• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstaną kolejne odcinki ekspresowej "siódemki"?

Maciej Naskręt
3 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
Nowy fragment S7 na Żuławach. Nowy fragment S7 na Żuławach.

W środę otwarto 40-kilometrowy odcinek ekspresówki z Gdańska do Elbląga. Podróż z Gdańska do Elbląga skróciła się o dobre 30 minut. To jednak nie koniec budowy ekspresówki łączącej wybrzeże ze stolicą. Sprawdzamy, ile jeszcze brakuje ekspresowej trasy, by bezpiecznie, komfortowo i szybko dojechać do Warszawy.



Którędy jedziesz do stolicy z Trójmiasta?

Kierowcy mogą już swobodnie poruszać się na trasie z Trójmiasta do Elbląga drogą ekspresową. Podróż jest połowę krótsza w porównaniu z tym, co było przed rozpoczęciem budowy S7, czyli trzy lata temu. Trwająca od 2015 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km.

Droga jest już otwarta, ale prace w jej okolicy cały czas trwają. Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek - budowany przez Budimex - zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr.

Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Teraz prace toczyć się będą poza główną jezdnią i potrwają do kwietnia 2019 r.


Ponad 200 km ekspresówki z Trójmiasta do Mławy



W efekcie oddania do ruchu wspomnianego odcinka kierowcy mogą jechać drogą ekspresową od Gdańska aż do okolic Mławy w województwie mazowieckim. Daje to prawie ok. 203-kilometrowy odcinek, po którym możemy jechać maksymalnie 120 km/h.

Gorzej już jest od Mławy. Tam kierowcy muszą jechać po bardzo zatłoczonym odcinku o przekroju jednej jezdni. Zapędy tych, którzy chcą nadrobić stracony w korkach czas skutecznie powstrzymuje odcinkowy pomiar prędkości, który jest tu w trzech miejscach.

Dopiero od Płońska kierowcy jadą dwiema jezdniami, ale prędkość też tam jest ograniczona z uwagi na przejścia dla pieszych i standardowe skrzyżowania. Ma się to jednak zmienić.

Gotowe fragmenty ekspresowej "siódemki". Gotowe fragmenty ekspresowej "siódemki".

Kolejne przetargi dla S7 na wiosnę



- Wiosną przyszłego roku ruszą prace przy budowie kolejnych 73 km S7, od granicy z woj. warmińsko-mazurskim do obwodnicy Płońska. Dla odcinka Płońsk - Czosnów opracowywana jest koncepcja programowa, a wiosną przyszłego roku ogłosimy przetarg na realizację inwestycji - ten odcinek ma zapewnione finansowanie - wyjaśnia Piotr Michalski z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Projektanci pracują także nad koncepcją programową dla odcinka Czosnów - Kiełpin, a dla dalszego fragmentu trasy, łączącego się z obwodnicą Warszawy, toczy się przetarg na opracowanie dokumentacji.

S7 od Czosnowa do Warszawy jest obecnie poza limitem 135 mld zł przewidzianych na realizację zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23. Przy zapewnieniu finansowania wylot z Warszawy w kierunku Gdańska mógłby zostać oddany do ruchu w drugiej połowie 2024 roku.

Tym samym z Gdańska do Rabki Zdroju przejechalibyśmy drogą ekspresową i autostradą z wyjątkiem dwujezdniowego odcinka od Krakowa do Myślenic.

Miejsca

Opinie (305) ponad 10 zablokowanych

  • Nigdy w życiu! (3)

    Słoikom z Gdańska do Warszawy się chce.

    • 2 5

    • (1)

      Nas nie ciagnie na wschod Polski.Najlepiej gdyby caly obszar bylego zaboru rosyjskiego zostawil reszte Polski w spokoju. Przylaczcie sie do Ukrainy, Bialorusi, a my zostajemy w UE

      • 0 0

      • jesteście nędznym wschodem

        Ależ jesteście na wschodzie, w dodatku na wybrzeżu, gdzie dalej już nie ma niczego. Zachód to Szczecin, Poznań i Wrocław.

        • 0 0

    • obsr*na wawa

      W zyciu bym tam zyc nie chcial studiowalem tam wiekszej dziury zakorkowanej nie znam

      • 0 0

  • Ja czekam na ekspresową

    Do Bydgoszczy, Poznania i Wrocławia. Nie będzie trzeba w ogóle jechać a1

    • 4 0

  • Miliardy na drogi (2)

    Abstrachując od tej szczególnej lokalizaci (Żuławy) , myślę że drogi w Polsce jednak budowane są za troszkę wygórowane ceny. Nie chcę polemizować ale coś mi tu przekrętami smierdzi.

    • 7 2

    • (1)

      Abstra - co?

      • 0 2

      • Pstro

        • 0 0

  • to ważne!

    Przecież tam widziałem chłopa po 90-tce który w dzień wzdłuż drogi się trzepotał w majtach. Chyba, że mi się przewidziało

    • 0 2

  • Od Płońska w kierunku Warszawy jedziemy wolniej nie ze wzgledu na przejscia i skrzyzowania

    Tylko dlatego ze jest to zwykła droga dwujezdniowa na której obowiazuje 100km/h . Po wybudowaniu nowej S7 w tym kierunku wjazd do Stolicy bedzie w innym miejscu , przewidywany jest w okolicach ulicy Broniewskiego a nie na Wisłostradę.

    • 5 0

  • Z Gdańska do Rabki Zdroju i Myslenic nikt rozsadny nie pojedzie S7

    Juz dzis mozna szybko A1 dostac sie w okolice Katowic i Krakowa i tak dalej na w/w miejscowosci . A jezeli juz sie znajdzie jakis ryzykant toskreca sie w lonsku w 50 tke i kierunek Grójca i wracamy na S7 . Dwie godziny czasu w ten sposób zaoszczedzone niz sie pchac w korki w stolicy

    • 2 0

  • (3)

    w sumie skoro mamy autostrade to po co komu skoikoatrada?

    • 0 5

    • hahaha (1)

      Żebym mogła po słoiki do Braniewa jeździć

      • 2 0

      • NBR

        Autostrada do Nebraski!!!!

        • 2 1

    • to popatrz na mapie jak ta autostrada biegnie

      • 0 0

  • tylko durnie wychwalają pis

    • 3 4

  • ....za 50 lat ! do wawy pojedziem ! tylko po co ?

    • 2 0

  • Do Krakowa

    od północy ciągle zwykła, jednojezdniowa DK7

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane