie wyboru najkorzystniejszej oferty. Budimex wnosił też o ponowną ocenę wykonawców i wykluczenie włosko-polskiego konsorcjum, względnie wezwanie go do wykazania, że spełnia finansowe kryteria udziału w przetargu.
- Unieważniliśmy wybór oferty na wspomniane zadanie zgodnie z wyrokiem KIO. Z dalszymi działaniami czekamy na pisemne uzasadnienie wyroku - mówi Michalski.
To oznacza, że procedura wyłaniania wykonawcy potrwa jeszcze miesiąc.
Czytaj też: Duże przedsięwzięcia cierpią przez problemy trójmiejskiej spółki
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 22 kilometry (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Miejsca
Opinie (157) 4 zablokowane
-
2018-02-19 16:59
Szkoda nawet 5 groszy na te drogę ,trzeba rozwijac transport kolejowy!! (1)
- 5 21
-
2018-02-19 20:37
potrzebne jest jedno i drugie
- 3 0
-
2018-02-19 17:03
(2)
Lepiej zbudować dobra linię kolejową
- 3 16
-
2018-02-19 17:46
Autka to nie wszystko.
- 0 1
-
2018-02-19 17:50
ogłoszono plany i wole odbudowy drugiego toru do Słupska
ale co z tego powstanie?
- 3 0
-
2018-02-19 17:32
po co droga do miasta...
...skoro miasto robi wszystko, żeby w nim nie było co zrobić z samochodem którym się przyjechało?
- 7 4
-
2018-02-19 17:35
jęki i lęki, że rząd nie finansuje?
Ale co ma finansować? "Wolne miasto", pełne niechęci do "tenkraju"? Po co?
- 5 10
-
2018-02-19 17:38
Pis nie da? To niech erefen da. (2)
Daje na nachodźców (w/g tamtejszej prasy)ponad głowami rządu Pl, to niech sypnie kasą na infrastrukturę.
- 5 8
-
2018-02-19 18:49
(1)
to idź i żebraj
- 0 0
-
2018-02-19 20:36
dlaczego mam iść?
Mnie pauperyzacja głupków z WMG nie przeszkadza.
- 0 0
-
2018-02-19 18:18
4 lata kawałek drogi? Za PO budowali ekspresowki znacznie szybciej
- 7 9
-
2018-02-19 18:26
OPAT>Trasa Kaszubska (1)
Jak w tytule
- 6 8
-
2018-02-20 20:22
OPAT juz buduja PiSowcy ponad 10 lat i gdzie go masz?
Na necie sa fotki z Arciszewską i innymi pisowcami jak wbili pierwsza łapate i ogłosili ze budowa rozpoczęta
- 2 0
-
2018-02-19 18:50
róbcie to w końcu!
ponad 70 lat po wojnie a oni nie mogą sklecić normalnej trasy,ile trzeba jeszcze czekać,ja rozumiem,żę przy przetargach i budowie jest dużo złodzieji i każdemu trzeba posmarować,ale jak mawiał klasyk kunicki zwany kunikiem"kto smaruje ten jedzie".
- 9 1
-
2018-02-19 18:55
zmiencie tę nazwe! (3)
jak trasa kaszubska,przecież kaszubi to nie są 100% Polacy,tak wam pisiory nigdy kasy nie dadzą,ale jakby zmienić nazwe np.trasa wielkiego edgara, to finansowanie ruszy z kopyta.
- 2 9
-
2018-02-19 19:53
Kaszubi to Polacy , naucz się historii ... poczytaj o Abrachamie ... to nie Ślązacy ... oni zawsze wspierali Polskę i nie (2)
- 3 1
-
2018-02-19 20:23
drogi kolego (1)
nie musisz mnie uczyć historii bo ją porostu znam,ale podskórnie czuje że oni nie są do konca szczerzy,ilu to kaszubów mówiło że oni nie są ani polakami ani niemcami to kim oni są?tu nie miejsca na jakies nowe narody tu trzba sie okreslic,jak też mógłbym powiedzieć ja to jestem pomorzakiem,kociewiakiem lub innym dziwolągiem nie ja jestem przedewszystkim Polakiem i żaden regionalizm tego nie zmieni.pozdrawiam. ps.Antoni Abraham(samo h)
- 2 3
-
2018-02-19 20:38
w sumie masz rację...
...ale Kaszubów "wrobili" w bycie mniejszością koledzy i promotorzy rudego.
- 2 3
-
2018-02-19 19:03
Dlaczego tak drogo? Szydło mówiła, że by było taniej wystarczy nie kraść
Czyli Pis przyznaje się, że kradnie?
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.